{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.150 visninger | Oprettet:

Kørsel uden førerkort ved defekt kort {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

I morges da jeg skulle starte min arbejdsdag der ville tergografen ikke læse mit kort. den spyttet den det bare ud af sig selv igen. og skrv kortfejl 50. prøvet så at tømme kortet på firma computeren på kontoret. men den kunne heller ikke aflæse det. så måtte på politi stationen og bestille et nyt.

de sagde så jeg gerne måtte kører nu hvor jeg hvade en kveterning på jeg hvade bestilt et nyt kort, jeg skulle bare printe en bon ud efter endt arbejds dag....

men hvordan gør man det. skal man bare kører på det der OUT lige som når man kører sneplov feks ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel uden førerkort ved defekt kort
  • #1   11. jul 2011 Du skal bare køre ganske almindeligt, vil jeg mene.

• #2   11. jul 2011 kan man kører helt alm når man ikke har noget kort...det har politiet jo beholdt. så skaber og blinker den jo helt vildt og skriver kørsel uden kort

• #3   11. jul 2011 man må ikke køre på på strimmel. henvend dig hos politiet, men det var den besked jeg fik.da jeg havde det problem. har det på skrift..

• #4   11. jul 2011 Jørn : Jamen politiet har jo givet ham lov til det? Så skulle den da være gangbar i dette tilfælde...

• #5   11. jul 2011 der var 2 betjente der sagde jeg gerne måtte kører uden kort. så længe jeg kunne bevise jeg hvade bestilt og betalt for et nyt kort

• #6   11. jul 2011 Det er ikke gangbart at køre på strimmel. Hvis man ingen kort har eller det er defekt må man ikke køre i bil med tacho før man har fået et nyt!

Jeg snakker lidt med en pige der kører ved K. Hansen, hun måtte over i en anden bil med skive mens de ventede på et nyt kort.

Strimlen beviser jo ikke hvem der har kørt i bilen når der ingen kort sidder i maskinen - Så det holder ikke. Fint de to betjente har sagt sådan, men så fis ned efter et stykke papir hvor de skriver under på, at det er i orden, så kan man påberåbe sig, at have handlet i god tro.

• #7   11. jul 2011 hvær gang du laver et print skal du sætte din underskrift på den

• #8   11. jul 2011 Martin

Det er fint nok. Jeg turde ikke køre unde kort, med mindre jeg havde på skrift på et officielt stykke papir fra Politiet at det var ok med dem.

Bøden er pænt stor. ;-))

I fald det her skulle være lovligt, så burde vi jo alle kunne køre bil med Tacho med det samme vi har bestilt et kort og det må man jo ikke.

• #9   11. jul 2011 jeg er også næsten 100 på den ikke er gangbar selv om du laver en strimmel og skriver navn på for dét kan alle jo gøre man må ikke køre bil uden kortet har en gammel kollega der kom fra sin gammel bil og over i en ny med kort og han fik af vide den ikke gik før dét nye kort kom

• #10   11. jul 2011 Martin P

Sæt kryds i kalenderen, her er noget vi ikke skændes om. ;-))

• #11   11. jul 2011 Jeg fik også at vide da jeg bestilte førekort, at man printede en strimmel før og efter arbejde og klipsede dem sammen... Men man skal have en kvittering på at man har bestilt et kort og man må maks køre sådan i en uge... Det samme fik en af dem jeg tog forvogn med at vide...

/ Bülow...

• #12   11. jul 2011 måårten jeg undskylder men kan da godt sig dét modsatte dét skulle jo nødig være sådan at michaek eller morten tror der er noget galt hi.

• #13   11. jul 2011 14 dage må man kører uden kort, hvis det alstå er bestilt som Thomas siger.

• #14   11. jul 2011 Iceman har kun hørt at du ikke må men vil da håbe at thomas har fået navnet på betjenten der siger dét er okay og der ud over kan jeg da kun sige citat fra mr nobady ( grib knovlen og ring til tungtvogns afd. I vejle) f-eks så er du jo på den helt sikkere side.

• #15   12. jul 2011 Jeg har også fået at vide at man godt må køre uden kort såfremt man har en kvittering på at et nyt er bestilt... Man udfylder bare strimlen, skriver reg.nr på, antal kørte km og underskrift... Det har jeg også fået at vide af en betjent

• #16   12. jul 2011 giver iceman ret.du må køre i 14 dage.og du skal lave en udskrift hverdag du kører

• #17   12. jul 2011 Hva er det endt med, jeg vil mene du også gerne må køre i op til 14 dage efter du har bestilt kortet, men husk det jo kun ved virksomheds kontrol det kan opdages at du har kørt uden kort

• #18   12. jul 2011 Peter

Du mener ikke det kan opdages ved en kontrol på landevejen?

