{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slut med P. Bjarne Andersen
  • #2   23. dec 2011 mere info tak????

• #3   23. dec 2011 da man ikke må kopier artiklen, kan jeg fortælle at der står at alle chauffør er fyret og bilerne er leveret tilbage da de er leaset, de mener at det skyldes alle de øst aber der kommer væltende som har dumpet priserne

• #4   23. dec 2011 P. Bjarne Andersen har fyret alle sine chauffører og afleverer bilerne tilbage pågrund af, at det ikke kan hænge sammen at kører eksport med danske biler mere. De kan ikke koncurrerer med øst-chaufførerne...

• #5   23. dec 2011 det er fanme sørgeligt, det var fanme godt vi fik de østaber ind i EU, har kostet rigtig mange arbejdspladser i EU

• #6   23. dec 2011 Peter: Ja, lige præcis.. Det er der jo kun kommet gode ting ud af.......

• #7   23. dec 2011 Undskyld men var det ikke ham der var blevet taget for snydt med magneter??

• #8   23. dec 2011 Iceman. De har kørt så ulovligt at hans vognmands tilladelse er blevet indraget og så for han vidst en bøde på over 1 milion !

• #9   23. dec 2011 Og jou det er pga. de magneter smiley

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #10   23. dec 2011 Jo Det var Iceman, sagen kommer for retten til foråret

• #11   23. dec 2011 mon dog ikke det bare er en undskyldning fior at lukke ned før dom og så skulle det undre mig om ikke de oppe og kører igen om nogen dage i anden navn det jo så super moderne...men kan da være det realt de ikke kan konkurre med østaberne men det vel ikke så sært hvis de nu skal til at kører lovligt:D

• Christian  S
    Christian S Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 7
    #12   23. dec 2011 Casper A
    Er det noget du ved noget om eller er det kanal 19 løgn??
    Tvivler på at han har fået indraget tilladelserne for det skulle da være noget nyt trafikstyrelsen er begyndt på!! Selvom det ville være en god ide så vi kunne få ryddet op i brancen.

• #13   23. dec 2011 Det er ik bare noget kanal 19 løgn, nej... Den med bøden er jeg ik 100 % sikker på. Men han vognmands tilladelse er blivet / bliver indraget

• Christian  S
    Christian S Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 7
    #14   23. dec 2011 Okay lyder vildt så er der sgu vist mange der skal til at passe på!! Men vil se det før jeg tror på det...

• #15   23. dec 2011 Så kan man lade være med at snyde smiley

• #16   23. dec 2011 ...Forkert Ronni O.....Man kan lade være med at blive opdaget....

• #17   23. dec 2011 Jamen så fik hovedparten jo deres vilje

• #19   23. dec 2011 Tubi...

Det er nemlig lige præcis det de har... smiley

• #20   23. dec 2011 PBA Spedition Hanstholm

• #21   23. dec 2011 Og hvad så om de har brugt magneten?

• #22   23. dec 2011 Christian: Ja hvad så
    Det er jo snyd og godt det er blevet stoppet

• Morten P
    Morten P Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #23   23. dec 2011 Til dem der siger PBA Ingen tilladelser har.
    Hvorfor ikke bare få den diskution stoppet og gå ind og tjekke at han har 27 Gyldige tilladelser som udløber 30.9-2013

Vil lige smide et link med.

http://fskomp.fstyr.dk/Vognsys/detailInfo.jsp?idnummer=27272703

PBA Spedition Hanstholm er oprettet 1-4-2011 Så det noget nyere de har startet.

• vikvak
    vikvak Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 46
    #24   23. dec 2011 mener at have læst at PBA spedition ikke var blevet godkendt til at få udstedt nye tilladelser.. men træls er det sku for dem der lige har fået en fyreseddel i julegave ..

• #25   23. dec 2011 Iceman - snyder du ikke også nogle gange, ikke med lastbil, men generelt?

• poul n
    poul n Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Svar: 13
    #26   23. dec 2011 Christian S,
    Jeg håber bestemt, at det du skriver er skrevet med sarkasme.
    Syntes det er rigtig sørgeligt, at vi har voksne mennesker imellem os, som bare "skider" højt og flot på regler og love, og geberder sig som de har lyst til i vores samfund.
    Det skal nok blive et rigtig skønt land, hvis alle bare gjorde som man ville.

• #27   23. dec 2011 til poul n .
    Du kører aldrig over 70 på landevejen ?

• #28   23. dec 2011 Christian : nej det gør Jeg faktisk aldrig
    Sorry.

• #29   23. dec 2011 Chr s

Ja fy skamme.

Du skal vide at herinde sidder janteloven's lange arm.
    Fandeme til at brække sig over.

• #30   23. dec 2011 Michael k - du har ret smiley

• #31   23. dec 2011 Iceman....

Gider du godt lukke røven og puds din glorie......Når du så har gjort det kan du se efter og få alle de ulovlige lygter revet af din bil, og alt det skrammel i din forrude pillet ud, nu du er så lovlydig... smiley

• #32   23. dec 2011 Og det skulle da være den første Rygaard balje der kører 100% efter bogen uden en enkelt overtrædelse engeng i mellem, og ja jeg har kørt vogn 61 forvogn/hænger så jeg ved hvad jeg snakker om...

• #33   23. dec 2011 Hov, nu kommer der sandheder frem.. smiley

Poul N - Som nogle har påpeget, er du nok heller ikke helt lovlydig..

EKT - Jaah, men sådan er det jo, desværre.. Endnu bedere, og mere grineren er, at snart alle har et motto der lyder "Morale er godt, dobbeltmorale er DOBBELT så godt." adadadad...

• #34   23. dec 2011 Jeg kan blive så arrig over der sidder nogen og vil være så pisse hellig og er glade for at et gammel vognmandsfirma lukker og slukker.
    Det er så usmagelig så det er til at brække sig over.

En DANSK vognmand
    DANSKE chauffører
    DANSK løn
    også sidder i og dolker ham. føj siger jeg bare

• #35   23. dec 2011 Tubi: Det er Karsten Foldager du har set med deres trailer, han trækker/trak for dem.. Har han os gjort dengang han havde den hvide Daf..

Folk la nu vær med at dømme dem på det de blev taget for dengang og læs hva der står, at de lukker pga for meget konkurrence øst fra og hold jer til det så !

• #36   23. dec 2011 Nu skal mit indlæg heller ikke tages for at Rygaard bare kører ud over det hele, det har jeg ikke kendskab til eller ønsker at udtale mig om, men at man ikke også bøjer reglerne der (LÆS; en eller to gange om måneden kører lidt over eller måske ikke når ind og holde pause lige på slaget 4:30) det er en lodret løgn, man er ligeså presset hos Rygaard som i resten af branchen og der skal køres til grænsen, og det er altid.
    Jeg overskrider i ny og næ, men mener bestemt at man med sund fornuft kan se at det i det store hele hænger sammen, hvilket også er blevet bekræftet af politi både i ind og udland, om den så klarer sig igennem ved indkaldelse skal jeg lade være usagt.

Mht Kim Betzer og Per Bjarne er det synd og skam at sådanne lidt ældre virksomheder desværre må dreje nøglen om, det er jo 2 stykker dansk historie ligemeget om de har kørt ulovlig eller ej, så er det to stk transporthistorie der er borte, desværre...;-(

Lige mit indput...;-)

• #37   23. dec 2011 ja sorry min sene tilbage melding....

Selvfølgelig har jeg ikke altid kørt helt efter bogen og jeg ved godt at det er ulovligt at ha mine fjernlygter på bilen.

Jeg skrev det lidt sarkastisk, for jeg tror ikke på der findes en chauffør nogen steder i verden, der ikke har overtrådt noget overhovedet.

Jeg synes bestemt ikke det er rart at PBA er lukket og slukket. For det er da et af de store gamle firmaer i DK.

Men jeg har svært ved at accepterer bevidst snyd. Jeg synes det er helt ok at slå hårdt ned på dem der bryder reglerne. Og jeg synes bestemt ikke at snyd med magneter er ok.

Sorry hvis jeg har trådt nogen over tæerne. Det var bestemt ikke meningen.

• #38   23. dec 2011 Men kan fortælle jer, 100% ærlig, at jeg aldrig i de 16 år jeg har kørt lastbil, aldrig har fået en kører/hviletids bøde.

Og det er ikke en gang løgn...

• #39   23. dec 2011 Iceman....

Husk og kig efter smileys i indlæg... smiley ...Prøver lige igen så jeg er sikker på du ser det denne gang... smiley

• #40   23. dec 2011 Rooolig nu.....Inden i samler ind til en bårebuket så vent og se hvad der sker i den nærmeste fremtid....

At PB lukkede butikken vidste vi jo alle sammen kom.... Det er jo ikke for sjov de stiftede et nyt selskab... smiley

Det lugter langt væk af en strategisk lukning, akkurat ligesom dengang Rygaard gik på røven....

• #41   23. dec 2011 michaek K : ja det havde jeg nu ikke lige spottet.....

Men ja det må jeg lige holde øje med næste gang....

• #42   23. dec 2011 Iceman...

Nej det er alle de flag og lort i ruden der skygger for smiley´erne... smiley

God jul min ven... smiley

• #43   23. dec 2011 Jeg har ingen flag i mere.... Hehe..

Jeg takker og i lige måde til dig og familien..

• #44   23. dec 2011 Må sgu også indrømme at jeg ikke har respekt for bevidst snyd og svindel. Bruger man magnet eller lignende, så har man fucking bare at smille og sige tak når man får en motherfucker stor bøde stukket op i røven!! Mildt sagt.... smiley

I dagens Danmark ved man jo at det bliver opdaget hvis skiver/tacho bliver indkaldt, så man kan næsten ikke gå fri dag. For har de først knaldet en 2-3 chauffører fra samme firma i en razzia, så skal de nok indkalde hele lortet...

Så jeg ved ikke om det er synd at de bliver "lukket" men det er synd at de har valgt eller følt sig tvunget til at fuske...

• #45   23. dec 2011 smille = smile

Like this: smiley

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #46   23. dec 2011 Det siges jo så stadigvæk at de ikke kan få vognmandstiladelser til det nye firma. Men at de vil af med bilerne og drive speditions firma. Men lad os nu se.

• #47   23. dec 2011 Når nu der ligger et link til PBA's tilladelser her i tråden, hvorfor er der så ingen der har linket til PBA Spedition?????

Kunne det være fordi de ikke har kunnet få tilladelser?

Jeg tvivler på, at de kommer igen som vognmand - Muligvis som speditionsfirma, men uden egne biler!

