{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.892 visninger | Oprettet:

Frederik J J
Frederik J J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18

Købe ny Ford F 350 og bruge den privat? {{forumTopicSubject}}

Hej Lastbilgalleri.dk
Jeg går og drømmer om en af disse store pickups fra Ford, nemlig en Ford F 350, men den er for tung til at kunne indregistreres som bil herhjemme. Er der nogen form for mulighed for at indregistrere den som lastbil og stadig have mulighed for at bruge den privat? Hvordan er det med afgifter med lastbiler og må der kun være 2 sæder i den?

Mvh. Frederik J

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe ny Ford F 350 og bruge den privat?
  • Frederik J J
    Frederik J J Tilmeldt:
    jan 2012

#1   9. jan 2012 Kan man bare indregistrere den som en lastbil og så køre i den privat ligeså tosset man vil? Hvad ligger afgiften på? Hvor mange sæder kan der være i den som lastbil? Hvad med vægtafgift+

• #2   9. jan 2012 Nu har jeg været ude i lidt af det samme, bare med cross biler.

Momsen skal betales.
    Der er ingen afgift på lastbiler !
    Sæder ved jeg intet om.
    Når den er under 12 tons så er vægtafgiften omkring de 3200 om året.

• Frederik J J
    Frederik J J Tilmeldt:
    jan 2012

#3   9. jan 2012 Men må den bruges 100% privat?

• Frederik J J
    Frederik J J Tilmeldt:
    jan 2012

#4   9. jan 2012 Det er jo faktisk akurat det samme som din mercedes! Den er jo også bare for tung til at være en normal bil.

• #5   9. jan 2012 Ja, for når momsen er betalt, så må den bruges lige så tovligt du vil privat! smiley

• Frederik J J
    Frederik J J Tilmeldt:
    jan 2012

#6   9. jan 2012 Det var da lækkert! smiley

• Frederik J J
    Frederik J J Tilmeldt:
    jan 2012

#7   9. jan 2012 Og der er ikke noget med at Forden skal have gennemgået en masse tests for at kunne blive indregistreret som lastbil?

• #8   9. jan 2012 Så vidt jeg ved så skal totalvægten bare være over 3.500 kg, så kan det indregistreres som lastbil, bare husk at der følger så nogle lidt andre færdselsregler med... Men ja den må bruges 100% privat, du skal blot betale momsen, og så er der ingen afgift, og vejer den MAX 7.500 kg er der heller ingen krav om køre-/hviletider som skal overholdes....

• Frederik J J
    Frederik J J Tilmeldt:
    jan 2012

#9   9. jan 2012 Det er slet ikke meningen er den skal bruges til nogen form for arbejde. Den skal udelukkende bruges til søndagsture smiley

• #10   9. jan 2012 Det6 ændrer stadig ikke på at der er nogle andre regler du skal følge som du ikke skal med personbilen, eller som er anderledes ved personbiler, bla. fartgrænser og kørsel i byer gennemkørsel etc....

• Frederik J J
    Frederik J J Tilmeldt:
    jan 2012

#11   9. jan 2012 Det er selvfølgelig rigtigt. Er det helt umuligt at bruge den hvis man bor omkring en by? Altsså må den overhovedet holde ved ens hus?

• Frederik J J
    Frederik J J Tilmeldt:
    jan 2012

#12   9. jan 2012 Jamen er den virkelig så stor at den ikke må køre igennem byer og sådan? Den vejer jo "kun" 4 tons, men den er selvfølgelig en lastbil..

• #13   9. jan 2012 kan den ikke vejes ned til 3500kg??? og det næste der kommer i det (som lastbil) er at der jo nok skal noget filter på i storbyerne..

• #14   9. jan 2012 Frederik J J > Selvfølgelig må du kører i byerne, men står der nu et skilt med gennemkørsel forbudt for køretøjer over 3.500 kg så skal du finde en alternativ rute, men det er selvfølgelig ikke alle der kan se at den vejer for meget... Jeg havde personligt kørt igennem, i sådan en...

Steven > Mon ikke den er så ny at den overholder euro normerne og kan få mærkat forruden uden filter?

• #15   10. jan 2012 Hvad med fartbegrænser? Nogle der ved noget om det?

• #16   10. jan 2012 Thomas F > De ter da først over 8 tons eller sådan noget i den stil, eller det 12 tons? vi havde et par Iveco'er ved den flytteforretning jeg var ved, en 15 tons og en 12 tons, der var ikke begrænser i nogle af dem...

• #17   10. jan 2012 Da jeg var ved Nobody.dk, da havde vi en Iveco 50C18, der var da begrænser og tachograf i....

• #18   10. jan 2012 tror da også jeg vil have sådan en bil hjem fra usa smiley Men det blev nok ikke en F350... ville godt have en af de gamle firkantede modeller fra slut 80erne...

• Frederik J J
    Frederik J J Tilmeldt:
    jan 2012

#19   10. jan 2012 Jamen skal der også begrænser i sådan en når den kun bruges privat?

• #20   10. jan 2012 Thomas F > Kan ikke lige finde noget helt konkret, men jeg mindes helt bestemt der er en skildegrænse på kg, som afgør om man skal have fartbegrænser i eller ej... Men havde en kammerat der havde en MB Sprinter 412, den var også uden begrænser, den havde en totalvægt på 4.200 kg så hut jeg visker...

Frederik J J > Hvis der skal være en monteret, så skal den være der uanset anvendelse...

• #21   10. jan 2012 hvis det er en nyere bil mener det er efter 2006 så skal alle over 3500 kg have en fartbegrænser... syntes at kunne huske vi har haft dette emne oppe før herinde...

• Frederik J J
    Frederik J J Tilmeldt:
    jan 2012

#23   10. jan 2012 Henrik B Ved du om der skal nogen speciel tilladelse til før man kan få sådan en synet herhjemme eller er det bare at købe den og så køre til syn?

• #24   11. jan 2012 normalt så skal der ( på nye biler) være en typegodkendelse både på person-, vare- og lastbiler... hvis det er en special bil hvor der ikke er lavet en typegodkendelse skal der fremskaffes en masse dokumentation så en synshal kan syne bilen med alle oplysninger...
    Ved brugte biler ved jeg det ikke...
    Men vil tro det er det samme...

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #25   24. jun 2017 Jeg går i samme tanker som trådstarter, F-350 registreret som lastbil. Jeg har desværre ikke kunne finde oplysninger om det kan lade sig gøre. Mit nuværende forsikringsselskab vil ikke forsikre.
    Jeg vil gerne have kontakt til en der faktisk kører en am truck som lastbil.
    Mvh Per

Kommentér på:
Købe ny Ford F 350 og bruge den privat?

Annonce