{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.038 visninger | Oprettet:

TruckerBenny A
TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
10. dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088

Kran spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft en diskusion med en pige og hun mener man gerne må køre en Iveco Daily med 3 TM kran på lille kørekort, jeg mener der imod at det kræve lastbilkørekort før du må køre sådan en " lastbil " med kran.

Efter hvad jeg kan huske fra teori til lastbil så gav kørekortet også tilladelse til at betjene en kran op til 8 TM


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kran spørgsmål
  • Danni K
    Danni K Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 82
    #1   16. jun 2011 Uden at være sikker i min påstand, så tror jeg da at alle med eller uden lastbil kørekort må betjene en kran op til 8TM, uanset om den er placeret på en bil eller ej.. Men om man må køre bilen, afhænger selvfølgelig af vægt grænserne..

  • Kristian B
    Kristian B Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #2   16. jun 2011 HEJ

    dette er rigtigt man må køer en kran op til 8 tm uden certifikat
    men traktor montert må kund bruges til aflæsning hvis den skal bruges til montagse skal man ha scrtifikat g


  • #3   16. jun 2011 du må godt køre og benytte en bil med kran bagpå så længe den ikke overstiger 3.5 T! og så længe kranen kun er op til 8 TM! smiley der kræves intet lastbilkørekort for at køre den smiley

  • #4   16. jun 2011 men kommer kranen så op over 8 TM, så er jeg ikke sikker længere.. jeg tror egentlig heller ikke en almindelig bil, helt ville ku bære den? :S anyways, så tror jeg godt du må køre den, du må bare ikke benytte kranen uden certifikat? smiley

  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #5   16. jun 2011 Hvis den daily holder sig under 3,5 tons totalvægt, så må hun godt..

  • #6   16. jun 2011 Man kan godt tage Kran D kurset uden at have kørekort...
    Og det der med at alle må køre med kran op til 8 tonsmeter er en sandhed med modifikationer, du skal nemlig være i besiddelse af et anhuggerbevis hvis det skal gå efter reglerne...


  • #7   17. jun 2011 .

  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #8   17. jun 2011 Kenneth C.. Hvis du kan få mokket en kran på over 8 T/m på en Iveco Daily og stadig holde sig under 3500 kg, så er du dygtig.. Der vil aldrig kunne komme så stor en kran på den bil, uden at man skal over og have stort kørekort.. Så igen, hvis den holder sig under 3500 kg, så må de godt bruge kranen.. Men jeg tror det er sådan en bil som denne her der er snakke om:
    (link fjernet)
    .


Kommentér på:
Kran spørgsmål

Annonce