4.969 visninger
|
Oprettet:
weekendhvil i bil / reduceret hvil {{forumTopicSubject}}
Når nu man holder weekendhvil i bilen, så må man jo ikke holde et regulært hvil, hvis man skal gå efter bogen. Men hvor meget må man så holde / hvor meget tæller det?? er det 44.59, eller er det 36 timer eller hvor meget tæller et weekendhvil i bilen.
Nu har jeg holdt 45 timer, og det kunne jo tælle som et regulært hvil hvis kortet havde været ude.
feb 2011
Følger: 1 Svar: 86
Det reducerede hvil kan også kun holdes hver anden uge.
Mogens
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 4 Svar: 220
jul 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 143 Svar: 574
Selv om du ikke tager dit kort ud og dermed kan dokumenterer at du ikke har flyttet bilen, i de omtalte 45 timer??
maj 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
Sagen er nemlig den, at der ingen steder i det store "værk" omkring disse hvilepauser, er skrevet et eneste ord om, at 45 timer lange og lovbefalede hvil, SKAL holdes udenfor køretøjet.
Derimod har man gjort meget ud af at fortælle om alt det der ER lovligt,- hvorfor alle de situationer der IKKE er nævnt under dette,-
må anses for at være ulovlige.
Derfor konkludere JEG at det lange 45 timers hvil IKKE må holdes i køretøjet,- da det jo ikke er omtalt som en del af det der MÅ afholdes i køretøjet.
feb 2011
Følger: 1 Svar: 86
maj 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
Det problem består i de mange udenlandske køretøjer, der opholder sig diverse steder i Danmark, i op til 3 mdr. ad gangen. Med en
så "svævende" formulering, vil man aldrig skride ind overfor disse "campister".
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 173
okt 2012
Følger: 1 Svar: 1
Men det er med det som så meget andet de snakker og snakken men give politiet de redskaber der skal til kan de ikke finde ud af for Rigsadvokaten har nemlig besluttet at for den forseelse er der ikke fastsat nogen bøde så selv om politiet kan bevise at en campist har opholdt sig flere måneder i bilen kan han kun ønske ham god tur.Grotesk
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Men de kan skam give bøder der kan mærkes, for det kan (og bør) takseres som manglende weekendhvil, da det jo reelt er hvad det er. Og manglende hvil koster mig bekendt også penge.
weekendhvil i bil / reduceret hvil