{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• indkøb 1.000 kr.
  • Fjerne hvepsebo 1.210 kr.
  • Reparation af hængsel på en skabslåge 1.320 kr.
  • Græsslåning af flere omgange 3.150 kr.
  • Hjælp til en dryppende vandhane 1.800 kr.
  • Jeg skal skifte fire tændrør på en Audi A4 2.0 TFSI, årgang 2010. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  IB KARLSKOV PRESSEMEDDELSE!
  • #1   28. jan 2011 Hvad skal man tro på i denne her sag??

Ja det er vist nok op til en selv.

• Per E
    Per E Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 3
    #2   28. jan 2011 Jeg sad også som mange af jer andre og så programmet i går. umiddelbart mener jeg det er et stykke rent amatør arbejde der er lavet forud for programmet. De havde ikke en skid tjek på køre-hviletidsreglerne, og den rekonstruktion de havde lavet af ulykken holder heller ingen steder, det kan ikke sammenlignes at brage op bag i en række af biler, uden så meget som at kikke på bremsen, og så med en jernplade monteret foran på bilen, det var sgu ikke lige til en Oscar. Har lige siddet og læst pressemeddelsen fra Jens Karlskov, og synes ellers den er meget god. Tro endelig ikke jeg har noget tilovers for snyd i branchen, det burde der slås hårdt på, men ikke på den amatør men ikke på den amatøragtige måde det er blevet fremlagt i dette program, det er sgu en ommer..

• #3   28. jan 2011 Der er altid 3 sider af en sag, den ene, den anden og sandheden.....

Hvem der har ret og uret ved jeg ikke, men jeg tror de begge har lige meget ret og uret....

• #4   28. jan 2011 Man kan vel os vende den om og sige idioten måske er chaufføren idet han slet ikk i programmet konfrontere firmaet med han er imod og bryde køre-hvile tiderne og bare siger ja det skal jeg nok gøre.

• #6   28. jan 2011 Om tv udsendelse er godt eller skidt budskab, er op til folk selv. Men udsendelsen sætter i hvert fald Karlskov a/s i dårligt lys!

• Per E
    Per E Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 3
    #7   28. jan 2011 jeg kan kun tilslutte mig som der er skrevet her, at den udsendelse sætter karlskov i en meget dårlig situation. men den chauffør står nok ikke forest når der er en vognmand der skal bruge en chauffør sådan lige med det samme. havde jeg været vognmand ville jeg nok lige tænke mig om 2 gange inden han blev ansat, man plejer da ikke gå bag ryggen på sin vognmand. men rigtigt nok, i denne sag er der nok 3 sider, den forkerte, den rigtige og den der blev fremlagt i programmet........

• #8   28. jan 2011 Per E

Efter sigende har den pågældende chauffør allerede fået tilbudt nyt job.

Alle

Hvis det viser sig, at Jens Karlskov kan dokumentere de ting han påstår, så skal jeg gerne være den første til at erkende jeg tog fejl. Men hvis det er tilfældet, så må der jo komme et dementi fra DR1 - Så er det de har lavet jo injurier!

• #9   28. jan 2011 OG meget kan man sige, men den gode Jens Karlskov har da om ikke andet været grundig i hans kamp for at tilbagevise sagen.

Spændende hvem der kommer til at strække våben.

• #10   28. jan 2011 Det "burde" der jo sådan set kun være et bevis på. Det er jo skiverne hvis de altså er der.

• #11   28. jan 2011 Jesper K

Lige nøjagtigt. Og så er der lige den detalje, at der er Comlog i bilerne, så der ligger en logfil i systemet der kan dokumentere hvad bilen har lavet hvornår og hvis det er sat rigtigt op kan det også dokumentere hvem der har kørt.

Og så skal du ikke dytte efter mig når jeg sidder og blunder.

• #12   28. jan 2011 Måårten : Du skal arbejde og ikke bare sidde og blunde...

ARBEJD ARBEJD

• #13   28. jan 2011 dr skriver i dag...

