{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.883 visninger | Oprettet:

Oliefyr - DAF {{forumTopicSubject}}

Hey...

Mit oliefyr i daffen opfører sig lidt mystisk..

Når jeg holder med fyret tændt, varmer det godtnok op indtil termostaten slår fra. Dvs. blæseren slukker, men fyret kører stadig for at holde vandet varmt.
Men efter noget tid, er det ved at blive koldt i hytten igen, men fyret starter ikke rigtig. Her behøver jeg som regel at slukke og tænde for fyret igen, og sådan skal jeg fortsætte.
Det er ikke altid den laver denne "fejl", men er der nogen der kan lede mig til hvad der kan være galt?
Er der evt. nogen mulighed for at indstille føleren til at slå blæseren til noget før, så det bliver knap så koldt før den slår til???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefyr - DAF
  • #1   12. jan 2012 I Mercedes skal tændingen stå "i første hak", altså dreje nøglen en gang frem, inden den begynder med at tænde alle lamper osv, for hvis man ikke gør det kører den kun i 2 timer og så slukker den.
    - ved ikke om det er det du mener, men sårn virker Mercedes smiley

• #2   12. jan 2012 Nej, for fyret kører sådan set fint nok om nøglen er i eller ej...

• #3   12. jan 2012 ku det lyde som vandpumpen på fyret der ikke trækker vandet rundt, og når så vandet ved fyret er varmt nok så lukker fyret ned fordi den tror at alt vandet er den temp.????

• #4   12. jan 2012 Nej, for det er kabinedelen der kobler fra. føleren til temperaturen sidder omme på bagvæggen. Jeg kan høre fyret stadig kører når blæseren slukker.

• #5   14. jan 2012 Tjae, det kan da godt ske den også skal skiftes ud....

• Ben T
    Ben T Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #6   15. jan 2012 På min 105er startede den med det samme og der havde den på en eller anden måde lavet et lille huld i huset på fyret. Så prøv lige at se om der er tørt under den når den har kørt en god time. Men har ofså fået skiftet den føler omme i køjen for et års tid siden men ellers prøv at pil det ud og lus den for at se om blæserne bliver ved

• #7   2. apr 2013 Fyret skal køre kontinuerligt. Dvs det kun er blæseren der regulerer temp i bilen, og ved at holde en jævn temp på motorens kølevand, er det billigere at varme op på denne måde, end med "gammeldags" teknik.
    Men skulle du opleve problemer, så er det somregel den lille kontakt i varmeapperatet der er gået løs, eller stået af.

Kommentér på:
Oliefyr - DAF

Annonce