{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.571 visninger | Oprettet:

Hydrauliktank i bag på boogietrækker/volvo?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har luret lidt på en Volvo boogietrækker som ikke har hydraulik som den står nu. Dette er selvfølgelig noget jeg skal have monteret.
Jeg har endnu ikke været ude og kigge på den endnu, men lad os nu antage den har lufttank og batterier i bag (worst case scenario :D).
Det "bedste" ville være hvis jeg kunne have hydr.tank i bag og stadig bibeholde værktøjskassen i siden.
Men nogen siger det er en rigtig dårlig ide med tanken i bag, pga pumpen skal arbejde for meget. Men nu er det jo ikke voldsomt meget jeg bruger det - et par gange om dagen måske.
Og hvad med batterierne, kommer det til at give problemer i forbindelse med hydrauliktanken???
Men er der plads til at lufttanken kan rykkes ind i chassisrammen på sådan en vogntøj?? Jeg ved godt det bliver kompakt, men det er der ikke noget at gøre ved.
Bilen skal have så meget diesel med som muligt, så meget skabsplads som muligt, og så lige en dunk med hydraulik.
Min viden om opbygning ligger på et meget lille sted, men jeg ved sådan nogenlunde hvordan jeg vil have det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hydrauliktank i bag på boogietrækker/volvo??
  • #1   13. jan 2012 en tank med hyd olie op bag huset, så har du stadig alt det plads du plejer og ha

  • #2   13. jan 2012 Altså tank bagved styrehus.... Tjae, tjoe... Bilen skulle jo også kunne bruges til at køre med andre trailere end min egen, just in case. Men ja, det var da en mulighed. Problemet er bare, at den endelige løsning gerne må se lidt smart ud, når nu jeg skal i gang. Men det kan sikkert også lade sig gøre..

  • #3   13. jan 2012 Jeg har fået sat en plade i min diesel tank, så jeg både kan kan diesel og hydralik olie, kig evt. i min profil

  • #4   13. jan 2012 Det begrænser så hans krav om en stor mængde diesel

  • #5   13. jan 2012 Hvis du vil have olie tanken henne i bag skal du være sikker på at fødeslangen tilpumpen er stor nok da der er langt for pumpen at hente der henne


  • #6   13. jan 2012 Hydrauliktank bag fører hus ligner da lort , medmindre der er tale om blokvognstrækker hvor det er pakket ind i skabe! Der udover så giver det en begræsning i forhold til koblingslængden - Problemets størrelse afhænger selvfølgelig af akselafstanden! - Uanset hvad folk siger, så er der kun EEN akselafstand der er skudsikker til ALT og det er 2.900!

    Og jaja, så vil nogen sige, at de 3.050 og 3.100 kan gå med det meste - MEN - Det kræver en trailer der er bygget 150 % til bilen og nej, 149% er ikke nok!

    En opbygning til det du efterspørger med de krav du stiller er ikke noget man bare finder - Det er langt det letteste at bestille en ny der er bygget til dine ønsker - At bygge en brugt bil om til dine ønsker bliver hurtigt dyrt! Alt for dyrt faktisk.

    Men, hvor meget olie SKAL du ha med og hvor meget hydraulikolie har du brug for? PÅ min er der 940 liter olie på en 3.100 akselafstand. Der kunne man jo ha en kombitank med hydraulik og stadig have ca. 700 liter olie - Måske det var det mest optimale når alt kommer til alt - Altså bortset fra problemet med koblingslængden!


  • #7   13. jan 2012 Iveco i padborg byggede nogle biler til Michael Jakobsen, hvor de lavede bagkofangeren som en hydrauliktank.
    Det var på to pusher ivecoer, som på den måde både havde stor tankkapasitet, men også kunne køre med andre slags trailere, når de ikke lige havde spåntransport til sverige.

    De lavede så tanken så den gik i bilens fulde bredde, så den på den måde ikke ragede for langt bagud.


