5.434 visninger
|
Oprettet:
Regler overlæs betonkanon {{forumTopicSubject}}
hej jeg køre beton i nordjylland og vil gerne ville gerne spørger om hvad regler der er for overlæs
køre en ny volvo Fm 380 4 akselet
på tavlerne står der 16250 og 32000
når det er beton så er det jo opvejet og man ved hvor meget der er i
er der en 7% og 30%regl
takker
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 248
Er det ikke meget nemmere og køre efter fremfor og køre med bevidst overlæs..
Men kan næsten godt gætte hvor du kører i den bil når du spørger til overlæs
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
kenny J > Jeg <b>mener</b> ikke der er nogen 7% regel på en kanon, da det jo er som du selv skriver et nøjagtigt opvejet læs..
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
VI ARBEJDER ALLE KUN AF NØD
og firmaet siger jo bare at det sker der ik noget ved lalalalalalala men vil gerne vide hvordan og hvorledes
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
er der noget med aksel tryk så eller er det total man går efter
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 3 Emner: 1 Svar: 69
En cubikmeter almindelig beton vejer omk 2250 kg x 7,5 = 16.875, så kører du med 625 kg overlæg, som nok lige går.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 3 Emner: 1 Svar: 69
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 5 Svar: 81
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Dvs. kørt fra et sted hvor du kan vejes.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 5 Svar: 81
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 3 Emner: 1 Svar: 69
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 3 Emner: 1 Svar: 69
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 3 Emner: 1 Svar: 69
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 248
Når endelig jeg er ude og køre i en lastbil, så er det på timeløn? Men hids dig nu lidt ned!
Jeg er som sådan ligeglad, det er ikke mit kørekort det går ud over
Skrev det nu mere fordi jeg mente der ikke var nogen 7% regel når nu at det er et vejet/beregnet læs..
Men syntes det er rigtig fint du skriver herinde for at høre dig ad om reglerne Kenny! Thumbs up!!
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
I øvrigt er Politiet i nordjylland begyndt at lægge biler der er tungere end det vægttavlen tillader døde til der er læsset af til tilladt totalvægt - Også selvom det er indenfor de 7% - Der gives dog ikke bøde, men transporten stopper på stedet!
Måske man synes, at det der køren efter de 7% er gået for vidt. ;-))
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 3 Emner: 1 Svar: 69
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 3 Emner: 1 Svar: 69
Med 9 cm3 har du en overskridelse på 24-25%.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Morten D > Vi kan også vende den om og så sige at næste gang du er ude at køre i personbil, knallert eller MC så husk lige fartgrænserne... ;o) Det eneste jeg ville frem til var moral er godt dobbeltmoral er dobbelt så godt...
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 248
Spørger bare manden om ikke det er nemmere og køre efter det vægttavlerne siger, fremfor alt det andet?
Tror da han vil være jævt træt af ikke og kunne bremse op og så køre op bag i en anden bil, hvorefter polisen finder ud af han har 25% overlæs på
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
og så fra politiets side
(link fjernet)
<b>Straf for overtrædelser af køre- og hviletidsforordningen
</b>
Sanktionssystemet for overtrædelser af køre- og hviletidsforordningen består af et gradueret bødesystem.<b> Dette system er bygget op omkring samme principper som bødesystemet for forseelser vedr. overlæs. </b>
Bøde:
Det graduerede bødesystem for overtrædelser af køre- hviletidsforordningen:
til føreren fastsættes en bøde på 100 kr. for hver procent, en regel om køre- og hviletid er overskredet
til transportvirksomheden fastsættes en bøde på 200 kr. for hver procent, en regel om køre- og hviletid er overskredet.
<b>Der er dog fastsat en generel tolerancegrænse på fem procent. Der bliver derfor kun rejst tiltale, hvis overskridelsen har været på fem procent eller mere</b>. Det betyder, at den mindste bøde fastsættes til 500 kr. til føreren og 1.000 kr. til ejeren.
Bøderne rundes op til det nærmeste beløb, som er deleligt med 500 kr.
<b>Frakendelse af førerretten:
Førerretten vil blive frakendt betinget ved en overskridelse af en køre- og hviletidsregel med mere end 30 procent.
