Kørsel uden kørekort..!? {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens.
Er i lidt af et dilemma, eller både og for inderst inde ved man jo nok godt hvad man skal gøre, men vil alligevel høre jer herinde..
Sagen er den at jeg har en bekendt som er begyndt at tage C kørekort og har været i praktik hos en vognmand, jeg har bare troet at han har været med på passagersædet men nu har jeg så fundet ud af at han selv har kørt og at han også kører sort for den vognmand nu, mens han er på kontanthjælp.
Han mangler "kun" køreprøven nu her og den skal han vel egentlig til om ikke så længe endnu. Skal jeg kontakte politiet og fortælle dem om sagen eller skal jeg lade det fare og undlade at risikere vores bekendtskab..
Lad mig høre lidt vise ord fra jer af..
MvH
Jesper
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.097
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 983
Han bliver nok fældet af politiet/færdselsstyrelsen, hvis han da ellers ikke har snydt med skive/førerkort...
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.086
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 36
Så vidt vides har han kørt på andens skive/kort..
Han er bare desværre sådan en type der altid konsekvent snyder og bedrager og ofte ikke selv kan finde rundt i sine egne løgne, så nogengange ønsker man jo lidt at man kan ramme ham så han kan få lidt af sin egen "medicin"
Men hvordan lyder det ikke også for vores branche hvis han nu skulle komme galt afsted og måske endda er uden skyld.. Men kan da lige se overskrifterne.. LASTBIL CHAUFFØR UDEN KØREKORT DRÆBER osv osv osv..
Nå men det var også bare en tanke der nagede mig, mest fordi jeg aldrig selv kunne finde på det..
dec 2010
Men ja man burde faktisk melde ham og vognmanden.
For det er snyd og bedrag...
Men hvad siger din indre sans dig??
dec 2010
Jamen min indre sans siger at jeg skal gøre det for er godt træt af alt hans snyd.. Omvendt vil jeg jo heller ikke spilde politiets ressourcer hvis jeg angir ham og han så består køreprøven om en uge og de laver kontrol hos vognmanden om en uge +et par dage og dermed ikke fanger ham..
Det er ikke mht kørsel at jeg har taget ham i at snyde og bedrage(kun det med kørekortet nu her), ellers er det mest det offentlige og forsikringsfusk og i den dur.. Men det er jo ting der rammer os alle..
dec 2010
Normalt er det heller ikke noget jeg gider blande mig i, men når man gør det så meget som ham her og næsten går og praler med det så bliver det altså lidt for meget..
Jeg spurgte ham næsten ligeud i offentligt forum på fjæset om han så havde kørt uden kortet og det sagde han ligeud at han havde gjort.. ikke noget med at hive fat i mig i privat chat eller noget.. nej nej.. så nu kan alle jo se det..
dec 2010
------------------------
Ham:
så mangler jeg kun køreprøven og en eu-prøve så har jeg stortkørekort
for 21 timer siden · Synes godt om ·
5 personer synes godt om dette.
Mig:
Troede du havde stort kørekort allerede og at du var igang ned det til hænger..?
for 19 timer siden · Synes godt om
Ham:
nej ikke endnu
for 18 timer siden · Synes godt om
Mig:
Nårh okay.. Synes bare du tidligere har skrevet at du var ude og køre stor truck..?
for 18 timer siden · Synes godt om
Ham:
ja det har jeg også været bare uden kort
for 17 timer siden · Synes godt om
--------------------------------------
Har så valgt ikke at skrive mere til det..
dec 2010
Men du skal ha nogen beviser.
Og du spilder da ikke politiets resourcer.
Men du skal nok holde meget lav profil, sådan at det ikke rammer dig selv.
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 4
dec 2010
Har desværre ingen beviser ud over det han selv siger.. Vil prøve at finde ud af hvem han kører for..
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 20 Svar: 457
mener bar det er forkert at stikke ham..
men på den anden side ser jeg også en go grund til at gøre det..
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 6 Svar: 118
Jeg kunne forstå hvis han havde prøvet at køre ude i et industriområde. Men det der er simpelthen for dumt.
