{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.976 visninger | Oprettet:

Hetz mod lastbiler {{forumTopicSubject}}

Har en lille opfortring til alle der har tilgang til noget offenlig medie

smid denne besked på :

Brækker mig over den tv hetz der hele tiden bliver lavet mod lastbiler, ingen havde noget hvis der ikke var lastbiler på vejene, husk det næste gang i køber noget !!!!!!!!Sæt denne i din status, hvis du er enig smiley

Dette skal ikke med.
Er træt af al den hetz der er i mod lastbiler, de sidste par dage har de gjort meget for at fortælle at så og så mange lastbiler er kørt galt pga sne, men ingen fortæller lige om de 300 personbiler der ligger på taget i grøfter og på marker ARGHHHHH glædelig jul

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hetz mod lastbiler
  • Spar mig .
    Spar mig . Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 15
    #1   24. dec 2010 Nu har jeg læst meget af det der er skrevet om det her inde, og kan godt forstå dr er den hertz, der er sgu mange af de chaffører der skriver som blander tingene sammen, der er sky en verden til forskel på at kører I sne I Norge/Sverige og så kører på glat bange på fyn, men holdningen er jo at kan man magte sneen nord på kan man også magte glat banen på fyn....

Jeg har læst kommentar fra en der mente at det var forsvarligt at køre som de gjorde I lastbil, for sener at skrive at hani din bil med sine vinter dæk kunne spinde dem rundt I 5 gear med 1500 motor omdr. og citer "så er det mere end almindelig glat", min tanke her var, er det stadig forsvarligt at køre 90km/t med 40T. jeg vil ikke være I nærheden når bagenden på trækkeren skrider og der er 30T der skubber på fra en trailer...

Men god vind med din opfordring....

• #2   24. dec 2010 nu var det mere en hetz som tv køre mod lastbiler, de fortæller første hvor mange lastbiler der er kørt galt og snakker med nogen billister der syntes det er uforsvarligt at de bliver overhalet af en lastbil men de fortæller ikke om de biler der har overhalet dem med samme fart, det er måske ikke uforsvarligt, også slutter de indslaget af med at fortælle om alle de personbiler der er kørt galt

• Spar mig .
    Spar mig . Tilmeldt:
    dec 2010

#3   25. dec 2010 Har ikke set det indslag, men personligt er jeg røstet over den holdning flere chaffører har, og et eller andet sted vil jeg heler rammes af en bil med 80-90 end en lastbil fordi de ikke har forstået har det er de kører på....

Her siger jeg ikke det er alle der har det sådan, og siger heller ikke det er alle steder det er ens at kører, men når man sidder og læser om en der sidder og kalder de andre kyllinger fordi de kører pænt på fyn og han kører med 90, eller prøver på det og en anden så skriver at 11 lastbiler er kørt galt på samme strækning på det pågældende tidspunkt, så er det sku nemet at forstå at der er en hertz, end at bekæmpe den....

Jeg ved godt at lastbiler trykker hårder mod underlaget end biler og kan kører stærke, men ved også når man ikke selv har magten I styrerehuset mere, så er skaderne også større end I biler, når en bil ryger I grøften som den for det meste gør, så siger vi andre øv for dem og kan køre vider, men når en lastbil holder på tværs med trækkeren presset ind I traileren og juger den vej den kommer fra, så kan vi ikke nøjes med at sige øv og kører vider, så må vi finde en anden vej.....

Nu er det lastbiler der er hertz mod, til foråret er det de unge drenge/mænd fordi nu er det rene veje og så vil v de køre stærkt, kan huske engang der var meget hertz mod lastbiler og 90km/t, min holdning når folk vil diskuter det var, jeg håber også de kun vil kører 70km/t så kan vi få en masse ulykker pga. hasarderet overhalinger, så blev der gerne ro, specielt når jeg sagde la nu de lastbiler styre trafikken på hovedvejene folk køre alligevel 90km/t, men altså ikke I sne

• #4   25. dec 2010 gir dig ret Peter det er kun lastbiler der gør noget forkert. Men alle der kør rundt personbiler er hellige

• #5   25. dec 2010 Claus S...