  • #8   13. jan 2012 Jamen jeg håber skam på at jeg skal køre med min egen trailer hele tiden, og der er det ikke noget problem med 31/3200 i aa. Den jeg kigger på har nok kun 3000, men den dieseltank der sidder på rummer vist 800.
    Men absolut minimum er ca 700 l. diesel, og det kræver altså noget plads hvis jeg skal have en kombitank, som opfylder det krav til diesel. BTW kan man ALDRIG få olie nok med til Norge:)
    Jeg mener der er 220 liter olie til walkingfloor og så skal der lige være lidt luft, så det er da i hvert fald 250 liter det optager.

    Jeg er godt klar over at jeg stiller krav, som ikke ret mange kan indfri på brugt marked, da bilen trods alt stadig ligger i en mere eller mindre "specialklasse" i kraft af den både skal være egnet til norgeskørsel og walkingfloor.

    Men egentlig var mit største spørgsmål om det er så hårdt ved pumpen hvis tanken er i bag, da det vil være den nemmeste løsning umiddelbart, selvom der nok er noget med nogle lufttanke der skal flyttes/udskiftes. Men det med pumpen har Søren sådan set besvaret, og nu har jeg også tanken i bag, og det har da ikke givet problemer endnu. Nu er anlægget godtnok heller ikke så gammelt.
    Et alternativ er også at flytte værktøjskassen hen på traileren, så er jeg ovre det problem, men så har jeg bare problemet hvis jeg så ikke skal køre med min egen trailer. Så har jeg ingen værktøjskasse, og den er stort set uundværlig..


  • #9   13. jan 2012 Morten L K

    Dem jeg kender der har tanken i bag, de har aldrig haft problemer i den forbindelse - Mon ikke det handler om, at få den rigtige pumpe og den rigtige rørføring når det bygges på? At der skal flyttes lufttanke er en mindre detalje der kan løses af en ordentlig opbygger! Dem behøver du ikke bekymre dig om, det er et spørgsmål om en flok smedetimer!

    At flytte værktøjskassen hen på din trailer er umiddelbart fristende, men det tror jeg du fortryder første gang du kommer afsted med en anden trailer! Det er den lette, men i min verden også den forkerte løsning!

    Omvendt kan man jo sige at det meste er forkert så snart du skriver det er en Volvo. ;-))))


  • #10   13. jan 2012 Ellers kan du jo få en selvbærende tank til diesel, så kan du være heldig at presse den op på de der knap 700 liter ved at have den på den ene side.

    min makker fik det på sin MAN pusher, og den var på 760 liter på den ene side, og så er der også en plads til overs til værktøjsskabet.


  • #11   13. jan 2012 Æsel:
    Jamen det er sådan set også det jeg er blevet enig med mig selv om flest gange. Altså eksportbiler med hydraulik, som vel at mærke er bygget til eksport, med stor dieseltank, har jo tit tanken i bag, og på en boogietrækker vil det da være guld værd at få sådan en tank til at hænge henne i røven - i hvert fald i vintermånederne. Og igen, som det hele kører nu, så har jeg en aflæsning om dagen, og så måske oplæsning med 3-4 gange hvor siden skal åbnes og lukkes, så driftstid på pumpen er vel samlet ca en halv time om dagen.

    Ha ha... Tjae... Jeg skal bare have en bil der kan arbejde, og jeg har kun hørt positiv om denne model. Dog kører der ikke så mange af dem, men hvis ikke man spiller, vinder man ikke. Og med de brændstofpriser vi har, så er min simpelthen for dyr i diesel til det her. Hvem ved, måske der lige dukker en Scania op, ud af tågen som kunne komme på tale. Det håber jeg måske lidt, men det skulle kun være for at få et større førerhus til mine weekender ude. Men ellers overlever jeg nok - det gør alle aberne da smiley


  • #12   13. jan 2012 Bigfoot:
    Den DAF jeg har nu, har også selvbærende tank i højre side som rummer godt 700 liter.
    Volvoen har også selvbærende som rummer ca. 800. og det er sådan set som det skal være. Det passer fint nok. Jeg skulle også gerne kunne nøjes med lidt mindre olie hvis det bliver denne, men som før nævnt, så kan man aldrig få diesel nok med ind i Norge.


