{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Kim
Kim
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 388

Droppet Sverige, Vil til DK {{forumTopicSubject}}

Hej Lastbilgalleri.
Jeg har droppet Sverige og alt med at blive uddannet på en kranbil.
Er der nogen herinde som evt. kunne bruge en lærling om nogle måneder? Eller kender nogen der kunne være intra?

Jeg bosætter mig på Nordsjælland/Storkøbenhavn så snart jeg har bolig på plads.

Jeg har aldrig haft stort kørekort. Men har kørt skiftelad med 40 fods container. i Århus, Randers og Silkeborgområdet.

6 års erfaring fra branchen. Primært Flytninger.

Kom frisk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Droppet Sverige, Vil til DK
  • #1   16. jul 2013 prøv evt SCT i gilleleje de har da biler med kran men det jo ikke sikkert de lige uddanner folk på kun dem

• #2   16. jul 2013 æ hyler
    Du har misforstået mig smiley
    Ser helst ikke at jeg skal køre kran.

Fik jeg selv lov at vælge og vrage så blev jeg sat på en Danmark - > Norge eller Danmark - > MidtSverige/NordSverige

• #3   16. jul 2013 uden kørekort? held og lykke

• #4   16. jul 2013 peter v
    Det får du under uddannelse.
    Husk på at en lærling er mere eller mindre gratis arbejdskraft da man får statstilskud

• #5   17. jul 2013 nå undskyld ja så har jeg misforstået

• #6   17. jul 2013 Mener vist også Sct kære Sverige smiley

• #7   18. jul 2013 Prøver at kontakte dem her en af dagene

• #8   26. jul 2013 ikke stort kørekort ingen job

• #9   28. jul 2013 jeg fik da job uden kørekortet smiley nu har jeg hele lortet

• #10   29. jul 2013 Prøvede at kontakte HR hos SCT
    Nu har jeg bestemt fået mig en mening om dem. De kan ikke engang komme med et seriøst svar. Og de køre bestemt ikke det jeg søger.

michael S

Det er da noget vås. Men jeg er nu heller ikke bare ude efter et job.
    Jeg vil gerne uddannes indenfor faget.

• #11   3. aug 2013 Mener kun SCT har 1 bil der køre sverige/norge og en bil der køre finland. held og lykke med uddannelsen.

• TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #12   3. aug 2013 Uddannelse som chauffør er total ligegyldigt.. Men det lyder vel okay ? bare ikke til nogen nytte..

• #13   3. aug 2013 TruckMe10

Når du om 10 år står og vil arbejde i faget og der næsten ingen job er..
    Tror du så vognmanden vælger en der er uddannet i faget eller ikke uddannet?
    Under uddannelsen får du også alle certifikater som er nødvændige. Udover det får du end masse viden som du ikke kan få på EU beviset.

Du tror vel ikke man bruger 3½-4 år som ratholder hver dag og derfter kan du kalde digselv uddannet chauffør?

• TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

#14   3. aug 2013 Det tror jeg faktisk er lige meget.. Har en chauffør erfaring , så tror jeg ikke han kigger på om der er uddannelse.. De kræver jo bare et EU bevis idag, og så alt efter hvad de kører med - et ADR bevis, kran og ja.. hvad ved jeg..

Men jeg tror helt seriøst ikke på at så ''lang'' en uddannelse kan gøre nogen som helst gavn..

Jeg var selv igang , men jeg kunne ikke få læreplads efter det første sted, men fik derimod fast arbejde .. Nu har jeg ikke problemer med at finde arbejde.. Og har kun kørt halvandet år snart.. Ikke engang.. Men som sagt.. Jeg tror ikke det gør en forskel.. Få kortet og de bevis man skal bruge, og så ud og kør smiley

• #15   4. aug 2013 det er fuldstændigt ligegyldigt om du har den uddannelse, hvis du først er kommet ind i faget. og fået en del års erfaring, så bliver du ikke sat til side for en " nyuddannet " chauffør. Det tror jeg ikke på.

• #16   4. aug 2013 -TinGi-
    Nej tror heller ikke man bliver sat til side for en nyuddannet.
    Men sæt 2 parter op mod hinanden. Begge med 20års erfaring. Den ene har uddannelsen, den anden har ikke.
    Hvem af dem ville din sunde fornuft vælge?

• #17   4. aug 2013 Helt ærlig?! så tror jeg han vælger den person, han syntes bedst om smiley og i sidste ende har det ikke noget at gøre med de begge feks. har 20 års erfaring. Men også hvad den ene har kørt i forhold til den anden.

• TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

#18   5. aug 2013 Ja hvis de ender med samme erfaring , og den ene bare har en uddannelse i forhold til.. Så går han efter hvem han bedst synes om ...

Kommentér på:
Droppet Sverige, Vil til DK

Annonce