Jeg gad hvert fald ikke sidde med dårlig samvittighed over ikke at have gjort det, hvis der skulle ske en ulykke
dec 2010
dec 2010
Og nej, ikke bare i et industriområde.. sjælland<->jylland som jeg kunne forstå det..
dec 2010
Grunden er simpelthen at når du som 18 årige med bilkørekort simpelthen ikke har erfaringen du skal først til at lære at begå mellem andre billister.
dec 2010
Ville du så ikke melde ham for det, eller bare sige : fy det er ikke pænt.??
dec 2010
Følger: 92 Følgere: 97 Lastbiler: 3 Svar: 28
og det medat melde ham det er snart moderne og være stikkersvin i dag forstår ikke folk kun bliver ratholder når de gerne ville være politimand ...
og ham der gutten der får en bøde på 3500 kr vis han har bestået teorien..
dec 2010
dec 2010
Ringer ind til politigården i roskilde imorgen og så må jeg lade dem afgøre det videre forløb..
@LKW det behøver ikke engang være en der lige har fået kørekort, har en kollega jeg kun nødig kører med da jeg synes jeg bliver kastet rundt i hans passagersæde når han sidder bag rattet i hans lastbil... *gys*
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 93
- alting har en første gang, og om du skal lære at køre som 18-årig eller 25-årig.. det er nok lige svært..
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 91
På forhånd tak.
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 571
dec 2010
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.954
Stikkeri er en forbandet uskik der burde udløse en dummeflad af dimensioner!!
Nu er jeg ikke så hård til religion, bibelhsitorie osv - Men var der ikke noget med en relativt smart fyr der sagde: Lad den rene kaste den første sten!
Der er INGEN i den her forbandede branche der er helt ren.
Pas dog Jeres eget - Eller gør som en anden foreslår søg ind til Politiet så i kan få afløb for Jeres magtsyge!!
Føj for en flok kællinger!
mar 2011
dec 2010
"Tænk hvis han pløjer en lille pige ned fordi han ikke er korrekt uddannet i at køre i en lastbil."
Enhver med lidt omtanke kan sgu da håndtere en lastbil, det behøver man ingen uddannelse til med mindre man er total maskin-mongol. Hvordan tror I lige alle dem der i dag er de gamle rotter ellers har klaret sig. Der deles ærespriser ud hvert år til folk der har kørt i hundrede år og en ostemad uden at lave den mindste ridse og de har sgu aldrig fået en uddannelse. De har max fået 5 køretimer i en gammel 6 tons Bedford med en gummivogn og så afsted ud på de store vidder.
Jøsses mand for en gang selvhøjtideligt ævl!
Det er altså ikke rumteknologi at styre stor vogn. Føler man det sådan bør man nok søge et andet job.
dec 2010
min holdning til dette er, at det er PISSE dumt, jeg gad ikk få udsat min kørerprøve osv. med et par år, fordi man vil spille smart og ikk gider vente.. men igen, folk er forskellige, gør hva I har lyst til.. jeg er helt enig med måårten ææs.. han har sku fat i den rigtige tråd her..
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
feb 2011
Følger: 1 Svar: 26
så ring du bare imorgen..
dec 2010
Følger: 44 Følgere: 43 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 182
for det andet, så kan du ikk starte på amu, før du er 21 for der ska du ikk i lære jo
dec 2010
Ville I melde ham?
Hvad hvis han kørte nogen ned,(evt. slå dem ihjel), ville I kunne leve med det resten af jeres liv??
Personligt ville jeg melde ham, om det så var min bedste ven eller et familiemedlem. Og ja jeg kan sige mig fra ikke at kører spiritus påvirket.
Drikker aldrig mere end max 1 alm. øl hvis jeg skal kører.
Jeg mener at hvis I ikke gjorde noget ved det, og I kendte noget til det, så er I mere eller mindre medskyldige...
dec 2010
dec 2010
Følger: 44 Følgere: 43 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 182
er jeg egentlig os glad for...
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Følger: 29 Følgere: 27 Emner: 16 Svar: 63
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 42
dec 2010
Hvor får man et CVR nummer der er godkendt til at have ansatte på???
Kenneth
Og hvad så med dem der tager et stort kort i en almindleig køreskole i en forvogn/hængerbil og så aldrig kommer til at køre med andet end trækker/trailer - Er de mindre farlige, eller får man på magisk vis erfaring med trailer så snart man har siddet i en skolevogn???
Fint du mener som du mener, men din argumentation stinker big time.
Og hør så her svedske, du skal lad være med at sammenligne mig med nogen som helst - Kan du fatte det!!!!