Og Iceman, du får din løn fra et firma der er bygget på fusk og regelbrud. Helt tilbage fra Mads Rygaards tid har de kørt på kanten - Enhver ved, at Rygaard har kørt massivt eksport uden tilladeler, at kørsel i døgndrift hørte til dagens orden, at det var mere reglen end undtagelsen, at man kørte med voldsomme overløs og jeg kunne blive ved!

Og ja Iceman, jeg har både været chauffør ved Rygaard og kørt so chauffør ved en ekstern vognmand ved Rygaard - Så det er ikke bare noget jeg finder på, akkurat som jeg kender folk der har kørt ved Rygaard siden 70'erne - Så puds da glorien!!

Du har altid så pisse travlt med at pege fingre af andre - Virkeligheden er bare, at den kapital der danne grundlag for din hyre, den er opnået på akkurat samme måde som det du peger fingre af!

• #48   24. dec 2011 Hmm og så var der mig der troede det her indlæg handlede om lukning af P. Bjarne Andersen og ikke om Rygaard?

Eller hvor var det lige jeg gik galt i byen?

• #49   24. dec 2011 Menno

Måske fordi der er en Rygaard chauffør der ofte har SÅ travlt med at pege fingre af alle andre!

• Johnny  L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #50   24. dec 2011 Thomas F. Nemlig ja smiley

• #51   24. dec 2011 Det er sku noget sørgeligt det der... og sikke en julegave at få...

• #52   24. dec 2011 Har da bare hørt at PBA blev taget for magnet fusk med de der køre og hviletider, men det er nok en and, for det tror jeg sku ikke at de kunne finde på deroppe i Hanstholm...

• #53   24. dec 2011 Har lige snakket med en kammerat som siger at han har set at der var en pba bile der blev taget på fersk gerning med brug af magneter på gearkassen... Han kan ikke lige huske hvor bilen blev taget henne, men det var et sted i tyskland sagde han...

• #54   24. dec 2011 nej når rygård køre skidt fisk så bliver alle regler tilside sat men hva kutteren kan jo heller ik ligge i havn i flere dage

• #56   24. dec 2011 rygtet siger rafn er et godt sted at være:D god jul allan

• #58   24. dec 2011 nå men du sagde ikke noget om det skulle være skidte rygter jo:D tak allan

• #59   24. dec 2011 Hep hey.. smiley

Mååårten, røver... Jeg ved sku ikke, tror sku Michaek K har ret i hans udtalelse.. Syntes at ane, bare lidt.. ?! smiley

• #60   24. dec 2011 Det er pisse tragisk at vi fik åbnet alle grænser op, så de F...... Østaber og Taliban aber har fået frit spil.... Føj føj føj...

God Jul og godt nytår..

• #61   24. dec 2011 Synes næsten det værste er at selvom man snakker rygter om pba, så er fakta at de er lukket. Når man sætter det lidt i perspektiv og kigger på hvilke firmaer der er lukket, knækket af finanskrisen og dermed østeuropæernes indtog, er at hovedparten af den transportbranche stadigvæk ikke kan finde ud af stå sammen og banke i bordet.
    Oftest slår man jo bare ude med armene og står og kigger passivt på at østeuropæere tager det arbejde der ikke er hensigten de skal tage,
    Alt imens man har en regering der råber krise, der bliver ikke brugt nok penge på julegaver osv osv, men stadigvæk så fiser det ikke inde på lystavlen at det er fordi der ikke er mere arbejde til dem der skal have en overenskomstmæssig løn.
    Næ, det er der i mine øjne at den danske transportbranche burde stå sammen og banke i bordet, det er der jo ingen der har nosser nok til.....

Correct me if im wrong....

• #62   24. dec 2011 Allan

Ja man kan da kun håbe at ham Steen Sørensen der er kommet med i bestyrelse ved Torben Rafn ikke kører jer i sænk ligesom han gjorde det med Andreas Andresen

• #63   24. dec 2011 Christian

Jamen tag ikke fejl, jeg håber virkelig de kommer igen - Meget endda.

Men jeg kan jo læse flere steder, at stort set alt deres kørsel er budt ned med helt op til 1.000 Euro fra Norge og syd på. Det er både Hollændere og østbiler der ligger så langt nede prismæssigt - Og en skrev, at det er Bring der har budt det hele i kælderen fordi de bruger østbiler og HVIS det er rigtigt, så er det altså svært at bygge noget nyt op:

EK T

Hahahahaha

Jeg tænkte præcis det du skriver da jeg så Steen Sørensen var indtrådt i bestyrelsen ved Rafn. Hvem lukker frivilligt sådan en klovn ind?

• #64   24. dec 2011 Måårten : Hvad andre gør, er og bliver ikke mit ansvar.

Og hvad baggrund div. firmaer er bygget op over, er nu hellere ikke mit ansvar.

Jeg kan kun stå til ansvar for mine egne handlinger...

Så hvad du udtaler dig om, må da helt og holdent stå på din egen regning.

Jeg kan kun sige at ingen chauffører, som jeg har skrevet tidligere, kan sige sig fra at ha overtrådt en eller anden regel.

• #66   24. dec 2011 Iceman

Har jeg sagt, at det er dit ansvar????

• #67   24. dec 2011 Er der ikk noget med at det norske postvæsen ejer bring eller er det omvendt. Hvis det er rigtigt så er den norske regering med til og skyde det hele i sænk.

• #68   24. dec 2011 Cajus

Jooo, den er god nok, det er Posten Norge der står bag Bring. De skyder i det hele taget det meste i sænk - De kæmper også med kurermarkedet her i landet - Der er man så, så heldige, at de har opbygget et franchisekoncept og heldigvis for kurerbranchen, så har Bring fundet de største fjolser til at repræsentere sig her i landet og det gavner dem ikke ligefrem. Hahahaha

Så det er transport-dumping med statsstøtte fra en ganske velspækket statskasse der er tale om - Det sjove er så, at de dumper priserne og sætter østbiler på, som norsk politi knalder på stribe. Girteka fik bøder på 100.000 x 2 i sidste uge for ulovlig cabotage - Det kan vi godt li!

• #69   24. dec 2011 Morten S

Syntes nok jeg havde læst det et sted i en artikel med byrnes chef.

Syntes bare det er sørgeligt. Den norske stat er med i sådan noget men de tjener jo på det begge veje når de knalder dem for cabotage. Bøderne i Norge er jo heller de mindste, de tager ved. Det kunne vi også lære noget af herhjemme.

Det er en rådden branche og derfor kan det heller ikke pisse mig af at nogen snyder, bare de ikk slår nogen ihjel pga af det.

Morten tak for svar.

• Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 33
    #70   25. dec 2011 Pba er anklaget for overtrædelser af kørehviletid

meeeen kan i ikke liiiiiiige linke til dommen,for de er da ikke dømt

men jeg er selvfølgelig heller ikke så klog,vil bare gerne se det andre åbenbart ved

Brian

• #71   25. dec 2011 Brian....

Vil du så ikke være sød og linke til et indlæg hvor der står de er dømt...?

Det ville være skønt vi andre kan læse hvad åbenbart kun du kan....

• #72   25. dec 2011 Brian

Nu er det jo umiddelbart ikke på grund af magnetsagen at de lukker, men fordi deres kørsel er budt voldsomt ned! Vi er vel enige om, at 1.000 Euro pr. læs er en slags penge - Eller hur?

• #73   25. dec 2011 Jeg tror måske at deres sagfører har gjort dem klar at de har en meget dårlig sag og derfor gører klogt i at lukke ned.. Og de kan jo dårlig sige at det pga den sag de lukker,og kommer med at de er blevet løbet over ende af de talebaner...

Trods alt er har det jo aldrig været fremme i avisenerne at det var dem som blev taget med bukserne mere end nede...

• #74   25. dec 2011 EK T jeg tvivler også på det talibankrigerne der har hoved årsagen.igen tvivl om det hård kamp mod dem men jeg har nu mere fidus til det sagen der har skylden

• #75   25. dec 2011 hvis det var en anden vognmand med 25 hvide scaniaer var der kun det halve indlæg i dette emne

• #76   25. dec 2011 Men uanset hva så røg nok den sidste danske rigtige danske vognmand som havde flotte biler og dk chauffør og som betalte løn. Og det vel tragisk nok i sig selv

• #77   26. dec 2011 stakkels kasper larsen herinde hans fede volvo er helt ny og nu skal han af med den :s

• #79   26. dec 2011 allan

Hvor???

• #80   26. dec 2011 EKT : der findes også andre biler end PBA biler, dit liv går ikke ned fordi PBA lukker smiley

jeg syntes f.eks at Torben Rafn er rigtig flotte og Ole Larsen har også nogen flotte biler, ikke vildt gejlet men de pænt bygget op og malet plus mange flere

• #82   26. dec 2011 Wetter Hobro ikke at forglemme, han har også et par rigtig fine biler...;-)

• #83   26. dec 2011 der er faktis mange danske vognmænd der ar pæne biler, ikk for at blande mig ville bare sige det . smiley

• #85   26. dec 2011 Men hvad er de flotte biler værd, hvis de ikke betaler nogen løn??

• #86   26. dec 2011 Iceman....

Hvem af de nævnte betaler ikke løn...?????

• #87   26. dec 2011 michaek K : De betaler nok alle løn.

Men er sikker på at dem fra Lundby ikke betaler en ordentlig løn....

• #88   26. dec 2011 Men det er jo bare min mening....

• #89   26. dec 2011 peter og de andre kopier
    Ja det rigtig med disse vognmænd men tænkte mere på kølevogn også i den størelsesorden som PBA og at det jo er/var et relativt gammelt firma.

Iceman
    Jeg har en bekendt der kører i Lundby og han ville ikke køre for dem når ikke han fik den rigtige løn.

• #90   26. dec 2011 Det er også den typiske udmelding, flotte biler = lav eller ingen løn, jo jo janteloven lever i bedste velgående...;-)

• #91   26. dec 2011 kennethb n

Men desværre holder den jo i de fleste tilfælde.

• #92   26. dec 2011 Både og, kender flere som har fine biler og får deres løn efter bogen, men okay, en af dem jeg har kørt for er også senere hen gået over på fast løn på 28000,- pr måned alt incl har jeg hørt, og nej det er ikke Guldager...;-)

• #93   26. dec 2011 EKT : Jamen selvom PBA giver løn efter bogen afholdte det da ikke dem for at fuske godt og grundig, det er jo ikke kun kørehviletider det er galt med, jeg vil da nødig være ham der har lejet dem de biler de har haft magneter er, de biler har jo gået NOGEN flere km end der står på uret, hvis alle gjorde det havde de også råd til både gejlet biler og trailer

• #94   26. dec 2011 Helt enig Peter Svendsen.