Altså....Jeg føler det er lidt nytteløst at diskutere denne her med dig, endnu engang, men prøver alligevel...

Du er jo ikke så ubegavet du ikke kan læse mellem linjer, og du ved jo også godt at selv fanden læser bibelen....

Hvis du i din lastbil kan smide hjulene rundt med 85 i høj split og hva vil du ha, er der jo ingen der smider lortet op på 90 og sætter Mr President i cd´en mens man trommer med på rytmen med storetåen i sideruden vel....

Det der er galt her er at du har set dig sur på nogen eller noget, og derfor læser du kun det du vil læse, og forstår kun de indlæg du vil forstå....Du nægter pure at læse imellem linjerne, selvom du inderst inde godt ved det jo faktisk er det du burde, da det er der du finder hvordan folk kører...

Du er helt vild med at bruge skræk scenarier med at lastbiler pløjer famillier og biler ihjel hvis og når de mister herredømmet, men kom nu med mig ind i den virkelige verden et øjeblik...Hvor mange famillier er blevet massakreret af en snurrende lastbil med 90..??? Nej vel....Vi kan jo blive ved her...Så er det også uforsvarligt at køre 90 på andre tidspunkter da der jo kan springe et fordæk...Eller en luftbælg...Eller der kan knække en styrestang, eller brænde et hjulleje...Himmelen kunne også falde ned over hovederne på os ikk´....

Kom nu med noget sagligt i debatten, istedet for bevidst at fokusere på alle de dårligdomme du kan komme i tanke om....

• #6   25. dec 2010 HAHAHAHA Michael Kååå

har altså på en eller anden måde lidt svært ved sådan rigtig at tage det seriøst med det billede der, og så din måde at skrive tingene på, der kommer altid lige noget sarkastisk og sort snak ind over alt det ellers fornuftige og saglige du kommer med, ud over når alle vi andre er nogen røvhuller. smiley

Sorry for OT

• René P
    René P Tilmeldt:
    dec 2010

#7   25. dec 2010 Tror da måske at den lokale landmand, fabrik whatever du køre for er noget uenig med dig, uden dem havde du jo ikke noget at køre med smiley

• #8   25. dec 2010 Men ja peter, kan godt følge dig, jeg syntes også det er pisse irriterende, der er sku ikke nogen der fortæller om alle de biler jeg har hjulpet væk i dag, for at ku komme til med sneploven, eller om alle dem som lå på hoved i grøften, som vi så var rigtig flinke og dække helt....

• #9   25. dec 2010 Søren ææææænnn.....

Hvad får dig til at tro i ikke er røvhuller alligevel da...??? LOOOOOL smiley

• #10   25. dec 2010 Michael K

HØRT HØRT HØRT !!

Er så træt af de hellige køer. der ved så meget bedre en alle os andre der trods alt færdes i trafikken mange km HVER eneste dag..

• #11   25. dec 2010 René P
    og uden os havde de ikke noget at produsere med så lad dem være uening her fra og til dommedag

• #12   25. dec 2010 Vi er alle afhængig af hinanden. Om man arbejder på fabirk eller om du sidder i netto. Vil bare håbe at der er nogen speditøre der også snart finder ud af det.
    Hvad og hvorfor og hvem der gør hvad i det her vejr er jeg ligeglad med.
    Og jeg gider ikke at høre nyheder. Det er sgu ikke andet end negativitet og frygt de spreder. Og de har desværre vendt folk til at være negative på lastbiler. For det mener de er nået der "sælger". Prøv at lade vær med at høre/ se nyheder. Man bliver sgu selv mere positiv.

