{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.966 visninger | Oprettet:

Afspadsering hvad synes i om det? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..jeg har aldrig haft et job hvor med afspadsering. så kender ikke så meget til det.

For er blevet tilbudt et job hvor man desværre har det. Man er 14 dages lønnet, og får så 2 x 37 timer udbetalt og så 5 overarbejdstimer. og så bliver resten sat til side, så der er til at dække dårlige tider, så man evt kan holde et pr uger ferie,

Og så har de det sådan et man spare op til man har 111 timer = 3 ugers løn. og først der efter begynder man at få alt sine overarbejde udbetalt. og holder man så en uge fri ja så får man dem først udbetalt når man er oppe på de 111 timer igen. Ved ikke om det kun er mig der synes det vildt dårligt. for mit vedkomme er det kun 6.500 kr udbetalt for 14 dags arbejde ca. ind til jeg oppe på de der 111 timer i opsparning.

Jeg ville sku helst ha et job hvor man får hele lortet udbetalt. ellers er der jo ikke meget ved at kører lastbil, men hvordan har i det der hvor i arbejder.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afspadsering hvad synes i om det?
  • #1   25. jun 2011 Hmm nu i 50 der har læst det. Men stadig ikke nogle svar. Selv om deret seriøst spørgsmål. Ikke meget respons i kommee med gutter!

• #3   25. jun 2011 Jeg syntes personligt ikke om det. Arla har lige fået lov til det, med velsignelse fra NNF. Udmærket man skal ned på 37 timer. Men så skal dagen bare ikk være 12-15 timer lange.
    Hvem skal betale min løn når jeg går hjemme. Der mister jeg indtjening og jeg kan ikk lide og gå ned i løn. Jeg sagde op på Arla på grund af det. Søgte to job på en uge og fik to job tilbudt.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 2 Svar: 3
    #4   25. jun 2011 Vi har det på samme måde der hvor jeg arbejder, er ikke chauffør, men Servicetekniker, og syntes faktisk det er fint nok.
    Vi må max have 148 timer til at stå, derover bliver det hele udbetalt, timeløn + overbejdstillæg.
    Alt i alt er jeg godt tilfreds med det, men det kommer selvfølgelig an på om det udelukkende er på mester primisser med det afspadsering eller om du frit kan holde fri af de 111 timer, for han skal ikke bare bruge det til en opsparing for ham, det skal være til din fordel også.

• jan  a
    jan a Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 26
    #5   25. jun 2011 jeg ville sku ikke køre på den måde..
    kan ikke se hvorfor de skal have så mange timer til at stå.

• #6   25. jun 2011 ka se både fordele og ulemper.Nu ved jeg ikke hvad du skal kører men der kan jo komme dage hvor der feks ikke er noget at lave der har du så din afspasering af tag af i modsætning til os der får hele lønnen som så selv skal betale evt holde stille dage

• #7   25. jun 2011 Ja det ikke så fedt. Jeg kan slet ikke leve hvis ikke jeg får det hele udbetalt. Hus 2 biler og 2 hunde og en kæreste på su hehe.

Så ville lige hører om det kun var mig der tænkte sådan!

• #8   25. jun 2011 Og der ca 45 - 50 timer om ugen

• #9   25. jun 2011 Thomas P
    det jo ikke smart at sætte sig dyrer end man har råd til på fagforening så det kan vel siges at være selvforskyldt:D

• #10   25. jun 2011 Tja, jeg mener det er en uskik, Hvis vognmanden mener, at man skal køre mere end 37 timer, så må han bare hoste op med skillingerne - Færdig slut!

Jeg har kun været et sted hvor der var noget lignende - Der fik vi det af overtimerne der var overtidstillæg udbetalt og normaldelen sat hen til afspadsering. Det var noget bøvl og i øvrigt svært demotiverende - Så det droppede jeg ret hurtigt.

Jeg er sådan set enig med Hyler i, at man ikke bør sætte sig hårdere end man kan klare sig på støtten - MEN - Det skal vognmanden da ikke spekulere i!

• #11   25. jun 2011 Måårten Ææs .
    vi enig i at vognmanden ikke skal spekulere i det onvendt er det jo heller ikke hans problem hvis folk søger arbejde som ikke har tænkt sig om inden de invistrede

• Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

Emner: 1 Svar: 189
    #12   25. jun 2011 Jeg kører med afspadsering, og der er det halvdelen af overarbejdet(undtagen overarbejdetillæg, som bliver udbetalt med det samme), som går ind på kontoen.. For mig er det fint nok, for når der ikke er en disse at lave, så kan man blive hjemme, istedet for at rende rundt på pladsen og lade som om at man laver noget.. Her hen over foråret har jeg kørt med 2 afspadseringdage om ugen, da der ikke har været noget at lave..