</b>
Førerretten skal frakendes ubetinget, hvis føreren har gjort sig skyldig i flere overtrædelser af køre- og hviletidsforordningen, der hver for sig kan begrunde en betinget frakendelse. Det er dog en forudsætning for ubetinget frakendelse, at overtrædelserne af køre- og hviletidsforordningen er sket i mere end ét kørselsforløb. Et kørselsforløb er tidsrummet, fra føreren aktiverer kontrolapparatet efter et hvil på mindst otte timer, og til næste hvil på mindst otte timer er afholdt.
så ud fra det, så må de første 5% være "gratis" og over 30% er det kortet der skal kikkes på
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
se efter dette afsnit:
3.2.2.3.4.4. Overtrædelser hovedsageligt vedrørende tunge køretøjer
der står en masse kedeligt - men bl.a. at der er en grænse på 7% for tunge køretøjer.
http://www.ft.dk/samling/20101/lovforslag/L101/som_fremsat.htm
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Desuden er bremser totalt opreklameret, vi har gjort som cykelbudene i Kbh gjorde en årgang vi har nemlig afmonteret dem på vores biler, så der er kun motorbremsen. det er meget billigere i skive/klodse/bakker... ;op
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
det må være de tosser fra budstikken - de er også helt ude i torvene.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
de pillede ikke bremserne af, de var født uden da det var banscykler de kørte på....og kun for at kunne få mere fart på = flere kunder på en dag.
men så kom peter politi ind over, og så var der ikke meget sjov ved det mere.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det er københavnere - Hvad havde du regnet med??
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
ja puds du bare din glorie - du som 112% sikkert ALTID har været den lovlydige person gennem HELE livet, og ALDRIG gjort noget galt, eller forkert.
FLOT FLOT * Mr. Nobody *
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Kim B > Hvor fanden har jeg sagt at jeg aldrig har gjort noget galt?? Duer sgu da langt ude på dybt vand lige nu...
Men der er sgu da himmelvid forskel på at kører 10-20 km/t for stærkt eller kører en time for længe og på at pisse rundt i hovedstaden på cykel med voldsom højfart på, på en cykel uden bremser, det grænser sgu da direkte til det psykopatiske...
Men find nu lige stedet hvor jeg skriver at jeg er 112% lovlydig op aldrig gør noget forkert, kan du det, og det ikke er skrevet i sjov, så sletter jeg fandeme min bruger herinde....
Men du må sgu da indrømme at det ikke kan være studenterhuen der trykker en platfodet når man bevidst køber en cykel uden bremser blot for at kunne aflevere et par pakker mere på en dag... havde det nu været en fragtbil, eller en eksportbil som var blevet taget med magnet for at kunne nå mere og buldre afsted med 100+ km/t så havde han været sindsyg og hvad ved jeg, men gæt lige en gang han kan sgu da bremse i det mindste...
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
men ligefrem at synes at folk skulle tæves igen og igen for en lovovertrædelse - lidt langt ude, må man sige.
hvad med dig selv, du har måske heller aldrig tunet en knallert da du var knægt?
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
De ter manglende hjerne der gør at folk kører på sådan noget i trafikken, og specielt i en by som Kbh... Så er man satme ikke ret intelligent da...
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hvis man entreerer med De Grønne bude - Eller Bring som det hedder nu i Kurebranchen, så har man noget med sit intellekt!!
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
og hvad skulle problemet så være??
nu skal du jo huske på at der er flere afdelinger inden for BRING, der har med hver sit område at gøre...
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jeg er helt med på hvad Bring består af og hvordan det er bygget op. - I store træk bundråddent fra top til bund!
Ejet af det Norske postvæsen og overalt hvor de kommer frem smadrer de alt på deres vej med totalt urentable priser. SE bare i transportbranchen hvor man har sit eget østvognmandsfirma - Blomquist - Som så kan køre til ingen penge og smadre alt for alle andre.
Sådan arbejder de også i kurerbranchen hvor jeg selv har brugt en del år. Fup, fiduser og dårlig moral fra ende til anden!
Jeg ved ikke hvordan det er at køre for Bring i Danmark som stor vognmand med lastbiler i dag - Men jeg ved, at hvis man bevæger sig i det segment De Grønne Bude havde med at gøre, så er der ikke plads til hverken moral eller at overholde loven!
dec 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
med ganske få tons overlæs på i forhold til totalvægten - altså under 7 %.
De står der af og til og man bliver slæbt til Amagerforbrændingen for kontrolvejningen
da "Sten & Grus prøvestenen" har sagt nej til politiet må bruge deres vægt.
dec 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
Måårten Ææs .
nu startede jeg hos de grønne bude i 2003, og har ALDRIG haft problemer med hverken moral eller loven - men kom da gerne med hvad DU mener der er mod loven, samt strider mod moral.
at Bring Logistik bruger blomquist, er deres hovedpine - de bruger også danske firmaer til at køre deres gods, både i danmark, og uden for danmark
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Blomquist bliver brugt som prispresser ved alle de store speditører og det ved du udemærket! Deres biler kører over alt - DSV, DHL osv osv!
Det er f.eks. mod både lov og moral, at forfalske en straffeattest som man gjorde ved en Franshise afdeling. Det er f.eks. imod moral og i øvrigt ulovligt, at køre levnedsmidler i kurerbiler når man ikke er godkendt til det. Det er imod enhver fornuftig moral, at byde alt pakkekørsel for en stor pakkedistributør ned med noget der ligner 40-50% for derefter, at lade en mængde vognmænd sulte ihjel på den konto og jeg kunne blive ved!
