{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.912 visninger | Oprettet:

hvor fanden fylder jeg kølervæske på (hiace) {{forumTopicSubject}}

hej folkens

jeg har lige købt mig en Hiace (1996) og taget et hurtig kig i motorrummet, men synes ikke jeg kan se et hul til at fylde kølervæske på eller noget minimum/maximum

Kan det passe det er et lille låg på selve køleren og hvordan i så fald kan man se minimum og maximum ?

Jeg spørg da min gamle bil var en astra med sådan en rund beholder hvor der stod max og min og det var nemt at se smiley

Håber ikke det var for dumt et spørgsmål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor fanden fylder jeg kølervæske på (hiace)
  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #1   18. jan 2013 Åben låget til køleren stik fingeren ned ( nok bedst med kold motor ) bliver den våd er alt ok. Men en HI Ace fra 96 er med mindre den er rustet væk muligvis et af de mest stabile køretøjer der nogensinde er lavet. den er jo nært beslægtet med topgears legendariske Hi Lux . bla. samme motor der ikke er til at slå ihjel. Og den er altid penge værd dem der køber til eksport vil altid give penge for sådan en svend.

  • #2   18. jan 2013 Er jeg helt lost hvis jeg foreslår et kig i instruktionsbogen? Er der ikke en i bilen så google evt en!

  • #3   19. jan 2013 eller bare kør ud at kig på en ny hiace og spørg sælgeren, der er alligevel ikke sket noget med en Hiace de sidste 20 år andet end en ny front smiley

  • #4   19. jan 2013 åben hjemlen, forrest i rummet lidt til højre er der et metadæksel til køler, lidt til højre for det et i plastik til ekspansionsbeholderen , tjek om køleren er fyldt, og der er ca halv fyldt i eks.beholderen.

  • #5   19. jan 2013 er du stadig i tvivl så smider jeg bare et billede til dig, har selv 2 af slagsen bar en del nyere.

  • #6   19. jan 2013 Der er ingen plastikbeholder på den gamle bil så det er vel bare at hælde dirkte ned i køler, ved det metallåg ?

    min gamle astra havde sådan en rund plastikbeholder og det var nemt at se smiley

    Men jeg prøver lige at lurer derude, skal på langfarten idag nemlig så ville lige tjekke op


    Måårten: glæder mig til du vælger at være positiv i et indlæg hvor jeg poster smiley


  • #7   19. jan 2013 går der ikke en slange fra toppen af køleren??
    hvis ikke så er det bare at fylde køleren så skyder den selv det overskydende af


  • #8   19. jan 2013 Jeg åbnede låget ovenpå køleren da jeg skulle kører imorges og der var væske helt til top, stak en finger i og det var blå væske, så regner med den er helt fyldt med kølervæske fra tidligere ejer smiley Jeg har lige rundet 1000 km og intet vand er brugt hvis jeg har kigget det rigtige sted smiley men vel kun det der kan sidde på køleren og være blå væske.

    Oliepinden fandt jeg også og der var helt sort olie i, så alt er nok som det skal være smiley

    En helt anden ting, hvorfor er der to batterier i den ? normalt er der da kun et batteri i en bil


  • #9   19. jan 2013 grunden til der er 2 batterier på er vist nok pga. den skal ha lidt ekstra til og starte med kører selv i en til daglig fra 1996 nemlig..

  • #10   19. jan 2013 okay underligt, men kan da godt være smiley

    Jaaa de kører sku godt de 1996ère smiley

    Super glad for min


  • #11   20. jan 2013 det gør 2,4 motorene normalt, har en og også en med 2,5d4d, og den er en lille smule mere livlig, men til gengæld ikke så driftsikker som den gamle.
    Olie og vand så kører det, og er den lidt svær at få liv i her i kulden så skal den bare ha nye gløderør så kører den som en drøm igen.


  • #12   20. jan 2013 Min er også en 2,4D starter i første hug og triller derud af, har lige lavet en del rust på bagklappen så den igen er fin, der er dog kommet lidt pletter ved skærmene, men de må blive lavet til sommer smiley Nu skal den bare kører og tage mine kunder i foråret så er jeg glad smiley

Kommentér på:
hvor fanden fylder jeg kølervæske på (hiace)

Annonce