{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fastsurring
  • #1   16. jul 2013 Er det noget nyt at alt gods skal surres da?

• #2   16. jul 2013 uden at være klog på området, så mener jeg ikke at alt gods skal sures hvis det f.eks er stuvet sammen, sammen med noget andet gods..

Til alle haters.. Jeg er ikke sikker, så slap nu lidt af smiley

• #3   16. jul 2013 Hvis du bruger din fornuft sker der dig ikke noget.

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 72
    #4   16. jul 2013 Sund fornuft er jeg selvfølgelig godt klar over, rækker langt.
    Han havde bare lige været på farligt gods, hvor han hørte det, og det ikke kun var farligt gods.
    Kører selv cater, med bure. Og stænger til at holde burene.

Noget med nye regler, og bøder. Dvs bøde hvis dit gods ikke er surret.
    Men øv, at der ikke er nogen der har hørt noget, kan ikke selv finde noget nemlig.

• Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #5   16. jul 2013 Der er færdselslovens paragraf 82 stk 3 lige nu, og ud fra den er man begyndt at anvende en EU-standart som er en revideret udgave af det regelsæt som tyskerne tog til sig. Det er også den standart som der nu undervises efter på AMU-centre, og der skal aflægges en praktisk prøve i regelsættet, for at kunne bestå EU-kval prøven som ny chauffør i dag. Standarten hedder DS-12195:2010. Det er ikke så mange betjente som kender standarten endnu, men de forskellige skoler er lige nu ved at give tilbud på at uddanne de betjente som skal tilknyttes de 3 nye storvognskontrol centre i DK.

Hvor 2015 kommer fra ved jeg ikke lige.

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

#6   17. jul 2013 Thomas - Ved jeg heller ikke lige, men han har sagt at de stænger vi bruger ikke vil være godt nok. Noget med hvis bilen vælter, så er burene joh løse..De kan ellers holde en del Arla bure der er fyldte.

Men mon ikke vi hører noget, hvis det er sandt.

• #7   17. jul 2013 Det jeg har hørt er at chaufførerne ved IBF (Ikast Betonvare Fabrik) skulle flygte som bare fanden grundet de nye regler, men hvordan de er udformet tror jeg kun ganske få ved... Og ikke os der skal bruge dem...

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #8   17. jul 2013 Så bliver det spændende at køre en fragtbil i nær rute, gls, eller grus.

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #9   18. jul 2013 Hvorfor skulle det være specielt hårdt for IBF ? Spænder de ikke deres ting fast overhovedet. smiley

• #10   18. jul 2013 51m0n53n > Det må man da formode de gør, men noget med at de nye regler skulle gøre det voldsomt besværligt at surre deres gods, ham jeg fik det af vide fra, snakkede om de nye regler sagde noget med en strop pr. sten, hvilket jeg synes lyder helt hen i vejret...

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

#11   18. jul 2013 Nobody - Tager du pis på mig ? smiley ikke at du ikke må.
    Ved bare min kammerat lød meget overbevisende, og det er lidt vigtigt. Bl.a vis der kommer 3 nye storvognkontrolsteder, så kan de rigtig stå der med bødeblokken.

• #12   20. jul 2013 Jeg fortæller kun hvad jeg fik at vide, som sagt finder jeg det selv temmeligt usandsyneligt der skal stroppes SÅ meget, det er jo umuligt.. smiley

Men ja hvis reglerne bliver sådan, så skal de jo bare udstationere betjentene ved dem som kører sten, så er årslønnen hurtigt hjemme... *mangler en smiley der rullerm ed øjnene*

• #13   20. jul 2013 Hmm... gade vide om vi også skal til at surre når vi kører tank?? vil elske at spørge lauritz-bødeblok om hvordan det lige skal skal gøres korrekt smiley :P smiley

• #14   20. jul 2013 Uha David, pas nu på, han tager dig bare op på udfordringen plus du får en bøde for at være næsvis... smiley

• #15   21. jul 2013 Så bliver det da sværere at køre et læs flødeboller på en maskintrailer...!

