{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.034 visninger | Oprettet:

Ren rør {{forumTopicSubject}}

Hej

Er det egentligt helt ulovligt at køre med det på lastbilen. Jeg ved godt at nogen bruger spjæld og andre løsninger til lastbilen. Men jeg synes ikke der er så mange der har det, som før hen.

Og hvem er jer kører med det, og hvad er jeres holdning til det?

Jeg går selv fuldstændig ind for det, og drømmer om at få det på lastbilen smiley

...Alex...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ren rør
  • #1   22. jun 2012 Ja det er ikk lovligt, da der skal være en dæmper af en art. Jeg synes det er fedt når der er free exhaust smiley

• #2   22. jun 2012 Ja det da meget fedt...men ikke for de folk der bor ved veje hvor der meget trafik, feks ved en grusgrav. De sku ikke så glade for at hører på V8 lyd fra kl 05 til kl 16 mandag til fredag, og det forstår man jo godt...men ja det ikke lovligt da man jo fjerne den org potte, og grunden til der ikke er så mange tilbage er jo fordi bilerne bliver nyre og nyre og kører med filter osv, så det bliver svært at gøre det da de ting skal være iorden til syn, og bliver man opdaget i at ha spjæl på så koster det kassen, fordi man så både kører uden potte og uden filter

• #3   22. jun 2012 Der hvor der virkelig bliver sagt noget er på de biler som er Euro 4 og frem, for der er der typisk filtre, svinepis og hvad ved som ikke kan forenes med ren rør på lovligvis, desværre... jeg har punket en af disponenterne for at jeg skal have en gammel R500 Euro 3, men han er ikke helt enig... smiley

• #4   23. jun 2012 Ja, for jeg havde nemlig en diskussion med en om det, hvorvidt det nu er lovlig.

Men hvis man nu tager en typisk brian-bil. Dem kører der sørme også mange af, rundt i byen, og det larmer virkelig. Så jeg synes det er underligt når en lastbil ikke må larme?

Synes ikke det er under lige vilkår.

• #5   23. jun 2012 En typisk Brian bil må skam heller ikke larmen, det må en Harley heller ikke, der skal være godkendelsespapirer på ALT, dit åbne luftfilter, udstødningen ja som sagt alt skal der i teorien være godkendelsespapirer på...

• #6   23. jun 2012 Har haft ren rør på nogen af mine gamle lastbiler og det er sku bare nr 1:-)

• #7   23. jun 2012 Efter nye regler må du overhovedet ikk pille ved udstødning på lastbiler eller personbiler men hvilket motor det drejer sig om kan jeg ikk huske

• #8   23. jun 2012 jamen det lyder mega godt.. og har haft det på en den R500 jeg havde...

men med det nat kørsel jeg havde ville jeg gerne kunne havde slukket for det..

men har hørt at de vist ikke rigtig siger noget til det vis du har partikkel filter på men har ikke undersøgt det ved syns hallen.

• #9   23. jun 2012 Vis du går ind på færdselstyrelsen hjemme siden og find det.. Synshallen skal rette sig efter hvad der står deri... For den ene synshal kan jo godt sige ok for det hvor en anden siger noget til det...

• #10   23. jun 2012 jamen det er rigtig, men hvad siger holger hånd jern så til det...

• #11   23. jun 2012 Han har temmelig sikkert en frygtelig masse at sige til det - men næppe noget positivt.

• #12   23. jun 2012 hehe tror jeg heller ik.. man kan jo satme ikke slå en skid inden du får bøde i hånden

• #13   23. jun 2012 Nej... Der er ikke plads til meget sjov i hverdagen... Det hele skal efterhånden være træls og kedeligt. smiley

• #14   23. jun 2012 nej det er kedeligt... og har du så endelig lidt gul lys på, så er du jo en forbruder og laver ulovlige ting.

• #15   23. jun 2012 Ha ha... Ja det er der nogen der siger. Jeg har dog ikke haft problemer med det jeg havde på DAF´en. heller ikke selvom dem der sad i midten i solskærmen blændede rimelig meget. Heller ikke de to gange jeg var i kontrol i Norge med den.

• #16   23. jun 2012 Prøv så at være mig....
    Hollandsk statsborger, gule lamper og en V8´er....
    Jada, BAG er glad for mig, idet de ser på mit kørekort at jeg er hollænder kravler den første hansi under bilen for at se om der en magnet, den anden skal omgående have mit førerkort... Sådan er det da gået de to sidste gange.... De har omgående mistanke om at den bil uden tvivl løber 100 km/t hver nat på magnet.....

• #17   23. jun 2012 det er fordi de ikke har styr på en skid og fordi at alle hollænder laver fusk... jeg er dog aldrig blevet stoppet af bag. men det er fandme ikke studenter huen der presser deres hår ned

• #18   23. jun 2012 Der er også mange af mine landsmænd der er dygtige og kreative til det, det tager da ikke fem minutter på nettet at finde en der kan lave fusk med kalibreringen af en fartskriver... Men derfor er det ikke alle der kan finde på det...
    Men det kan tage sin tid når man bliver stoppet af dem, og nej det var ikke dem der opfandt den dybe tallerken.....

• #19   23. jun 2012 Det er sjovt, min opfattelse af BAG er at de er nogle af de mest behagelige mennesker at snakkemed, aldrig sure miner, forstående og ikke så firkantede...
    Er blevet stoppet med for meget køretid/rådighedstid men forlænget pause eller hvil, så trækker de på skuldrene og siger det er jo fint nok og stempler skidtet og sender en videre...