En kontrol af 125 lastbiler ved Støvring torsdag aften og nat resulterede i over 100 bøder og sigtelser mod chauffører og vognmænd.

Specielt køre- og hviletidsbestemmelserne blev overtrådt. Her fik tre ud af fire stoppede chauffører en bøde.

Men antallet overrasker slet ikke Ole Juul Schmidt, der er vicepolitiinspektør i færdselsafdelingen.

- Det er og har længe været et stort problem, som branchen selv er nødt til at rydde op i, mener færdselsafdelingens chef.

Han siger, at politiet bruger mange ressourcer på kontrol af tung transport, men at kontrol alene langt fra løser problemet.

- Det er ikke kun chaufførerne, der har skyld. Men bestemt også vognmændene, siger Ole Juul Schmidt.

Under razziaen ved Støvring stoppede Færdselsafdelingen blandt andet en chauffør, der 90 gange havde snydt ved at afbryde fartskriveren med en magnet.

så bag facaden har jo desvære rettne på deres side hvis man skal tror det der er skrevet i dag

• #14   28. jan 2011 Straf for overtrædelser af køre- og hviletidsforordningen

Sanktionssystemet for overtrædelser af køre- og hviletidsforordningen består af et gradueret bødesystem. Dette system er bygget op omkring samme principper som bødesystemet for forseelser vedr. overlæs.

Bøde:
    Det graduerede bødesystem for overtrædelser af køre- hviletidsforordningen:

til føreren fastsættes en bøde på 100 kr. for hver procent, en regel om køre- og hviletid er overskredet
    til transportvirksomheden fastsættes en bøde på 200 kr. for hver procent, en regel om køre- og hviletid er overskredet.
    Der er dog fastsat en generel tolerancegrænse på fem procent. Der bliver derfor kun rejst tiltale, hvis overskridelsen har været på fem procent eller mere. Det betyder, at den mindste bøde fastsættes til 500 kr. til føreren og 1.000 kr. til ejeren.

Bøderne rundes op til det nærmeste beløb, som er deleligt med 500 kr.

Frakendelse af førerretten:
    Førerretten vil blive frakendt betinget ved en overskridelse af en køre- og hviletidsregel med mere end 30 procent.

Førerretten skal frakendes ubetinget, hvis føreren har gjort sig skyldig i flere overtrædelser af køre- og hviletidsforordningen, der hver for sig kan begrunde en betinget frakendelse. Det er dog en forudsætning for ubetinget frakendelse, at overtrædelserne af køre- og hviletidsforordningen er sket i mere end ét kørselsforløb. Et kørselsforløb er tidsrummet, fra føreren aktiverer kontrolapparatet efter et hvil på mindst otte timer, og til næste hvil på mindst otte timer er afholdt.

Til top

Hvad er straffen for overtrædelser af kontrolapparatforordningen

Bøde:
    For hver konstateret overtrædelse af kontrolapparatforordningen får føreren en fast bøde på 3.000 kr., og transportvirksomheden får 6.000 kr. i bøde.

Frakendelse af førerretten:
    Ved seks overtrædelser begået inden for tre år vil førerretten blive frakendt betinget. Overtrædelserne kan være begået i samme eller flere kørselsforløb.

Ved f.eks. 12 overtrædelser til samtidig pådømmelse frakendes førerretten ubetinget, da de to gange seks overtrædelser hver for sig kan begrunde en betinget frakendelse.

• #15   28. jan 2011 Kim L> Han sagde ikke han skulle køre uden skive, kun bakke til rampe og læsse uden skive, hvilket i min bog er gangbart, ikke lovligt men gangbart, det har jeg sku selv gjort en milliard gange...

jørn K> Det var godt nok MANGE...

• #16   28. jan 2011 jeps men prøv at regne lidt på det 90*3000 til piloten og 90*6000 til vognmanden er jo bare for at fuske med hans kort det giver 810000 så der er nogen der nok kommer til at gå lidt ned i løn hehe

• #17   28. jan 2011 dertil kommer der jo de% han har over trådt avav så kan han og vi andre lære det

• #18   28. jan 2011 Jeg kunne personligt aldrig finde på det tror jeg, tror ikke mine nosser er store nok...

