{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.454 visninger | Oprettet:

SCT IGEN!! {{forumTopicSubject}}

hvorfor FANEN er det lige at dem som er ansat i det firma altid tror de ejer HELE vejen, det er stort set hver eneste gang man møder en bil der fra så er de hævet over alle regler....

jeg kom ned fra vallensbæk/albertslund tilkørselen den anden morgen og da jeg ikk havde nået på bilen rigtigt er jeg jo ligesom rimelig hurtig oppe i fart, der kommer der så to af disse "store" SCT biler og da jeg ellers "blæser" ned ad tilkørselen nårh jeg 90km/t og var mere end forbi ham med hytten af bilen men næh nej efter som at de jo ejer vejene her i dk. så måtte jeg bremse ned og gå ud bag ved den første af de to fordi han ikk ville holde tilbage, trods af at der var fri bane i midter sporet til han kunne nej nej så måtte jeg bag efter, mens hans kollega som låg lige i røven af ham godt kunne være flink og kender reglerne så han trag da ud så jeg kunne komme videre

men så vit jeg ved i følge loven hvad ang. flette pligt skal han kræft æder helvede holde for mig eller trække ud!!!!!!

så sig mig lige en gang er det nu mig der skal ha nyt køre teori fordi der må fanme da stå et sted at ALLE vi andre bare skal flytte os når de kommer flyvene.......



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SCT IGEN!!
  • #1   25. apr 2012 Haha, så blev der lige lukket lidt galskab ud der smiley

    Du har helt ret, ifølge loven så skal han tage farten af, og lukke dig ind.

    Meen.. hvis man skal være lidt flink ved hinanden i trafikken, er det så ikke rimeligt at ham der kommer ned af tilkørslen, tilpasser sin fart så han kan trække ud foran eller bag en anden, uden de andre der kører på motorvejen og passer sig selv, skal til at bremse op? (hvis der ikke er plads til at trække ud i anden bane).


  • #2   25. apr 2012 Ja, jeg holder med Finn uanset hvem som ligger ude på motorvejen...
    Kommer jeg ned af en tilkørselrampe prøver jeg at tilpasse mig trafikken derude, istedet for bare at trække ud og genere de andre.


  • #3   25. apr 2012 jo men nu er det jo sådan at når jeg køre 90 og han 88 og han har støre mulighed for at lave pladsen så er det jo der han skal det ( osse ifølge reglerne jo )

  • #4   25. apr 2012 michael

    jeg ville jo heller ikk trække bare ud men som det forløb sig her var det jo ikk at genere nogen... for jeg plejer sku osse at tilpasse mig...


  • #5   25. apr 2012 ¨Ja der er jo regler og love for den slags, men der er osse hensyn til andre og dermed mener jeg at vi skal opføre os pænere i trafikken. Den såkaldte chauffør kunne jo osse have fejlvurderet din hastighed på vej ned af rampen. Og når nu du snakker om regler og love og sådan noget, så husk lige på din egen hastighed.

  • #6   25. apr 2012 Der vil sgu altid være nogle situationer hvor man ligger lige ved hinanden og hvem gir sig... Jeg har da heller ikke altid lige lavet den smarteste nedkørsel...

  • #7   25. apr 2012 michael,

    jo vi ska sku være bedere ved hinanden i trafikken, men derfor vi der jo stadig plads til han kunne lukke mig ud... men det her er jo heller ikk den første ting der er med dem...

    og jo jeg køre da hurtigere end loven men fart har jo ikk nåøet med det at gøre, men igen han havde jo rig mulighed for at lave pladsen og det er måske 5 km/t han har skulle tage af,for at der var plads så der kan jeg ikk se jeg er helt forkert på den...


  • #8   25. apr 2012 Blinklys på og så træk stille ud hvis du er foran ham - den eneste måde det kan læres på.

  • #9   26. apr 2012 Sikke noget vrøvl gutter......Når du kommer ned af rampen skal du tilpasse dig hastigheden på motorvejen basta bum

  • #10   26. apr 2012 Allan m

    Den kommer du ikke særlig langt med. Vi har ikke påkørsels ret i dk.

    Giver dig ret Michael K


  • #11   26. apr 2012 Enig Michael K - med det meste.

    Det er helt korrekt at man skal tilpasse sin hastighed. Men der er sgu stadig fletteregel, og det betyder at den med næsen forrest kører først. Vi kan jo ikke alle sammen kører og bremse på tilkorselsramperne, fordi dem der allerede ligger på motorvejen ikke må forstyrres i deres dagligdag. Loven siger at den med næsen bagerst skal give plads, enten ved skift af vognbane eller nedsætte hastigheden. Og der er sådan set ikke så meget at diskutere. Så kommer Jens Betjent, så er det ham der allerede ligger på motorvejen der får et forklarigsproblem.


  • #12   26. apr 2012 EK T

    Hvem påkører så hvem? Den ene part kommer "bagfra" og har ikke overholdt sin vigepligt ifølge færdselsloven...


  • #13   26. apr 2012 Hvad er så de andre episoder? siden du skriver SCT IGEN!!! ?

  • #14   26. apr 2012 Thomas...