Jeg vil hellere stoppes af BAG end af dansk politi... for der er ALTID noget at finde... det kan stort set ikke undgås...

• #20   23. jun 2012 ja det self rigtig nok... men som sagt er aldrig blevet stoppet af BAG...

men dog af det danske tung vogns politi. HEHE gamle nisse

• #21   23. jun 2012 NOB

BAG vs Politi de BAG folk jeg er blevet stoppet af har jeg nu også altid synes var til at snakke med og 30 euro gør meget ved dem hihi. mens deres politi kollegeaer er noget krakilske

• #22   23. jun 2012 Ordnung muss sein!! Jeg har endnu til gode overhovedet at blive kaldt ind til en kontrol.......

• #23   23. jun 2012 jeg er blevet taget med ind med overlæs en gang af politiet og til kontrol af BAG 2 gange og politiet 3 gange og der har kun været 2 gange det ikke kostede lidt

• #24   23. jun 2012 Politiet har jeg kun snakket med et par gange, den ene gang kostede det hele 25€ det var for overhaling i forbudszone (havde ikke lige lagt mærke til hvor jeg var henne) af 7 lastbiler som kørte 70 og så kørte jeg også for stærkt... men det er da også det...

• #25   23. jun 2012 Hvad er BAG?

• #26   23. jun 2012 Bundesamt für Güterverkehr.....

Det tyske tungvognspoliti..... Noget som er lidt mere effektiv end de kan være i Danmark.....
    Selvom Norge vel efterhånden er lige sådan....

• #27   23. jun 2012 Tak menno smiley

• #28   24. jun 2012 Jeg har aldrig mødt en BAG mand der var til at tale med, men nu har jeg måske heller ikke selv gjord der nemmere. Jeg kan virkelig bare slet ik tåle synet af ordens magten, og slet ik i Tyskland.

• #29   24. jun 2012 Jeg er kun blevet hevet ind af BAG to gange for kontrol af min mautboks, og det var bare almindelig rutinekontrol.
    Så er jeg blevet stoppet af Polizei 2 gange. Den ene gang ville de se surring og skiver. Men da den ene betjent blev stukket af en bi/hveps, nåede vi ikke til skiverne. 2. gang bleve jeg hevet ind nede ved Buchholz, og der skulle han se vejeseddel og så kiggede han lys, og så var det det. Dog skulle jeg lige betale 30€ for overlæs - som ellers skulle have kostet mig 210€. Men snakken for min syge moster om mine 6 aksler til de 43 tons, så slap jeg billigere.

Forrige gang jeg var hjemme, blev jeg så for første gang taget ind i kontrol i DK ved Arnborg. En okay flink betjent. Jeg havde så en dag hvor jeg havde kørt 4.48 uden pause, og den ville han så skrive mig for fordi jeg ikke havde nogen udskrift. Dagen før havde jeg så kørt over fordi jeg ikke kunne finde en rasteplads med plads i Tyskland, lavet en udskrift, og der var han lige ved at prøve at bilde mig ind at den kunne man sørme ikke bare sådan bruge hele tiden... Øhhhh nej, nu har jeg nok heller ikke brugt den i et par måneder. Nej, men så skulle jeg planlægge noget bedre..... Ja det er flot...

• #30   24. jun 2012 Ja de har nemt ved det, det er jo disse nemt at planlægge så det bare køre fejlfrit.

• #31   25. jun 2012 Har aldrig haft de store problemer med BAG, men Polizei derimod har jeg satme taget nogen kampe med....Har nok for ca 20.000 Dmark i ubetalte bøder fra de gamle dage hvor det var nemt at slippe for at betale... smiley

Mht ren rør er der bare noget i totalt har misforstået....Det lyder ikke halvt så godt med fri udblæsning som det gør med en potte der er bygget til at give lyd.... smiley

• #32   25. jun 2012 jeg er kun blevet stoppet en gang af politiet.. og der skulle jeg af med 35 euro. og så hævet jeg dem og de fik en kop kaffe, og så fik jeg 10 euro i rabat smiley og den tid jeg var stoppet fik jeg lov til at holde pause også... så de var meget flinke den nat smiley

• #33   25. jun 2012 Hvis man kun kører i Danmark, tjekker de det da nøje? Har hørt, at de ikke er lige så skrappe som i Tyskland.

• #34   25. jun 2012 Med hensyn til røret, vil jeg hellere køre med ren rør, i stedet for noget potte skrammel. Det hører mere naturligt til lastbilen.

• #35   25. jun 2012 Ja sådan en volvo FL6 & en Opel Astra 1,4i lyder bare feeeee med ren rør....Det er bare mere naturligt... smiley

• #36   27. jun 2012 Jeg har også altid fået lov at holde pause under kontrol i Tyskland uanset hvem som har stoppet mig... smiley

• #37   29. jun 2012 Er lidt nygerrig omkring emnet med spjæld/rent rør, er der nogensinde nogen der er blevet stoppet med det på en euro4/5 som kan oplyse hvad det koster i bøde? Vi ved jo alle at det er ulovligt, men hvad lyder bøden på?

• #38   30. jun 2012 Banditten > Hørte vist nok en sats på var det 5.000 kr. men er langt fra sikker, det eneste jeg ved er at det vist nok er pænt pebret da man jo piller ved bilens Euro-Norm...

Kommentér på:
Ren rør

Annonce