{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hænger i stedet for kærre.
  • #1   22. jul 2012 Helt sikkert hænger i stedet for kærre. Kærre er for dem der er bange for at bakke. Og kun kan køre lige ud

• #2   22. jul 2012 Jeg har før i tiden kørt meget med hænger.
    De sidste 5 år har jeg kørt med kærre.

Hvorfor vælger nogen det ene frem for det andet ?

• #3   22. jul 2012 jeg har selv kørt kærre da jeg startede med at køre lastbil men da jeg var så heldig at hende jeg delte bil med væltede med forvognen og jeg s manglede noget at køre i benyttede jeg mig af at at få firmaets hænger træk lidt øvelse også var det jo lige som at køre kørre i min verden.
    men hvorfor en hænger frem for kærre ja ser du det er jo det mest gennemførte vogntog at se på nemmere at læsse rare at køre med

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #4   23. jul 2012 Jacob J.... Hvor meget "plads" har du mistet? 1 eller 2 pll. pladser?

• #5   23. jul 2012 martin p
    Det ser da bedre ud med et kærretræk fremfor et hængertræk.
    Og forestil dig hvis et stort dansk blomstertansportfirma kørte med anhænger, det havde kostet nogle gryn i skader tror jeg.

• #6   23. jul 2012 bjarke jensen det ved jeg nu ikke det er jo et spørgsmål om at lære det og din og jan,s vognmand har skam også en hængerbil for det var den jeg startede i og kørte jylland sjælland med og har da både været ved JH i hedehusene og grønttorvet rundt flere gange

• #7   23. jul 2012 jan da jeg havde et kærre træk og gik over til et hængertræk mistede jeg 2 CC pladser

• #8   23. jul 2012 Bjarke : Rigtige chauffører kan da kører hængertræk...

Og kan man ikke må man bare lærer det....

Men ja det koster skader, hvis man får nogen helt "grønne" ratholdere....

Personligt ville jeg helt kører hænger frem for kærre.....

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #9   23. jul 2012 martin p... Dengang jeg kørte med hænger hed det 20 - 20 og cc lige ind! smiley
    Nå ja, jeg kører stadig med hænger den er bare lidt længere... smiley
    Men jeg tror ikke at AA er interesseret i hængerbiler hvis de så kun kan læsse 47 cc... + en fordel med en kærre er at du har mulighed for at lave mere tryk på din trækaksel om vinteren...

• #10   23. jul 2012 iceman
    er dig helt enig

Jan
    ved godt de har den opbygning for at kunne have de 2 mener med og ja du kan lave lidt mere tryg på trækakselen ja men du har tilgengæld svære ved at læsse den jævnt hvis du ikke skal have meget spildplads det var det jeg syens var godt da jeg kørte kbh fra tilst nå vi havde det der plastikgranulat med hjem sammen med planterne og hva de ellers synes der skulle med så havde man ikke meget udaf en 2 akslet forvogn og en kærre

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #11   23. jul 2012 Sgu nemmere at komme rundt med hænger og du kan bakke skidtet ind de mest kringlede steder.

Bliver tit overrasket over hvor små steder jeg faktisk kan få den bakket ind. Problemet kommer så når man skal ud igen, hvis man har lavet nogle seriøse knæk på vognen smiley

• #12   23. jul 2012 Hvorfor koster det flere skader med en hænger??? For mig at se vil den da være nememre at komme ind med uden at lave skader.

• #13   23. jul 2012 Hvis man få flere skader på hængerbiler end på kærrebiler skal man måske se på kvaliteten af de chauffører man har ansat.
    Klart det kræver tilvænning, men det betyder jo ikke, at man bare skal bakke til det knaser!
    Jeg har kørt kærrebil og jeg synes det er et møgtræk - Fint nok til blomster, men læsser man en masse blandet er sådan en kærre frygtelig følsom for vægtfordeling - Den har en tendens til at blive tung i den ene ende og uanset i hvilken ende så bliver den træls og er det bagenden bliver den decideret farlig!
    Og i øvrigt skal den bruge meget mere plads end en hængerbil skal - Total win/win at køre hængerbil udover de par cc pladser der ryger på den konto!

• #14   24. jul 2012 Ser godt ud:-) men mangler den Ikk en aksel?;-)

• #15   24. jul 2012 Måårten Ææs : Der er vi da enige om noget.. hehe...

• #16   24. jul 2012 Måårten Ææs.
    Du har jo nok ret...!

• #17   24. jul 2012 Hvad er en "cc plads"?.