Det kan godt være at det er et gammelt firma, og det er synd. Men det retfærdiggør ikke at man bryder reglerne... Der er mange andre tråde om vognmænd og chauffører der bryder reglerne, som får kæmpe bøder og og det resulterer i lukning eller andet, men fordi det lige er PBA det drejer sig om her, så er det synd??

Det er ikke en skid synd. Det er synd at branchen tager den drejning den tager, men at man bliver straffet for at bryde loven, det synes jeg bare ikke er synd. Det er bare spillets regler. Og de kendte til risikoen for at blive opdaget, inden de brød loven. Men der har sikkert ligget en "Plan B" klar lige fra starten.

• #95   26. dec 2011 Det er da fint med alle de firmaer der bliver nævnt. Men drop nu lige sværgodstransportørene og dem der kun kærer indenrigs og lad os se hvor mange i kan finde med 25 biler eller mere der kun kører eksport med danske biler med løn efter bogen!

Kom nu lidt frisk drenge! Der er jo mange tilbage i følge Jer - Jeg venter!!!

Peter Svendsen

Det er jo noget ævl, at de km der kan køres på klodsen kan betale gejlet bil og trailer - Det er begrænset hvor mange km man når at køre på den måde, der skal altså også soves bare en smule og når alt kommer til alt, så koster plys og lidt lamper altså ikke en formue ud af et bil budget på en ny bil til 900 - 1.000.000 eller mere!

Der er jo ikke tale om hverken speciallakering eller andet. Når alt kommer til alt, så er det helt almindelige eksportbiler med en heldig farvekombination i ganske almindelige farver!

I øvrigt har PBA for år tilbage lejet deres biler ved DL*U i Kjellerup og i følge Ole Poulsen og Peter Tronborg var det en ok forretning når bilerne skulle sælges igen!

Thomas F

Hvem er blevet lukket på grund af snyd??? Jeg kan ikke lige komme på ret mange nemlig og helt ærligt, har du belæg for at kunne sige, at PBA er lukket fordi de har snydt???

I bekræftende fald, kan du så ikke linke til noget der underbygger dit postulat!?

• #96   27. dec 2011 Måårten Ææs .

Nej, ingen af delene. Men det ændrer ikke på folks udtalelser... Jeg kan helt ærligt ikke se hvorfor det skulle være synd, hvis det var tilfældet at de blev lukket, hvis og hvis.... Det er da synd at de ikke har kunne klare presset, men det er der mange andre gode vognmænd der også er bukket under overfor, og at de snyder er med til at undergrave de andre vognmænd der prøver at køre efter bogen.

Jeg mener bare at der gennem tiden har været nogle emner/indlæg, hvor der er snakket om vognmænd der er blevet taget, og der har folk ikke været blege for at være kommentere det som selvforskyld, og at straffen bekom dem ret, men at i dette tilfælde er det pludselig synd...

• #98   27. dec 2011 Allan

Ja nu du jo os en halv gammel mand hahaha...

Jeg tvivler nu os på at man kan tjene gejlen hjem ved at køre på magnet.

Men jeg læste lige i Trans Inform at man i holland også havde fået øje op for fusk med tachographen. Ca hver tredje bil i holland var der blevet fusket med tachographen, hvoraf de fleste sjovt nok var kølebiler som kører eksport.

• #99   27. dec 2011 Thomas F

Jeg mener ikke det som sådan er synd for PBA - Det er langt mere synd for branchen at en af de sidste måtte smide håndklædet også - Altså en af de sidste "rigtige" eksport vognmandsforretninger.

Jeg har i en gruppe på Facebook spurgt ligesom her om hvor mange folk kan finde der er tilbage med lige så mange biler der betaler løn efter bogen og udelukkende med danske chauffører - Skal vi ikke bare sige at det her 12 timer efter jeg postede spørgsmålet stadig går ret trægt med bare at finde 5!

I øvrigt undergraver man intet med snyd - Hele branchen er undergravet af billige østbiler forlængst - Det eneste man gør med snyd er, at man udsætter sin egen død! Alt det der med, at snyd tager noget fra andre danske vognmænd er noget vrøvl - Sådan var det engang - Længe inden der kom billige biler på markedet. Der er jo netop ingen danske vognmænd tilbage man kan tage noget fra!

Allan

Jamen hvis det er så sjovt, så smid da lige 5 vognmænd i samme størrelse som PBA med kun danske biler, danske chauffører og løn efter bogen på bordet - Der stadig kører og det skal være ren eksport!

Mit gæt er, at det kan du ikke. Hvis du ikke kan, så passer det jo, at PBA stort set var alene tilbage på den arena.

Og som jeg skrev før, glem nu alle nichevognmændende som særtransport, dyretransport osv. Vi snakker ganske almindelige eksportbiler!

• #100   27. dec 2011 EK T

Jamen Esben - Hvad udgør prisen for gejlet ud af totalprisen på sådan en bil?? Det er ikke 10% - På den månedlige betaling er det peanuts og det er bestemt ikke de håndører der koster butikken livet!

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #101   27. dec 2011 Tjaee min vognmand opfylder da nogle af kravene smiley Dog har vi også biler på lux plader. Men vi har vel ca 50 eksport biler på dk plader og vi får den løn vi skal have....

• #102   27. dec 2011 Jan

Jaah, det har du ret i - Men din vognmand har ikke KUN danske biler og danske chauffører på dansk løn og det er den slags forretninger jeg spørger til hvor mange der er tilbage af. ;-))

• #103   27. dec 2011 Mååårten....

For det er nemlig ikke en nichebranche at køre fisk...?????

Prøv nu lige og vær saglig......Så udelukker vi jo stort set alle, da de store aktører der er på markedet da alle har en niche..... Sjovt nok udelukker det samtidig PBA da han jo udelukkende kørte fisk fra Norge, og SÅ må jeg give dig ret....der er faktisk ikke én eneste tilbage i Danmark med 25 biler der udelukkende kører eksport med danske chauffører der er sådan lidt allround mht kørsel....men det var der så heller ikke før PBA...

• #104   27. dec 2011 Michael

Hold nu. Der er stor forskel på, at køre med kølebiler som er jævnt traditionelle køretøjer og så til at køre Naceller, 60 meter vinger osv.

Ja, PBA kørte stort set kun fisk - Men da kun den ene vej! Tror du de kørte tom den anden vej? Det ville jo svare til at sige, at dem der kører oksekød ikke kan puttes i samme branche som dem der kører svinekød!

Du ved udemærket hvad jeg mener, men nu skal der kneppes helt i detaljer fordi jeg fik ret. Hahahaha

Men vi kan da udvide søgekriteriet til 5 vognmænd med udelukkende danske biler, danske chauffører på dansk løn og det skal være egne biler - Kriteriet er så, at det bare skal være kølebiler - Jeg vil endda være så large at sige, at prærievogne kan gå med i puljen - Måske det er nødvendigt at skrive, men det jeg jagter er traditionelle danske eksportbiler.

Gør det nu ikke mere indviklet end det er!

• #105   27. dec 2011 Hov!

Jeg glemte helt, det skal jo være vognmænd i samme størrelse som PBA - Altså sådan rundt 25 biler +/- en bette sjat!

• #106   27. dec 2011 Nej Morten han kørte ikke tom op....Ikke hver gang ihvertfald, men nogen gange gør de det rent faktisk....

Typisk har de frugt og grønt med op, men eftersom hele forretningen er basseret på norske fisk er det da i den grad en nicheforretning, akkurat ligesom en dansk møllevinge der skal sydpå....

Skal vi dvæle lidt ved traditionelle danske vognmænd er det vognmænd der har specialiseret sig i transport af varer til og fra Danmark.... Fisk fra Norge og frugt & grønt tilbage til Norge har ikke meget med en traditionel dansk vognmandsforretning at gøre...

Og nej Morten, jeg mener bestemt ikke du har ret....

Men nu skal jeg lave morgenmad til tøsen så du må ryge på standby lidt... smiley

• #109   27. dec 2011 ja jeg snyder lige som det passer mig,,,har kun fået 1 kørehviletidsbøde i min tid på 7ooofr og det var i bayonne i frankrig for 14år siden,,,jeg forhandler selv min løn og er kold over hvad andre får i løn,
    ,,, mit firma har 4 biler hvor af de 2 kører sverige og de 2 andre matrialer,,, fuld gas 24/7/365....... nogen som forstår ironien,,,,

• #110   27. dec 2011 Michael

Hvor mener du, at PBA har kørt de norske fisk hen og hvor har de læsset frugt og grønt tilbage til Norge? - Det er da en smule spændende at høre.

I øvrigt er det dejligt at se, at der i de link der er postet her i tråden i dag tydeligt fremgår, at lukningen intet har at gøre med magnetsagen ligesom det tydeligt fremgår, at det bunder i ulige konkurrence fra øst - Er det nu jeg skal sige : Hvad sagde jeg????

• #111   27. dec 2011 vil du ikke ogfså sige det hvis det var dig

• #112   27. dec 2011 Måårten Ææs .

Nu skal man jo ikke tro på alt hvad man læser... Bare fordi de benægter at det har noget med magnetfusk at gøre, er jo ikke ensbetydende med at det ikke spiller nogen rolle i lukningen.

Det kan jo sagtens spille en rolle, og kan være årsagen til hvis de ikke forsøger at finde noget andet kørsel, fordi de ved at den sag kommer til at koste for mange penge, til at man kan starte noget nyt kørsel op.

Du vil så gerne have at det tingene skal stå skrevet et eller andet sted... Men at det er skrevet ned, gør jo ikke alting sandt, eller hvad?

• #113   27. dec 2011 Thomas

PBA fortsætter i følge rygterne som spedition, så det er jo ikke sådan, at alt er slut deroppe. Til gengæld er det slut med egne biler, det kan man nemlig ikke tjene penge på - Heller ikke selvom man snyder. Og så kan vi jo gætte herfra og til evigheden på alt mellem himmel og jord - Derimod, så ved vi helt faktuelt, at der hverken er rejst en formel tiltale, faldet dom i en sag ligesom der ikke har været en betalingsstandsning eller en konkurs - Men det vil du måske bestride?

Peter

Hvad ville jeg sige?

• #114   27. dec 2011 Haha, heldigt at i sidder ude bag hver jeres skærm ellers var det her da endt i ballade, men underholdende læsning ellers...;-)

• #115   27. dec 2011 Måårten Ææs .

