4.529 visninger
|
Oprettet:
Hænger i stedet for kærre. {{forumTopicSubject}}
Så fik vi anhænger efter vogn 30, i stedet for kærre.
Der ligger lidt billeder af trækket under min lastbil på min profil
http://www.lastbilgalleri.dk/galleri/378-scania_r420_6x2
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
De sidste 5 år har jeg kørt med kærre.
Hvorfor vælger nogen det ene frem for det andet ?
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
men hvorfor en hænger frem for kærre ja ser du det er jo det mest gennemførte vogntog at se på nemmere at læsse rare at køre med
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
Det ser da bedre ud med et kærretræk fremfor et hængertræk.
Og forestil dig hvis et stort dansk blomstertansportfirma kørte med anhænger, det havde kostet nogle gryn i skader tror jeg.
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
Og kan man ikke må man bare lærer det....
Men ja det koster skader, hvis man får nogen helt "grønne" ratholdere....
Personligt ville jeg helt kører hænger frem for kærre.....
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
Nå ja, jeg kører stadig med hænger den er bare lidt længere...
Men jeg tror ikke at AA er interesseret i hængerbiler hvis de så kun kan læsse 47 cc... + en fordel med en kærre er at du har mulighed for at lave mere tryk på din trækaksel om vinteren...
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
er dig helt enig
Jan
ved godt de har den opbygning for at kunne have de 2 mener med og ja du kan lave lidt mere tryg på trækakselen ja men du har tilgengæld svære ved at læsse den jævnt hvis du ikke skal have meget spildplads det var det jeg syens var godt da jeg kørte kbh fra tilst nå vi havde det der plastikgranulat med hjem sammen med planterne og hva de ellers synes der skulle med så havde man ikke meget udaf en 2 akslet forvogn og en kærre
aug 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
Bliver tit overrasket over hvor små steder jeg faktisk kan få den bakket ind. Problemet kommer så når man skal ud igen, hvis man har lavet nogle seriøse knæk på vognen
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Klart det kræver tilvænning, men det betyder jo ikke, at man bare skal bakke til det knaser!
Jeg har kørt kærrebil og jeg synes det er et møgtræk - Fint nok til blomster, men læsser man en masse blandet er sådan en kærre frygtelig følsom for vægtfordeling - Den har en tendens til at blive tung i den ene ende og uanset i hvilken ende så bliver den træls og er det bagenden bliver den decideret farlig!
Og i øvrigt skal den bruge meget mere plads end en hængerbil skal - Total win/win at køre hængerbil udover de par cc pladser der ryger på den konto!
dec 2010
Følger: 42 Følgere: 41 Lastbiler: 6 Emner: 44 Svar: 380
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
Du har jo nok ret...!
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
Altså de rullebure som bla. Alex Andersen bruger og mange andre blomsterexportørere, du kan ofte se dem i dit indkøbscenter. Dem er der plads til 49/50 stk af på et kærretræk og et par stykker mindre på et hængertræk
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
Jeg har da set hængere med forskydelig trækstang...
Den forskød sig når man drejede....
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
Ved entrepernør og asfaltkørsel vil jeg nok fortrække kærren frem for en hænger.
Køre man derimod affaldscontainer så er et hængertræk bedre.
Jeg har så også kørt mere trækker / trailer samt forvogn / kærre end jeg har kørt hænger
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
jeg vil heller kære hænger lige meget hva jeg skulle køre men har jo også gjort det noget tid efterhånden så man her jo det meste af følingen med det.
finn
2cc svare så vidt jeg husker til halvanden euro palle
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Til det kørsel jeg har i dag - kørsel med køreplader vil jeg mene at det bedste er at køre med kærren på blødt underlag. Dog har jeg aldrig kørt med anhænger på blødt underlag som jeg gør idag.
Jeg vil give jer ret i at kærre kræver lidt mere plads og placering af gods spiller ind.
Det får mig til at tænke på denne video : http://www.youtube.com/watch?v=yCgROzot118 det er sgu ok trukket rundt.
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
det med køreplader har jo ikke noget at sige om det er en hænger eller kærre vil mene at der hvor jeg kommer med min hænger høre til rimelig højt på listen over dårlige underlag. men til kærrens forsvar skal man jo nok have kørt noget med hænger før man synes det bliver rigtig nemt at bakke ud af halvanden km plader hvilket jo ikke er det væreste med en kærre
jan 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Lastbiler: 1 Emner: 24 Svar: 105
Morten W.: jo, der mangler en aksel hvis det skal se "helt rigtigt" ud. Men det er ikke nødvendigt med den slags kørsel vi har med denne bil.
Jeg er selv blevet rigtig glad for hængeren. Den har flere fordele end en kærre.
F.eks. er den nemmere at sætte med læs på, den følger bedre forvognens bane, den er mere behagelig at køre med ud af vejen, nemmere at læsse mht. vægtfordeling (som andre også er inde på), og tror også vognmanden synes den er lidt billigere i vedligehold (dæk, bøsninger osv.).
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
den du har der er nok billigere i dæk ja fordi du kun har 2 aksler den er lidt hårdere ved dækkende hvis den er 3 akslet og der ikke er lavet så man kan løfte noget nå det virkelig går hårdt for sig ude ved bønder og sådan noget
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 92
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 4 Emner: 6 Svar: 263
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hva fanden, er du stået ud af din kranbil?
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 4 Emner: 6 Svar: 263
jeg jeg har skiftet job og har fået en ny kranbil en der er giga stor
Hænger i stedet for kærre.