• #18   24. jul 2012 En plads til en flower-cc
    Altså de rullebure som bla. Alex Andersen bruger og mange andre blomsterexportørere, du kan ofte se dem i dit indkøbscenter. Dem er der plads til 49/50 stk af på et kærretræk og et par stykker mindre på et hængertræk

• #19   24. jul 2012 Men jeg tænker at hvis hængeren er bygget rigtig op til forvognen, så burde der da ikke mangle den extra cc plads...

Jeg har da set hængere med forskydelig trækstang...

Den forskød sig når man drejede....

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #20   24. jul 2012 Det kommer vel også an på hvad man køre ?

Ved entrepernør og asfaltkørsel vil jeg nok fortrække kærren frem for en hænger.

Køre man derimod affaldscontainer så er et hængertræk bedre.

Jeg har så også kørt mere trækker / trailer samt forvogn / kærre end jeg har kørt hænger

• #21   24. jul 2012 måårten helt sikkert jeg køre heller med hænger frem for kærre stadig og ja den kærren tager mere plads hvis du drejer eller bakker ind i de små huller nu havde jeg en 2alsket forvogn med en 2 akselet hænger ved AA lige som det jo også var med de fleste kærre træk den gang og der er det sgu svært at køre stykgods i en kærre frem for en hænger
    jeg vil heller kære hænger lige meget hva jeg skulle køre men har jo også gjort det noget tid efterhånden så man her jo det meste af følingen med det.
    finn
    2cc svare så vidt jeg husker til halvanden euro palle

• #22   24. jul 2012 Nu var det ikke et oplæg til en diskussion om hvem der er bedst til at køre lastbil - fordi det er vi alle sikkert selv i vores egen verden. Som sagt har jeg kørt en del med hænger og som så meget andet er der ikke de store problemer i det når man lige får øvet sig lidt.
    Til det kørsel jeg har i dag - kørsel med køreplader vil jeg mene at det bedste er at køre med kærren på blødt underlag. Dog har jeg aldrig kørt med anhænger på blødt underlag som jeg gør idag.
    Jeg vil give jer ret i at kærre kræver lidt mere plads og placering af gods spiller ind.
    Det får mig til at tænke på denne video : http://www.youtube.com/watch?v=yCgROzot118 det er sgu ok trukket rundt.

• #23   24. jul 2012 allan
    det med køreplader har jo ikke noget at sige om det er en hænger eller kærre vil mene at der hvor jeg kommer med min hænger høre til rimelig højt på listen over dårlige underlag. men til kærrens forsvar skal man jo nok have kørt noget med hænger før man synes det bliver rigtig nemt at bakke ud af halvanden km plader hvilket jo ikke er det væreste med en kærre

• #24   25. jul 2012 Jan S: Jeg har mistet 1 ppl. Og det med akseltryk, plejer ikke at være noget problem. Jeg kan få 10 t. trækaksel tryk med tom forvogn smiley At foraksel-trykket så er meget lille, er så en anden ulempe...

Morten W.: jo, der mangler en aksel hvis det skal se "helt rigtigt" ud. Men det er ikke nødvendigt med den slags kørsel vi har med denne bil.

Jeg er selv blevet rigtig glad for hængeren. Den har flere fordele end en kærre.
    F.eks. er den nemmere at sætte med læs på, den følger bedre forvognens bane, den er mere behagelig at køre med ud af vejen, nemmere at læsse mht. vægtfordeling (som andre også er inde på), og tror også vognmanden synes den er lidt billigere i vedligehold (dæk, bøsninger osv.). smiley

• #25   26. jul 2012 jacob
    den du har der er nok billigere i dæk ja fordi du kun har 2 aksler den er lidt hårdere ved dækkende hvis den er 3 akslet og der ikke er lavet så man kan løfte noget nå det virkelig går hårdt for sig ude ved bønder og sådan noget

• #26   26. jul 2012 Martin p: AA har ikke længere en hænger-bil. Den blev solgt for et par år siden. Vi har en enkelt bil i Tilst, med træktøj til en anhænger. Men hængeren er Bruno's egen. Dolly'erne er bygget, så de kan bruges til træktøjet til kærrene.. smiley

• #27   26. jul 2012 jeg har bare begge dele til min ny bil

• #28   27. jul 2012 Mmmmmmææææææææææææhhh

Hva fanden, er du stået ud af din kranbil?

• #29   27. jul 2012 jacob har godt hørt det er bruno´s egen hænger nåede heller ikke at køre med den holde inden de fik den i stedet for den gamle sammen med jeg holde med at køre sjælland

• #30   29. jul 2012 Måårten Ææs

jeg jeg har skiftet job og har fået en ny kranbil en der er giga stor smiley

Kommentér på:
Hænger i stedet for kærre.

Annonce