Nej, det vil jeg overhovedet ikke bestride. Jeg siger bare at alt ikke bliver sandt af at det findes på skrift....

Og så mener jeg jo heller ikke at vi kan vide hvad de tænker/vurderer... Kan jo være de selv er klar over at den dom kommer, kan også være de ikke selv er sikre...

Hvem ved?

Og så er det jo heller ikke sikkert at det er i samme firma at speditionen skal foregå. Og det er vel egentlig også ligegyldigt. Hovedsagen er at vi holder noget kørsel i danske hænder...

KennethB N

Ingen ballade her. Tror skam alle er enige om at det er sundt med lidt frisk debat en gang imellem, så trædemøllen ikke går i stå. smiley

• #116   27. dec 2011 Thomas

Man har stiftet et nyt selskab der hedder noget med PBA Spedition, mon ikke det skal i drift? Jeg ved det ikke, men det ville da være nærliggende.

Og selvfølgelig ved man, at der er risiko for et ordentligt hak i tuden - Jeg forholder mig bare til, at de ikke er dømt på nuværende tidspunkt!

• Johnny  L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2011

#117   28. dec 2011 Mårten Børge Møller er han ikke en af dem der kører meget eksport med mange biler, og som jeg har hørt får de da vist også løn nogenlunde efter bogen. Kousted kører mest Norge og Sverige og har da ca 70 biler og betaler helt sikkert efter bogen, og begge vognmænds biler er da også pæne at se på.

• #118   28. dec 2011 Johnny l
    De to nævnte vognmænd har stortset ingen kørsel selv men kører udelukkende for store speditører. Og bilerne er laaangtfra udstyret som Hanstholmbilerne er/var.

Måårten
    Jamen ville skyde på at det gejl på PBA's biler vel udgør 100 000 kr. Så ja det er ca 10% af bilens pris.

• #119   28. dec 2011 Johnny

Du har som sådan ret - Børge Møller kører bare ikke kun med danske chauffører. ;-))

Kousted havde jeg lykkeligt fortrængt - Jeg magter ham ikke så ham prøver jeg på at glemme. Og så er det som EK T siger, de kører udelukkende speditionskørsel!

EK T

Jeg har også siddet og tænkt om ikke det er der omkring. Det koster kun lidt hundredekronesedler på den månedlige ydelse - Det er jo ikke det der vælter budgettet i sådan en forretning!

• #120   28. dec 2011 Godmorgen.....

Morten.....Jeg ved ikke om jeg orker at skrive et svar til dig herinde, da du jo nægter at kommentere de ting du ikke kan svare på, med henvisning til at du har svaret andetsteds på nettet......

Skal man komme med et par afsluttende bemærkninger om hvad jeg mener med ovenstående så er det at PBA ikke er en traditionel dansk vognmand i den forstand, da han stort set ikke kørwer med danske varer....

Skal vi skære helt ind til benet er du jo faktisk en fortaler for netop firmaer som Girteka Morten....

Den påstand bygger jeg på at du jo flere gange har udtalt at Girteka kan køre et læs fisk til Frankrig fra Norge 1000 Euro billigere end PBA...MEN.....PBA kørte til gengæld 1000 Euro billigere end de Norske vognmænd ville kunne gøre.... Eller du tror måske det er fordi de Norske vognmænd ikke gider køre deres fisk selv, der er så mange udenlandske biler der kører op og henter dem...?

Nu kommer du uden tvivl med en masse sjove ukvemsord, men hvis du samtidig prøver og være saglig så ER det jo i bund og grund "forkert" at vi piver over der kommer nogen og dumper priserne, når vi ikke har været en skid bedre selv...

Du vil uden tvivl tage det her som et provokerende indlæg, og det er også ment sådan, skønt det jo er fakta.... Men det giver da lidt stof til eftertanke gør det ikke...? ... Eller du HAR måske allerede set det med de Norske "briller" på.....?

• #121   28. dec 2011 TV Midt Vest

http://www.tvmidtvest.dk/nettv

Han har ellers mange pæne biler

• Johnny  L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2011

#122   28. dec 2011 Kan det da ikke være lige meget om de kører speditør kørsel eller ej, de får jo åbenbart butikken til at løbe rundt med danske chauffører og de kører da ikke med de hvide fabrikstrækkere som i jo åbenbart har meget imod !

Med hensyn til kr 100.000.- til gejl så udgør det jo trods alt 12,5% af indkøbsprisen på en 3 aks Volvo Custom. og er ydelsen ca. 11.000 pr md. Så er det jo ca 1400 kr. det kan godt være det lyder som en bagatel i forskel men hvis der kun er 3-4000 kr i dæk pr md. på en bil er det jo en temmelig stor forskel.

Det forholdsvid beskedne dækningsbidrag på en trækker i Dk er jo nok også årsagen til at man ikke bare starter flere biler op og jo nok ikke så meget for at man er for doven til at gå i banken og sætte pengene som i jo åbentbart tror at man skovler ind. smiley

• #123   28. dec 2011 Michael

Du er da helt væk i alt det søvn du får!

Jeg har ikke nægtet at svare på noget som helst, jeg har skrevet, at jeg ikke gider sidde og skrive det samme på 2-3-4 forskellige sider fordi den samme debat raser så mange steder! Thats it! Læg du bare dine englevinger tilbage i skabet - De pynter ikke en gang!

At du vender problemstilling på hovedet var ventet, jeg er bare ikke enig i, at det er det samme so med Girteka, for ser du Michael, det er vel ikke uden grund, at Girteka fik 2 x 100.000 i bøde i Norge i sidste uge for ulovlig cabotage - Altså kører de og dumper et andet lands marked med indenrigskørsel - Det er vel ikke just det vi kan beskylde PBA for - Eller du sidder måske med ny viden i sagen?

PBA har beskæftige sig med eksportkørsel, varenes oprindelse er da hamrende ligegyldigt i den sammenhæng! De har forsøgt at leve af transport frem og tilbage i Europa og ikke af, at smadre andre landes markeder.

I øvrigt har jeg intet mod konkurrence - Overhovedet, der er bare lige noget med hvilke forudsætninger det foregår under og nu har du bare bestemt, at du synes det er det fede at endnu en dansk vognmand er lukket fordi du så kan lave lidt rav i gaden og det er da fint nok hvis ikke der skal mere til at more dig.

Så ja Michael, jeg har skam tænkt sagen fra andre sider også - Men det ændrer da ikke på, at jeg stadig synes, at det er sørgeligt en af de sidste danske eksportvognmænd med rigtige eksportbiler i egne farver nu er fortid - Gør det mig til et dårligere menneske?

Og klart det du skriver er fakta - Det er det jo altid, det ved enhver - Så det behøver du da ikke understrege - Muligvis ganske enøjet men helt sikkert faktuelt rigtigt!

• #124   28. dec 2011 Johnny

Nu kan du jo ikke sidde og regne den procentvise pris af gejl på en PBA bil ud efter en model de ikke har en eneste af!

I øvrigt er prisen på en ny Scania væsentligt højere end på en tilsvarende Volvo, hvorfor gejlet på en Scania kommer til at udgøre en mindre procentdel af totalprisen!

Og hvem er det lige du mener tror, at danske vognmænd skovler penge ind? Fint du er ude med riven, men så være lidt mere præcis!

Og så tror jeg da ikke, at folk som sådan har noget i mod hvide fabrikstrækkere, men er det et problem, at man finder ordentligt opbyggede biler i rigtige firmafarver pænere - Altså hvis man aldrig har prøvet at ha en ordentlig opbygget bil, så ved man ikke bedre og er sikkert godt tilfreds - Hvis man omvendt har prøvet begge dele så lærer man ret let, at sætte pris på en bil der er købt og bygget til det den skal bruges til, når alt kommer til alt, så er det jo et stykke værktøj!

• #125   28. dec 2011

Hm Jeg kender egentlig heller ikke rigtig nogen vognmænd som "skovler" pengene ind
    Dem der ligefrem påstod de skovler så mange penge ind så de blev nød til at købe en større skovl er sjovt nok gået på røven hele bundtet. Hvorfor mon???

• Johnny  L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2011

#126   28. dec 2011 Nu det der med at skovle penge ind var nu mest ment ironisk i forhold tilstaklen der sagde at de kørte med 7 biler på U.K. Hvor i så ikke kunne forstå at de ikke fik nogle flere biler, jeg mener bare man skal lige tænke sig om da der virkelig er et meget lavt dæk pr bil så der skal ikke gå meget galt før at den ekstra bil giver minus i stedet for plus.

Hvad angår opbygning så er det ganske rigtigt som at købe et hvert andet stykke værktøj, det skal passe til opgaven, men farven kan sku da være underordnet,, nogen kan li de Røde og nogen de Blå, men de kører nu da lige godt.

Prisforskellen mellem en Volvo og en Scania 500 HK er ca 60.000 kr i øjeblikket så om det er 10 eller 12 % kan jo nok være ligemeget på den månedelige ydelse men det kan jo nemt udgøre 30 % af det månedelige plus

• #127   28. dec 2011 Johnny

Nu var det mig der skrev det med, at jeg ikke kunne forstå hvorfor man ikke købte flere biler til det UK kørsel og det var både ironisk og sarkastisk ment - Jeg beklager da virkelig hvis det gik tabt i teksten!

Hele min pointe i den sag var netop, at det ikke er så let og ligetil, at få tingene til at give penge - Der blev jo skrevet, at det sagtens kunne lade sig gøre så vidt jeg husker?

Men du har da ret i, at farven er hamrende ligegyldig, men det ændrer da ikke på hvad der er pænest - At det så ikke betyder noget for andet end dem der kigger på bilerne er vi da enige om. Hvide fabriksbiler der ikke en gang har fået navn eller en lille streg er da bare kedelige og totalt intetsigende og det mener jeg da til trods for, at min vognmand langtfra har malet alle sine biler i forbindelse med køb - Det ændrer bare ikke på, at biler med lidt farver er pænere - Uanset hvor ligegyldigt det nu en gang er.

• #128   28. dec 2011 ....Jeg ved ikke helt om jeg skal grine eller græde Morten, for hvad fanden ved du om hvad jeg syntes om PBA´s lukning...???