    Find lige hvor det står i færdselsloven, så giver jeg en øl..... Du skal tilpasse dig hastigheden når du kører ned af rampen, og det gør du jo ikke ved at mase dig ud, så JO du skal bremse, eller accelrere.... Hvis du forsøger at presse dig ud har du jo ikke tilpasset din hastighed så nej der er ikke så meget at diskutere som du selv siger.... Du må jo ikke være til fare eller unødig ulempe, og det er du da netop hvis folk skal stå på bremsen fordi du kommer tonsende der meed dit vogntog....


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #15   26. apr 2012 Kååå
    Dette står i loven:
    §18 Stk. 3. Kørende i tilkørselsbane (accelerationsbane) skal tilpasse sin hastighed til færdslen i den vognbane, som skal benyttes under den fortsatte kørsel, og forlade tilkørselsbanen, når det kan ske uden fare eller unødig ulempe. Kørende i den vognbane, som færdslen i tilkørselsbanen skal køre ud i, skal, om nødvendigt ved at nedsætte hastigheden, lette udkørslen fra tilkørselsbanen.

    Så hvis man er kommet op i fart på rampen, så skal man på motorvejen hjælpe med til at de kan komme ud..


  • #16   26. apr 2012 Korrekt Sune.....Bemærk venligst "når det kan ske uden fare eller unødig ulempe"..... Vi er enige om hvad den sætning betyder ikk... smiley

    Hvis du udelukkende er et førerhus længere fremme end ham på motorvejen når du når ned til indfletningen, så er du jo til unødig ulempe idet du ikke har tilpasset din hastighed.... HVIS reglerne var som der beskrives længere oppe, så ville det jo også gælde hvis du kom masende ned af rampen med en 62 meter lang møllevinge, ikke sandt... smiley


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #17   26. apr 2012 Rigtig Michaek.. Det står der.. Men der er også et andet ord, som man burde lægge mærke til: Kørende i den vognbane, som færdslen i tilkørselsbanen skal køre ud i, "skal", om nødvendigt ved at nedsætte hastigheden, lette udkørslen fra tilkørselsbanen..
    Hvordan tolker du det?





  • #18   26. apr 2012 Og så er der igen forskel på at være til ulempe eller UNØDIG ulempe. Og så læs reglen om sammenfletning, for den skal også overholdes så længe skiltet står der...

  • #19   26. apr 2012 Det skal tolkes sammen med sætningen "fare eller unødig ulempe" , og som lillefingerregel betyder det at du må få folk til at slippe gassen, men ikke træde på bremsen.... Hed sætningen "fare eller ulempe" betyder det at du ikke engang må få folk til at slippe gassen.....

    Som det er beskrevet af trådstarter er det jo ikke SCT der gør noget forkert, hvis vi skal følge loven idet vores ven ikke har tilpasset sig hastigheden på motorvejen og den øvrige trafik....



  • #20   26. apr 2012 Han har da tilpasset sig hastighede. De kører nogenlunde lige hurtigt, han er bare lidt foran = fletteregel.

    Og ifølge forsikringselsbanerne og deres paragraffer, vil begge parter få lige meget skyld.
    http://www.if.dk/web/dk/erhverv/ifnyhedsbrev/arkiv/pages/fletteregler.aspx


  • #21   26. apr 2012 Nu er det lidt begrænset hvor mange muligheder vi har for at tilpasse hastigheden på vores tunge køretøjer. Som der står skal de køretøjer der allerede er på motorvejen - om nødvendigt - sænke farten. Det er da i den grad farligt for den øvrige trafik hvis du skal flette ud med 50 km/t timen fordi en kollega ikke lige ville slippe speederen for dig.
    I øvrigt kender jeg flere chauffører fra SCT som alle kører fornuftigt og iøvrigt er nogle behagelige personer så det oprindelig indlæg kan jeg ikke tilslutte mig.


  • #22   29. apr 2012 Der er faktisk noget om flettereglen i det seneste FDM-blad..

  • #23   29. apr 2012 Thomas F

    Du kan da ikke bare komme blæsende ned af tilkørslen og forvente at ham der i forvejen kører på motorvejen trækker ud når man ligger side om side. Det handler om at tilpasse sig.
    Havde det nu været en HOYER eller ARLA eller en anden vognmand du automatisk ved de ikke kører mere end 78 km/t, havde du heller ikke lagt dig bagved????

    Syns denne tråd er lidt langt ude


  • #24   29. apr 2012 EK T

    Det handler om lovgivning, ikke hvad du synes er ret og rimeligt... Du skal ikke klage til mig. Hvis du vil have ubetinget vigepligt ved tilkørsel, så tag til Sverige.... Det er måske det der er problemet, at nogle af jer er blevet lidt for vant til reglerne i andre lande?


  • #25   29. apr 2012 Jeg siger jo blot hvad loven siger, og næste weekend skal jeg nok finde mine kørelærer bøger frem, så skal jeg gennemgå det hele, og jeg skal da ikke være for bleg til at indrømme det hvis jeg tager fejl. Men det tror/håber jeg da ikke at jeg gør. smiley

Kommentér på:
SCT IGEN!!

Annonce