{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.959 visninger | Oprettet:

jens j
jens j
Tilmeldt:
8. aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47

Vogntog B/E {{forumTopicSubject}}

Der har bl.a. på fjæsen været en diskussion omkring hvornår der skal være skive i et B/E vogntog...

Her er det korrekte svar, om i gider lytte til andet end kanal 19....

Er forvognen registreret til erhverv. og har en trailer påkoblet over 750 kg, SKAL der være fartskriver (skive eller kort). HVIS den kører mere end 50 km fra hjemme adr.
Uanset om der kørers med egne produkter eller med fremmede.

Er det med fremmede produkter, skal der en vognmandstilladelse til!.

MEEEN og husk det nu MEN, hvis "den trækkende enhed" er inregistreret til PRIVAT GODSTRANSPORT er der IKKE et krav om K/H bestemmelser.

Og ja, det kan dokumenteres.

Bliver du nappet i en erhvervsbil i tyskernes land, på en transport, der ikke er relevant for firmaets moms registrering. Bliver du forelagt afgiftkrav og bøde... Samt klip i kortet, hvis du har kørt uden påkrævede fartskiver/førerkort.

Det er reglerne. Og sådan er de. Det kan dokumenteres... PM udløser promte en mail om lovgivningen på området.
Husk dog lige der kommer helt nye regler pr. 1/7 vedr. kørekort (FORMENTLIG et C-light lignende hvad de har i holland/tyskland)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vogntog B/E
  • jens j
    jens j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
    #1   22. maj 2012 HOW, det er naturligvis såvel trækkende enhed som trailer, der skal være PRIVAT indregistreret

  • jens j
    jens j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
    #2   22. maj 2012 Og ja Morten Ææææs..... Jeg kender lovgivningen helt ned til mindste detalje.... Det er nemlig mit forbandede ansvar, inden jeg sætter mig i sådan et køretøj..... PUNKTUM OG BUM

  • #3   23. maj 2012 Jens J

    Det er korrekt det du skriver, men det er dog lykkedes mig at tale mig ud af en knibe nede i tysker land.. Da jeg for et par år siden kørte lille autotransport i Tyskland med trailer efter. 7 T vogntog. blev jeg stoppet, og de blev da godt sure over der ingen skriver var i.. Men vi fik efter et stykke tid snakket oss fra det.. Men der kom dog skriver i da bilen kom hjem smiley


  • jens j
    jens j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
    #4   23. maj 2012 Don Ø
    Der er vist ingen der ved noget definitivt endnu. Men mon ikke det bliver et kategori C-light, ala det Tyskland har... Altså op til 12 tons totalvægt


  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #5   23. maj 2012 Næsten rigtig. KH bekendtgørelsen gælder for køretøjer og vogntog over 3500 kg.
    Det betyder at feks. en 3200 kg bil + en 500 kg trailer er omfattet.


  • #6   23. maj 2012 sikke dog et hidsigt indlæg på en ellers så smuk dag smiley

  • #7   23. maj 2012 Jens J

    Bland da mig udenom dine sure opstød!!

    Og ja, jeg ved udemærket hvem du er og at du tror du kan hele Karnovs lovsamling på ryggraden.

    Tag da noget for mavesyren og skyl gerne ned med en kold bajer - Du trænger tydeligvis til begge dele i dit system.

    Fjols!!!


  • #8   23. maj 2012 betyder det så at når jeg monterer en tachograph i min personvogn så kan jeg pille den ud af lastbilen???



  • #9   23. maj 2012 EK T Ja det er korrekt, kan du montere den på din græsslåmaskine, så er det også ganske udemærket smiley

  • #10   23. maj 2012 Lys og alt muligt gejl er out på en havetraktor. Sidste nye skrig er en tachograph haha

  • #11   23. maj 2012 EK T

    Jeg har da sådan en på min havetraktor - Når konen så siger, at der skal slåes græs, så får hun at vide, at den holder weekendhvil!


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #12   23. maj 2012 Hahaha.. Ja den skal holde 45 timer. Satme træls hvis hun vil ha den på et reduceret hvil

Kommentér på:
Vogntog B/E

Annonce