3.609 visninger
|
Oprettet:
IB KARLSKOV PRESSEMEDDELSE! {{forumTopicSubject}}
(link fjernet)
Ved ikke om det hedder en pressemeddelse men frem skal det sgu ;O)
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
Ja det er vist nok op til en selv.
dec 2010
Følger: 1 Svar: 3
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Hvem der har ret og uret ved jeg ikke, men jeg tror de begge har lige meget ret og uret....
dec 2010
Følger: 53 Følgere: 52 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 295
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 19 Svar: 216
dec 2010
Følger: 1 Svar: 3
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Efter sigende har den pågældende chauffør allerede fået tilbudt nyt job.
Alle
Hvis det viser sig, at Jens Karlskov kan dokumentere de ting han påstår, så skal jeg gerne være den første til at erkende jeg tog fejl. Men hvis det er tilfældet, så må der jo komme et dementi fra DR1 - Så er det de har lavet jo injurier!
dec 2010
Spændende hvem der kommer til at strække våben.
dec 2010
Følger: 53 Følgere: 52 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 295
dec 2010
Lige nøjagtigt. Og så er der lige den detalje, at der er Comlog i bilerne, så der ligger en logfil i systemet der kan dokumentere hvad bilen har lavet hvornår og hvis det er sat rigtigt op kan det også dokumentere hvem der har kørt.
Og så skal du ikke dytte efter mig når jeg sidder og blunder.
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
ARBEJD ARBEJD
dec 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 9 Svar: 40
En kontrol af 125 lastbiler ved Støvring torsdag aften og nat resulterede i over 100 bøder og sigtelser mod chauffører og vognmænd.
Specielt køre- og hviletidsbestemmelserne blev overtrådt. Her fik tre ud af fire stoppede chauffører en bøde.
Men antallet overrasker slet ikke Ole Juul Schmidt, der er vicepolitiinspektør i færdselsafdelingen.
- Det er og har længe været et stort problem, som branchen selv er nødt til at rydde op i, mener færdselsafdelingens chef.
Han siger, at politiet bruger mange ressourcer på kontrol af tung transport, men at kontrol alene langt fra løser problemet.
- Det er ikke kun chaufførerne, der har skyld. Men bestemt også vognmændene, siger Ole Juul Schmidt.
Under razziaen ved Støvring stoppede Færdselsafdelingen blandt andet en chauffør, der 90 gange havde snydt ved at afbryde fartskriveren med en magnet.
så bag facaden har jo desvære rettne på deres side hvis man skal tror det der er skrevet i dag
dec 2010
Sanktionssystemet for overtrædelser af køre- og hviletidsforordningen består af et gradueret bødesystem. Dette system er bygget op omkring samme principper som bødesystemet for forseelser vedr. overlæs.
Bøde:
Det graduerede bødesystem for overtrædelser af køre- hviletidsforordningen:
til føreren fastsættes en bøde på 100 kr. for hver procent, en regel om køre- og hviletid er overskredet
til transportvirksomheden fastsættes en bøde på 200 kr. for hver procent, en regel om køre- og hviletid er overskredet.
Der er dog fastsat en generel tolerancegrænse på fem procent. Der bliver derfor kun rejst tiltale, hvis overskridelsen har været på fem procent eller mere. Det betyder, at den mindste bøde fastsættes til 500 kr. til føreren og 1.000 kr. til ejeren.
Bøderne rundes op til det nærmeste beløb, som er deleligt med 500 kr.
Frakendelse af førerretten:
Førerretten vil blive frakendt betinget ved en overskridelse af en køre- og hviletidsregel med mere end 30 procent.
Førerretten skal frakendes ubetinget, hvis føreren har gjort sig skyldig i flere overtrædelser af køre- og hviletidsforordningen, der hver for sig kan begrunde en betinget frakendelse. Det er dog en forudsætning for ubetinget frakendelse, at overtrædelserne af køre- og hviletidsforordningen er sket i mere end ét kørselsforløb. Et kørselsforløb er tidsrummet, fra føreren aktiverer kontrolapparatet efter et hvil på mindst otte timer, og til næste hvil på mindst otte timer er afholdt.
Til top
Hvad er straffen for overtrædelser af kontrolapparatforordningen
Bøde:
For hver konstateret overtrædelse af kontrolapparatforordningen får føreren en fast bøde på 3.000 kr., og transportvirksomheden får 6.000 kr. i bøde.
Frakendelse af førerretten:
Ved seks overtrædelser begået inden for tre år vil førerretten blive frakendt betinget. Overtrædelserne kan være begået i samme eller flere kørselsforløb.
Ved f.eks. 12 overtrædelser til samtidig pådømmelse frakendes førerretten ubetinget, da de to gange seks overtrædelser hver for sig kan begrunde en betinget frakendelse.
dec 2010
jørn K> Det var godt nok MANGE...
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 24 Svar: 106
dec 2010
dec 2010
Følger: 56 Følgere: 55 Emner: 60 Svar: 1.283
han har først haft mulighed for at se det her igår eftermiddag's og du kan jo faktisk kun bevise brud på køre-hviletidsreglerne ved skiverne alt andet kan jo være fup..! Og når nu den pågældene chauffør's svigersøn først er fyret hvem vil så ikke have et firma ned med nakken hvis man selv er kørt sur i det og ovenikøbet bliver sygemeldt med stress
man kan jo få stress af så mange andre ting!
dec 2010
dec 2010
Det sørgelige ved det du poste rom kontrollen fra Støvring her den anden nat er jo bare, at der ikke står hvilken nationaliteter der er blevet skrevet. Hvorfor er det, at man ikke begynder at dele det op. Det ville unægteligt være en fordel for den danske transportbranche hvis man kunne se om det er os eller de billige udefra der er værst - Ligesom det ville sende et signal til transportkøberne om, at det er et problem, at de vælger som de gør, når de altid kun jagter den laveste pris!
