loven er gal {{forumTopicSubject}}
jeg vil hermed sige at jeg tænker på familien og vennerne! og syntes det er rigtig syndt og tænker mig også at lægge blomster på stedet på et tidspunkt! men men men
(link fjernet)
denne artikel er god nok men det med at han bliver sigtet for uaksomt mand drab er heeelt hen i vejret! da en af mine kollegare så det skete kom billisten fra afkørslen imellem de 2 lastbiler så de ikke havde deres sikkerhedsafstand mere! og alle ved jo det tager lidt tid fra når man trykker på bremsen til der faktisk sker noget! det er så langt væk at han bliver sigtet for det det kan gøre mig så sur. men hvis de køre ind imellem de 2 lastbiler hvor den anden så bremser pga hold i trafikken så er der jo ingen chance. alle sammen har skyld i det men det er at gå for langt at sigte chaufføeren i den bagerst lastbil.
med det vil jeg sige at jeg føler med familien og vennerne og syntes det er alt for tidligt at blive revet væk fra denne jord
RIP
tænker på jer
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 33 Svar: 166
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
Synes det er meget forkert at blive sigtit for uagsomt manddrab.
Han passer jo bare sit job. Men hvis han har overtrådt loven, enten ved overlæs, for dårlige bremser eller overskridelse af kører/hviletids bestemmelserne, så er det noget helt andet.....
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
Fik det sindsygt dårligt, da jeg hørte der var en barn med i bilen.... Det er så tragisk som det kan være....
R.I.P.
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 114
og når det så er sagt så håber jeg chaufføren har det efter omstændighederne godt. og håber at familien lærer at leve med det tragiske udfald, har selv mistet et familie medlem pga uheld.
Men vi ved alle hvor farligt det er at køre rundt, og uheld sker desværre.
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
sigtelsen er jo der fordi det er ham der har forårsaget skaden/døden på det 2 passager ret eller rimeligt tja det skal domstolen jo så bestemme hvis de har kørt så tæt at den ulykke er sket skulle man måske have sat farten lidt ned for vil mene der har været fart på
apr 2012
Følger: 1 Svar: 1
Nu kan vi tage et helt andet eksempel,jeg arbejder til daglig som paramediciner og elsker mit job,og så kan man spørge?Hvad fanden laver manden herinde.Jo kørte lastbil hos falck i mange år ,så kender en del til lastbiler.Er så siden blevet ambulancebehandler og paramediciner.
Men nu kan vi tage et eksempel hvis jeg kommer med 200. til et lyskryds som er rødt og har en K1=Kørsel 1 betyder fuld knald udrykning et hjertestop for eksempel ,skal jeg holde tilbage for andre trafikanter i lyskrydset hvis jeg har rødt selv om det er livstruende,og kører en ind i mig .Tja så får jeg et klip og en bøde.
Og vi er trætte af det men færdselsloven fungerer ikke altid i teori som i praksis må vi nok indse desværre.Føler med manden ,og familien !
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
Han har dræbt et menneske, og det var ikke hans hensigt, men skete fordi han ikke havde taget de rigtige forholdsregler = Uagtsomt Manddrab. Så svært kan det da ikke være. Ved det lyder hårdt fordi det hedder "manddrab", men i og med at sigtelsen hedder "Uagtsomt Manddrab" og ikke "Overlagt Mord", så giver det i sig selv en forklaring på at det ikke var med vilje. Men man er trods alt stadig den skyldige, og har taget en forkert beslutning på et tidspunkt, som nu er gået ud over et medmenneske og vedkommendes familie...
Der er en grund til at man skal gennemgå en masse teori og praksis for at få et kørekort. At man så er uopmærksom et kort øjeblik, eller måske decideret tilsidesætter logik, lov og fornuft, det bliver altså straffet hvis uheldet er ude. Det er i teorien en lille forseelse, som har fået enorme konsekvenser - både for offeret og familien, og dermed også for chaufføren.
Håber at både de efterladte og chaufføren kommer igennem det hele, med så lidt smerte som muligt.
feb 2011
Emner: 1 Svar: 189
Og skal vi lige tage, hvad loven siger omkring enmet? ( Selv om du sikkert kan det på rygraden.
"§ 8. Under udrykningskørsel kan føreren af køretøjet i tilfælde, hvor det skønnes påtrængende nødvendigt, og hvis der samtidig udvises ganske særlig forsigtighed, undlade at følge reglerne i færdselslovens
1) § 4, stk. 1, om at efterkomme de anvisninger for færdslen, som gives ved færdselstavler, afmærkning på kørebane eller cykelsti, signalanlæg, m.v.,
2) kapitel 4 om færdselsregler for kørende,
3) kapitel 5 om hastighed, og
4) kapitel 6 om særlige regler for færdsel på motorvej og motortrafikvej.
Stk. 2. Føreren skal dog altid efterkomme de anvisninger for færdslen, som gives af politiet eller andre, som justitsministeren har bemyndiget til at regulere færdslen. Føreren skal endvidere altid efterkomme signaler eller andre anvisninger for færdslen ved jernbaneoverkørsler og broer.
Stk. 3. Ved fremkørsel i lysreguleret kryds mod rødt eller gult lys skal føreren endvidere nedsætte hastigheden så meget, at der straks kan standses for eventuel tværgående trafik.
Stk. 4. Anvendelse af udrykningssignal fritager ikke føreren for pligten til at optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed over for andre trafikanter."
Men jeg er da ked af, at du er træt af, at du ikke må være ligeglad med alle andre trafikanter omkring dig, og ikke bare give den fuldhane igennem alt og alle..
loven er gal