{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.961 visninger | Oprettet:

Stel forbindelse {{forumTopicSubject}}

Hej
Nogen der ved hvor der er god stel forbindelse på en lastbil ??

Har monteret forstærker i min Volvo FH.
Forstærkeren slår fra/til, også ved helt lav volume.

Har tjekket plus kablet og højttalere, samt efterspændt alt.
Kabel størrelse og ohm på højttalere, passer til forstærker.

Forhandleren oplyser at jeg skal finde et bedre sted til stel og slibe rent.
Har pt monteret min stel, i bunden af side skab på førehuset, da 2500w omformer havde stel der, så satte min samme sted.
Det dur ikke - men hvor så ?? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stel forbindelse
  • #1   29. jun 2019 Prøv evt hvor sædet er skruet fast i karrosseriet,
    Og se om du kan få en god forbindelse der


  • Boogie John
    Boogie John Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 3 Svar: 3
    #2   26. jul 2019 Ved godt det er noget mere bøvlet,men med sån et anlæg,ville jeg trække både plus og minus direkte nede fra batteri,og selfølgelig med passende sikring på + ,så tæt på batteri som muligt!!! Grunden dertil er at du ALTID ved at din +/- forbindelse er 100% iorden!!! Så kan du evt sætte en hovedafbryder på + siden. Ved godt det lyder lidt gammeldags,men det VIRKER!!!!!!

  • Dan O
    Dan O Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   26. sep 2019 Først og fremmest, skal man starte med, at have en god omformer 24/12V. Mener , de sidste jeg havde kom fra en skibsradioforhandler enten i Hanstholm eller Hirtshals. Det var nogen, min autoelektrikker fandt for mig, og de leverede samlet 60AMP! Bedre, at være helt sikker på, at der er Ampere nok, inden, man, bruger unødig tid på, at montere noget billigt pis, fra Harald Nyborg. Gode fede kabler med lettilgængelig sikring. Er sikker på, at der under gummimåtterne under underkøjen, er et stykke karrosseri synligt, som du kan bore et hul i, til en kraftig galopskrue gerne med en takket spændskive under. Men, som tidligere nævnt, så træk + og - direkte fra batterierne, så slipper du også nemmere for generatorstøj. Find evt en sikringsholder ved en ophugger. Jeg havde engang lavet alt musikstrøm på en mørk træplade i sideskabet, med 5mm bolte hele vejen igennem, tilnemmere samling af kabelsko. Husk, at der ikke må stå noget der kan smelte opad omformerne. De bliver meeget varme, ved vedvarende høj, musik. God fornøjelse!

  • #4   26. sep 2019 #2, har selv taget plus direkte fra batteriet i min personbil, men minus kommer fra en af beslagene til bagsædet og det spiller bare.

Kommentér på:
Stel forbindelse

Annonce