• #19   12. jul 2011 ring til tungvognspolitiet:

33148888

de må kunne svare på det smiley

men det er mærkeligt at der er så mange forskellige om man må eller ikke må, for hvis man ikke må hvorfor har de så lavet bag på strimlen hvor det er tegnet ind som bag på en skive med tiderne du selv skal tegne ind smiley

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #20   12. jul 2011 Min bror fik da lov til at køre i fjorten dage uden kort i en bil med tachograf, men de var også under vejvedligholdelse hvor de køre på <b> OUT </b>

• #21   12. jul 2011 ALL STOP

Jeg har lige været igennem det der og fik og vide jeg skulle køre på strimmel..
    So i did,

Blev derefter stoppet i Nyborg i kontrol af en motorcykel der var tungvogns betjent. Han skulle bare se kvittering og strimler.

NÅR du skriver ud hvilket du skal gøre både morgen og aften skal du vende strimleb om, notere dato-km-kørekortnummer-navn og underskrift. Der er linier indrettet til dette. Motorcykelbetjent gjorde mig opmærksom på kørekortnummeret ellers gjorde jeg alt rigtigt....

NEJ du må ikke køre uden førekort i 14 dage, det er tachografen...

Fra den dag du registrere fejlen til du indlevere dit kort ved politiet må der MAKS gå 7 dage. Efter din kvittering må du køre på strimler til du får dit kort,

Tænk på der er firmaer der ikke har biler med skiver i, ved fejl på kortet skal chaufføren ikke hindres i arbejde ved ikke at måtte køre med digi tacho.

• #22   12. jul 2011 Morten æsel : det jeg mener er at de tit bare tjekker dit kort når det er, vi havde en chauffør er havde kørt og snydt en del ved at tage kortet ud, og han var blevet stoppet 2-3 gange og det var ikke blevet opdaget

• #23   12. jul 2011 du må ikke køre på strimmel....og så er den ikke længere,,,det var kun i starten at man kunne det..

• #24   12. jul 2011 jørn c

hvis man ikke må hvorfor må muncken så ?? smiley
    og han blev endda stoppet og fik ingen bøde ?? smiley det undre mig

• #25   12. jul 2011 Og hvorfor er der så lavet så man kan udfylde bagsiden af strimlen hvis det er så ulovligt?? Og det er sgu trist at få et defekt kort hvis man er ved en vognmand der kun har biler med tachograf så må man bare gå hjemme... Har jeg godt nok aldrig hørt om...

• #26   12. jul 2011 v8trunte
    heller ikke mig og når der er lavet til at du kan udfylde den bagpå strimlen vil det også undre mig en del1!
    jeg tror nu på munken smiley

• #27   12. jul 2011 Du skal bare køre. Og når du er færdig printer du det ud, og skriver dit navn og alt det på. smiley Har en kollega som lige har gjort det, og det var ingen problem smiley

• #28   12. jul 2011 Munken har ret de herrer og damer. Vi har nemlig kun de digitale i posten.
    Har du derimod glemt, kortet hjemme eller andet, må du ikke køre på strimmel men skal skaffe kortet inden videre kørsel.

• #29   13. jul 2011 Jørn C
    Jeg synes du skal undersøge det inden du bilder folk noget ind. For jeg gjorde det i Juni 2011. Og det er noget vrøvl det du siger. Tror du dybt seriøst selv på at det skal gå ud over chaufføren og arbejdsgiveren når kortet ikke virker?

Og Thomas, hvis du stadigvæk er i tvivl, ring ind til færdselsstyrelsen og spørg efter dem der har med førekortet og gøre, det gjorde jeg den da mit kort ikke virkede. Du vil få nøjagtig samme svar som jeg gav dig.