• #19   28. jan 2011 Ja det med at læsse uden skive er sgu ikke den store overtrædelse.. Ulovligt ja men sgu ikke noget jeg ville hænge mig i.. De læsser somregel 3-4 steder i Odense og de steder ligger side om side så det bliver måske til 500 meter uden skive og man sparer nogle timer i rådighedstiden. Det ofte et par timer eller mere at læsse op. Så den er gangbar i min verden :O)

• #20   28. jan 2011 Jesper R mener DU det du har skrevet???

• #21   29. jan 2011 Et eller andet sted så har ib jo også lidt ret
    han har først haft mulighed for at se det her igår eftermiddag's og du kan jo faktisk kun bevise brud på køre-hviletidsreglerne ved skiverne alt andet kan jo være fup..! Og når nu den pågældene chauffør's svigersøn først er fyret hvem vil så ikke have et firma ned med nakken hvis man selv er kørt sur i det og ovenikøbet bliver sygemeldt med stress
    man kan jo få stress af så mange andre ting!

• #22   29. jan 2011 Jørn K > Ja det mener jeg.... Jeg kan finde på ting der er værre så det ser jeg ikke det store problem i.

• #23   29. jan 2011 Jørn K

Det sørgelige ved det du poste rom kontrollen fra Støvring her den anden nat er jo bare, at der ikke står hvilken nationaliteter der er blevet skrevet. Hvorfor er det, at man ikke begynder at dele det op. Det ville unægteligt være en fordel for den danske transportbranche hvis man kunne se om det er os eller de billige udefra der er værst - Ligesom det ville sende et signal til transportkøberne om, at det er et problem, at de vælger som de gør, når de altid kun jagter den laveste pris!

Det andet her lugter af, at politiet slet ikke ønsker, at det skal stoppe, det er jo så dejlig nemt for dem, at holde deres målsætning i antal udskrevne bøder så længe de kan hente alle dem de har lyst til ved transportbranchen. Politiet kan passende starte med at feje for egen dør først ved at give os noget statistik der er brugbart!

I øvrigt er jeg helt med Jesper R her. Ja, det er ulovligt at læsse uden skive i uret, men skulle det aldrig blive værre, så herre gud da. Der er folk der hver dag kører rundt med deres unger i bilen uden at spænde dem fast, der er folk der kører rundt med massive overlæs i traileren bag personbilen uden bremser og der er mange andre ting jeg finder både værre og langt farligere.

Sæt nu lige tingene i perspektiv!

• #24   29. jan 2011 Claus B

Ud fra den pressemeddelelse Jens Karlskov har sendt ud, så har der IKKE været skiver på bordet og det har Carl Peter bekræftet via mail. Der er noget der handler.

Jeg kender godt de viste diagrammer og er helt enig i, at de normalt er lavet efter skiver, de bruges blandt andet ved virksomhedskontrol når skiverne er kaldt ind.

• #25   29. jan 2011 Handler = Halter!!

• #26   29. jan 2011 Claus B

Jeg er enig i dine betragtninger omkring både Carl Peter og DR 1 - Men tiden vil jo sikkert vise om Karlskov har ret.

• #27   29. jan 2011 Var det mig som hørte forkert, eller handlede den telefonsamtale ikke om at "når han(chaufføren) kom til Brabrand, måtte han lige være lidt kreativ"??
    Og den ferieerklæring/manglende skive-erklæring( hva det nu end var). Hvad skal den bruges til, hvis hvil bliver afholdt i ens eget hjem??

Kan nogle her ÆRLIGT sige, at de ALDRIG har tryllet bare lidt?? Læsse/losse uden skive, læsse/losse men skiftet uret over på pause, kørt 20 minutter over tid for at nå hjem til weekend? osv osv...

