{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.944 visninger | Oprettet:

Ang fjernlys {{forumTopicSubject}}

Heysa

Jeg var så heldig igår at ryge i en kontrol i karup. Der var nu ikke noget at komme efter, på nær de 2 fjernlys der sidder oppe på taget som der nu engang gør på enhver Volvo. smiley
Jeg fik så en bøde på 1000 haps, ved ik hva vognmanden får?!
Men det korte af det lange, troede det var iorden de var der, når jeg nu kan slukke dem, så det kun er de 4 nederste indbygget der lyser.
For synsmanden har jo sagt go for dem, og en kollega var os til syn med hans, og der fik han at vide at de 4 fjernlys han havde mellem forlygterne gerne måtte være der, bare de ku slukkes på en kontakt.

Hvad er folks erfaringer med dette? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang fjernlys
  • #1   20. nov 2014 hej vis jeg ikke tager meget fejl så må du have op til seks extra lygter uden de kan gøre dig noget der skal bare være en kontakt for hver to lygter du har.

  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 83
    #2   20. nov 2014 Du må jo have 6 fjernlygter i alt. Men kun 4 må kunne tænde af gangen.

    Dvs det er ikke nok med en kontakt på 2 af dem så man selv bestemmer om det er 4 eller 6 der er tændt af gangen.

    Lad os sige du har 2 fjernlys i dine normale forlygter. 2 projektører mellem dine forlygter og så 2 projektører på taget.

    Tænder du dine normale fjernlys og de 2 projektører mellem forlygterne, har du tændt 4. Vil du så tænde de 2 på taget med din kontakt, (eller hva man nu har)
    skal de 2 mellem lygterne gå ud.

    Håber det er til at forstå smiley

    Men altid kun 4 af gangen hvis man skal gå efter bogen. Hvad man kan få synet er så en anden sag. smiley


  • #3   20. nov 2014 Rasmus R - forstår skam hva du mener.. smiley
    Sys bare det noget hø.. Men det der jo så meget der er... smiley

    Der var bare nogle der sagde at når der var kontakt, så var det okay.. Der jo heller ik meget ved bare at smile og betale bøden hvis nu der var noget i det.. smiley

    Men hvad nu hvis.. Lad os sige.. Vi sætter 4 projektører på foran, så laver vi en kontakt i bilen så de kan tændes alene, som "arbejdslys"..
    (at man så laver en knap se de kan køre med lang lys behøver ingen at vide jo.. :))

    Der vel ingen begrænsninger for arbejdslys eller hvordan? smiley
    Hvis du forstår. smiley


  • #4   22. nov 2014 Arbejdslys skal vidst slukke automatisk over 30 km/t.

    Men som der bliver skrevet, må du have seks, men kun de 4 af dem må lyse samtidigt.


  • #5   23. nov 2014 mit arbejdslys slukker ikk af sig selv ved over 30km/t..

    men det med de 6 fernlygter mener jeg kun glæder ved bilet som er beregnet til køre sneplov..

    og dem som ikk køre sne plov må have 4 fjernlygter..

    mener bestemt at det er såedan der står på færdselsstyrelsen hjemmeside

    og til manden der spørger om ekstra fjernlygter.. så TJEK altid den hjemmeside for det er den som er glædende og ikk hvad synsmanden siger eller politiet..

    de skal rettes sig efter hvad der står der i


  • #6   23. nov 2014 Jeg har lige været til omsyn med min pga fjernlygter. Jeg har 6 stk på som er max antal.
    Mine var tilsluttet, så de kun kunne lyse enten to ad gangen eller alle seks, og det må de ikke.
    Så som skrevet, er det max seks lygter, og kun fire må lyse samtidigt.


  • #7   23. nov 2014 Endnu en unødvendig lorteregel, der på ingen mulig måde giver mening...

  • #8   23. nov 2014 En 3 vejs kontakt må vel næsten kunne løse dit problem.
    Men surt med bøden.
    og ja det er en Lorte regler 2 til eller fra de blænder jo alligevel


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #9   23. nov 2014 Mit arbejdslys var sat til at slukke ved 15 km/t, det var belastende så nu slukker det ved 80 km/t smiley

  • #10   24. nov 2014 Ja, det er en lorte regel.. Lad os håbe at de får det nye forslag igennem folketinget. Omkring lovforslag, de vil ned på 50,000 underskrifter før man kan komme med lovforslag, så kan vi bare lave en underskrifts indsamling om lovændring..

  • #11   24. nov 2014 Takker for svarene. Var godt klar over det med de 6 lygter, dog kun 4 a gangen, netop derfor der kontakt i så jeg kan slukke de 2 på taget. Men der er jo nok ikke meget andet at gøre end at betale. smiley

    Men tænkte så på, som der står på vedhæftede billed, arbejdslygter/søgelys - så står der jo ik noget om antal eller hvad det skal være for nogle, bare de kører på en separat kontakt.. Så kan man da bare lade de ekstra fjernlys køre over sådan en kontakt?! smiley


  • #12   24. nov 2014 Prøver lige billed igen.. Taget fra trafikstyrelsens side..

    profilbillede
  • #13   24. nov 2014 Hvis de ikke tænder på andet end en separat kontakt, så BURDE de ikke kunne gøre noget...

  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 83
    #14   25. nov 2014 Jeg spurgte lige en synsmand i dag. Og han siger at fjernlygter er mærket som fjernlygter og når de er det, SKAL de tilsluttes dit fjernlys. Derfor kan det ikke lade sig gøre og bruge en fjernlygte som arbejdslys.

    Det var ikke første gang han var blevet spurgt om det. smiley


  • #15   30. nov 2014 Rasmus R - Jeg kunne nu bedre lide Mr Nobodys svar.. smiley
    Men var nok det svar jeg havde forventet. smiley havde nemlig bare hørt et par stykker gøre det og var sluppet afsted med det. smiley me øv øv.. Man må heller ik noget.. smiley


  • #16   14. dec 2014 Hvis de sidder på taget, så havde jeg bare gjort som jeg har beskrevet... jeg tvivler på at Holger Håndjern gider kravle op og nærstudere lygteglassene... smiley

Kommentér på:
Ang fjernlys

Annonce