{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tachograf service/aflæsning
  • #1   13. jun 2012 aflæser selv hver gang jeg aflever lønafregning hver 14 dag.. så er der ik noget af komme efter, kan være et problem vis man ligger ude eller bor langt fra vognmanden

  • #2   13. jun 2012 er det noget problem at man selv hiver data ud af tacho´en? Og så sender det til vognmanden efterfølgende?


  • #3   13. jun 2012 Jeg læser ud hver 4. uge i lige uger. Første gang lige rundt nytår og så uge 4-8-12-16-20-24 osv.

    Alt det der pis med 21 eller 28 dage, det er jo ikke til hverken a styre eller huske!


  • #4   13. jun 2012 Men du gør det selv? Måårten?


  • #5   13. jun 2012 Har ikk gjort det sidst 3 mdr!!

  • #6   13. jun 2012 Så er du bagud Dan H smiley


  • #7   14. jun 2012 Dennis

    Ja, men med vognmandens udstyr. Han har sådan en dims til tachoen det skal udlæses på. Der er da ikke noget til hinder for, at du har den med hjem og fikser det og så afleverer den senere.


  • #8   15. jun 2012 Førerkort SKAL aflæsses hver 21 dag!

  • #9   16. jun 2012 Det tror jeg alle ved smiley meeen, man SKAL utroligt mange ting.


  • #10   16. jun 2012 Dennis V

    ja det tror jeg også men det var bare lige det Måårten Ææs . skrev i sit første indlæg jeg hang lidt fast i;-)


  • #11   16. jun 2012 Rene N

    Hver 21. arbejdsdag eller kalenderdag? ;-))


  • #12   16. jun 2012 Førerkortet bliver udlæst når jeg er træt af modtage sms'er fra TungvognsSpecialisten, eller kontoret har åbent når jeg er der...
    Bilen bliver udlæst når disponenten går ud og gør det...


  • #13   16. jun 2012 Mener det er 21 kalenderdag morten

  • #14   16. jun 2012 Måårten Ææs .

    Det er 21 kalenderdage.

    Mr. Nobody

    Nå jamen så står du jo bare til bøde hvis du ikke får aflæst dit førerkort i tide.

    og det med udlæsning af bilen er ikke chaufførens Problem medmindre man har skrevet under på det.

    og hvis det er sådan at man bliver stoppet af politiet så kigger de på de sidste 3 dage, og hvis det ser skidt ud så tager de bare de sidste 365 dag og kigger igennem.


  • #15   16. jun 2012 Forresten hvis det er sådan at man har været arbejdsløs eller andet så få aflæst førerkortet inden man begynder at køre igen,

    det var det jeg fik at vide i torsdags på eu kval kursus af politimanden.


  • #16   16. jun 2012 René N > Der tager du så fejl, det er ikke chaufførens ansvar at få udlæst sit førerkort, det er udelukkende arbejdsgiverens...
    Lige som du som chauffør heller ikke få bøde for at have for mange brugte skiver med i bilen, men vognmanden kan få hvis han ikke har dem opbevaret...


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #17   16. jun 2012 Øhhh Franck det er ikke sandt... Det er DIT ansvar at få aflæst dit førerkort og det er DIT ansvar at have de sidste 28 skiver med...
    Det er VOGNMANDES ansvar af få aflæst bilens data og at opbevare dine skiver når du har afleveret dem efter 28 dage....


  • #18   16. jun 2012 Rene N

    Jamen cool nok, så ændrer jeg det bare til hver 3. uge - Gider ikke holde styr på begge dele.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #19   16. jun 2012 I har vel nok set at det Hartmann spørger om ar udlæsning af Tachografen/bilens data? smiley

  • #20   16. jun 2012 Der er da ingen der får bøder for ikke lige at udlæse deres kort hver 3 uge.. Du skal jo bare have dataene.. Og kortet kan sagtens lagre længere tid end 3 uger..

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #21   16. jun 2012 Kunz.... Problemet kommer først hvis du glemmer at få udlæst kortet og dine data bliver overskrevet. Hvis så din vognmand får indkaldt data til kontrol så mangler der noget data fra dig. Og det kan blive dyrt - meget dyrt...

  • #22   16. jun 2012 Det er rigtigt.. Du har problemet hvis dit kort går i stykker, og du ikke har fået udlæst data.. Men der kan ligge ret meget data på dit kort..

  • #23   16. jun 2012 Vist op til 8-10 mdr alt efter hvor meget kørsel du har hørte vi på eu kursus

  • #24   16. jun 2012 Det svinger meget efter hvor meget forskellig aktivitet du har, og hvor tit du kører osv smiley

  • #25   17. jun 2012 Kunz

    Men det korte af det lange er, at det ALDRIG vil blive et problem at ha plads til 4 uger f.eks. - Det er i alt fald sådan jeg har forstået det.


