{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.091 visninger | Oprettet:

Sygemelding... hvor længe? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at man generalt siger, "jeg er syg til, jeg bliver rask"

Man har jo kun 1 helbred, og skal derfor passe godt på det... men.:

Lørdag morgen vågnede jeg op, i min seng, lidt tung i ansigtet... (jeg har sku nok bare sovet lidt forkert, skal da bare havde en kop kaffe så der kommer liv igen...)

3 timer.. (og 1 kande kaffe senere) blev det så klart, at der var noget helt galt...

Musklerne i ansigtet virkede ikke... (det gør de stadig ikke..)

Kaffen løb ud af mundvigen, (som et barn der savler)
kunne ikke tænde mine egne smøger...
Kunne ikke blinke med øjelåget (og derfor heller ikke fugte øjet)
Hørelsen nedsat.
Afstands vudering .. (hvad er det?)
ondt i øret (som mellemøres betændelse)
Hovedepine og ondt i nakken.

såååå.... lægevagten . Here i goo...

desværre er både lægevagten og spetial lægen på Sønderborg sygehus enige... det der??
Det er en virus...

"Ufrivillig lammelse i ansigts muskulaturet"...
(noget med en nerve bag øret, som ikke sender signaler videre til resten af ansigtet når hjernen beder den om det... altså IKKE en hjerneblødning.)


Hvis det ikke bliver bedre inden for 3 uger.. så er der risiko for 3-6mdr...

OG så er spørgsmålet...

3 uger kan man godt tillade sig at melde sig syg.. MEN hvis det skulle vise sig ikke at blive bedre... kan man være syg 3-6mdr og stadig forvente at have et job?

hvad mener i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygemelding... hvor længe?
  • #1   25. jul 2012 Det kan man da ikke sige noget generelt om. Det afhænger i høj grad af dint forhold til din vognmand, hvilken situation han står i både økonomisk men også hvordan han har det med at finde en mand passe bilen så længe.

    Alt i alt er det vel op til vognmandens velvilje når det kommer til stykket.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #2   25. jul 2012 Som Måårten siger så er det jo noget som afhænger af din vognmand, men i dit tilfælde vil jeg nok tænke på mit helbred frem for jobbet. Altså han kan trods alt ikke fyrer dig så længe du er sygmeldt.

  • #3   25. jul 2012 Overenskomsterne siger vel man ikke kan opsiges pga. Sygefravær, som varer under 3mdr?.
    Og efter det, overgår man til sygedagpenge. Medmindre vognmanden da vil fortsætte med at betale dig sygeløn, som han højest sandsynlig ikke kan få refunderet.

    Så, under 3mdr = ingen problem.
    Over 3mdr = tjaa.. måske en opsigelse, måske ikke.


  • #4   25. jul 2012 Benny,
    Jo, hvis det varer over 3mdr, kan vognmændene frit opsige ham, med begrundelsen sygefravær.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #5   25. jul 2012 Finn,

    Da jeg lom til skade med ryggen i 2007 blev jeg da ikke fyret før et år efter, men okay jeg havde heller været i virksomheden i mere end et par uger da jeg kom til skade så jeg fik sygedagpenge fra dag 1 i sygmeldingen. Jeg mener også min far fik sygeløn under hans sygdom for en blodprob.


  • #6   25. jul 2012 Det afhænger vel af dit forhold til vognmanden.
    Vi har en chauffør som var syg over 1 år men har været ansat i 30 og stadigvæk er det.
    En anden chauffør havde været der i ½ år og været syg flere gange på det ½ år han blev fyret efter 14 dage under sygdom.
    Det skal jo også med at vognmanden får refunderet sygedagepenge efter - ja 1 uge eller 2 fra kommunen.


  • #7   25. jul 2012 Vi har haft et par chauffører der er gået ned med sygdom, den ene havde noget problemer med nyren, og senere noget med øjnene, noget med pludseligt at falde i søvn.

    Den anden fik en diskos kolaps.. Og blev sygemeldt på ubestemt tid..

    Begge de chaufføre er blevet opsagt eller fyret, hvad man nu kalder det..


  • #8   25. jul 2012 Allan,
    Det er nu lavet om til 4uger, fra årsskiftet tror jeg det var. + vognmændene skal fortsat betale feriepenge og evt. pension, plus der fratrækkes 8% i refusionen, til amb.
    Det er DYRT for en lille vognmand, at have folk gående sygemeldt. Jeg taler desværre af egen erfaring. Havde én ansat som gik sygemeldt ca 4mdr, indtil kommunen ikke længere ville tro på hans løgnehistorier. Det kostede firmaet rundt kr. 60000,-. Og vi havde endda en §56 aftale m kommunen, så der var refusion for hans sygeløn fra dag 1.