Du fører dig frem som om det er dig der er inde i Politidirektøren, Trafikministeren OG Birgitte Stallone på en gang - I virkeligheden er du kun en snothvalp der tror du kan det hele fordi du har taget en fucking chaufføruddannelse og nu kører fyn fald i en gammel forkneppet kasse.
Hvis du vil svinde mig til, så få noget hår på brystet og nogen kilometer under hjulene indtil da, så brug din energi på nogen af din egen skinhellige slags. Du er hverken stor nok, gammel nok eller erfaren nok til at udtale dig om hvad jeg gør, kan og vil!!
Det er mulig jeg er en gammel nar, men i det mindste har jeg både forstand, moral og en smule værdighed i kroppen - Ting du ikke ejer en flig af. Hvis der stod i færdselsloven, at du skulle kysse på hver en grim kælling du kom til at holde for rødt for, så ville du gøre det - Jøsses mand!
Total curling unge i højeste potens!
Og så er det rent faktisk sådan, at der er en verden udenfor Fyn og kører man der ud, så ville man selv for lange 10 år siden ende i langt mere trafik end du nogensinde kommer til at opleve når du er på tur med din kornbil! Vi er da mindst 2 herinde der har været så frække, at vi er kørt længere væk end en madpakke kunne klare.
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 93
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.602
Du er lige en tand for regelret i min verden...
MEN...
nå det er sagt...
Jesper P > Få ham meldt og gør det i går... både ham og vognmanden...
mar 2011
Jeg gentager lige igen: I har kun indicier og dem kan i ikke bruge til ret meget... Find noget konkret på ham først du kan bruge til noget, eller politiet kan bruge til noget - Eller lad vær' med at spild deres tid...
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 5
ikke alt det andet der ?
dec 2010
Følger: 53 Følgere: 52 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 295
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 42
dec 2010
Din ide er jo meget god - Næsten.
For at melde nogen, så skal man vide hvor de er, hvor de kører hen i hvad de kører - Registrerings nummer er et krav. Ser det ud som om, at ham gutten her ved ret meget med sikkerhed, udover det ham kammeraten har pralt med på facebook??? Næææ egentlig ikke.
Der er ingen der aner om han bare er fuld af løgn og bare spiller smart eller om han virkelig kører.
Som Pedersen er inde på, HVIS han skal meldes, så få lige lidt styr på om der overhovedet er fugls føde på sagen - Det andet er spild af alles tid.
dec 2010
Følger: 53 Følgere: 52 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 295
Selvfølgelig ska han jo vide lidt mere om tingene
Hmm nej men det ville vel heller ikk skade af en kontrol, det er der da ingen der dør af, og hvis man ikk har noget og skjule så sku det vel os bare være helt iorden ville jeg mene
dec 2010
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
Men jeg hørte en historie om en chauffør da havde kørt i 10 år uden kørekort til lastbil uden at blive stoppet, men det var vist en god gammeldags kanal 19 historie
dec 2010
Desuden har du åbenbart ingen form for moral - eller har du bare misforstået ordets betydning?
mar 2011
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 91
dec 2010
Enhver kan køre i 100 år uden kørekort uden at der kan ske en disse ved det, det eneste det kræver er en bil uden tachograf. Det er vel det eneste gode der umiddelbart er ved tachografen, at den fjerner den slags muligheder.
Kører man i en bil med skive kan man skam sagtens tåle at ryge i kontrol uden at det bliver et problem. Det kommer max til at koste en mindre bøde på 500-1.000 slag.
Nicolai Sune og andre kloge unge mennesker.
Hvis i nu ikke lod jer sådan forblænde og ikke var så sarte og fintfølende, så ville i fatte, at jeg ikke har været i nærheden af at hidse mig op endnu, der er lang vej endnu - Men det viser jo bare hvor sarte i unge er. Der skal ingenting til, så tror i, at fanden er løs i laksegade.
At Victor og andre tror, at de ved, at jeg altid er sur kunne ikke være mere forkert og det kan bestemt bekræftes af dem der kender mig - Jeg er faktisk temmelig positiv anlagt, men igen, jeg er ikke vant til at omgåes curling unger, jeg er vant til at omgåes voksne mennesker der ikke tuder fordi der kommer lidt bandeord på bordet.
