{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.628 visninger | Oprettet:

220v - 24v {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg ved at være godt og grundig træt af at "malke" batterierne hvergang jeg skal afkalke min kaffemaskine...

Findes der... og hvor.. en omformer fra 220v til 24v ??

jeg ved den findes til 12v .. den brugte vi jo gerne til walkie, indendørs halogen lys o.s.v. ... men til 24V??

(jeg ved godt man siger at de "nye" kaffemaskiner, kan kører 12/24V... så ja.. jeg har prøvet, med en 12v...
Det virker så ikke, da den "kun" lev. 3amp. ....)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  220v - 24v
  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
  • #2   20. nov 2012 Start motoren når du afkalker.

  • #3   20. nov 2012 jo Finn... bare ikke noget man bliver så populær på midt i et villa kvater... smiley



  • #4   20. nov 2012 Hehe, nej, men så gør det da når du holder et andet sted smiley

  • Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #5   21. nov 2012 hej , hvis du er træt af at løbe tør for strøm, ville jeg dele dit anlæg op. din bil har sandsynligvis to syre batterier, godt nok til start og almindelig drift, hvis de holdes vedlige, husk at de skal skiftes par vis, hvis du måler på dem, skal spændings fald være ens, har du et sundt et og et dårligt et, vil du opleve et hurtigt spændings fald når bilen står stille, det svageste batteri æder dine amp.
    så en løsning kunne være, hvis du har plads, at få 2 optima deep-cycle batterier der køre dit ekstra udstyr: kaffemaskine, tv, micro, ekstra lys m.m. disse batterier kan tåle max afladning rigtig mange gange, din generator skal selvfølgelig kunne trække læsset ..
    http://www.danpower.com og http://www.danbritas.dk



  • #6   21. nov 2012 Jesper O
    Jeg får skiftet batterier 1 gang hvert år... fordi der er fejl på mit spændings system.. og Mercedes har målt bilen, generator og Batt´s igennem.. de kan ikke finde fejlen.

    Mine batt´s bliver "overladet"... de bliver ladet i stykker af generatoren.

    Men for at undgå dette, har jeg snakket med min vognmand om at få sat et sæt "forbrugs batterier" på bilen.. jeg har bare ikke pladsen.

    Jeg har kun 2 skabe som er store nok til at kunne rumme batterier.. i den ene ligger mine redskaber til fastspænding.. (min bånd og skralder).. i det andet ligger mine brandslukkere og adr taske.
    Jeg har ingen side skabe, da der er tank i den ene side, og lydpotte og ad-blue tank i den anden... Hvor skulle jeg gøre af dem?



  • Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #7   21. nov 2012 hvis du kører Mercedes , har du batterier i venstre side eller i midten bagpå, der burde være plads i rammen bagpå , optima batterierne er 308x166x238mm og de kan tåle at ligge ned, stå på hoved m.m. bare en ide ..der laves også vandtætte plastkasser du kan sætte dem i, da jeg kørte SK og actros havde jeg brandslukkerne monteret bag på hytten i hver side samt to små skabe til sikkerhedsudstyr. igen bare en ide ...
    vedrørende at dine batterier bliver overladet , ville jeg kikke nøje efter lade relæet, jeg har oplevet at det kan " hænge" enda smelte helt sammen med soklen , UDEN at sikringen går.
    noget lækkert gear du kan bruge til at overvåge dine batterier på er et system som dette
    http://www.ironman4x4.com/pdfs/accessories_brochures/Dual%20Battery%20Brochures.pdf
    ved ikke om det kan bruges, har det i min landrover og det virker


  • #8   21. nov 2012 Det er korrekt.. jeg har batterierne siddende bagpå...
    (ikke mercedes bedste ide, når man skal havde start hjælp og har trailer på, smiley )

    Jeg har også snakket med vognmanden og tigget om lov til at monterer brændslukkerne bagpå, eller i 3-kants skabe mellem akslerne... men nej.. han er lidt "pylret" hvad det angår... mener risikoen for at de bliver stjålet, er for stor når man holder på diverse terminaler om natten.

    Jeg kan sagtens se pointen i denne "Batt´s overvågning"...

    (selv om jeg personligt ikke magter at forstå hvorfor Mercedes har undladt denne ... "relative" vigtige, og enkelte ting i bilens oplysnings display.... næsten alle andre bil mærker har overvågning af deres batt´s, men ikke i Actros...)

    med hensyn til lade relæet, ville denne "info" ikke komme frem, når de kører deres com. test?? mener .. jeg har været på værksted et utal af gange, for at få testet bilens ledningsnet, og strøm igennem, for at finde en forklarring på hvorfor mine Batt´s dør i løbet af et enkelt år... andre af vores biler, er 4-5-6år gl. og kører stadig på org. batterierne.

    Ved det sidste besøg, mente mekanikeren på Mercedes, at det nok skyldes mine "mange" fjern lygter...
    smiley ..
    - eller at jeg brugte min omformer for meget....
    fint nok ... så jeg har fået nyt tv til 12V.... jeg har fået 12v strømforsyning til min com. ... men stadig...
    nu ... (jeg fik mine batt´s på i januar) nu... kan jeg opleve besvær med at starte hvis jeg laver kaffe om morgenen uden at starte, hvis oliefyret har kørt om natten.
    (og det bliver kun værere når det begynder at blive rigtig koldt)


  • #9   21. nov 2012 Er det mig der misforstår noget ? Hvad er fordelen ved at få lavet 220 til 24 v ?
    Du har vel ikke adgang til 220 v ?


  • Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #10   22. nov 2012 jeg syntes du skal måle din generator ud eller få en auto elmand til det, hvis D+ og B+ ikke giver samme resultat er der brændt en falddiode , ved ikke om benz dianostic giver fejlkoder på denne fejl. i tomgang vil du ku måle 12,5-13,7 og med omdejninger max 14,5 , . meget mere vil dræbe dine batterier,

    og fordelen ved at få lavet 220 til 24v ,,tjaa man slipper for en meget laaaaaang forlængerledning ..GGGGGG....


  • #11   22. nov 2012 Allan m... det er ikke dig der har misforstået...

    min plan var at få lavet et stik på omformeren... så jeg kunne tage min kaffe maskine ud af sin monterings skinde i lastbilen.. og tage den med ind på køkkenbordet og afkalke den...

    dels for ikke at "malke mine batterier" som forklarret højere oppe..
    dels for ikke at side og bruge den sparsomme tid, man har hjemme hos familien, med at sidde ude i indkørslen og afkalke kaffe maskinen... (ikke lige det konen sætter størst pris på...)


  • #12   22. nov 2012 Nu har jeg læst det indlæg igen og igen for at forstå hvad det var du ville.
    Det blev meget nemmere da du lige nævnte at du ville ha' kaffemaskinen ind smiley

    Men mon ikke bedste løsning er linket længere oppe til omformer 230 > 24


Kommentér på:
220v - 24v

Annonce