  • #13   13. jan 2012 hvad er det for en model du kikker på der køre da mange volvoer


  • #14   13. jan 2012 Vi har en med tank bag førehus, det er lavet rigtigt, og ser godt ud!

  • #15   13. jan 2012 Det skal da ingen hemmelighed være at jeg syntes det ser lidt kikset ud med tank bag hytten... Det er den nemme, hurtige og billige løsning - ligesom nogle af aberne - så derfor ruller den nok automatisk ned på sidstepladsen, da jeg også synes det er svært at få det til at se fornuftigt ud.
    Dog er der noget med at Johnni Madsen´s har en specialbygget tank, men den kan jeg jo ikke lige huske.

    Nu kan jeg ikke lige huske hvordan jeres ser ud Christian, er det ikke den hvide 560 med tøseboogie??


  • #16   13. jan 2012 Præcis. Syntes det ser godt nok ud. smiley

  • #17   13. jan 2012 Nå, jeg dårligt nok huske den, jeg så den bare på havnen i Hirtshals, men jeg så ikke lige tanken nærmere efter.

  • #18   14. jan 2012 Den Scania Tommy Nørregård har fået, der er tanken bag huset, det ser okay ud som det er lavet.

    http://scaniaopbygning.dk/file.php?id=f757cd35401bdcae6c5d590e80a93512
    http://scaniaopbygning.dk/file.php?id=72b226f94a660719bf02f104e7851652


  • #19   14. jan 2012 Se det ser tosset ud, syntes jeg. Alt for lille! smiley

  • #20   14. jan 2012 Har set mange med tanken i bagende som kører med tiptrailer vær dag

  • #21   14. jan 2012 morten L K

    jeg vi da sige du skal for alt i verden have den tank hen i bagenden nå du køre norge og vil have en pusher igen skal du jo have noget vægt ud på trækakslen og så bestemt ikke op foran.
    og ja det ser sgu rådent ud at have den der oppe med mindre man køre sværgods..
    men ja dine batterier og lufttanken er jo et problem ved ikke om du kan flytte batterierne op bag fordækkene lige under førhuset så de også stadig er til at komme til. også måske lave så der er lavet plads til lufttanken i hydrauliktanken


  • #22   14. jan 2012 Martin

    Lufttanken kan da flyttes ind i rammen længere fremme!


  • #23   14. jan 2012 Nå, som jeg fornemmer, så er det ikke noget problem med tanken i bag hvis bare slangen er stor nok. Så det er nok sådan det bliver.

  • #24   14. jan 2012 var nu også den hvide jeg så i gøteborg, og tænkte at det da ikke ser dumt ud, så sådan en har jeg bestilt til min som skal være til diesel og regner da med at den sagtens kan være der, synes nu også det er lavet pænt på den røde på billederne der er linket til, det er da ikke lige til og se hva den bliver brugt til, bare det bliver lavet rigtigt. smiley

  • #25   14. jan 2012 Den vi har fået lavet, den er sateme bare iorden - gennemført, syntes jeg.. smiley

    Christian Rasmussen som har lavet det. smiley


  • #26   14. jan 2012 hva satan er det den bandit, haha der kan man bare se, men ja det ser da ikke dumt ud og se lige de brandslukker ovenpå så er de da også med, har du ikke nogle billeder af den???

  • #27   14. jan 2012 I snakker og snakker, men hvor bliver billederne af??? smiley

  • #28   14. jan 2012 ja BILLEDER BILLEDER BILLEDER

  • #29   14. jan 2012 Har ikke nogle nej, glemte at tage nogle imorges..