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #26   17. jun 2012 Kunz har ret der er ikke krav om at kortet skal aflæses hver 21. dag , man må bare ikke undlde at aflæse så længe at hukommensen bliver overfyldt. Kører man Tromsø - sicilien non stop kan man sikkert køre flere år, kører men DF nærrute er kortet måske fyldt efter to - tre måneder. og ja mangler der data svarer det til at der mangler skiver og så er det dyrt rigtigt dyrt.

  • #27   17. jun 2012 Morten Det er korrekt, du vil ALDRIG uanset kørsel nå ind i at kortet er begyndt at overskrive efter kun 4 uger..

    Thomas G Som tillæg.. Hvis dit kort går i stykker.. Og du ikke har en udlæsning der er senest 21 dage gammel, så har du også et problem smiley


  • #28   17. jun 2012 Jeg vil til enhver tid henholde mig til at jeg ikke kan holdes ansvarlig, du får jo heller ikke en bøde hvis der mangler en skive eller lignende efter de 28 dage...

  • #29   17. jun 2012 Der er plads til 365 kalenderdage på jeres Førerkort.

    Mr. Nobody det må du selv om det er din hovedpine ikke min.

    jeg ved det bare fordi jeg lige har været på EU kval kursus.

    og det er hver 2 måned Tachografen skal aflæsses.


  • #30   17. jun 2012 Rene N

    Ikke nødvendigvis nej.. Hvis du kører fx distribution med mange stop hver dag, så gemmes der meget aktivitet på kortet, og så skal du ikke regne med der kan være så meget.. Kører du kun full loads export.. Så kan det godt være der kan være mere. Men et helt år, det tvivler jeg på du skal regne med.. Og du kan ikke sige kalender dage, for det kommer også meget an på hvor meget du kører..


  • #31   17. jun 2012 Kunz uanset hvilket kørsels mønster man har kan der stadig være 365 kalenderdage på.

  • #32   17. jun 2012 Og hvor har du den viden fra ??

  • #33   17. jun 2012 Jeg har lige fået det oplyst på skolen i denne uge til EU kval Kursus.

  • #34   17. jun 2012 Du skal ikke tro på alt hva du hører.. Jeg har aldrig hørt det med at der kan være et helt år.. Jeg har netop fået af vide at det afhænger meget af dit kørselsmønster.. Og den viden har jeg fra mit uddannelses materiale.. Og jeg har D-autorisation, og da jeg tog autorisationen, fik vi også af vide at det afhang meget af kørselsmønster hvor meget der kunne gemmes både på kort og i skriver.. Men sats du bare på at udlæse kortet en gang om året smiley

  • #35   17. jun 2012 Kunz jamen det er jo ikke det jeg har skrevet.
    prøve lige at læse det igen,

    Det jeg har skrevet er at Førerkortet skal aflæsses hver 21 dag.

    Men det lagere 365 kalenderdage.


  • #36   17. jun 2012 Rene N

    Kan vi blive enige om, at kortet kan indeholde en given mængde data - Sådan er det normalt. Den mængde er fast og varierer ikke en tomme.

    Derfor kan man ikke sige, at der er plads til et bestemt antal dage - Hvor meget det man laver fylder afhænger jo af hvor mange bevægelser og ændringer der er - Altså vil antallet af dage der er plads til svinge efter hvilken type kørsel man har.

    Det er simpel logik - I hvertfald hvis man ved bare en smule om data.


  • #37   17. jun 2012 Ja det kan jeg da godt regne ud men det tror jeg bare vi lader ligge her så var det det.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #38   17. jun 2012 Det er sjovt at der ikke er ens regler angående dette!
    I Tyskland skal man aflæse kortet hver 28. dag og tachografen hver 3 mdr. (90 dage) og i Storbritannien er det også 28 dage for kortet men kun 56 dage for tachografen!

    René N... Hvis der kan være data for 365 dage på kortet hvorfor skal man så udlæse det hver måned? Det er under 10% af kapaciteten! Du kan da nok se at det lyder helt skævt.....


  • #39   18. jun 2012 Jan S det kan der bare det må du spørge dem der laver dem om hvorfor der kan være 365 kalenderdage.


  • #40   18. jun 2012 Rene

    Er du en af dem der bare ikk vil give sig, når først man har påstået noget ?? Den viden du har bag din påstand er at du har fået det af vide af nogle som ikke engang kan kaldes faglærere på et kursus, og alligevel bliver du ved med at påstå det er sandheden, uden at kunne argumentere yderligere.. Jeg ville sige at det snart er ved at være til grin, du kan blive ved smiley Men hold du bare på dine 365 dage..