• #28   29. jan 2011 Jacob

Den aktivitetserklæring, den skal bruges som dokumentation for, at man har holdt hvil i eget hjem, fordi man jo ikke har den chauffør der har losset/læsset bilens skiver med på den næste tur man kører - De skal jo følge chaufføren.

Var der ikke krav om dokumentation fr den slags, så ville det jo være alt for let, bare at sige man havde holdt hvil i eget hjem og så bare ha gemt skiverne - Så det giver god mening!

Og nej, jeg siger ikke og har aldrig sagt, at jeg ikke har tryllet, det jeg har sagt er, at jeg ikke har tryllet lidt, men temmelig ret meget. Det vi så i det program var ingenting - Men det ændrer ikke på, at det er ulovligt.

• #29   29. jan 2011 Kim L> Det kan også sagtens være mig der har hørt forkert, jeg har set programmet 2 gange nu, og det var sådan jeg fangede den, men igen, er ikke fejl fri... ;o)

Jacob A> Det var ikke Jens Karlskov der sagde det, det var den anden som sagde det med at han skulle køre med åben ur...
    Det vildeste jeg har gjort var da jeg kørte campingvogne, der sluttede jeg i Hirtshals Torsdag eftermiddag/aften uden mere køretid og skulle kun køre ca 45 minutter for at komme hjem til Skagen, der spolede jeg uret 9 timer og satte en frisk kiks i og kørte hjem...

Men jo da jeg kørte syd over der kørte man meget tit på bagatelgrænsen, specielt når jeg kørte Spanien, og som skrevet tidligere så har jeg også kørt og læsset på martriklen uden skive i, netop for at have så meget rådighedstid i den anden ende som muligt...

• #30   29. jan 2011 Det var "bande bande bande bande" på tide!!! Hvis det så viser sig at være 80% talibanryttere så skal det satme i nyhederne så alle "almindelige" danskere kan se hvad det er der foregår...

• #33   29. jan 2011 Måårten Ææs: Ok. Betyder det så at hvis jeg holder mit daglige hvil, i mit eget hjem, men min bil kører et læs, mens jeg sover, at jeg skal have sådan en aktivitetserklæring med, når jeg møder om morgenen??

Og ja. Uanset om man snyder lidt eller meget, er det ulovligt.. Og jeg er skam heller ikke hellig på den front ,o)

Nobody: Så var det nok mig som hørte forkert. Må nok lige se det igen så..

• #34   30. jan 2011 Jacob A> I teorien ja, men det betyder jo at hvis man kører dele bil så skal man have en ny med hver dag, jeg har aldrig haft en med til kørsel i DK... Men har dog haft feriesedler med for afholdt weekend samt ferie da jeg kørte eksport, da jeg ikke ville risikerer at holde i Frankrig med en emsig pot-jens som ville se skiver for en uge jeg ikke har kørt f.eks...

• #35   30. jan 2011 Jacob

Ja, hvis din bil kører et læs mens du sover, så skal du enten have sådan en erklæring med ELLER skiverne der har siddet i mens du har haft fri og det er jo typisk sådan det løses, hvis det er f.eks. 2 mand der fast deler en bil.

• #36   30. jan 2011 Claus B > Jeg tror sgu jeg bander mere hvis der er 80% danskere :O) Det vil jo være ærgeligt hvis det viser sig at være sådan. Så har den seneste kampagne ihvertfald været spild hvis resten af DK finder ud af det :O/

• #37   30. jan 2011 sys nu hun var en møgfisse og høre på hende jounalisten ! og ham chaufføren var da en supermongol og høre på , virklig han kunna da starte med og sige fra, og sige nej til og starte med ...

• #38   30. jan 2011 nej men han er da noget a en kælling og bare ryge til medierne med det samme , det er da slet ikke den rigtige måde og gøre det på , hvordan kommer landet ikke til og se ud hvis der ikke er nogen der siger sin mening. og de har set sig sure på karlskov fordi sønnen ikk kunne finde ud a hvordan man opføre sig, den er jo totalt forskruet den dokumentar . og det var da nogle tilfælde hele den familie der , de havde da tabt småkagerne fuldstændigt ! !