    Slangerne osv. til trailer sidder også monteret å den, godt lavet - bestemt..

    Skal nok lige hive nogle billeder her å mandag.. smiley


  • #30   14. jan 2012 christian rasmussen lavede i hvertfald en hel del egentlige fornuftige løsninger en årgang.. eller det gamle holmebiler ved ikke hvor meget lavmann har tilbage fra dem af..
    men morten ja en slange der passer er jo altid vigtig jeg har til kranen en 2tommer til hver pumpe så vidt jeg husker og der er da et stykke vej fra tanken til pumpen og jeg bruger nu nok mere olie til skovkranen ind du skal til traileren vil jeg tro..


    æsel
    jo jo ved jeg godt det var også som en alternativ mulighed


  • #31   15. jan 2012 Jeg synes den her er lavet ret godt, nu vi snakker tanke bag hytten !
    http://www.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1393186_l.jpg
    (link fjernet)
    Morten kan vi se et link til den bil du ser på ? smiley


  • #32   15. jan 2012 Ja ja, nu begynder vi at nærme os noget der kunne være aktuelt.

    Nej, det kan i desværre ikke.


  • #33   15. jan 2012 Du ska bare ha den hen i røven. Det er det eneste rigtige.

    Jeg har bygget hydralik løsninger i 2år, og har aldrig haft et problem med det. Og har selv kørt med 3 biler, både pusher og Boogie. Hvor det hænger i røven. Perfekt om vinteren med Tom vogn!


  • #34   15. jan 2012 I kan sige hvad i vil, det der bag førehuset, er en dårlig NØDløsning. For folk som ik vil betale det, det koster!
    Basta!!!!


  • #35   16. jan 2012 søren, forklar lige hvorfor det er det??? lige ud over vægten på forhjulene?????

  • #36   16. jan 2012 Det er muligt at du får vægten hen på forhjul, men du risikere jo så ik at ku få trailer langt nok frem, så får du da heller ik vægt nok frem.
    Og hvis i køre Norge/Sverige. Vil jeg hellere ha det i røven, og få de knap 300kilo mere på trækhjul med Tom vogn. Og så traileren helt op i nakken.


  • #37   16. jan 2012 Og umiddelbart er vægten på forhjulene på 3050 eller 3100 AA aldrig et problem, tvært imod, går man tit med overlæg, og må trække skamlen bagud..
    Og ja så er der da plads, men man vil da ik ha yderligere vægt der op, og så ska endnu længere tilbage.

    En trækker i dag ska være så multi funktionel som muligt, alt andet ville være åndsvagt, så 750 - 1000 liter diesel, 300 liter hydralik og samtidig et værktøjsskab.
    Og alt det ska bygges ned på chassi så man stadig kan køre med alle slags trailere!!
    Og tage "lidt" hensyn til lovgivningen!


  • Linda M
    Linda M Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Svar: 17
    #38   16. jan 2012 Altså jeg tør ikke sige noget om vægtfordeling osv, men den vi har fik bygget hydrauliktanken bag førerhuset fordi vi ville have så meget skabsplads som muligt - det har fungeret ganske fint, og handler altså ikke om ikke at ville betale (Søren N.) Vi ville have en trækker der var så fleksibel som overhovedet muligt og så har vi forsøgt at få det til at se ordentlig ud samtidig.
    Har dog faktisk ikke et ordentligt billede af det, men den er lilla og der står Johnni Madsen på den hvis nogen ved hvilken bil det så er...
    Og kan da lige tilføje at bilen måske snart ryger til salg hvis nogen skulle være interesseret:-)


  • #39   16. jan 2012 Linda.. Hvorfor valgte i så ik at lave det i røven, så har i da stadig det samme skabs. Jeg kan på ingen måde se nogen fordele ved at lave det bag hytten. Ud over at man kan spare en masse mande timer hos opbyggeren.


  • #40   16. jan 2012 Søren - det med mandetimer ved opbyggeren er det ikke mest ved ombygning eller gælder det også ved en ny uden opbygning ?

