{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.370 visninger | Oprettet:

Jimmi P
Jimmi P
Tilmeldt:
4. sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

ang:leje af lastbil hvad skal jeg bruge {{forumTopicSubject}}

hej ville lige høre om hvad man skal gøre når man lejer en lastbil til eget fragt dvs:mit eget firma,skal ha hentet noget vogn til min virksomhed der kan stå på ladet af en lastbil.Jeg har stort kørekort men jeg kører ikke til hverdag, så jeg skal vel ha anskaffet et chauffør kort er der andet der er nødvendigt for at kunne kører lidt vogn igen
hilsen jimmi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang:leje af lastbil hvad skal jeg bruge
  • #1   4. sep 2013 Skal det være åben eller lukket lad? For PS Biludlejning har garanteret lastbiler der stadig er med skive.... Men det er lukkede biler.

  • #2   4. sep 2013 Ellers så snak da med en Traktor/landbrugsværksted. De har som regel en gammel lastbil til maskintransport, måske du kunne leje den?

  • #3   4. sep 2013 Hvad med EU-bevis?? Eller er det kun til erhvervstransport?

  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #4   4. sep 2013 Hvis du kun har kategori C uden nogen anden form for beviser, så må du kun kører en tom lastbil fra A til B. Også selvom det er dine egne ting du fragter. Desværre...


  • #5   4. sep 2013 Morten l k
    Alle skal ha EU bevis. Lige gyldig kørsel, bil, firma, landbrug eller hva de ellers kan finde på.


  • #6   4. sep 2013 Martin s
    så hvis han har C må han ikke tage et job hos en fragt mand med en lille forvogn, og kører fragt???

    hmm... siden hvornår???


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #7   4. sep 2013 Du skal da have EU kvalifikations bevis for at kører med gods..

  • #8   4. sep 2013 Hvem er omfattet af ordningen?
    Information om hvem der er omfattet af kravet om kvalifikationsuddannelse.
    Chauffører, der udfører erhvervsmæssig buskørsel, godskørsel for fremmed regning (vognmandskørsel) eller firmakørsel (kørsel med egne varer), er omfattet af kravet om kvalifikationsuddannelse (grundlæggende kvalifikationsuddannelse/efteruddannelse).

    Også selvkørende vognmænd og virksomhedsejere, der kun lejlighedsvis fører bus eller lastbil, er omfattet af kravet om kvalifikationsuddannelse.

    Kravet om kvalifikationsuddannelse omfatter chauffører, der er EU-borgere. Kravet omfatter endvidere chauffører, der ikke er EU-borgere, og som er ansat i en virksomhed, der er etableret i en EU-medlemsstat.

    Alle, der fører bus i en dansk etableret buskørselsvirksomhed, og alle, der fører lastbil i en dansk etableret godskørselsvirksomhed eller virksomhed, der udfører firmakørsel, er således omfattet af kravet om kvalifikationsuddannelse.

    Bilag: http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhvervstransport/Kvalifikationsuddannelse/Hvem_er_omfattet_af_ordningen.aspx


  • #9   4. sep 2013 Nu skal i lige huske på at det da i den grad også kommer an på hvornår manden har fødselsdag, jeg har ikke EU-bevis, men må da sætte mig ind i hvilken som helst lastbil og kører min vej, så frem ejeren er enig naturligvis...

    http://www.tuc.dk/EU-Efteruddannelse.75.aspx#.UidcxTa-2Fw

    Indfasningsordningen for godschauffører er fastsat således:

    Fødselsdato Efteruddannelse gennemført senest
    1., 2. eller 3. 30. juni 2010
    4., 5. eller 6. 31. december 2010
    7., 8. eller 9. 30. juni 2011
    10., 11. eller 12. 31. december 2011
    13., 14. eller 15. 30. juni 2012
    16., 17. eller 18. 31. december 2012
    19., 20. eller 21. 30. juni 2013
    22., 23. eller 24. 31. december 2013
    25., 26. eller 27. 30. juni 2014
    28., 29., 30. eller 31. 31. december 2014


  • K.Z.
    K.Z. Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #10   4. sep 2013 Kommer også an på hvornår du har taget kortet med hensyn til den indfasningsordning :

    " Reglerne gælder fra den 10. september 2008 for erhvervsmæssig personbefordring med bus og fra den 10. september 2009 for erhvervsmæssig godstransport. Fra disse datoer vil bestemmelserne om hvidt og blåt kvalifikationsbevis for erhvervschauffører blive ophævet. "


  • Jimmi P
    Jimmi P Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   5. sep 2013 jeg har taget kortet i 1998 og efter hvad jeg lige kan tyde om hvad i skriver kan jeg jo bare leje den privat,så skulle der vel ikke være noget problem ud over det der førerkort . Lastbilen har jeg styr på

  • Jimmi P
    Jimmi P Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   5. sep 2013 og tak for i gider hjælpe mig smiley det er sku lidt indviklet med alle de regler

  • #13   5. sep 2013 Jimmi du skal stadig have EU kvalifikations bevis.
    I hvert fald senest i 2014 alt efter hvornår på måneden du har fødselsdag.


  • K.Z.
    K.Z. Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #14   5. sep 2013 Søren N : Nej du skal ikke have eu bevis hvis du kører for egen regning, men kun når du kører for fremmed regning altså erhverv.

    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhvervstransport/Kvalifikationsuddannelse/Hvem_er_omfattet_af_ordningen.aspx


  • #15   5. sep 2013 Hvem er omfattet af ordningen?
    Information om hvem der er omfattet af kravet om kvalifikationsuddannelse.
    Chauffører, der udfører erhvervsmæssig buskørsel, godskørsel for fremmed regning (vognmandskørsel) eller firmakørsel (kørsel med egne varer), er omfattet af kravet om kvalifikationsuddannelse (grundlæggende kvalifikationsuddannelse/efteruddannelse).

    Læs det li igen.


  • #16   5. sep 2013 firmakørsel (kørsel med egne varer), er omfattet af kravet om kvalifikationsuddannelse (grundlæggende kvalifikationsuddannelse/efteruddannelse).

    Skåret helt ind til benet.


  • Jimmi P
    Jimmi P Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #17   6. sep 2013 jamen der står egne vare jeg skal jo ikke fremstille en varer og kører ud med og hvis jeg kører privat så har det jo intet med firma kørsel at gøre hmm må prøve at høre politiet ad eller motor kontor

  • #18   7. sep 2013 Så huskede jeg ikke helt forkert.

    Nem Jimmi, det er lige meget om du producerer varerne eller bare ejer dem. Hvis du ejer det du transporterer, så skal der EU-bevis til.


  • #19   8. sep 2013 Morten L. K

    Ja, med mindre at han kører privat.. Så er det jo ikke firmakørsel. smiley


  • #20   9. sep 2013 Men nu skrev han jo:

    "mit eget firma,skal ha hentet noget vogn til min virksomhed der kan stå på ladet af en lastbil"


  • Jimmi P
    Jimmi P Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #21   10. sep 2013 ja men vognen bliver købt privat og jeg lejer lastbilen privat så er der absolut intet har noget med nogle firmaer at gøre, så må det skulle kunne lade sig gøre.

  • Jimmi P
    Jimmi P Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #22   10. sep 2013 i behøver ikke diskutere det mere, jeg spørger politiet og får det evt på skrift men ellers tak for hjælpen
    Mvh Jimmi


  • #23   16. sep 2013 Smider du en afgørelse herind, så kan de tvære folk stopper med at diskuterer... smiley

Kommentér på:
ang:leje af lastbil hvad skal jeg bruge

Annonce