• #39   30. jan 2011 og ham svenskeren der skal da nok ikke forvente et arbejde igen når man opføre sig som sån en idiot ...

• #40   30. jan 2011 ja det har forgået sådan i 100 år , og så tror du det stopper nu ? det stopper da aldrig nogensinde sån som det hele ser ud i dag .. har du læst den pressemeddelse ? det holder jo ingen steder , der er jo ikke noget a det der kan bekræftes , man finder aldrig ud af hvad der er sandt men holder sgu på det er chaufføre der er en idiot..

• #41   30. jan 2011 hvem køre han for nu da ?

• #42   30. jan 2011 nå okay , ja for det sidste jeg fik fat i var han gik med strees ikk ? men det må da lige undersøges smiley

• #43   30. jan 2011 Nobody & Morten: Hmm. Så er jeg sgu glad for, at jeg aldrig er blevet holdt ind. For sådan en erklæring har jeg aldrig haft med.. Jeg har selvfølgelig altid haft skiver med for en måned bagud, så pot-jens har kunnet se, hva jeg har lavet. Men jeg skal da ikke kunne dokumentere hva bilen har lavet, skal jeg??

• #44   30. jan 2011 Jacob

Du skal ikke kunne dokumentere hvad bilen har lavet, men det skal kunne dokumentere hvad du selv har lavet mens bilen har kørt. Som jeg skrev tidligere, så er det typisk sådan, at hvis man er 2 der deler bil, så lader man skiverne blive i bilen, så er der jo ingen ko på isen - Så kan jens betjent jo se, at det er en anden der har kørt mens du har holdt hvil.

I øvrigt så bliver det jo aldrig det helt store problem hvis man laver det samme hver dag, så kan betjenten jo se, at alle skiverne ser ens ud. Det er langt værre hvis der pludselig er en nat skiven ikke har siddet i bilen og den så har kørt flere hundrede kilometer man ikke kan gøre rede for.

Feriesedlen er langt mere brugt når man kører export.

• #45   30. jan 2011 Jeg har ALDRIG haft mine skive til at ligge i bilen, lige meget hvor meget dem jeg har delt bil med gerne har villet have det, for hvem siger jeg kommer afsted i den bil dagen efter? DU skal ikke bevise at DU har rent mel i posen, men port-Jens skal bevise at Du IKKE har rent mel i posen, jeg har som sagt kun brugt feriesedler når jeg har kørt i udlandet, det er altid nemmere at snakke med en dansker og forklare sig end det er med den der kun kan se røde bøffer for enden af tunnelen...

• #46   31. jan 2011 Puha. Sikke en omgang. Hehe

• #47   2. feb 2011 (link fjernet)

• #48   2. feb 2011 Som jeg læser det er, så skal vi danskere IKKE have en ferieseddel med mere, er det korrekt forstået?

• #49   2. feb 2011 sådan som jeg læser det er at politiet ikke vil se den men jeg tror eller er næsten sikker på at tyskland og de andre lande man kommer til nok rigtig gerne vil se den hvis du ikke har dine skiver i bilen

• #50   2. feb 2011 Nobody

Nej, det er ikke korrekt forstået. Du er kun undtaget for kravet om ferieseddel, hvis der ALENE er tale om at du har været ude af bilen i forbindelse med afholdelse af hvil. Og ellers ikke.

• #51   2. feb 2011 Lige gyldigt hvad, tror jeg nu det er en god ide at have den med i bilen alligevel. bare for god ordens skyld. Men nogen vil jo hellere have bøvl og ballade..

• #52   2. feb 2011 Morten L K

Præcis!

• #53   2. feb 2011 Okay, så er jeg med igen... Har nu også altid sørget for at have en i tilfælde af "social-bounding" med snup-Jens den fungerer lidt som en "kom ud af fængsel gratis" kort hehe...

Kommentér på:
IB KARLSKOV PRESSEMEDDELSE!

Annonce