Nu ligger landet altså sådan at jeg på ingen måde kan more mig over en dansk vognmand bukker under, tværtimod....Men....Jeg syntes ikke det er mere ærgeligt PBA er kørt på græs, end jeg syntes det er ærgeligt dine kollegaer er østeuropæere nu....Det er da mindst lige så ærgeligt at et firma der er 3 gange så gammelt som PBA, stort set kun har hvide nummerplader til at trække til HH og BHV... Jeg syntes det er mindst lige så ærgeligt at KB Skive også er lukket....ELLER da gasa solgte bilerne i sin tid, og jeg kunne blive ved....

Så den med at jeg fryder mig, må stå for egen regning.... Forskellen er så måske at jeg ikke lader dommedagsbassunerne gjalde fordi det var én med horn og lygter der skred i svinget, og lad nu være med at få os til at fremstå dummere end vi er ved at hænge din hat på at når det står i avisen hvorfor han er lukket, så er det DET der passer....
    Havde det udelukkende været Girteka der var problemet kunne han nu nok godt have fortsat med et mindre antal biler....

Girteka har fået bøder i Norge for ulovlig Carbotagekørsel, det er sandt..... PBA har en sag undervejs for fusk, så skal vi være lidt firkantede er den ene vel ikke bedre end den anden....
    Uanset hvad man mener om det tror jeg du kan regne med at Girteka holder lav profil i Norge det næste stykke tid, da de jo nu er i søgelyset og det samme er Bring....

Til gengæld får de ikke problemer med carbotagekørsel med det kørsel de har overtaget fra PBA, men jeg tror i den grad de får problemer med at overholde forpligtelser mht deadlines og kvalitet samt serviceniveau...

Det gør dig overhovedet ikke til et dårligt menneske at du syntes det er ærgeligt et stort dansk firma lukker, tværtimod....

Din sidste linje har jeg desværre kun hovedrysten og et enkelt skuldertræk som kommentar til.... Så det må du nøjes med....

Og nu vil jeg køre til kbh....Med 80 hele vejen hvis jeg gider, bare for at se om jeg kan komme op på 8 køretimer på min arbejdsdag....Men....Det gider jeg nok ikke når alt kommer til alt...

• #129   28. dec 2011 Michael

Hahahahaha

Ikke en gang når man giver dig ret kan man få andet end en hovedrysten - Det er da ikke let at stille dig tilfreds.

Det er da godt jeg har fri, så kan jeg da lige fejre det med en kold forfriskning - Måske vil jeg give den fuld gas og drikke en sodavand med sukker i. Jow jow!

Og så er det da en anelse billigt, at antage, at det handler om horn og lygter - Det er jo ikke tilfældet, det handler om, som jeg har skrevet 100 gange efterhånden, at det var en af de sidste med en hel vognpark i samme firmafarver og med ordentligt materiel der var købt og bygget til det de skulle bruges til!

God tur til København - Hvis du sætter den ned på 60 kan du måske endda score en overtime. ;-))

• #130   28. dec 2011 http://www.tv2nord.dk/video/30808

• #131   1. jan 2012 og så har man læst og hørt så meget om chauffør mangel i 2012 kommder da ik til at ske når de kommer og tager alt vores arbejde !!!

• #132   1. jan 2012 læste at der var en del der i det andet pba indlæg mente det var det der skulle til for at bevise at østlandendene var unfair konkurence men hva er det så lige over for de biler der køre lovligt i dk mener hvis man snyder løber man en riciko i at blive opdaget og det må man regene med at blive. ja vist det er en skam at et firma med så fine biler forsvinder fra vejene men de vidste det. at man køre 5min over er snyd ved jeg men svært altid at undgå men magnet er dumt

• #133   1. jan 2012 Martin

Og så tager vi den forfra en gang til for Prins Knud! Er PBA dømt for noget med magneter???

Og i øvrigt, så uanset hvor meget PBA snyder eller har snydt, så bidrager de til den danske samfundsøkonomi med moms, skat og ikke mindst skat fra de danske chauffører de har ansat, ligesom de smider en god bunke penge i statskassen vi afgift på f.eks. diesel - Forklar mig lige hvor meget f.eks. Girteka, Vlantana og hvad de hedder de bidrager med?

Det er muligt, at det er moralsk forkert at snyde - Eller det er det faktisk - Men tror du og eller andre, at landet kan løbe rundt på ren moral alene den dag der ikke er flere danske jobs tilbage????

Det er et uomgængeligt faktum, at der SKAL penge i kassen og det skal der bare og hvis de penge kommer fra en virksomhed der snyder, så er det stadig penge der bidrager til at holde vores samfund igang - Det gør alternativet ikke!

Hvis du - Eller andre - Har en løsning på netop DET problem, så synes jeg i skal komme frem med den nu i har SÅ travlt med at pudse glorien!

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #134   1. jan 2012 Jeg kunne godt tænke mig at vide (fra alle dem der åbenbart "ved" noget) hvor meget de skulle have snydt med magnet?
    Har man bare flyttet bilen fra rampe og til nærmeste p.plads eller har man kørt fra Sortlandet og til Padborg?
    Uden at kende noget til "fiskebranchen" så bliver der vel fiflet lidt af alle også østbilerne og som Måårten skriver så bidrager østbilerne ikke med noget i DK.

• #135   1. jan 2012 Nu det jo søndag, så skal vi ikke antage at alle de hellige ikke er kommet hjem fra kirken endnu hahaha

• #136   1. jan 2012 EK T

Synes godt om lige DER!

• #137   1. jan 2012 Morten.....

PBA har vel bare været taberen i den frie konkurrence der er på markedet, og som du er en stor tilhænger af, så jeg forstår ikke helt din harme mod østfirmaer når det er ren eksportkørsel det handler om her....

Ovenstående er muligvis skrevet med et glimt i øjet.... smiley

• #138   1. jan 2012 Michael

Du har aldrig hørt om, at man egne principper til trods må erkende, at verden ikke altid virker som tiltænkt? Og derfor kan man godt lade sig frustrere over bivirkningerne ved noget man normalt hylder?

Det kan godt være jeg virker både tre og firkantet herinde - Men helt så slemt er det ikke - Faktisk langtfra. Og det ved du heldigvis godt - Mon ikke det er derfor du poster sådan et indlæg - Men GLIMT i øjet? ;-))

Men overordnet har du da ret. Og så kan vi jo bare sætte os ned og vente på, at vi stille og roligt alle lider samme kranke skæbne, eftersom cabotagen ikke bliver hverken kontrolleret eller håndhævet. ;-))

• #139   1. jan 2012 Vi mangler altså den der syntes godt om knap.... smiley

Men ellers godt tolket Morten... smiley

Har ikke flere provokationer i dag.........Tror jeg nok.... Haha smiley

• #140   2. jan 2012 Haha.. smiley

• #141   3. jan 2012 ja idag kan man læse forskellige artikler på Lastbilmagasinet om PBA-lukningen. Der var bla. en artikel om, at deres seneste regnskab heller ikke var for godt. Kun 250.000 i overskud i deres sidste regnskab..

Så mon ikke det også har haft noget at gøre med deres lukning?

• #142   3. jan 2012 mååsten til prins knud vil jeg sige hvor vidt de har snydt eller ej er det deres egen hovedepine men der vil lige meget hvor gerne du end vil det stadig være himmel stor forskel på bevist eller fordi man ikke lige kunne finde eller nå et sted helt på 4.30 og sådanne tider. At give østlandene skylden for alt kan vi vist ikke og jo vist de har bidraget til den danske stat og bravo for det men hvis deres overlevelse betyder at dem der så køre efter bogen ikke kan overleve fordi de ikke snyder eller omgåes reglerne med bilalarmer og lignen kan nå det hele på den halve tid så kan jeg ikke er hva fordelen er.
    Så skulle staten nok heller se om de ikke kunne bruge lidt mere tid på at sende en bon øst på for tabt arbejdsfortjenste eller indføre et dansk BAG så ville de få samme penge ind for dem der ikke kan reglerne og wupti så kunne vil alle være med igen.

Men men men ja gu er det da synd at sådan ellers anderkendt firma ikke kan klare sig i branchen længere det er vi da enig om hva en det er manglende tilladelser eller kapital en hver knægt har sgu da beundret deres biler nå de kom kørende

• #143   4. jan 2012 Martin

Har jeg skrevet noget sted, at der ikke er forskel på at snyde bevidst og at køre lidt over for at finde et sted at holde? Det tror jeg faktisk ikke!

I øvrigt har PBA jo ikke taget kørsel fra danske vognmænd eftersom de har kørt for en norsk kunde. ;-))

Og hvis ikke det er østbilerne der trykker priserne helt flade, hvem er det så?

• Johnny  L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2011

#144   4. jan 2012 Turbomodul det var i det forregående regnskab at der var et lille overskud på kr. 200.000.- i det sidste var der underskud på kr. 1.200.000 .- og taget forbehold af revisionen for at der ikke var fundet finansering til den videre drift.

Så det var da 2 min, i 12 at de selv har stoppet, ellers var der jo nok nogen andre der havde truffet beslutningen, der står også i regnskabet at der er en sag vedr færdselsloven

• #145   4. jan 2012 Ja, de har nok heller ikke haft det ret nemt økonomisk her til sidst..

• #146   4. jan 2012 morten

har heller ikke sagt det er dig specifikt der siger det og ja de kørte for en norsk kunde men hvis det er nødvendigt for deres kørsel at køre på fuck for at gøre kunden glad havde jeg sgu lukket for længe siden hvis det var mig igen kunden kommer jo ikke og siger mange tak nå de bliver stoppet. Ved også godt det er nemt for os her inde og sidde og være kloge men hvis kunden ikke er mere til kvaliteten ind at de vælger østbilerne til norges kørsel ind nogle i det her tilfælde danske biler hva er det så værd.

Siger ikke at de ikke er med til at presse priserne gu er de da det helt sikkert men de gør det jo sjovt nok også kun de steder hvor udbyderne ved de kan sætte dem til det med en mulighed for held det er jo ikke tit man ser en polsk eller makadoner få en stykgods tur med 15-20 steder på vestlandet med leveringsfrist inden 2 dage eller foder leveringer ved bønderne i dk jo ja ja der er tyske og hollandske der gør det men det er ikke det sammen jo.

• #147   5. jan 2012 martin P

Hvad mener du med at det ikke er det samme? Det er da fløjtene ligegyldigt om den er polsk, tysk, makedonsk, hollandsk eller norsk for den sags skyld. Så længe den ikke er dansk, så gavner det hverken dig, mig eller den situation branchen er i her i landet.

• #148   5. jan 2012 martin P

Hvad mener du med at det ikke er det samme? Det er da fløjtene ligegyldigt om den er polsk, tysk, makedonsk, hollandsk eller norsk for den sags skyld. Så længe den ikke er dansk, så gavner det hverken dig, mig eller den situation branchen er i her i landet.