  • Linda M
    Linda M Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Svar: 17
    #41   16. jan 2012 Søren N. - det valgte vi fordi vi gerne ville bibeholde bagenden som den var - de løsninger der blev tilbudt gav os på ingen måde en pæn bagende på bilen.

  • Christian S
    Christian S Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #42   16. jan 2012 Ang diesel kunne du måske også få sat en tank på trailer med ca 3- 500 liter ligesom de gør på en køletrailer.. Eller er det helt skudt ved siden af.. smiley


  • Linda M
    Linda M Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Svar: 17
    #43   16. jan 2012 Søren N. - det valgte vi fordi vi gerne ville bibeholde bagenden som den var - de løsninger der blev tilbudt gav os på ingen måde en pæn bagende på bilen.

  • #44   16. jan 2012 Christian S:
    Jeps, det kan jeg da, men så skal jeg til at have endnu en tank på bilen som vejer, så skal jeg have slanger og pumpeværk. Jeg ved godt det ikke vejer flere hundrede kilo, men lidt har også ret, og mange bække små. Min egenvægt er i forvejen til den høje side, og med den nye bil bliver den endnu højere, så jeg skal for alvor svinge sparekniven mht. vægt.
    Men ideen er god, og jeg har selv tænkt det.


  • #45   17. jan 2012 Linda - nu har jeg ikke set det i har fået bygget bag førehuset, men jeg har ikke set nogen biler endnu, hvis jeg syntes det er pænere med en tank oppe bag førehuset. På ingen måde. Og nu ska jeg ikke dømme nogen, men for mig lyder det stadig som om i har valgt en løsning, der var billigere end at bygge hele bagende og under vogn om, for at lave plads..


  • #46   17. jan 2012 Lille Ib, - det gælder selvfølgelig specielt meget ved ombygning, det er jo langt billigere og nemmere at bygge det op bag førehuset, end og sku bygge bagenden om, og flytte lufttanke og alt muligt.

    Men også ved ny opbygning, ska du flytte ventiler, tanke, batterier og alt muligt. Og oppe på chassi bag huset, sidder der ingen ting, og man kan smide slanger og alting li op i chassi. Så li meget hva folk siger, så er det i mine øjne den billige løsning..

    Det næste er jo, som Linda skriver det, så er de gået mere op i hvordan bilen ser ud, end det effektive og lovmæssige i det.. Det lære jeg heller aldrig at forstå!


  • #47   17. jan 2012 Der er sku endnu en der tror det er en guldgruppe at være vognmænd! Tihi.

  • Linda M
    Linda M Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Svar: 17
    #48   18. jan 2012 Søren N: jeg er ikke helt med på hvad du mener med hensyn til det lovmæssige? eller effektive, kan du ikke lige forklare det for mig?

  • #49   18. jan 2012 Det lovmæssige, er at hvis du har en 3050 Volvo Boogie trækker, og du har traileren helt fremme, for at holde dig inden for længden, så køre man rigtig tit med overlæs på forakslen.
    Hvis du så sætter yderligere 300-350kg ekstra der op, så ska du ha traileren længere tilbage, og så går det ud over længden! Især på Norges trailere. Problemet er knapt så stor på de der uduelige EU traileren.

    Her under kommer det effektive, ved at man ik har fuld chassi længde tilrådigheds, hvis man en dag ska ud og lave noget andet.
    Sådan som branchen er, er der ingen som ved hva de laver i næste måned!
    Derfor er det smart at bygge bilerne så multi funktionelt som muligt.


  • #50   18. jan 2012 søren, er det ikke noget med og lære og læsse din trailer rigtigt så...??

  • #51   18. jan 2012 men igen er der også stor forskel på om vi snakker hyd olie eller diesel, for synes da den røde som der er linket til er flot lavet og man kan da næsten ikke se den er der.