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
som skrevet før, så er der flere afdelinger, så hvem blomquist kører eller ikke kører for ved jeg ikke noget om - det er somsagt bring <b>logistik</b> der står for tungvognskørslen.
skal ikke kunne sige hvad der er sket gennem tiden i vestdanmark mht straffeattest og levnedsmidler - kan kun udtale mig om hvad jeg har kendskab til øst for bæltet og her har der aldrig været behov for at forfalske noget.
vedr. levnedsmidler så er det undersøgt om hvad / hvorlangt der må køres med disse når de er både pakket ind i transportkasse samt uden for transportkasse, samt frokostordninger. Der køres faktisk ikke andet end mejerivare over en strækning på max 3 km som ikke er i transportkasser - ikke at vi gør noget særligt i denne type kørsel mere i kbh. - det vi kører noget af er frokostordninger som er i transportkasser samt indfoliet i brødkasser - og så kører vi en hel del kager som også er i transportkasser.
nu ved jeg ikke lige hvad for en "stor pakkedistributør" du hentyder til, for dem vi kører / har kørt har priserne da været til at leve godt af.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Nu nævner du øst og vest Danmark - Hvor langt øst på er du? Dit navn kunne sagtens passe på en Bring mand der opererer i Odense, men vel oprindeligt er østjyde - Jeg siger ikke det er sådan, kom bare til at tænke på, at det kunne da være.
Det jeg hentyder til, har været frugtkørsel uden køl, som man sagtens kan og må køre, men virksomheden skal stadig være godkendt, så der kan udføres kontrolbesøg osv. Der hvor jeg var blev vi meldt af Bring, men lidt kedeligt for dem havde vi orden i vores ting da Fødevarestyrelsens rejsehold mødte op på vores adresse og endnu mere kedeligt var det, at vi så valgte at sparke tilbage til anemelderen, hvilket medførte, at en flok biler efterfølgende blev lagt døde ved en frugtgrossist, netop fordi disse Bring biler OG Bring ikke havde orden i deres godkendelser.
Sådan kan det jo gå. ;-))
Den pågældende pakkedistributør er UPS - Det er vel ikke forkert at kalde dem "store"?
Det er bare til at brække sig over at se, at en så stor og forkromet virksomhed som Bring går ud og konkurrerer med mindre private aktører på dårlig moral og manglende godkendelser f.eks. - Heldigvis oplevede vi også en del kunder der selv ønskede at skifte transportør, netop fordi de følte sig dårligt og useriøst behandlet.
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
mht frugt så er det pakket i kasser eller pose, samt taget direkte fra kølerum herovre, og turene er ikke på mere en max 3 timers varighed.
UPS er en virksomhed der er kendt for selv at presse prisen over for de vognmænd / firmaer der vælger at køre for dem.
kan huske tilbage i 2000 hvor jeg kørte som vognmand hos et lille vognmandsfirma der valgte UPS selv at sænke pakke prisen med 35% 1. år og yderligere 20% året efter - at det firma jeg kørte for havde valgt at skrive en super elendig kontrakt under med UPS, var så til deres ulempe, de endte op med et monster underskud på den konto og var meget tæt på at gå neden om og hjem.
men de biler der kører her på sjælland klager ikke over deres udbetaling fra UPS kørsel, så helt galt kan det jo ikke være.
nu bruger Bring jo samtidig en hel del externe firmaer til at udføre kørselsopgaver for sig, og det er lige fra enkeltmandsfirmaer med 1-3 biler op til de større firmaer med vognmænd indlejet hos sig - en del af dem har været tilknyttet i flere år, så hvis der blev dumpet helt og aldeles på prisen, så var de nok smuttet for længe siden.
men som sagt før, kender ikke det store til deres arbejdsmetoder på den anden side af storebælt - men i alle større virksomheder er der ting som kan / bør ændres, så sikkert også i Bring
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Da Bring smadrede prisen ved UPS kørte alle eksterne vognmænd på ren timeløn!
Det var Bring der fik pakkepris indført ved Subcontractors i Århus. Hvor smart var det?
Der udover var der et par vognmænd der først fik deres penge efter laaaange tovtrækkerier - Men det er jo lidt uvedkommende for dette forum. ;-))
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
og har da snakket med andre der kørte hos ups så sent som i 2008/2009 og de blev også afregnet pr pakke.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Snakker vi UPS øst eller Vest for bæltet?
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Så er det derfor vores opfattelse af kørsel for UPS gennem Bring er så forskellig. Hahaha.
Og alt det jeg hentyder til er sket mellem 2006 og 2010!
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
Regler overlæs betonkanon