  • #41   19. jun 2012 Hartmann, du skal have sådan en USB dims til udlæsning. Kan feks købes hos Skifter Volvo til ca. 2500,-. Den sætter du i, og udlæser både chauffør og bil-data samtidig. Du kan vælge blot at opbevare data på udv-dumaen, der er plads til ca. 4000 udlæsninger. Eller du kan sætte den i din PCs USB port, og flytte filerne hvorhen du vil.

  • #42   19. jun 2012 Alle vores biler aflæses automatisk.. Dejlig nemt

  • #43   19. jun 2012 Finn

    ER den USB dims at betragte som en ekstern opbevaring i juridisk forstand??? Det tvivler jeg nemlig på.

    Den kan forholdsvis nemt blive "væk"


  • #44   20. jun 2012 Jeg mener faktisk at Usb stikket er godt nok som opbevaring.. Men det er ikk noget jeg vil ligge hovedet på blokken for smiley Men det mener jeg den er..

  • #45   20. jun 2012 Morten,

    Ingen anelse.. men den er da særdeles ekstern, man kan jo tage den med i lommen hvorhen det skal være.

    Firmaets eksterne harddisk kan jo ligeså nemt blive væk, eller serveren kan forsvinde ved indbrud.

    Men står der ikke også blot at dataene skal opbevares forsvarligt?

    Uanset, så kan man jo stikke USB dimsen i PCen, og lige maile filerne hjem. Så er data opbevaret 2 steder, og dermed sikret.


  • #46   20. jun 2012 Finn

    Uden at være helt sikker, så er jeg ret sikker på, at der står, at data skal opbevares enten eksternt eller ved tredje mand.

    Vi har nemlig debatteret det hos vognmanden.


  • #47   20. jun 2012 Du må gerne opbevare dem hjemme i firmaet, det er helt sikkert.

    De behøver ikke blive sendt til et af de der firmaer, der har standere på tankstationer og ved div speditører.. det er bare en service man kan abbonnere på, hvis bilen ikke er hjemme ret ofte. DAKO og hvad de ellers hedder.

    Men, hvis du både har dem med i bilen på din USB dimmer, og du har mailet dem hjem til vognmanden, så er de opbevaret eksternt (i bilen) og sikret (sikkerhedskopieret), plus du kan jo lige gemme dem på din egen pc, når du mailer dem.. så er der altid 3 kopier. Burde kunne tilfredsstille selv Trafikstyrelsen smiley
    Og er du 120% krakilsk med backup, kan du uploade filerne til et webhotel hvis du har det, eller til din google-konto, ell. lign.

    Husk på, Rigtige mænd tager ikke backup, de græder.


  • #48   20. jun 2012 Kiggede lige hvad de fylder, og det er søtme ikk meget da.. ca 50kb for udlæsning af bil + chauffør, efter ca 4mdrs kørsel.

  • #49   21. jun 2012 Finn

    De fylder næsten ingenting - Vi har udlæst 3 biler på vores USB dims i et års tid nu og det fylder næsten ingenting på den endnu.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #50   22. jun 2012 De skal bare opbevares "sikkert"! Hvad det så end er....

    Transportvirksomheden skal opbevare overførte data fra kontrolapparat og fører-kort i sikret form i mindst et år efter registreringen. For samme tidsrum skal trans-portvirksomheden opbevare de manuelle registreringer og udskrifter fra kon-trolapparatet, som virksomheden eller føreren har udfærdiget eller udskrevet fx ved driftsforstyrrelser og ved anvendelse af force majeure-reglen, jf afsnit 2.1.10., samt den attest, som et værksted skal udfærdige ved manglende dataoverførsel og/eller dataudskrivning.
    Data og udskrifter skal destrueres et år efter registreringen.
    Data fra det digitale kontrolapparat og førerkort, som virksomheden har overført, skal gemmes og sikres i originalt format og med intakte digitale signaturer.


  • #51   22. jun 2012 Hr. Storm > De er så klog og belæst... smiley

  • Vandy B
    Vandy B Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #52   21. mar 2013 Nogen vil være de største, andre de billigste. Vi vil være de bedste!

    DigiTach er eksperter i Tachograf-data.
    Den sikre partner for download, behandling og opbevaring af Tachograf-data.

    www.digitach.dk


  • Vandy B
    Vandy B Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #53   21. mar 2013 Nogen vil være de største, andre de billigste. Vi vil være de bedste!

    DigiTach er eksperter i Tachograf-data.
    Den sikre partner for download, behandling og opbevaring af Tachograf-data.

    www.digitach.dk


  • #54   22. mar 2013 Vandy B - Stammer du også når du snakker... smiley

  • Vandy B
    Vandy B Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #55   22. mar 2013 Mr. Nobody

    Det er faktisk kun når jeg skriver smiley

    Havde egentlig slettet den ene men det forsvandt den ikke af. Og nu kan jeg slet ikke få lov.
    Så jeg stammer bare videre smiley

    God weekend!


Kommentér på:
Tachograf service/aflæsning

Annonce