• #149   7. jan 2012 thomas

der med mener jeg at det ikke er det samme er at foderbilerne fra holland og tyskland ikke køre indridskørsel her i landet men de lever fra foderstofferne i deres land som oftest er de hollandske foderbiler her oppe med foder til de hollandske bønder her oppe.

og der skulle nok have været et . i den sætning for det med polakkerne og markedonerne var en sætning for sig

• #150   7. jan 2012 om 2 år vil carbotage reglerne bortfalde,og så vil der flyde med udlandske biler her i dk,mere end der gør i forvejen,,,eller hva tror i,,,,så lukker der nok endnu flere og så har vi en hel grædemur herinde,,

• #151   7. jan 2012 Ja, hvis de regler bortfalder og udlandske lastbiler kan kører frit, er det for alvor slut med danske lastbiler .....

• #152   7. jan 2012 Turbomodul

Jamen det er ikke hvis - De regler bortfalder som det ser ud nu. Det vi kører under er vel nærmest en overgangsordning!

• #153   7. jan 2012 Ja det er jo faktisk noget i den stil hvertfald ...

• #154   7. jan 2012 Tilbage til en vognmand, med godt 25 biler, og eget kørsel..

KK Nilson?! smiley

• #155   7. jan 2012 Jamen er det ikke Byrknes Auto der ejer det nu? smiley

• #156   7. jan 2012 Naah..

• #157   7. jan 2012 Christian

Tjaaa - Kører de ikke for Byrkness? Jeg er helt med på, at det med overtagelsen ikke gik helt som planlagt?

Jeg aner ikke det vilde om dem - De kører jo den forkerte vej, ligesom dig! LoooL

• #158   7. jan 2012 Så en ved Elb tunnelen i tirsdags hvor der stod "Bilspedition" med Byrknes trailer efter - Er det KK Nilssom eller hvad?? smiley

• #159   7. jan 2012 Det er det ja. Og måårten, wroooong, de går også sydover, de har nogle faste biler fra Holland nordpå, nogle der går Frankrig og Spanien osv. smiley
    De har også eget spedition..

• #160   7. jan 2012 Christian

Okay, troede ikke de kørte sydover.

• #161   7. jan 2012 jo jo da.. smiley

De kører fisk direkte fra norge til bolougne osv.. smiley

• #162   7. jan 2012 Og der sagde du fy-ordet over dem alle! Norge!!!!!!!! AD!

For min skyld kan de køre til Mars, bare jeg bliver fri, hvis det er afgang fra det møgland!

• #163   7. jan 2012 fordi du er en tøs måårten, tænk nu hvis der kom sne, hva?? looool smiley

• #164   7. jan 2012 Ja Byrknes er vel det eneste firma efetrhånden som kørerdirekt ned med fiskene.

Men Byrknes har da selv nogle to akslede trækkere.
    Mener da os at Lars M Klemmesen kørwer med de fleste biler for Byrknes

• #165   7. jan 2012 de har vist også mange omlæsninger i padborg til spedition det var jeg i hvertfald med til da jeg var med en tur

de biler der står bilspedition på er det ikke noget med det var en vognmand KK købte.

Måårten
    du har da ellers lige bilen til det nå ikke du holder og gemmer dig på korskroen fredag morgen

• #166   7. jan 2012 Christian

Næææ du, jeg er ikke en tøs, jeg er bare ALT for magelig til at bøvle med kæder og så har jeg alt for lidt tålmodighed til at bøvle med fjell-Åge når han snøvle rundt på en latterlig gedesti uden mulighed for at køre forbi - Jeg magter så meget ikke Norge og jeg har altså prøvet til flere gange, det bliver ALDRIG mig - ALDRIG siger jeg dig!!

Og så gider jeg overordnet slet ikke sejle - Det var lige får min uge blev ødelagt her den anden dag da disponenten begyndte at snakke om, at jeg skulle til Samsø!!!! - Godt jeg slap, jeg fik en tur til Ålborg i stedet. Hahaha

• #167   7. jan 2012 Martin

Jaaaaa - Den er bygget til at køre nord på, men den virker fint til at køre herhjemme med - Eller syd på for den sags skyld. Jeg har truet vognmanden med at finde en frigo-trailer og køre en tur til palmerne - Han sukker bare dybt og tager sig til hovedet, jeg kan ikke finde ud af om det betyder at jeg bare skal gøre det?

• #168   7. jan 2012 haha sådan en chauffør har vi også gadvide om man kan vacinere mod den slags...
    med det finder du da kun ud af ved at finde en og køre hjem forbi ham det er vil ikke noget problem at få lov at trække for den men nok svære at få penge for det jo

• #170   7. jan 2012 well mårten, Norge er bestemt heller ikke mi favorit, vil klart hellere til Italien igen, hvilket nok aldrig kommer til at ske, men da holland, eller bare syden..

Men nu hvor arbejdet er på norge, så er det, det jeg kører - sørgeligt men sådan er det.. Kan ikke få alt hvad man peger på. smiley

• #171   7. jan 2012 Gad ellers os godt køre holland med køl igen, men det ville nok slide for meget på førerkortet hahahaha...

Måårten
    Din vognmand kan da bare sende dig sydpå med en REMA1000 til 10x sønderjylland hahahahaha

• #172   7. jan 2012 Allan

De der færgehistorier, dem magter jeg heller ikke - Den ene er en værre bandit end den anden og der er ikke grænser for hvad de har prøvet set og planlagt at opleve - De år jeg kørte Sverige - Benelux fik jeg rigeligt af den slags. Faktisk er det derfor jeg stort set altid bliver i bilen når jeg sejler stadigvæk. Hahahaha

Christian

Klart man må køre det man kan komme til ved den vognmand man gerne vil køre for, sådan er livet jo, man jo ikke få alt det man drømmer om - Jeg har været heldig selv at ha mit kørsel med der hvor jeg er nu, så jeg har selv bestemt - Men derfor savner jeg stadig en eksport tur nu og da - Det var helt galt den anden dag, der sad jeg og drømte om palmer osv. - kom frem til, at jeg ville være godt tilfreds bare med en tysklands eller hollandstur - Lige da jeg havde tænkt tanken færdig fik jeg en tur til Skælskør!! - Men hva, det er vel også udlandet!??!

Så kan man lære at styre sin udlængsel! Hahahaha

• #173   7. jan 2012 Gør jeg sku også tit Mårten, og når så jeg vågner op igen, så der minus 7-16 grader, og hvidt udenfor, så slår virkligheden hårdt! ;(

• #174   7. jan 2012 EK T

Jeg er ikke omskolet til Rema 1000 - Det lader jeg de andre om. Har sagt til ham, at jeg er frisk på sådan en tur, han skal bare være parat til at miste kunden. Hahahahahaha.

Så indtil videre er jeg sluppet.

• #175   7. jan 2012 Det eneste rigtige er og køre syd på. Det er indiskutabelt. Alt det der færge noget, det giver knopper. Uha uha.

• #176   7. jan 2012 Cajus

Hvis vi havde villet bruge tiden på vores arbejde på at sejle, så havde vi været sømænd!

• #177   7. jan 2012 Lige nøjagtig Morten.

Du er en vis mand.

• #178   7. jan 2012 Cajus - ikke giv ham alt det selvtillid, manden kan ikke rumme det.. smiley

• #179   7. jan 2012 Christian

Hvad snakker du om - Mener du ikke der er plads nok til den slags i min spæde drengekrop?

• #180   7. jan 2012 Hahahahaha!! Ork, nu må jeg dog le.. smiley

nejj, men alt den selvtillid, gør bare at du ALDRIG stopper med at skrive.. smiley

Det går nok måårten, du skriver jo egentlig altid noget okay fornuftigt.. :o:p

• #181   8. jan 2012 måårten bare rolig alle de der historier er der ikke så mange af mere af 2 grunde..

1.kakalakkerne vil ikke fortælle om deres dumheder som danskerne
    2 speditørene vil spare så chaufførene skal selje om natten for det er billigst.
    3. orla frøsnapper døde før jul så nu er færgerne generalt kedelige.

men man kommer sgu ikke uden om at sverige og norge er en lækker natur at ruller i uden alt det stress og jag der er syd over og helt ærligt alt syd på bliver ødelagt lige så snart man kommer over grænsen til tyskland det er sgu det mest syge land at køre i

• #183   8. jan 2012 ham har jeg nu også fået lidt pils med og nogle grinerne historier der er helt sikkert blevet sjovt at være der hvor han er nu

• #184   8. jan 2012 Martin

Jeg hader uanset at sejle - Jeg er chauffør og ikke sømand!

Fint nok, at der er fred og ro og fin natur nord på, men jeg keeeeeeeedeeeeeeer mig - Jeg vil 25 gange hellere holde i stau på en Tysk autobahn end jeg vil tåge rundt i Sverige og Norge!

Heldigvis er vi forskellige, så der er nogen der gider køre begge veje - Bare træls der er blevet så langt mellem exportbiler sydpå med danske chauffører!

• #185   8. jan 2012 vil sku hellere køre sverige eller norge end at jeg gider at spilde min tid i en stau i pølseland,,

• #186   8. jan 2012 Jørn C

Jamen så pisse god tur! I kan køre helt til Rusland eller Kina den vej hvis i lyster, bare jeg bliver fri - Magen til intetsigende kørsel hvor der INTET sker skal man da lede længe efter!

Men jeg gentager - Det skal være jer velundt - Så god tur - Helt vildt faktisk!

• #187   8. jan 2012 DU SKRIVER INTET SIGENDE,,,DER ERSKU IKKE NOGET MERE RØVSYGT AT SIDDE I STAU OG SPILLE PIK, OG SAMTIDIGT INGEN PENGE TJENE FORDI MAN INGEN KM RULLER,,,NU MÅ DU SKU HAVE MIG UNDSKYLDT,,,MEN DET VIRKER SOM OM AT DU ER EN MEGET DYGTIG MAND SOM KA OG VED ALT,,, ER DER NOGET JEG HAR MISFORSTÅET,,,

• #188   8. jan 2012 Jørn

Du skal nok lige tjekke dit tastatur - Din Caps Lock sidder fast. ;-))

Hvorfor hidser du dig op bare fordi jeg ikke er enig med dig - Er du et curling barn der ikke tåler modgang?

Jeg ved af gode grunde ikke hvilke tilbøjeligheder du har, men jeg ved, at jeg ALDRIG har spillet pik i en tysk kø - Den slags har jeg folk til og jeg foretrækker andre ting fremfor en spiller!