  • #52   18. jan 2012 http://www.padborg-express.com/Lastbil%20Show%202008%20(3)/Johnni%20Madsen%20Scania%20R%20topline%20(21-06-2008).html

    det er så denne her der bliver snakket om, ved ikke om nogen har billeder af den bagfra, fandt bare lige dette på nettet.


  • #53   18. jan 2012 Min er 3100 i aa og min skammel står 5 takker fra forreste position og jeg kæmper mere med, at få nok på min foraksel når jeg er tung!

  • #54   18. jan 2012 morten, så bare lige en stor dunk op foran, så går den hellere ikke på baghjul når du løfter støttehjulet og fyre den af. hehe

  • #55   18. jan 2012 Steven. Det er delvist rigtig, men i denne situation, hvor Morten køre walking floor, der er det altså svært, hvis godset fylder kassen.

    Morten æs. Nu køre du jo også med de der anco chassis'er der er lavet til 2 akslede biler. Du ville jo med en nordik trailer ik ha problemet.


  • #56   18. jan 2012 Søren

    Der tager du fejl. Jeg kører fast med en Sideloader der er bygget i Sverige til en 3 akslet trækker - Men vi kommer ikke udenom, at det er svært at overholde koblingslængden med en 3100!

    I øvrigt er langt de fleste Anco trailere lavet til 3 akslede biler - Jeg tror der er 15-20 lejetrailere der ikke er - Resten er bygget ved HFR med plads til en 3 akslet bil i svanehalsen - Jeg kan køre med skamlen helt fremme med stort set alle deres HFR trailere!


  • #57   18. jan 2012 Min trailer skal læsses lidt tungere i bag for at det passer, men det kommer som regel af sig selv i kraft af at indvendig højde i bag er større. Så hvis ellers vægtfylde er ens for godset, så er det bare at fylde til vægten siger stop...

  • #58   19. jan 2012 Morten æs. Okay, så må jeg indrømme at tage lidt fejl af anco, jeg troede ik der var nogen der tænkte over sådan noget i den biks der. Har godt nok set at du altid har sideloaderen efter. Men hvorfor har du så ik skamlen helt fremme, hvis jeg må spørge??

    Morten LK
    Ja, det er jo lidt forskelligt fra bil til bil, men jeg tror også at du med en Volvo Boogie bil med 3050 i AA ska påregne at den ska baglæsses lidt.
    Den scania jeg havde var 2900 AA og der havde jeg skamlen 2 hakker fra forreste, og der passede det, vis jeg læssede walking floor rimelig lige op.


  • #59   19. jan 2012 så vi må komme frem til at hvis vi lige skal snakke vinter kørsel i norden, så på en boggie skal den sidde bag hytten for og trykke forhjulene ned, og på en mellem skal den sidde bag trækhjulene.

  • #60   19. jan 2012 Steven, der er vi stadig ik enig.
    Jeg mener jo stadig at med en trailer som Morten LK køre med, der er det stadig ik foraksel tryk der er problemet, tvært imod..

    Jeg mener jo at på en nord gående bil, er det en fordel med det ekstra tryk på bagenden, når du er Tom. Boogie eller ej.


  • #61   19. jan 2012 ja ja. men fuld læsset og du hæver, så står den jo på røven og løfter forhjulene, og så var det jo rart og ha nogle kg fremad for og holde den nede.

  • #62   19. jan 2012 Der er det jo igen, at vis du ska gøre det lovligt, så er dit foraksel tryk jo det samme lige meget hvad. Hvis du har tanken oppe, ska skamlen længere tilbage, hvis du har den i røven, kan du trække skamlen længere frem. Så blir det jo det samme.

