{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.643 visninger | Oprettet:

Følgebiler? {{forumTopicSubject}}

Hvornår skal der følgebil med en transport?

Jeg synes nogle gange jeg ser, f.eks en maskintransport, der er noget bredere end de 2,55 m. Og med 10 aksler og ekstra længde. Den kører kun med et "SÆRTRANSPORT"-skilt og rotorblink.
Øjeblikket senere ser jeg så en transport af en vindmøllehat, på en almindelig 3 akslet blokvogn, dog stikker den lidt ud over siderne, men ikke mere end maskintransporten. Der er følgebil bagefter.

Er det noget med bestemmelses-stedet der afgører hvornår der skal følgebil med ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Følgebiler?
  • #1   25. maj 2011 Anvendelse af ledsagebil

§ 37. Særtransporter, hvis samlede længde eller bredde overstiger henholdsvis 30,0 m og 3,65 m, på motorvej dog 4,0 m, skal være assisteret af en ledsagebil. Dette gælder dog ikke mobilkraner og containertruck, der anvendes på nærmere afgrænset område, jf. § 35 og § 36.

Stk. 2. Særtransporter, hvis tilladte hastighed på motorvej er 45 km/t eller derunder, skal på motorvej være assisteret af en ledsagebil, uanset dimensionerne af særtransporten.

Stk. 3. Ved krav om ledsagebil skal der anvendes mindst én ledsagebil for hver særtransport. Ved ledsagelse på veje med midterrabat skal ledsagebilen køre bag særtransporten. Ved ledsagelse på veje uden midterrabat, hvor særtransporten bredde overstiger 3,65 m, skal ledsagebilen køre foran særtransporten. I øvrige tilfælde skal ledsagebilen køre, hvor det er mest hensigtsmæssigt i den aktuelle situation.

Stk. 4. Såfremt godset er placeret således – eller godset har en sådan bredde – at føreren af særtransporten ikke har fornødent udsyn bagud og skråt bagud, skal der, udover en eventuel forankørende ledsagebil, til stadighed være en bagvedkørende ledsagebil.

Stk. 5. Politiet kan, når forholdene nødvendiggør det, fastsætte krav om assistance af yderligere ledsagebil(er).

Stk. 6. Hvis politiet assisterer særtransporten, kan politiet tillade, at brugen af ledsagebiler indskrænkes.

• #2   25. maj 2011 hvis du vil vide mere kan du se hele bekentgørelsen her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22669#K5

• #3   29. dec 2011 Tak for det Johan.
    Jeg sad lige og ledte efter bekendtgørelsen for skal flytte et skur i morgen på 3.65 i bredden smiley

Kommentér på:
Følgebiler?

Annonce