{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.341 visninger | Oprettet:

Rune F
Rune F
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57

Kvalifikationsbevis? {{forumTopicSubject}}

regler for sådan et bevis er godt nok blivet forviret?

jeg fyler 21 her til januar, og skal starte på kørekørt her til foråret, hvad jeg kan finde/forstå på nettet så skal man ikke have det bevis efter man er fyldt 21?

jeg har bare hørt at MAN skal have et Kvalifikationsbevis for at tjene penge på sit kørekort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kvalifikationsbevis?
  • #1   12. dec 2011 det er alle chauffør der skal have det bevis.. har man ikke fået det til år 2014 tror jeg nok det er .. kan man få kørsels forbud vis man liver stoppet

tjek det her link

(link fjernet)

• #2   12. dec 2011 Du skal have EU Kvalifikations bevis, det er i stedet for alle de beviser man skulle have i gamle dage;)

• Rune F
    Rune F Tilmeldt:
    dec 2010

#3   12. dec 2011 okay mange tak for hjælpen.. nogle der har en ide hvad det koster? jeg betaler af egen lomme det hele..

• #4   12. dec 2011 AMU 120 kr om dagen mener jeg, 500 for kortet

• Rune F
    Rune F Tilmeldt:
    dec 2010

#5   12. dec 2011 sådan et kursus tager det 5 fem dage eller?

• #6   12. dec 2011 Hvornår du skal ha beviset afhænger af din fødselsdag.. Da jeg har D. 11 i måneden, så skal jeg ha bestået her inden D. 31/12-2011.

Men det passer at dem der har sidst på året skal ha bestået deres inden 2014. Men undersøg det lige nærmere. Bare for din egen skyld...

• Rune F
    Rune F Tilmeldt:
    dec 2010

#7   12. dec 2011 okay mange tak skal i have smiley

• #8   13. dec 2011 Jeg mener at dem som erhverver kørekort nu skal have det fra start det er kun os gamle der kan udskyde vores, jeg skal først have i 2014, jeg har nemlig f-dag den 31/7... ;o)

• #9   13. dec 2011 Dem jeg lige har taget kørekort med, de har i hvert fald alle sammen skulle have det.

• #10   13. dec 2011 Nobody : Det afhænger af dagen på måneden..

• Kim M
    Kim M Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #11   13. dec 2011 Der er nogen regler for hvor lang tid det tager at tage det EU bevis.
    Jeg kan ikke huske skæringsdagene, men unge mennesker der har taget deres almindelige kørekort efter 1. maj 2009 tror jeg nok det er, de skal sjovt nok bruge næsten 8 uger på at tage Eu kvalifikationsbeviset mener jeg det er.... Spørg mig ikke hvorfor, men sådan er det. Men eftersom du vil igang med kørekortet nu her, så er det jo lagt ind i undervisningen og prøveplanlægningen.

• #12   13. dec 2011 Iceman > Er du sikker? For jeg mindes nemlig det har været oppe og vende før om at de nye "truckere" skulle have det fra dag et... men jeg kan tage fejl, det er jo sket før... :o/

• #13   13. dec 2011 Nu er jeg i lære, og jeg har dispensation for det, til forvogn, men skal ha' det når jeg skal tage til hænger.
    Og de AMU Kursister jeg tog forvogn med, de SKULLE ha' det for at de måtte køre med gods.

• #14   13. dec 2011 i det link jeg sendte står der også hvornår man skal have det inden med fødselsdag osv,

• #15   13. dec 2011 For dem som køre uden bevis og som har overskredet tidsfristen for at få det, så er bøden 4000kr til chauffør og 8000kr til vognmand. De sorte er begyndt at dele bøder ud for det!

• Rune F
    Rune F Tilmeldt:
    dec 2010

#16   14. dec 2011 har snakket med ham kørelæren jeg skal starte hos her til januar, og for at tjene penge altså køre erhverv SKAL jeg på amu og have det bevis det tager 4 uger smiley

jeg takker mange for hjælpen her inde.

• #17   15. dec 2011 Hej Rune din kørelærer har helt ret desværre.. men få det bedste ud af det. der er også mange nyttige ting i det. mvh finn

• Rune F
    Rune F Tilmeldt:
    dec 2010

#18   15. dec 2011 ja nu tager jeg bare kørekortet "privat" eller hvad man kan sige, og så må jeg på skolebænken lidt sener smiley

• #19   15. jan 2012 Rune F: Tror du blander tingene lidt sammen.

Det hvide kvalifikationsbevis er til de der er under 21 år vil køre med mere end 7,5 tons totalvægt, det nye er EU kvalifikationsbeviset som alle chauffører i EU skal have og det skal fornyes hvert 5 år. Det tager 5 dage på AMU at få det og koster 500 kr til trafikstyrelsen bagefter, selve kurset koster ikke ret meget, kan ikke huske hvad jeg gav, men vist ca det samme som kortet.

• #20   15. jan 2012 Der er ikke noget der hedder hvidt bevis mere.. Det er afskaffet i forbindelse med Eu kval.. Jeg har lige været på det kursus her i sidste uge, det er godt nok noget tørt noget og komme igennem smiley

Kommentér på:
Kvalifikationsbevis?

Annonce