    Forskellen ville være i at du kan trække traileren tættere på førehuset, hvis der ik er en tank, og på den møde føre noget mere vægt frem, hvis man vil det.
    Men det Norge og Sverige jeg har kørt i Boogie bil, der trak vi altså skamlen bagud, for at hæve trykket på trækhjulene, og var sådan set ligeglade med forhjulene, det galt om at komme fremad, det med at styre, var anden prioritet! smiley


  • #63   19. jan 2012 Søren

    Grunden til, at jeg ikke har skamlen helt fremme er en kombination af dovenskab og for at skåne bilen. Når den står de 5 hakker tilbage er den ikke så hård ved mine slanger og mine skærme kommer aldrig i berøring med svanehalsen, jeg kører med topskærme på både træk og boogieaksel.

    Jeg har lige nu her i aften prøvet at flytte den 2 hakker frem - Så må jeg prøve om det ender med at mine slanger bliver viklet helt ind i hinanden og smurt totalt ind i fedt og det samme med topskærmene på min boogie - Gider ikke køre uden, det sviner helt vildt! Så kan det her ikke gå, så ryger den tilbage igen!


  • #64   20. jan 2012 Hehe Morten æs.
    Altså de par gutter jeg kender der engang kørte med det sideloaderen halløj der, de ku jo finde på at tage slangerne af hver gang de havde brugt den, ligesom jeg gøre når jeg køre walking floor. Men det er igen det der med dovenskaben.
    Og jeg kan godt følge dig med topskærmene, men nu har du efterhånden lært bilen så godt at kende, at du nok aku ku køre med den fremme uden, at hive dem fra hinanden.

    Eller.. smiley


  • #65   20. jan 2012 hva mener du måårten boggien i jorden også en 20fods midt på uden topskærme også ellers ud over stepperne så skal du bare have monteret en sjap spand under bagvægen på førhuset så kan du også få skam tillæg

  • #66   20. jan 2012 Jeg skal nu også have skærme på alle aksler... Alt andet er noget svineri...

    Mht til slanger, så tager jeg som regel også mine af hver gang, men jeg er ved at få spat af det svineri det giver med olie, så på den næste bil bliver der lavet en svingarm der kommer op foran skamlen så de kan være på hele tiden, og ikke hænger i vejen for slanger/kabler.


  • #67   21. jan 2012 Søren

    Det er nu mine luftslanger og lyskabler osv. Der er ingen hydraulik på min bil, så der er heller ingen hydraulikslanger - Heldigvis. Der sidder en powerpack på sideloaderen der driver hydraulikken - En dejlig Iveco Dieselmotor med voldsomme 75 HK!!

    Umiddelbart ser det ud til, at det godt kan gå med skamlen den sjat længere fremme, så nu får den lov at blive stående til det giver bøvl - Så må jeg leve med, at mine luftslanger er lidt mere beskidte.

    Martin

    JA det kunne være flot - Jeg kører ret meget med 20'er på midten og boogien i jorden - Jeg tør slet ikke tænke på hvordan bilen ville se ud uden topskærme - Det ville kræve en mega sjap spand.


  • #68   21. jan 2012 Æsel:
    "Det ville kræve en mega sjap spand."

    ...Og en ordentlig kasse ørefigener!!! Det er simpelthen til at brække sig over når folk ikke har topskærme på og heller ikke har trailer/container til at dække over skærmene. Sådan en bagvæg den kommer bare til at ligne lort i løbet af ingen tid.


  • #69   21. jan 2012 Morten L K

    Jeg er HELT enig!


  • #70   22. jan 2012 de der skærme skal bare være der helt enig havde ingen på min gamle bil i auning havde godt nok trailer på nærmest hele tide men ville nu stadig gerne have haft dem på hvis vi havde dem

  • #71   22. jan 2012 Martin

    Trailer på hele tiden eller ej - Det sviner bare helt vildt udover det hele at køre uden!


  • #72   22. jan 2012 Det noget svineri..

    At modtage sådan en trailer i dette shapvejr, det simpelthen vammelt.. Føj..


  • #73   29. jan 2012 helt sikkert men de kunne ikke være der desværre og helt sikkert ikke med min gode vilje

Kommentér på:
Hydrauliktank i bag på boogietrækker/volvo??

Annonce