Men hvis det er 45-50 timer om ugen, så går det rimlig hurtigt med at få sparet de timer sammen

• #13   25. jun 2011 tjener jo nok til mit forbrug med det job jeg har nu. vil jo bare heller kører lastbil end traktor hehe

ja det rigtig nok at 111 timer hurtigt bliver optjent. meeeen!!

• #14   25. jun 2011 det skulle vel ikke være erik nielsen og søn på odense havn

• #15   25. jun 2011 Kan sagtens følge dig i at det er federe at have pengene udbetalt smiley Men se på den lyse side, du har mere tid i privaten og få ordnet nogle ting evt?

• #16   25. jun 2011 Vil understreje at jeg vil selv have alle pengene i lommen smiley

• Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

Emner: 1 Svar: 189
    #17   25. jun 2011 Jeg vil så også lige indskyde, at hvis vi skulle få lyst til lidt ekstra penge til en lønningsdag, så kan vi bare bede om at få x antal timer udbetalt.. Men jeg havde det fint nok med et periode med 3 dags uger.. De dage jeg afspadseret var alligevel dage, hvor jeg kun havde 7.5 timer på arbejde, så det mærkede jeg ikke, at jeg gik hjemme i stedetfor..

• #18   25. jun 2011 Hyler

Det er da lidt noget ævl! - I hvor mange jobannoncer ser du, at der står, at overarbejde IKKE udbetales?
    Jeg har ALDRIG oplevet det!

Og helt ærligt, hvis f.eks. DIN vognand gjorde det sådan, så havde han ingen folk!

Det er simpelthen et fåtal der har råd til, at leve af 37 timer som chauffør - Det er mulig, at det lader sig gøre hvis man bor i Holsted, Ribe, Gørding eller noget der ligner, men for dem der bor bare i nærheden af en storby - Glem det!!

• #19   26. jun 2011 Måårten Ææs .
    hvor skriver jeg det står i stillings opslag og hvor skriver jeg man kan leve af de 37 timer.læs nu hvad jeg skriver.jeg skriver jo netop at han IKKE skal tænke sådan men at det omvendt heller ikke er hans problem hvis folk har sat sig for hårdt.Det kunne jo være der var andre årsager til man skulle spare op til afspasering feks hvis han nu ved der perioder hvor der INTET er at lave.Så det da smart nok tænkt af ham i stedet for at miste folk i den periode og så skulle lære nye op når der igen er noget at lave.

• #20   26. jun 2011 Hyler

Jamen du skrev ikke det med annoncen, men du skrev, at det ikke var vognmandens problem hvis ikke man havde tænkt sig om inden man søgte jobbet - Så påpeger JEG, at det nærmest er umuligt at vide NÅR man søger jobbet, netop fordi, at det kun sjældent står i annoncen.

I den her branche er det sådan, at det kun er et fåtal der kun arbejder 37 timer og stort set alle går ud fra, at de får overtimerne udbetalt og de derfor kan leve fornuftigt selvom de måske er ufaglærte.

Chauffører har altid enten været drevet af lysten til at køre lastbil eller af muligheden for at tjene en god hyre og tilhører man de sidste, så er det da ikke fedt at afspadsere.

Jeg kan sagtens følge logikken i afspadsering og da især hvis man ved der er sæsonudsving - JEG gad bare ikke kører f.eks. 12 timer om dagen i 3-6 måneder og så kun få 37 timer udbetalt. Ikke på vilkår!

• #21   26. jun 2011 Måårten Ææs .
    "Jamen du skrev ikke det med annoncen, men du skrev, at det ikke var vognmandens problem hvis ikke man havde tænkt sig om inden man søgte jobbet - Så påpeger JEG, at det nærmest er umuligt at vide NÅR man søger jobbet, netop fordi, at det kun sjældent står i annoncen"

nu forstod jeg hvad du mente så vi er enig

nej jeg gad heller ikke det skal der ikke være tvivl om

• #22   26. jun 2011 jeg har prøvet begge dele og jeg vil gerne tilbage på ordningen det er sku så lækkert når man bliver smidt hjem om vinteren at kunne gå og få sin løn og hygge sig. i stædet for at blive smidt på fagforeningen på dagpænge og blive kastet i aktivering i alt muligt lort som man ikke har lyst til alligevel. man skal afspadsere sin overtid alligevel hvis du bliver fyret inden du har ret til dagpænge og der har du brugt alle dine overarbejdspænge og hvad gør man så?

Kommentér på:
Afspadsering hvad synes i om det?

Annonce