• #16   22. jul 2013 Nej Bjarke, de skal bare pakkes i solide trækasser... smiley

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

#17   4. aug 2013 Nobody - Har ikke skrevet hvormeget der skal surres, men at alt skal surres.
    Og klart at tankvogn, kører lidt deres eget løb. Men skulle ikke undre mig at det passede. Så kan de stå og tjekke hver eneste pakke på bilen.

Ved dog ikke hvordan vi selv skal surres vores bure på bilen. De er enten med stænger eller stropper.
    Men der kommer joh nok noget mere info.

• #18   5. aug 2013 Det må man formode ihvertfald... Men det skader nok ikke at holde et vågent øje, for de er jo ikke særligt gode til at melde ud når der kommer nye regler...

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

#20   5. aug 2013 Har jeg også været på. Hæftet du snakker om, hedder "Lastsikring ved transport ad landevej". http://www.turforlag.dk/servlet/oase.article.showArticle?art_event=GET_ART&ident=Art&wfw=1375734986310&art_vnr=70573801-02-02

Nej, Nobody. Og det er joh ens eget ansvar at holde sig ajour med lovgivningen.

• #21   6. aug 2013 Præcis, men jeg synes nu godt de kunne lave en hjemmeside, eller et nyhedsbrev man kunne tilmelde sig hvor man fik de nye tiltag at vide... Som det er nu kan man jo rende fra Herodes til Pilatus for at fine svar og så "misser" man alligevel et eller andet... smiley

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

#22   6. aug 2013 Kan kun give dig ret, en eller anden form for service, kan vi vel godt kræve af det offentlige..Men det går ud over deres måltal så..

• #23   6. aug 2013 Haha hvor sørgeligt det end er, så har du så evigt ret... smiley

• #25   7. aug 2013 dave J > Hvem fanden snakker om curling-børn?????? At man gerne vil have der er en nemmere måde at få sine oplysninger på gør sgu da ingen til curling-børn, bare fornuftige...
    Og for 15 år siden var der ikke lige så hyppige lovændringer som der er i dag....

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #26   7. aug 2013 He He Mr. vi er enige, når nu det offentlige ( systemet ) er så vilde med at alt skal være elektronisk og at man efterhånden selv skal finde ud af om systemet har en besked til en så må det da også være en smal sag at lave en side med relevante oplysninger til den branche man nu engang er i, især når man tænker på den hårde højtlønnede medarbejdere systemet har ansat hvis løn der kun er os andre til at betale. Ps. noget af det mere komiske jeg har fra det offentlige er at når jeg skal afregne moms får jeg en mail der begynder med: Kære Thomas. Men jeg er måske kær fordi jeg skal betale dem penge
    Dave, dengang fik man et brev det var henvendt til en idag skal man selv søge er det et fremskridt? Dette er et privat forum og skal ikke gøre det arbejde der retteligt til kommer det offentlige.

• #28   8. aug 2013 dave J > Inden DU selv brænder en sikring over at nogle har en anden mening end dig, så tænk selv tanken om HVEM som burde have den opgave... I mine øjne må det jo være dem som laver loven, men da der nok er for mange som har hjemmel til at lave love i sidste ende, så skal det jo nok bare ligges under arbejdstilsynet... Hvor ellers?? Og hvem som skal betale, ja go'dav du mand med et økseskaft, det skal vi sgu da, eller ihvertfald os der betaler Skat, hvem ellers??

thomas g > hehe, ja den med Kære Thomas kan jeg godt se det ironiske i... hehe...

• Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #30   8. aug 2013 Hmm, tror lige jeg sætter popcorn over mens i slås smiley

prøv evt. at have den her som startside i stedet for storepatter.dk (selvom den er fin)

www.itd.dk

Så er man rimelig godt informeret om hvad der rør på sig i branchen, desuden er derr jo også transinforms nyhedsmail.

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 28
    #31   30. aug 2013 51m0n53n har ret.
    Vi skal alle overholde EU normen:

EN 12195-1:2010.

Den lærer vi jo om på det lovpligtige efteruddannelseskursus.

Og det HAR Politiet nu lært!!

Så nu koster det, både for os og x2 for vognmanden!!

Kommentér på:
Fastsurring

Annonce