Men EEN ting er helt sikkert og det er, at en snotnæset knægt ikke skal sidde her og uimodsagt spille smart på min bekostning og sådan er det her og sådan havde det været hvis han havde stået overfor mig - Omend jeg tvivler på, at hans mod havde rakt så langt hvis han ikke sad bag hans skærm.
Nicolai Sune - Hvordan kan du udlede heraf dette emne at jeg ingen moral har??? Du aner da INTET om mig. Godt klaret ellers.
dec 2010
Jeg bander også selv - hvem gør ikke det? jeg syntes bare at det er brandærgeligt at du ikke argumentere uden at skulle bruge det sprog i en debat.
Til sidst vil jeg besvare dit direkte henvendte spørgsmål med et nyt spørgsmål til dig Måååårteen æææs - hvordan kan du så antage at Kenneth c hverken ejer fostand, moral eller værdighed?
mar 2011
dec 2010
Hvordan jeg kan antage noget som helst skal jeg da ikke forsvare overfor dig - MEN - Når nu JEG mener, at det Kenneth skriver, signalerer, at han udtaler sig om noget han netop IKKE har FORSTAND på, så er det nemt at antage, at der manglen på sammen FORSTAND der driver hans indlæg og hans mening i øvrigt. Folk der ejer moral og værdighed, de stikker ikke andre - Sådan er det bare.
Gør det nu ikke sværere end det er!
At du opfatter det jeg poster som værende nedværdigende må jo stå for din egen regning, jeg vil bare mene, at er det tilfældet, så er man sart. Desuden, så har du jo kastet dig ud i, at forsvare en dialog mellem to hvoraf du IKKE er den ene og enten ved du ikke hvad der er gået forud alternativt er du lidt tung i det hvis du ikke forstår hvorfor jeg udtrykker mig som jeg gør. Jeg ved ikke hvilke af mulighederne der passer, så du vælger bare selv.
Man behøver ikke være ret vågen for at kunne regne ud, at det åbenbart er nødvendigt at understrege sin pointe i den sammenhæng.
I øvrigt udelukker mig sprogbrug ikke argumentation - At du og/eller andre så vælger KUN at fokusere på mit sprogbrug er så jeres tab, det er ikke mig der misser pointen. I øvrigt skriver jeg som jeg taler når/hvis jeg debatter engageret. Det er der faktisk ikke noget unaturligt i - Udover, at det altid bliver opfattet langt værre på skrift, men igen, det er modtagerens tab og ikke mit.
Pedersen
Drop debatten, folk kan tydeligvis ikke forstå, at det der er kopieret fra Facebook ikke beviser en disse, det er tomme påstande der snildt kan være løgn fra ende til anden.
Det havde været et bevis hvis der havde været vedhæftet et billede der rent faktisk kunne dokumentere hvad han har foretaget sig.
Benny
Jamen jeg anfægter jo netop IKKE, at den historie du har hørt ikke skulle kunne være sand, faktisk skriver jeg, at det ikke er noget problem at begå sig uden kørekort, men kan bare ikke betjene en bil med tachograf - Eller det kan man godt, men det er for risikabelt.
For en del år siden fik Brdr. Kier i Århus en chauffør taget der ikke havde haft kørekort i 100 år. Det medførte nye procedurer for hvordan man kunne forsøge at undgå det kunne ske igen.
dec 2010
dec 2010
Tøser, tag nu kjolen af og kom frit frem hvis der er noget i gerne vil sige, hvis ikke i tør sige det direkte, så drop det dog. Alt det der jamren til en voksen eller jeres mor, det er bare for tøset!!
dec 2010
Du har jo ikke fattet en brik af min pointe. Flot!
Jeg kan da fint acceptere, at folk vil overholde loven, det gør jeg da også selv, men jeg kan ikke acceptere stikkeri det er DET, det handler om for mig og intet andet.
Det rager da ikke mig, dig, Per, Poul, Palle eller Lis hvad andre mennesker gør. Pas da jeres eget og brug lidt mindre energi på andre. Og da især når der ikke er flig af beviser for hvad der foregår.
Jeg brækker mig sgu over folk der er SÅ hellige. Som jeg startede med at skrive: Lad den rene kaste den første sten! Der er INGEN der er fuldstændigt rene i den her branche og så skal man bare blande sig udenom hvad andre gør og ikke gør.
