{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  adr - brandslukker?
  • #1   7. maj 2012 Det er nok..

• #2   8. maj 2012 mener også det er nok du skal vist have 10 eller 12 kg og den ene skal vist mindst være på 6 kg

• #3   8. maj 2012 og en 1 eller 2 kg i førehuset.

• #4   8. maj 2012 Her er der beskrevet hvad du skal have med af udstyr incl. brandslukkere.

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/174228DE-6DDB-4A3F-A3CB-495198894A21/0/DEL8_2011.pdf

• David H
    David H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Svar: 3
    #5   9. maj 2012 Du skal have 12kg. i alt
    Hvor af den ene skal være min. 6kg

• #6   9. maj 2012 david læs eriks link inden du siger mere* der skal være 14 kg i alt..

synes faktisk der er ret mange jeg tror og har vist hørt herinde,, synes det er fint at der kommer direkte link eller lovtekst på mange af de spørgsmål der er, så slipper vi også af med "falske" forklaringer.
    Det er jo trods alt vores eget ansvar og følge gældende regler og er ret sikker på at sige til hr snublekyse jeg troede eller de andre sagde, den virker nok ikke.-)

• #7   9. maj 2012 min lastbil er lige blevet godkendt af dgm og jeg har kun 2 stk med 6 kilo i hver og som jeg læser det må jeg give david ret i det han skriver.

( For transporterende enheder med en tilladt totalvægt på over 7,5 tons: en eller
    flere håndildslukkere til brandklasse1) A, B og C med en samlet kapacitet på
    mindst 12 kg pulver (eller tilsvarende kapacitet for andre egnede slukningsmidler),
    hvoraf mindst én skal have en kapacitet på mindst 6 kg.)

men selvfølgelig kan det være mig der læser det forkert

• #8   9. maj 2012 Jeg er tilfældigvis på farliggods kursus i denne uge og jeg har kun max 12 kg med hvor af den ene min. skal være på 6 kg så det er det rigtige svar.

• #9   10. maj 2012 Det i skriver med de 12 Kg er i og for sig rigtigt. mn prøv nu og læs det link jeg har lagt ind, de 12 kg er yderligre udstyr udover det som de allesammen skal have med som satndard uanset om de er over eller under 7,5 tons ...

Alle transporterende enheder skal være udstyret med mindst én håndildslukker til
    brandklasse1) A, B og C med en kapacitet på mindst 2 kg pulver (eller tilsvarende kapacitet
    for andre egnede slukningsmidler), der er egnet til bekæmpelse af brand i motoren
    eller førerkabinen på den transporterende enhed.

• #10   10. maj 2012 Den slukker på de 2 kg er som der står til brand i motoren eller førerkabine ...hvor de andre 12 Kg er til godset.

• #11   10. maj 2012 Erik L en ting er at jeg ikke har læst dit link fordi jeg ikke mener jeg har behov for det da jeg er på kursus i det lige pt. men de 12 kg pulver er ikke til at slukke noget som helst gods det er kun til at slukke dit udstyr altså transportenheden fordi det er for farligt at gå ind til godset hvis det brænder, der kan jo opstå gasser/røg og dampe.

Det jeg ville gøre i et sådan tilfælde det var enten at holde trafikken væk der fra eller at tage madpakken og så se at få benene på nakken mod vinden selvfølgelig og komme væk og så ringe til 1-1-2

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 28
    #12   10. maj 2012 Kære Erik L.

Rene N har ret. Prøv at læse hele pdf-filen i dit eget link. Og så resten af ADR-konventionen. Du har kun linket til en lille del af den.

På farligt gods kurser bliver ADR/FG-chauffører PÅ DET KRAFTIGSTE - jf ADR konventionen -frarådet at bekæmpe brand i gods. Det kan være LIVSFARLIGT.

Det er til brand jf. "Slukningsmidlet skal være egnet til brug på et køretøj og skal overholde de relevante krav i EN 3 Portable fire extinguishers, Del 7 (EN 3-7:2007 + A1:2007)." i dit eget link.

Og iøvrigt under iagtagelse af lovbekendtgørelse nr. 1058.

Men Erik L., inden jeg lyder for negativ eller bedre vidende, så har jeg stor respekt for at du sætter dig ind i tingene. Og finder dokumentation. Det er der mange der kunne lære af, i stedet for "jeg tror nok" og så videre.

Med venlig ADR-hilsen
    Jens
    Autoriseret og af Beredskabsstyrelsen examineret Sikkerhedsrådgiver

• #13   10. maj 2012 Forresten så er der kommet nye sikkerhedskort til dem der ikke ved det så tag lige og at tjek efter, + der kommer nye regler i 2015, og så hørte jeg nået med idag at der snart kommer billed på ADR beviset så der sker da noget smiley

• Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

Emner: 1 Svar: 189
    #14   10. maj 2012 Erik L: Hvis du nu lige læser det, du selv henviser til rigtig, så vil du nemt kunne se, at det er rigtig hvad folk siger.. Det du skal bide mærke til, er denne sætning i afsnit C:
    "De i henhold til (a) påbudte ildslukkeres kapacitet kan trækkes fra de i henhold til (b)
    påbudte ildslukkeres samlede mindstekapacitet."

Det vil sige, at du har en lille 2 kg.. Så skal du have en på 6 kg.. Så mangler du bare 4 kg.. Men der står jo ingen steder, at den 2 kg ikke må være 6 kg istedetfor... Bare den mindst er på 2 kg..

Kommentér på:
adr - brandslukker?

Annonce