Og michael K eller captain kaos. Du har det fedeste profil foto herinde. Hehe

• #13   25. dec 2010 kan også kun sige at jeg er godt træt af den hetz der er mod os. men på en måde kan jeg godt følge de der er negative. for det er bestemt ikke alle der er guds bedste børn, og er der en idiot blandt 20 gode mennesker så er det idioten de husker, desværre.

jeg har også lagt og kørt i dette lorte vejr de sidste dage og kun kun sige der er sku nogle der virkelige køre med hovdet under armen. sidste nat hvor det sneéde helt vildt over ved odense hvor der kun var et spor farebart da motorvejen ikke var rydet for sne endnu. lå vi med 55-60km/t og så ser jeg i bakspejlet at der kommer en og blinker med lyset så trækker jeg stille og roligt ind så der er plads. men når kun lige ind så kommer en KIM JOHANSEN ræsende forbi med fuld hane på, og det er sådanne oplevelser der gør at folk bliver bange for os. og det forstår jeg fuldt ud. sys selv det var meget vildt det han gjorde der

• Spar mig .
    Spar mig . Tilmeldt:
    dec 2010

#14   25. dec 2010 Michaek K.
    Tror ikke det er mine indlæg du har læst, for jeg kan ikke se jeg har brugt skræk senarier med lastbiler der plover biler ned, men skrev at lastbiler laver mere skabe end biler, og at de for det meste spærrer lastbiler vejen når der er gået galt, og det er til mere sjene end en personbil på tager I grøften....

Og synes også jeg skrev at lastbiler kan kører stærker I sne..

Marius S
    Det er lige sådanne situationer der er diskuteret her inde de sidste dage, og vis det er som det plejer at være så kommer der snart nogen og skriver at det er iorden vis han havde styr på det.
    Men som du selv siger så er en idiot mellem 20 fornuftige ham man husker, og desværre er han ikke den eneste lige for tiden, og derfor er det sku også nemer at forstå der er den her hertz end det er at bekæmpe den...

• #15   25. dec 2010 HØRT! Kan virkelig godt følge dig Peter!

• René P
    René P Tilmeldt:
    dec 2010

#16   25. dec 2010 æ hyler .

Men uden dem hade i ingen vare at levere, hverken til/fra landmand, fabrikken eller whatever. Syntes at i skal passe på med at blive for selvfede i disse tider, før lastbilen kom klarede vi os jo fint nok smiley

• #17   25. dec 2010 Claus S...

Jeg undskylder hvis jeg er kommet til at forveksle dig med en anden...

• #18   25. dec 2010 René P
    tror du selv fabrikkerne kunne klare sig uden os sig mig har du været frosset ned de sidste 100 år eller er du bare gennemgående lam i roen?

• #19   25. dec 2010 Hyler : enig men bevar nu tonen et ordenlig sted smiley

• #20   25. dec 2010 jamen nu må han da komme ind i kampen.han kan umuligt være fra vores tids alder hvis han tror de kan klare sig uden os gud kan de ej de vil ikke kunne leve med hestevogne igen og nej vi kan heller ikke klare os uden dem..... så tilter nok lidt når folk tror de kan bruge så latterlige argumenter som han gør

• #21   25. dec 2010 Spar mig> Hvis du skal citerer mig så gør det gerne med navn, for jeg står sgu ved det jeg skriver, dog kræver jeg til gengæld at du ikke bare klipper det ud du mener skal bruges for at det passer ind i dit kram, husk lige resten også....

JA du har helt ret jeg har skrevet det du har kopieret med at min bil lavede spind i 5. gear ved ca. 1.500 rpm, og der var sgu mere end almindeligt glat...
    MEN en lastbil ville ikke have spundet rundt, slet slet ikke... jeg har åbenbart mere erfaring end dig, det virker ihvertfald sådan, om det er rigtigt eller ej ved jeg ikke, men læst ud fra dine udtalelser så er det det jeg kommer frem til... Som jeg OGSÅ skriver så har jeg mange gange oplevet at der på samme strækning har været så glat at jeg dårligt kunne kører mere end 50 km/t i min personbil, men lige så snart jeg kom over i lastbilen, så kunne den sagtens stå fast til 70-90 km/t....

Desuden vil jeg virkelig gerne have at du holder op med skrive at ALLE lastbiler som overhaler KUN gør det med 90 km/t....

Marius> Hvorfor er han en idiot fordi han kan køre 80 - 90 km/t og du IKKE kunne? Han havde da ikke været en idiot hvis det havde været juni måned og han måske stadig kunne køre hurtigere end dig, eller hvad?

michaek K> K L A P S A L V E R ..........