• #30   13. jul 2011 2.1.6. Hvis førerkortet ikke kan anvendes
    I ganske særlige tilfælde kan et køretøj føres uden anvendelse af førerkortet. Det drejer sig om tilfælde, hvor et førerkort er beskadiget, ikke fungerer eller ikke er i førerens besiddelse (hvorved forstås, at førerkortet er stjålet eller er bortkommet). Det fremgår af artikel 15, stk. 1, 5. afsnit, at føreren i disse situationer skal gøre følgende:
    Ved kørslens begyndelse:
    • udskrive oplysningerne om det køretøj, han fører, og anføre følgende på ud-skriften:
    • oplysninger om navn, nummer på kørekort eller førerkort og underskrift, og
    • tidsgrupperne for ”andet arbejde”, ”rådighedstid” og ”pauser og hvil”.
    Ved kørslens afslutning:
    • udskrive oplysninger om de perioder, som kontrolapparatet har registreret,
    • anføre eventuelle perioder med andet arbejde, rådighedstid og hvil efter den udskrift, der blev lavet ved kørslens begyndelse, når de ikke er registreret af kontrolapparatet, og
    • anføre oplysninger om navn, nummer på kørekort eller førerkort og under-skrift.
    Det er Rigspolitiets opfattelse, at kørsel uden førerkort i de anførte situationer, hvor et førerkort er beskadiget, ikke fungerer eller ikke er i førerens besiddelse (hvorved forstås, at førerkortet er stjålet eller er bortkommet), forudsætter, at føre-
    ren straks ansøger om et erstatningskort, således at det kan dokumenteres, at der foreligger en sådan særlig situation, hvor førerkortet ikke kan anvendes.
    Side 21
    Som dokumentation skal en kopi af ansøgningen om erstatningskortet, som er bekræftet af kørekortkontoret, hvortil ansøgningen er indleveret, medføres under kørslen og forevises for politiet på forlangende.
    Bestemmelsen kan ikke anvendes, hvis førerkortet er glemt.

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/BAB5F36B-AD64-48EE-80A5-7691E6A46E26/0/forskrifter100407.pdf

Og der fik du det på skrift når folk skal være så påstående.!

• #31   13. jul 2011 så blev den ged da vist barberet, hva skulle vi gøre uden dig Munken smiley

• #32   13. jul 2011 Munken.

Super. Så lærte man også noget i dag.

Peter

Ok, på den måde. Ja så kan de sgu lære at kun tjekke kortet fordi det er det nemmeste.

• #33   13. jul 2011 Munken: Super! Fedt du gav dig tid til at finde det smiley og ja Jørn så er den ged vist barberet smiley

• #34   13. jul 2011 jeg skal prøve at skanne det stykke papir ind som jeg fik af Hillerød politi, da jeg stod med samme problem, så jeg skriver kun den besked jeg fik.og selv om jeg ansøgte med det samme om nyt førekort var beskeden at jeg ikke måtte køre lastbil med tachograf førend jeg havde nyt førekort.og samme besked fik min vognmand da han ikke troede på det,,, AF HILLERØD POLITI.....

• #35   13. jul 2011 De har da så tydeligvis ikke styr på noget som helst hos Hillerød politi!

• #36   13. jul 2011 De skulle da i hvert fald prøve at gå ind på deres egen hjemmeside og læse.. Og ud fra hvad du siger ville jeg da søge om tabt arbejdsfortjeneste efter de har misinformeret jer.

• #37   24. jul 2011 Har også lige været rumlen igennem, og man må gerne kører på strimmel, hvis den bare er udfyldt korrekt. Du må kører på strimmel ved fejl på kort eller tachograf sagde de til mig på samtlige politistationer jeg snakkede med. Det var den 31.maj. Og jeg snakkede med både Odense, Svendborg, Esbjerg, Vejen og Aabenraa politi, da jeg skulle ind til en station på min rute og bestille et nyt kort.

Lige i mit tilfælde måtte jeg så ikke køre på strimmel, da det var fordi mit kort var udløbet. Og det var min egen skyld, da jeg ikke havde fået det fornyet i god tid. men hvis det var på grund af fejl måtte man max kører i 7 dage indtil man havde bestilt et nyt, og med kvittering kunne man derefter kører indtil kortet kom med posten.. Man må forny det op til 2 måneder før det udløber. Og det tager ca.en uge.

De viste mig en skrivelse de havde fået på alle stationer, der indskærpede at man IKKE måtte køre på strimmel hvis det var på grund af manglende fornyelse ved kortets udløbsdato, men ellers måtte man godt.

• #38   24. jul 2011 jørn c

Hvad var årsagen til at dit ikke virkede?? Var det en fejl eller var det udløbet? For hvis det er udløbet gælder det ikke som en fejl, andet end en fejl 40 (40 centimeter fra rattet)...

Kommentér på:
Kørsel uden førerkort ved defekt kort

Annonce