2.998 visninger
|
Oprettet:
adr - brandslukker? {{forumTopicSubject}}
Hey nogle der kan huske hvor mange brandslukkere der skal være i bilen ?
Lige pt. Har jeg 2 6 kg brandslukkere og kan ikke lige huske om det er nok
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2011
Følger: 1 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 91
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 114
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 37
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/174228DE-6DDB-4A3F-A3CB-495198894A21/0/DEL8_2011.pdf
apr 2012
Følger: 1 Svar: 3
Hvor af den ene skal være min. 6kg
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 114
synes faktisk der er ret mange jeg tror og har vist hørt herinde,, synes det er fint at der kommer direkte link eller lovtekst på mange af de spørgsmål der er, så slipper vi også af med "falske" forklaringer.
Det er jo trods alt vores eget ansvar og følge gældende regler og er ret sikker på at sige til hr snublekyse jeg troede eller de andre sagde, den virker nok ikke.-)
dec 2011
Følger: 1 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 91
( For transporterende enheder med en tilladt totalvægt på over 7,5 tons: en eller
flere håndildslukkere til brandklasse1) A, B og C med en samlet kapacitet på
mindst 12 kg pulver (eller tilsvarende kapacitet for andre egnede slukningsmidler),
hvoraf mindst én skal have en kapacitet på mindst 6 kg.)
men selvfølgelig kan det være mig der læser det forkert
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
maj 2011
Alle transporterende enheder skal være udstyret med mindst én håndildslukker til
brandklasse1) A, B og C med en kapacitet på mindst 2 kg pulver (eller tilsvarende kapacitet
for andre egnede slukningsmidler), der er egnet til bekæmpelse af brand i motoren
eller førerkabinen på den transporterende enhed.
maj 2011
jan 2011
Det jeg ville gøre i et sådan tilfælde det var enten at holde trafikken væk der fra eller at tage madpakken og så se at få benene på nakken mod vinden selvfølgelig og komme væk og så ringe til 1-1-2
apr 2011
Følger: 1 Svar: 28
Rene N har ret. Prøv at læse hele pdf-filen i dit eget link. Og så resten af ADR-konventionen. Du har kun linket til en lille del af den.
På farligt gods kurser bliver ADR/FG-chauffører PÅ DET KRAFTIGSTE - jf ADR konventionen -frarådet at bekæmpe brand i gods. Det kan være LIVSFARLIGT.
Det er til brand jf. "Slukningsmidlet skal være egnet til brug på et køretøj og skal overholde de relevante krav i EN 3 Portable fire extinguishers, Del 7 (EN 3-7:2007 + A1:2007)." i dit eget link.
Og iøvrigt under iagtagelse af lovbekendtgørelse nr. 1058.
Men Erik L., inden jeg lyder for negativ eller bedre vidende, så har jeg stor respekt for at du sætter dig ind i tingene. Og finder dokumentation. Det er der mange der kunne lære af, i stedet for "jeg tror nok" og så videre.
Med venlig ADR-hilsen
Jens
Autoriseret og af Beredskabsstyrelsen examineret Sikkerhedsrådgiver
jan 2011
feb 2011
Emner: 1 Svar: 189
"De i henhold til (a) påbudte ildslukkeres kapacitet kan trækkes fra de i henhold til (b)
påbudte ildslukkeres samlede mindstekapacitet."
Det vil sige, at du har en lille 2 kg.. Så skal du have en på 6 kg.. Så mangler du bare 4 kg.. Men der står jo ingen steder, at den 2 kg ikke må være 6 kg istedetfor... Bare den mindst er på 2 kg..
adr - brandslukker?