I øvrigt, så er jeg aldrig blevet fattig af at holde i kø - Måske fordi jeg ikke har været rent akkordlønnet i en grad så det har været et problem - Lad os se virkeligheden i øjnene - Man holder jo ikke i kø fra morgen til aften og det har man ALDRIG gjort! - Der kan gå uger hvor man slet ikke holder i kø! - Med mindre man kører fast Hamburg f.eks. hvor kø bare er en del af dagligdagen foran Elbtunnel!

SÅ nej, jeg hverken kan eller ved alt, men jeg ved. at jeg finder kørsel i Sverige dødhamrende kedeligt og INTETSIGENDE! - Og Norge er bare for latterligt - Det er en flok tåber der snegler sig afsted og der er ikke skabt infrastruktur i det land - For min skyld kan i køre til månen via Skandinavien - Bare jeg bliver fri!

Er det et meget stort problem for dig????

• #189   9. jan 2012 Morten drysser endnu engang om sig med de vise ord.

Nordpå er for dem der ikk kan æde kilometerne i et væk.

• #190   11. jan 2012 De som råber op omkring stau, har aldrig rigtig kørt dernede, de har måske haft en lille tur, evt. Til bremerhafen - og har hold en times tid i kø, thats it. Du hører sku aldrig om en person der kører fast Tyskland som brokker sig over den del. Nu har jeg kørt en del igennem Tyskland, og har egentlig aldrig haft de helt store problemer igennem.. Tyskland er kun transit land i mine øjn, så hellere Oslo. smiley

• #191   13. jan 2012 beklager at min caps ,,,, nu startede jeg min karriere som chauffør med 2 år på grækenland, spanien,,,,osv. så har brugt min tid nok i kø,,,ment nok at nogler af jer mener at dem som kører nord på er totalt tabt,,men os som kører den vej ved hvad det menes med at være rigtig lastbil chauffør og ikke bare motorvejs rytter,,,,hvis i forstår sådan en lille en,,,,sådan christain,,,,cajus jeg startede ud mandag kl 11 og er landet herhjemme kl 19. har så rullet 3500km,, og i snit er det ca 700km,,, plus minus lidt.... om dagen,,,ja så jeg kører jo ingen km efter din mening..

• #192   13. jan 2012 Jørn

Behøver man virkelig køre ud af landet for at have et snit på 700 pr. dag????

• #193   13. jan 2012 Kører selv nordpå, Sverige og Norge. Gad vide hvor i kører hen, siden i kan lave det på så lidt dage. Det ihvertfald ikke Oslo området, ej heller Stockholm.. smiley

• #194   13. jan 2012 Jamen jeg kører da både til Århus, Ålborg, Odense, Hirtshals og sågar Esbjerg.

• #195   13. jan 2012 Nu mente jeg ikke dig Måårten, men Jørn og cajus. smiley

• #196   13. jan 2012 Jeg kan da også runde 700 km om dagen... Det behøver man ikke at køre rutebus for... smiley

• #197   13. jan 2012 Thomas

Og af det kan vi udlede, at det er spild af både tid og energi at køre ud af landet - Vi når mere her hjemme end de gør på eksport. ;-))

Vi er bare pisse gode!

• #198   13. jan 2012 Har et snit på 580 km om dagen.....Til gengæld kører jeg det præcis hver dag... smiley

• #200   14. jan 2012 Bobby....

Ja du har ret....Jeg er bare en bad azz måjerfågger langturs trågger.... Vis respekt i feje køtere....!!!!!

• #201   14. jan 2012 Måårten Ææs .

Det er også besværligt med det eksport. Så skal man sejle, og så er der bøvl med at få rådighedstiden til at passe med færgen, for ikke at tale om alt det sladder man skal lægge ører til... Så skal man have det rigtige kreditkort eller valuta, og det er dyrt at ringe hjem..
    Desuden tjener man for lidt med alt det sejleri. Her skal hjulene holdes igang. Hvis man godt kan lide livet på havet, så vil jeg gerne anbefale at arbejde på boreplatform eller for Mærsk. Det er der vist flere penge i... smiley

• #202   14. jan 2012 Thomas F

*Synes rigtig godt om* !!

• #203   14. jan 2012 Tudefjæse...

Er det for dyrt at ringe hjem, tjener i ikke nok, har i ikke å i kan sejle lidt i ny og næ, tjener i for lidt.

rådighed osv. mangler i det, kan i simpelthen bare ikke køre bil..

Afdiskuteret? smiley

• #204   14. jan 2012 christian s...,, jamen jeg har så mænd kørt skælskør til linkøping og retur til skælskør og skælskør og til væsterås, og fra bålsta til kalundborg og fra asnæs,tastrup og brøndby til borås,gøta og roesjø og hjem, og skal losse mandag på kattegatvej , og fra jeg kørte hjemme fra pladsen til ´jeg kom hjem til pladsen igår,,,3479km..så det er altså ikke noget problem,,,,,, har ikke haft de store tom km i denne uge,,,og måårten,,,, når jeg kører herhjemme med tip sættevognen er jeg på time løn ,,,så rager det mig hvad jeg har af km,,, men når turen skal gå nord på så skal der km på,,, jeg ka ikke leve af at køre 200km af dagen,,,,måske ka du,,, ved jo ikke hvilken løn du får,,,

• #205   14. jan 2012 Christian S : Man skal lede længe for at finde sådan en hård hund som dig...

Du er da enhver vognmamds drøm... Men hvad med svigermors drøm??

• #206   14. jan 2012 Jørn

Jeg får løn efter 3F bogen . Jeg er så uheldig, at min vognmand ikke vil være med til andet! Men derfor gør jeg da hvad jeg kan for at få så mange kilometer på uret som muligt - Jeg kunne ALDRIG drømme om, at bare lade stå til fordi jeg selv er på timeløn!

• #207   14. jan 2012 hård hund? Tjoh, du smiger mig lidt nu? smiley

Well - dete er fis og ballade det hele Iceman - hvis man bedst kan lide norden, er det der man kører og omvendt..

Svigermors drøm bliver jeg nok aldrig, og det er også helt okay med mig.. smiley

men som jeg skriver angående rådighed og køretid, er det bare et spørgsmål om at tilrettelægge sin dag rigtigt - og det lærer man hurtigt når man skal bruge de skide færger hele tiden..

ved ikke om jeg er vognmandens drøm, tror jeg bestemt ikke jeg er - tror faktisk han er ved at få grå hår af mig, men uden jeg - visnede han sku!

• #208   14. jan 2012 Måårten; Det er da den første bil der kører på Århus havn for Anco hvor chaufføren får efter tariffen, ihvertfald den danske, og skulle det mod forventning være rigtigt må din vognmand satme have rigtig mange andre guldæg at trække på...;-)

• #209   14. jan 2012 Kenneth n

Hør nu her, du kan få samme tilbud som alle har fået på Facebook, på Transportmijoe og jeg ved fandme snart ikke hvor henne - Du ser min lønseddel hvis jeg ser din!

Og til din information, så har vi 4 biler ved Anco og en ved Dania og vi får ALLE efter bogen - Mindst! Og nej, min vognmand har ikke andre guldæg at trække på, til gengæld har han fattet at drive sin forretning i over 20 år på en økonomisk forsvarlig måde hvor alting ikke er bygget på lånte penge og luftkasteller!

Sjovt nok, så bliver vi heller ikke tudet ørene fulde af, at vi skal spare på olien og bla bla bla klynk jammer klynk - Der imod får vi bud om, at tingene skal foregå inden for lovens rammer og kan det ikke løbe rundt, så stopper vi bare og så kan bilerne komme hjem og stå i gården!

For ser du Kenneth, min vognmand, han render ikke og spiller bred og smart i en fart, han tjener sin egen løn i sin egen bil hver evig eneste dag og når det er weekend, så laver han alle de småting han kan herunder service af biler osv - I stedet for at sidde og fede den i mens vi chauffører sidder på et værksted på fuld timeløn!

• #210   14. jan 2012 Ja, det lyder godtnok som om det er bare det bedste sted at være, og du får det i løn du skal have, og med hensyn til lønnen tror jeg at samtlige der kører på havnen er fulde af pis, for de får alle efter tariffen, od den behøver du ikke kommentere, jeg har min mening og du har din, fred være med det.

Nu har jeg desuden kørt et par år på havnen for dem som giver mest incl olietillæg, og nej det er ikke Anco eller Dania, og det er foregået for to forskellige vognmænd som desværre begge har solgt deres biler og kører kun med en bil nu, og det er foregået som du skriver, vi har lavet det meste selv, ingen skader, vi har faktisk kørt rigtig optimalt og i betalte biler, men det til trods har det ikke kunne give overenskomsten, og ja, jeg har kørt under den, men har da i det mindste røv nok i bukserne til at indrømme det...;-) eller nærmere hjemmekørsel på eksportløn, men når det ikke engang kan gå rundt kan du så forstå min skepsis mod din omtalte 3f hjemmeoverenskomst??

Og mht at se lønsedler så er der ikke en skid at se her, jeg går desværre hjemme på snart 5 måned og afventer operation her sidst i januar efter at vognen lavede et ureglementeret sidetip ned over mig, og kommer af den grund nok desværre aldrig ud at køre igen, eller spørgsmålet er om det er desværre da branchen efterhånden er ved at være bundrådden...;-(

• #211   14. jan 2012 Kenneth B n

Hvad forventer du, at jeg smider en masse økonomiske oplysninger om min vognmand op her? At folk ikke kan få det til at gå rundt med betalte biler handler om, at de selv trækker for meget ud - Vores biler behøver ikke give overskud, men de må IKKE give underskud og gør de det, så stopper det med det samme - Så tro hvad du vil!

Jeg er kommet på havnen siden 1983 så jeg har nok set og hørt mit! - Hvis du kendte mig bare en smule, så ville du vide, at jeg ALDRIG kunne finde på at lyve om min løn - Jeg har kørt på masser af lokumsaftaler og jeg har ALDRIG benægtet det - ikke en eneste gang, så hvorfor skulle jeg lyve nu???

Men som jeg skrev, dem der tvivler kan få mine lønsedler at se!

Jeg startede ved Villy Rasmussen tirsdag efter påske 2011 og der fra og til fredag den 16/12-2011 har jeg tjent 316.000 og så har jeg endda holdt 14 dages ferie!