Det andet her lugter af, at politiet slet ikke ønsker, at det skal stoppe, det er jo så dejlig nemt for dem, at holde deres målsætning i antal udskrevne bøder så længe de kan hente alle dem de har lyst til ved transportbranchen. Politiet kan passende starte med at feje for egen dør først ved at give os noget statistik der er brugbart!
I øvrigt er jeg helt med Jesper R her. Ja, det er ulovligt at læsse uden skive i uret, men skulle det aldrig blive værre, så herre gud da. Der er folk der hver dag kører rundt med deres unger i bilen uden at spænde dem fast, der er folk der kører rundt med massive overlæs i traileren bag personbilen uden bremser og der er mange andre ting jeg finder både værre og langt farligere.
Sæt nu lige tingene i perspektiv!
dec 2010
Ud fra den pressemeddelelse Jens Karlskov har sendt ud, så har der IKKE været skiver på bordet og det har Carl Peter bekræftet via mail. Der er noget der handler.
Jeg kender godt de viste diagrammer og er helt enig i, at de normalt er lavet efter skiver, de bruges blandt andet ved virksomhedskontrol når skiverne er kaldt ind.
dec 2010
dec 2010
Jeg er enig i dine betragtninger omkring både Carl Peter og DR 1 - Men tiden vil jo sikkert vise om Karlskov har ret.
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 92
Og den ferieerklæring/manglende skive-erklæring( hva det nu end var). Hvad skal den bruges til, hvis hvil bliver afholdt i ens eget hjem??
Kan nogle her ÆRLIGT sige, at de ALDRIG har tryllet bare lidt?? Læsse/losse uden skive, læsse/losse men skiftet uret over på pause, kørt 20 minutter over tid for at nå hjem til weekend? osv osv...
dec 2010
Den aktivitetserklæring, den skal bruges som dokumentation for, at man har holdt hvil i eget hjem, fordi man jo ikke har den chauffør der har losset/læsset bilens skiver med på den næste tur man kører - De skal jo følge chaufføren.
Var der ikke krav om dokumentation fr den slags, så ville det jo være alt for let, bare at sige man havde holdt hvil i eget hjem og så bare ha gemt skiverne - Så det giver god mening!
Og nej, jeg siger ikke og har aldrig sagt, at jeg ikke har tryllet, det jeg har sagt er, at jeg ikke har tryllet lidt, men temmelig ret meget. Det vi så i det program var ingenting - Men det ændrer ikke på, at det er ulovligt.
dec 2010
Jacob A> Det var ikke Jens Karlskov der sagde det, det var den anden som sagde det med at han skulle køre med åben ur...
Det vildeste jeg har gjort var da jeg kørte campingvogne, der sluttede jeg i Hirtshals Torsdag eftermiddag/aften uden mere køretid og skulle kun køre ca 45 minutter for at komme hjem til Skagen, der spolede jeg uret 9 timer og satte en frisk kiks i og kørte hjem...
Men jo da jeg kørte syd over der kørte man meget tit på bagatelgrænsen, specielt når jeg kørte Spanien, og som skrevet tidligere så har jeg også kørt og læsset på martriklen uden skive i, netop for at have så meget rådighedstid i den anden ende som muligt...
dec 2010
dec 2010
Og ja. Uanset om man snyder lidt eller meget, er det ulovligt.. Og jeg er skam heller ikke hellig på den front ,o)
Nobody: Så var det nok mig som hørte forkert. Må nok lige se det igen så..
dec 2010
dec 2010
Ja, hvis din bil kører et læs mens du sover, så skal du enten have sådan en erklæring med ELLER skiverne der har siddet i mens du har haft fri og det er jo typisk sådan det løses, hvis det er f.eks. 2 mand der fast deler en bil.
dec 2010
dec 2010
Følger: 23 Følgere: 24 Lastbiler: 1 Svar: 31
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Du skal ikke kunne dokumentere hvad bilen har lavet, men det skal kunne dokumentere hvad du selv har lavet mens bilen har kørt. Som jeg skrev tidligere, så er det typisk sådan, at hvis man er 2 der deler bil, så lader man skiverne blive i bilen, så er der jo ingen ko på isen - Så kan jens betjent jo se, at det er en anden der har kørt mens du har holdt hvil.
I øvrigt så bliver det jo aldrig det helt store problem hvis man laver det samme hver dag, så kan betjenten jo se, at alle skiverne ser ens ud. Det er langt værre hvis der pludselig er en nat skiven ikke har siddet i bilen og den så har kørt flere hundrede kilometer man ikke kan gøre rede for.
Feriesedlen er langt mere brugt når man kører export.
dec 2010
dec 2010
Følger: 65 Følgere: 67 Lastbiler: 1 Emner: 84 Svar: 1.184
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 334
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Nej, det er ikke korrekt forstået. Du er kun undtaget for kravet om ferieseddel, hvis der ALENE er tale om at du har været ude af bilen i forbindelse med afholdelse af hvil. Og ellers ikke.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Præcis!
dec 2010
IB KARLSKOV PRESSEMEDDELSE!