Og nej, det holder ikke at sammenligne med spritkørsel - Den kommer på bordet hvergang - Man udgør ikke pr. automatik en fare for andre bare fordi man ikke har kørekort, der findes folk der kører væsentligt bedre og mere sikkert allerede som 14-16 årige end andre nogensinde kommer til. Nogen har flair for det andre har ikke og de sidste lærer det ALDRIG!
Du får det til at lyde som om, at hvis ikke man har taget den der langt ude chaufføruddannelse så er man trafikfarlig. Så nu spørger jeg igen, hvad med dem der begyndte at køre for mange år siden der kun havde 2-4-6 køretimer og så afsted - Var de og er de stadig pisse farlige???
I så fald, så vil jeg da gerne se noget dokumentation for, at de chauffører der har taget uddannelsen har færre skader - Men den findes ikke. Akkurat som der heller ikke er belæg for at sige, at uheld og skader er faldet efter bødekataloget blev strammet - Det handler slet ikke om sikkerhed, men om symbolpolitik og penge og ikke en disse andet. Men det er nok bare svært at forstå når man er ung.
Jeg har også tidligere skrevet i selverkendelsen navn, at da jeg var 20-25 da var jeg akkurat lige så "klog" og skråsikker som du er nu, men jeg kan da godt se når jeg kigger tilbage, at jeg nok ikke var helt så klog og smart som jeg gik og troede. Der er bare ting der kun kan komme med tiden og alderen, selvom det lyder uvirkeligt når man er ung og usårlig!
Så nej Kenneth, det handler ikke om røverhistorier og faktisk har jeg ikke postet noget her der bare er i nærheden af at være en røverhistorie, omend det for folk på din alder nok lyder sådan - Tingene var bare markant anderledes førhen og det langt mere end i vil tro på og derfor bestemmer i bare at det er trucker-røverhistorier fra ende til anden. Men jer om det.
Jeg ved, at jeg kan stå inde for hvert et bogstav jeg poster her, uanset hvad du og andre så synes om det og jeg ved, hvad jeg står for og hvem og hvad jeg er og noget af det der er allermest sikkert, det er, at i der har så travlt med at pege fingre af mig - I er ikke i nærheden af at ramme rigtigt. ;-))
dec 2010
Jamen det er jo hele min pointe - Man er ikke pr. automatik farligere fordi man ingen kørekort har - Hvis nogen løber ud foran dig eller hvad nu der ellers kan ske så man ender i et uheld ganske uden skyld, så bliver skaden jo hverken større, værre eller mindre af at du har kørekort. Så vi er jo slet ikke uenige her.
Jeg fastholder, at der er folk der har erhvervet kørekort der ikke burde køre så meget som en meter. De er usikre, de er ALT for fokuserede på reglerne, speedometeret osv. til at de har bare noget der ligner overskud til at se sig lidt omkring og forholde sig til den virkelighed de befinder sig i og de øvrige trafikanter. De agerer som om, at alle omkring dem er køreskoleelver og derfor kører de med hovedet oppe i røven uden at tage bestik af noget som helst.
Og bemærk så venligt, at jeg siger netop ikke, at jeg er klogere end alle andre, men jeg har en mening om tingene og så pointerer jeg, at den holdning og mening ændrer sig helt naturligt over tid som man bliver ældre og at det nok er derfor vi er SÅ uenige herinde i perioder. Alder og erfaring kan man ikke få andet end med tiden. Det gør ikke nødvendigvis en klogere, men det gør aldrig en dummere eller dårligere.
Jeg ar en kammerat der en gang påstod, at når hans kæreste og jeg, som er lige gamle havde haft kørekort i 10 år begge to, så var hun en lige så god og erfaren trafikant som mig. Hun kører til og fra job som enhver normal dansker og jeg kørte på det tidspunkt over 200.000 km om året. Det holder jo ikke en meter. Hans påstand var også, at hun var akkurat lige så godt klædt på til at begå sig i tæt trafik i Madrid, Paris eller what ever som jeg var - Det holder jo heller ikke, eftersom hun slet ikke er vant til den trafiktæthed.
Det er jo bla her kæden hopper af for Kenneth når han argumenterer med, at der ikke var så meget trafik for 10 år siden - Jamen hallo, der var stadig væsentligt mere trafik ude i verden end vi har her i landet i dag. Så uanset hvad du, Kenneth og andre ellers mener om os gamle røvhuller, så kan i bare ikke tage den erfaring vi har fra os og underkende den fordi det lige passer jer.