Og helt ærligt Kenneth - Lad være med, at profilere dig selv på, at du har røv nok i bukserne til dit og dat - Virkeligheden er jo, at du ikke tør skrive hvem du har kørt på haven for!

Så spejl der lissom!

• #212   14. jan 2012 Jeg har kørt for Eimskip, eller Atlantic trucking som det hedder idag, og det er 2 nu enbilsvognmænd jeg har kørt for, Lasse L Mortensen, samt Kim G Nielsen, begge R500, og for begges vedkommende var det et spørgsmål om at det kunne hvile i sig selv, faktisk uden overskud men med råd til bilen og da jeg selv har stået for at skrive regningen til Eimskip hver fredag og få den sendt, smat har haft styr på alle udgifter kunne jeg jo ligesom se det ikke kunne gå, så fald du bare ned fra det røde felt igen, som sgat du får den løn som du har aftalt med din vognmand, men vi ved begge to at der maks er 3% af dem der kommer på havnen der kører efter bogen...;-)

• #213   14. jan 2012 Kenneth

Du tager helt fejl - Jeg får ikke den løn jeg har aftalt med min vognmand - Jeg får den løn han har dikteret og det er løn efter 3F overenskomst fordi han ikke gider noget bøvl med nogen og fordi han ikke gider, at nogen skal kunne komme efter ham - Faktisk var vi to der startede samme dag og den ene stoppede igen bla. fordi han ikke kunne få lov til at køre på exportløn!

Du kan tro præcis hvad du vil - Men jeg ved, at min bil kan hænge sammen og det kan de andre vi har også, kunne de ikke det stod de der hjemme - Måske dem du har kørt for har skyldt for meget eller siddet for dyrt - Det aner jeg intet om - Navnene siger mig ikke noget umiddelbart - Jeg kan se i dit album, at jeg kan genkende den R500 der står Kim på og ikke andet!

Hvor mange der får løn på havnene efter bogen skal jeg ikke kloge i - Dog ved jeg, at det er mindretallet - Men jeg ved også, at rigtig mange kører på exportløn - Som du selv har gjort og hvad fejler det i grunden?

Jeg har selv kørt på havnen på procenter, på km betaling, på 2 faste timesatser og på ren overskud og så har jeg kørt på overenskomst ved ECH, Anco, Kurt Beier, Dania og nu ved Villy Rasmussen!

I øvrigt er jeg ikke i nærheden af det røde felt - Folk der kender mig skal bare ikke tro, at de kan sidde her og gætte, at jeg ikke har røv nok i bukserne til at stå ved hvad jeg laver - Faktisk har jeg nok mere røv i buskerne end de fleste når det kommer til stykket. ;-))

• #214   14. jan 2012 måårten,, jeg er nu hellere ikke typen som ligger på den lade sige angående at få lavet noget, og min chef har 3 biler som alle er betalt, og han er jyde ud til fingerspidserne og har været vognmand i tror vist nok ca 40 år,,,han er en meget rolig type og smider ikke om sig med penge men hyler ej op om diesel forbrug,,eller rep af bil,,,og skal også siges at JEG selv styre min kørsel,, om det er export eller tip kørsel,, han blander sig ikke,, fik kun en besked at der skulle omsættes for et vist beløb og det bliver der,,, og sider da også selv med priser på alt hvad jeg kører,,men man skal altså også være af rette støbning for at styre det selv ,,,når man kun er chauffør, kender en del som bare skal have deres 37 timer,,,det duer bare ikke,,,, så tjener man sku ikke penge,,

• #215   14. jan 2012 Jørn

Tænk en gang - Her er noget vi er HELT enige om!

Min vognmand siger, at han kun kan have den forretning han har fordi han har chauffører der passer det som var det deres eget og ikke bare trækker timer osv. - Det betyder ALT i dag! Der er bare ikke penge til ligegyldighed!

• #216   15. jan 2012 Jørn og Måårten

Så sandt som det er sagt. Hvis vi skal have en chance for at konkurrere under det nuværende og kommende pres - ikke mindst fra syden - så er vi nødt til at kæmpe for vognmandens eksistens, som om det var vores eget firma. Det er jo trods alt også vores job der bliver ramt sammen med vognmanden.

Christian S

Vi ved udmærket begge to, at når man arbejder og lever på landevejen, så er det ikke alt der går som præsten prædiker, så man kan sagtens blive forsinket, eller planlægningen kan skride, selvom man ellers mente man havde styr på det hele. Og så er livet bare for kort til at jeg vil have min nattesøvn brudt af at skulle køre af og om bord på færger... Men som du siger, smag og behag.
    Og det er ikke et spørgsmål om at tjene nok til at betale de dyre opkald eller lignende. Jeg ser bare ingen grund til det, når jeg kan tjene lige så godt ved at køre herhjemme, og være sikker på at jeg kommer hjem til mine børn hver fredag...

• #217   15. jan 2012 Christian S....

Hahahaha...... "men som jeg skriver angående rådighed og køretid er det bare et spørgsmål om at tilrettelægge sin dag rigtigt" ...... Nu kunne jeg bare sige noget rigtigt sjovt..... smiley

Måååårten....

Det er sjovt at tænke tilbage ved vores dage hos Kurt Beier.... Før indvandringen fra øst var han nok den mest hadte vognmand i Danmark, men det er et af de bedste steder jeg nogensinde har været....Vi hørte ALDRIG fra ham, kun når vi skulle have ny bil, og lønnen var lige efter bogen og den kom til tiden HVER gang.... Det er der ikke mange af brokrøvene der kan prale af......

Og faktisk kan jeg huske en sjov episode med ham fra engang alle vognmændene hos ANCO ville lukke havnen for at få priserne op....
    Jeg ringede til Kurt for at spørge hvad vi skulle gøre, for dette her var ikke min kamp og jeg var sådan set pisse ligeglad, men det var jo hans bil og hans kamp så derfor syntes jeg det skulle være ham der tog beslutningen.... Kurt svarede at hvis de andre holdt stille så gjorde vi også, men jeg skulle satme ikke holde forrest som hans biler gjorde da grænsen blev lukket dengang vi lukkede landet for vores diæter..... Fint sagde jeg, vi holder ikke forrest men vi trækker håndbremsen sammen med de andre, og jeg havde knap fået lagt røret på før jeg var omringet af nervøse vognmænd der havde hørt at hvis ikke de flyttede deres lort omgående så ville Kurt komme med 100 biler dagen efter og så var de færsige på havnen.......Det grinte jeg af i et godt stykke tid efter det der.....

• Johnny  L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2011

#218   15. jan 2012 Mit motto. Vær så lidt vognmand som muligt og tro på den sunde fornufts eksistens.

• #219   15. jan 2012 Michael K

Ja, Kurt var sgu god nok, selvom rygterne og snakken fortalte noget andet!

Johnny

Det er et godt motto tror jeg - Og man kan jo roligt tro på den sunde fornuft indtil det modsatte er bevist - Mange vognmænds problem er nok bare, at de ikke tør tro på den - Derfor har de så travlt med at stikke næsen i alt hvad deres folk laver.

Det må da også være rarere at ikke skulle ringe rundt og kontrollere alle mand både tidligt og sent.

• #220   15. jan 2012 tænk at vi er enige om noget måårten,,, men man er nok nødt til at køre som at bilen er ens egen og bare give den max gas, og så er jeg kold over hvad andre folk mener og siger om mig og min gamle vogn,,,,

• #221   15. jan 2012 Jørn C

Jamen fuck da hvad andre mener om det man kører i bare man selv er tilfreds - Jeg har selv lige kørt 143 med knap 1.900.000 på klokken og set på at folk var ved at dø af grin - Det ragede da mig.

• Dennis C
    Dennis C Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 4
    #222   29. jan 2012 Hej Har ikke lige kunne overskue læse det hele. men har de selv beholdt de nye volvo er de fik eller er de tilsalg os?

Og Snyd eller ej osv syntes virkelig det synd for alle der op der ingen der fortjener midste ders arbejde på den måde eller ens firma man har bygge op som han havde gjort husk han brugt kun dansk arbejds kræft i modsætning til mange andre.

• #223   29. jan 2012 volvoerene er også tilsalg, den ene er blevet solgt, den der havde kængurugitter på

• #224   29. jan 2012 Tegtmejers er begyndt at kører igen under PBA Spedition / Torben J. Jensen Hanstholm smiley

• #225   29. jan 2012 syns den tråd om PBA SPEDITION er blevet slettet...

Turbomodul
    Sikker at det er Tegtmejer som er styrmand på den bil???

• #226   29. jan 2012 Han sagde jo bare at det var den bil... smiley

• #227   29. jan 2012 EK T

I følge en Nordmand der havde mødt ham skulle det var Tegtmejer der kører i den og det skulle Torben ha sagt var planen i sidste uge.

• #229   29. jan 2012 Tilslutter mig lige Allans spørgsmål

• #230   29. jan 2012 Stråmand?? Bare et forsigtigt gæt. Jeg ved ikke noget om det....

• #231   29. jan 2012 han har kørt for PBA før i en sort scania 164`er. Han bor vidst i Hanstholm..

• #232   29. jan 2012 Han har forresten også en sort volvo som kører ANCO

• #233   29. jan 2012 Thomas

Han er sgutte stråmand, han har haft forretning i en del år og har flere biler og har som skrevet kørt PBA tidligere med en forvogn/hænger bil. Og som der også står, så har han også en sort Volvo der kører kasser for Anco, fortrinsvis Mongol vogntog!

• #234   29. jan 2012 Mongol vogntog???

• #235   29. jan 2012 Måårten Ææs .

Ok. Som skrevet var det også bare et forsigtigt bud. Men han er så vognmand, der bare har opkøbt en "gammel" PBA bil til at trække for PBA Spedition med?

• #236   29. jan 2012 EK T

Modul-vogntog!

Thomas

Den er ikke købt, men lejet!

• #237   29. jan 2012 Medina/Madonna.... Hovedsagen er at han er vognmand selv... smiley

• Dennis C
    Dennis C Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 4
    #238   16. feb 2012 men hvor mange volvo'er var der og er der flere tilsalg og ved i evt hvor?

• #239   16. feb 2012 Mener da de står i Århus, dog er den ene ihvertfald væk til Bindslev nede i Tørring..;-)

• #240   16. feb 2012 Der var 3 af de nye 500 såvidt jeg husker. Bindslev tog den ene og de 2 andree var dem der blev stjålet og fundet igen på vej til østeuropa.

Jeg har en kollega der så de to stå ved Hessel i Brande i sidste eller forrige uge.

Kommentér på:
Slut med P. Bjarne Andersen

Annonce