  • #9   25. jul 2012 Ja Finn - det er dyrt men bedre end at skulle hænge på hele regningen selv.
    Så ville der nok værre endnu færre små vognmænd. Jeg vidste ikke det var lavet om til 4 uger.


  • #10   25. jul 2012 Finn
    Kan godt lide af du skrive det er dyrt for en lille vognmand af have folk syge, det er vel lige så dyrt for en stor vognmand, og så vidt jeg husker er det noget med af større virksomheder hænger på sygeregningen nogle uger mere end en lille virksomhed, hvis nok reguleret efter årsindtægt


  • #11   25. jul 2012 Man hænger som arbejdsgiver ikke længere på sygepengene end man ønsker - Det er muligt at forsikre sig fra byrden fra første sygedag for relativt små penge!
    Hvis man mener, at det er en dårlig forretning, så skal man ikke pive når man bliver ramt af længerevarende sygdom!
    I øvrigt kan man snildt fyre folk under sygdom, det kræver bare, at der ikke umiddelbart er udsigt til at de bliver raske.


  • #12   25. jul 2012 Jess,
    Der er ikke forskel, store og små firmaer imellem.
    Ja, det koster det samme for et stort firma, det jeg mener er at små firmaer har vanskeligere ved at klare den slags udgifter, uden at gå rabundus.

    Morten,
    Hvis det er forsikringen via kommunen du mener, så er den da fin nok, man skal bare være opmærksom på at refusionen ikke tilnærmelsesvis dækker udgifterne til sygeløn. Men det er da bedre end ingenting.
    Selvom vi fik refusion fra dag 1, kostede det stadig 60k.
    Det var så også en ansat der havde gang i social bedrageri, og svindel med arbejdsskade forsikringen. Det fik vi heldigvis stoppet, ved at forklare arbejdsskade styrelsen i meget tydelige vendinger, hvad han er for en karl.

    Har heldigvis ikke mødt klaphatten siden, og det er nok godtnok.


  • #13   25. jul 2012 Finn

    Jeg er med på, at refusionen "kun" svare til sygedagpenge - Men de er da et fint tilskud i de er det 4 eller 7 uger man som arbejdsgiver hænger på sygelønnen inden det offentlige tager over.

    Jeg ved bare, at den er billig, jeg havde tegnet den på mig selv da jeg var selvstændig, mener den koster lige omkring 4500 om året for mig. klart den koster mere hvis der er flere ansatte, men der skal ikke mange sygedage til før den er tjent hjem.


  • #14   26. jul 2012 Selvfølgelig kan du tillade dig det ,, Jeg stod op en morgen i Malaga og kunne ikke mærke mit Højre ben ,, og det blev sku ikke bedre . så der var meget langt hjem. og gjorde det ikke bedre at der kom smerter til som bare blev værre og værre ..
    Viste sig at være 2 Diskusprolapser. dette var i 2003 og efter en masse tovtrækkeri frem ogtilbage blev jeg så tilkendt fleksjob i 2010 !!! Og var nu så heldig og finde en plads som chauffør ved et engros firma som chauffør. godt nok kun lille kasse bil gg men bedre end ingenting. blev så ramt af endnu en i Oktober sidste år med indlæggelse og det hele.. men de har været så søde og lægge en tur om så har fået stor (12T) bil nu her og startede igen i Juni .. Så de flinke firmaer er derude ,, tror bare tit det kommer helt an på firmaet ,, Men man kan være heldig smiley


  • #15   26. jul 2012 Nu er der en ting jeg undrer mig over her, du starter med at skrive at man kun har et helbred etc. men slutter af med at virke mere bekymret for dit job end for dit helbred...

    I dette sjældne tilfælde der hedder det sgu FUCK jobbet, er du fyret når du er oven på, så er vognmanden en røv, og du må videre...

    Men om du bliver fyret er som alle andre skriver naturligvis et spørgsmål om hvordan du har det med chefen...


  • #16   26. jul 2012 Nobody

    Spot on!


  • #17   20. aug 2012 Var lige til "Doktor Pille" her til formiddag...

    Grønt lys fra på Mandag.. (3-9) så sidder jeg sku bag rettet igen...

    Ansigtet hænger stadig.. munden er muskelløs, og kaffen bliver drukket af sugerør,
    (stål sugerør er forresten ikke særlig nemme at opdrive... smiley )
    men øjet kan blinke igen.. såå...

    nu er det bare at tælle ned...


Kommentér på:
Sygemelding... hvor længe?

Annonce