• #22   25. dec 2010 * Mr. Nobody - Admin for NordjyllandsGruppen * har du læst hvad jeg skrev? skal lige siges der lå sne med islag nedenunder. så om han kunne køre 90 er kun et ? om tid før det gik galt. hvilket som man så der skete for rigtig mange den dag fordi de tror de bare kan det hele men selv. det går jo godt så længe der ikke sker noget. men når der ligger mange lastbiler og køre omkring 60 så er det sku tegn nok for mig at man kan regne ud at det er fordi det er pisse glat.

• #24   25. dec 2010 kasper c det jo ikke ensbetydende med de kommet farende har hørt flere der kørt af vejen med bare 30-40 km/t så forstår ikke hetzen godt nok spærre lastbiler motorvejen men der jo ikke hetz mod person bilerne når de laver masse sammenstød og hvad ved jeg så det giver dem vel ikke ret til hetz ar vi spærre lidt i de 2-3 måneder der lige er sne

• #26   25. dec 2010 lige præsis æ hyler. det kan ikke siges mere korrekt. vi skal alle være her. om vi er store eller små. vi udførre bare vores job. og alle kan sku komme ud for en ulykke også selv om man er forsigtigt mod naturéns kræfter

• #27   25. dec 2010 Kasper C nej ikke dem alle men hovedparten af dem jeg har set har gjort seævfølgelig er der altid nogen der kører værre end andre eller bedre oom man vil.men langt hoved parten har nu kørt meget fornuftig........
    Marius Sl ige præcis det jeg mener

• #29   25. dec 2010 Jeg har sat den på min væg på Facebook...

• René P
    René P Tilmeldt:
    dec 2010

#30   26. dec 2010 æ hyler .

Er der nogen her der er lam i roen, er det vidst dig.. Siger at uden landmænd/fabrikker osv var der sgu ikke meget for jer at lave. Hverken den ene eller den anden vej. Og nej hentyder nu til tog, og ikke hestevogn.. Men den fattede du jo ikke helt.

• #31   26. dec 2010 sikke da en tone der bliver brugt herinde ....

• #32   26. dec 2010 Patrick G> Hvad mener du dog... fnis....

• #33   26. dec 2010 René P
    ja for togene har jo ikke problemer med at kører og der da skinner til SAMTLIGE fabrikker i landet......elller NOT

• #34   26. dec 2010 Alleycat :
    hæhæ..

• #35   26. dec 2010 Alleycat : je hvor klog en udtaelse uden at læse emnet igennem.......ironi kan forresten være indlagt i teksten

• #36   26. dec 2010 ka ikke helt lade være med at trække lidt på smile båndet,,,, uanset hvordan vi vender det, er fabrikker og firmaer afhængige af at deres vare kommer frem og vi er afh af dem, hvordan varene kommer frem er vores job som chaufføre,,og udstyret på hver enkel lastbil som bla dæk betyder meget på hvordan bilen står fast Der er desværre nogen som overvuderer deres bil og bare moser frem,tror de fleste vil give mig ret i at når først bilen er i skred er det ikke så nemt at rette den op med fuld læs på, de fleste vejer jo 48 tons eller i nærheden, og lige meget hvad vi siger og gør står der i færdselsloven at man skal køre efter forholdene,,, men det er individuelt for person til person hvad forholdene er... men er sku så træt af at det altid er os lastbiler som skal svines til, har set tit på det seneste hvordan person biler ligger og overhaler sneplove indenom og skaber farlige sitiuationer, lige som mange personbiler leger politimand og overhaler og drejer ind foran lastbilen og bremser en ned til en hastighed som han mener vi skal køre med, utroligt de tør, Jeg kører selv fra nordsjælland og ind til københavn og rundt til de forskellige grusgrave på sjælland hverdag og det sker rigtigt mange gange hverdag,,, men bare folk ville tænke sig lidt om når de kører på landevejen så ville der være plads til os alle sammen, godt nytår til alle.

Kommentér på:
Hetz mod lastbiler

Annonce