Og så er du lidt ude at samme sti som den med spritkørsel - Du definerer alle samfundsproblemer som værende ens - Det holder jo ikke. Der er da stor forskel på kvindehandel, narkohandel, pædofili, spritkørsel og så det at køre uden kørekort. Kom nu lidt ind i kampen!
Uanset så begir jeg mig ikke af med stikkeri - Det er bare det laveste overhovedet! Måske lige spritkørsel, pædofili og incest undtaget. Det rager da ikke mig hvad naboen laver eller ikke laver. At en gut vil køre uden kørekort rammer jo ham selv hvis han bliver knaldet - Det rammer da aldrig dig eller mig. Det værste der kan ske er, at der kommer mere fokus på kontrol af det og det er da kun en fordel og så længe du har et kørekort, så er det vel ikke et problem?
dec 2010
Husk lige dit argument med sikkerhed og love, når du lader speedometernålen glide over 80 på motorvej, og 70 på landevej... Eller er du bare så dobbeltmoralsk som alle de andre...????
Husk lige dit argument med sikkerhed og love når du får 500 kg overlæs på bilen, og du selvfølgelig ringer hjem og siger du ikke kan køre turen.... Eller er du bare så dobbeltmoralsk som alle de andre....????
Husk lige dit argument med sikkerhed og love når du Mandag morgen møder på arbejde og ikke syntes du er så frisk, for så går du jo ind og fortæller din vognmand at du du tager hjem igen.... Eller er du bare så dobbeltmoralsk som alle de andre...????
Det kan sgu godt ske Mååårten nogen gange vælter noget vås ud af mundvigen, men den med stenen er altså viise ord.... Lad den der er ren kaste den første sten.... Det er der kraftstejlme INGEN af jer/os der er.... Og det er FAKTA...
mar 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
dec 2010
Du er altså super sød og lidt nuttet når du er tøse-sur. ;-))
Hvem er i øvrigt gammel OG tvær?
maj 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
Nu skal jeg ikke gøre mig til dommer over nogen eller noget,-MEN.
Folk der kender blot en smule til mig, og til det jeg HAR lavet og det jeg fortsat laver nu, VED at der er noget om det jeg nu siger:
At melde en anden person, kan være både rigtigt og forkert.
Det afhænger flere ting, og ikke KUN om det man påtænker at melde for.
Derefter er der hele problematikken omkring "beviser". disse er til tider nødvendige, og til tider ikke, og det kommer igen an på hvad man ønsker at anmelde for o.s.v. TRO MIG JEG KENDER TIL DET.
Moral ? Hvad hulen er det nu ? Er det nu min moral eller den andens moral der skal anfægtes ? Der er mange løse spørgsmål.
Så er der sproget ? Jamen kære venner, er dette her ikke en debatside for chauffører, eller er det "Sønfagsskolelærer". Er man for sart til at blive "øffet" af, er man nok i en gal branche. Man skriver som man snakker, og det er sjældent at det bunder ret dybt. Dog kan det være hårdt for "sarte sjæle" at skulle "lytte" til voksne menneskers direkte ord.
Nå men til spørgsmålet om der skal anmeldes eller ej :
JA. hvis du virkelig føler at der er behov for at lave en anmeldelse, så er det præcis det du burde have gjort, frem for at skrive om det her.
Hvad alle vi andre tror,-tænker og mener om den sag,- kan ikke bruges til andet end at fylde siden her op.
dec 2010
Hahahahahaha
Jaaaah, hvis folk havde været udsat for de angreb du har, så havde de noget at pive over. Bølgerne har sgu gået højt da vi for alvor krydsede klinger.
Tonen er bare lidt mere rå i den her branche og sådan er det bare!
I øvrigt er jeg enig i meget at det du skriver, sådan overordnet betragtet - Men du kender jo min holdning til stikkeri. ;-))
dec 2010
maj 2011
Nu er det sådan, at når jeg endelig SKAL åbne mig omdette spørgsmål,-
så kan jeg bare sige at jeg ikke lige drager en parallel mellem at indgive en anmeldelse, og så være "stikker".
Det er på samme måde som når man går på line,- der skal sgu være balance.
maj 2011
Kørsel uden kørekort..!?