12.157 visninger
|
Oprettet:
Tachograf service/aflæsning {{forumTopicSubject}}
Hvad skal man vælge? så man få den udlæst som loven siger?
gerne noget der er så let som overhovedet muligt....
Hvad bruger i??
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Lastbiler: 1 Emner: 8 Svar: 68
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 459
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Alt det der pis med 21 eller 28 dage, det er jo ikke til hverken a styre eller huske!
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 459
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 459
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Ja, men med vognmandens udstyr. Han har sådan en dims til tachoen det skal udlæses på. Der er da ikke noget til hinder for, at du har den med hjem og fikser det og så afleverer den senere.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 459
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
ja det tror jeg også men det var bare lige det Måårten Ææs . skrev i sit første indlæg jeg hang lidt fast i;-)
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hver 21. arbejdsdag eller kalenderdag? ;-))
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Bilen bliver udlæst når disponenten går ud og gør det...
dec 2011
Følger: 1 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 91
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
Det er 21 kalenderdage.
Mr. Nobody
Nå jamen så står du jo bare til bøde hvis du ikke får aflæst dit førerkort i tide.
og det med udlæsning af bilen er ikke chaufførens Problem medmindre man har skrevet under på det.
og hvis det er sådan at man bliver stoppet af politiet så kigger de på de sidste 3 dage, og hvis det ser skidt ud så tager de bare de sidste 365 dag og kigger igennem.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
det var det jeg fik at vide i torsdags på eu kval kursus af politimanden.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Lige som du som chauffør heller ikke få bøde for at have for mange brugte skiver med i bilen, men vognmanden kan få hvis han ikke har dem opbevaret...
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
Det er VOGNMANDES ansvar af få aflæst bilens data og at opbevare dine skiver når du har afleveret dem efter 28 dage....
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jamen cool nok, så ændrer jeg det bare til hver 3. uge - Gider ikke holde styr på begge dele.
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2011
Følger: 1 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 91
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Men det korte af det lange er, at det ALDRIG vil blive et problem at ha plads til 4 uger f.eks. - Det er i alt fald sådan jeg har forstået det.
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Thomas G Som tillæg.. Hvis dit kort går i stykker.. Og du ikke har en udlæsning der er senest 21 dage gammel, så har du også et problem
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
Mr. Nobody det må du selv om det er din hovedpine ikke min.
jeg ved det bare fordi jeg lige har været på EU kval kursus.
og det er hver 2 måned Tachografen skal aflæsses.
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Ikke nødvendigvis nej.. Hvis du kører fx distribution med mange stop hver dag, så gemmes der meget aktivitet på kortet, og så skal du ikke regne med der kan være så meget.. Kører du kun full loads export.. Så kan det godt være der kan være mere. Men et helt år, det tvivler jeg på du skal regne med.. Og du kan ikke sige kalender dage, for det kommer også meget an på hvor meget du kører..
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
prøve lige at læse det igen,
Det jeg har skrevet er at Førerkortet skal aflæsses hver 21 dag.
Men det lagere 365 kalenderdage.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Kan vi blive enige om, at kortet kan indeholde en given mængde data - Sådan er det normalt. Den mængde er fast og varierer ikke en tomme.
Derfor kan man ikke sige, at der er plads til et bestemt antal dage - Hvor meget det man laver fylder afhænger jo af hvor mange bevægelser og ændringer der er - Altså vil antallet af dage der er plads til svinge efter hvilken type kørsel man har.
Det er simpel logik - I hvertfald hvis man ved bare en smule om data.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
I Tyskland skal man aflæse kortet hver 28. dag og tachografen hver 3 mdr. (90 dage) og i Storbritannien er det også 28 dage for kortet men kun 56 dage for tachografen!
René N... Hvis der kan være data for 365 dage på kortet hvorfor skal man så udlæse det hver måned? Det er under 10% af kapaciteten! Du kan da nok se at det lyder helt skævt.....
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Er du en af dem der bare ikk vil give sig, når først man har påstået noget ?? Den viden du har bag din påstand er at du har fået det af vide af nogle som ikke engang kan kaldes faglærere på et kursus, og alligevel bliver du ved med at påstå det er sandheden, uden at kunne argumentere yderligere.. Jeg ville sige at det snart er ved at være til grin, du kan blive ved
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
dec 2010
Følger: 32 Følgere: 32 Lastbiler: 2 Emner: 21 Svar: 462
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
ER den USB dims at betragte som en ekstern opbevaring i juridisk forstand??? Det tvivler jeg nemlig på.
Den kan forholdsvis nemt blive "væk"
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
Ingen anelse.. men den er da særdeles ekstern, man kan jo tage den med i lommen hvorhen det skal være.
Firmaets eksterne harddisk kan jo ligeså nemt blive væk, eller serveren kan forsvinde ved indbrud.
Men står der ikke også blot at dataene skal opbevares forsvarligt?
Uanset, så kan man jo stikke USB dimsen i PCen, og lige maile filerne hjem. Så er data opbevaret 2 steder, og dermed sikret.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Uden at være helt sikker, så er jeg ret sikker på, at der står, at data skal opbevares enten eksternt eller ved tredje mand.
Vi har nemlig debatteret det hos vognmanden.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
De behøver ikke blive sendt til et af de der firmaer, der har standere på tankstationer og ved div speditører.. det er bare en service man kan abbonnere på, hvis bilen ikke er hjemme ret ofte. DAKO og hvad de ellers hedder.
Men, hvis du både har dem med i bilen på din USB dimmer, og du har mailet dem hjem til vognmanden, så er de opbevaret eksternt (i bilen) og sikret (sikkerhedskopieret), plus du kan jo lige gemme dem på din egen pc, når du mailer dem.. så er der altid 3 kopier. Burde kunne tilfredsstille selv Trafikstyrelsen
Og er du 120% krakilsk med backup, kan du uploade filerne til et webhotel hvis du har det, eller til din google-konto, ell. lign.
Husk på, Rigtige mænd tager ikke backup, de græder.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
De fylder næsten ingenting - Vi har udlæst 3 biler på vores USB dims i et års tid nu og det fylder næsten ingenting på den endnu.
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
Transportvirksomheden skal opbevare overførte data fra kontrolapparat og fører-kort i sikret form i mindst et år efter registreringen. For samme tidsrum skal trans-portvirksomheden opbevare de manuelle registreringer og udskrifter fra kon-trolapparatet, som virksomheden eller føreren har udfærdiget eller udskrevet fx ved driftsforstyrrelser og ved anvendelse af force majeure-reglen, jf afsnit 2.1.10., samt den attest, som et værksted skal udfærdige ved manglende dataoverførsel og/eller dataudskrivning.
Data og udskrifter skal destrueres et år efter registreringen.
Data fra det digitale kontrolapparat og førerkort, som virksomheden har overført, skal gemmes og sikres i originalt format og med intakte digitale signaturer.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
jul 2012
Følger: 1 Svar: 4
DigiTach er eksperter i Tachograf-data.
Den sikre partner for download, behandling og opbevaring af Tachograf-data.
www.digitach.dk
jul 2012
Følger: 1 Svar: 4
DigiTach er eksperter i Tachograf-data.
Den sikre partner for download, behandling og opbevaring af Tachograf-data.
www.digitach.dk
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
jul 2012
Følger: 1 Svar: 4
Det er faktisk kun når jeg skriver
Havde egentlig slettet den ene men det forsvandt den ikke af. Og nu kan jeg slet ikke få lov.
Så jeg stammer bare videre
God weekend!
Tachograf service/aflæsning