{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  traktorkørsel som 14 årig
  • #1   20. maj 2011 søg efter loven inde på retsindformation.dk eller ring til politiet og spørg.

jeg har ingen idé om hvad en evt sanktion ville blive, men for at kører lovligt med traktor på færdselslovens gyldighedsområde skal du have traktor kørekort. traktorkørekort kan erhverves fra du er 16 år.

• #2   20. maj 2011 den pågældene får en bøde og måske udsættelse a kørekort MAN SKAL VÆRE 16

• #3   20. maj 2011 Umiddelbart vil jeg da mene at det må være en bøde på 5.000 for manglende kørekort, som dog bliver halveret grundet din unge alder... Men husk at du gerne må kører i den på lukket område...

• #4   20. maj 2011 Ja på lukket område må du godt.. Men det skal virkelig også være lukket.. smiley

• #5   20. maj 2011 bøden er ikk så slem det er mere det hvis man er indblandet i en ulykke smiley

• #6   20. maj 2011 Mathias S: Du skal nok regne med at få en stor bøde ligemeget om du er i ulykke eller ej, HVIS du altså bliver taget.. smiley

• #7   21. maj 2011 Bøden <b> er </b> 5.000 kr. dog med reducering i kraft af alderen, sådan er det bare, og som Nesse skriver så <b> kan </b> de udsætte dit kørekort også, men ikke dermed sagt at de gør det...

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #8   21. maj 2011 Hvis du er indblandet i en ulykke hvor du føre af et køretøj som du ikke har kørekort til så er der <b> ingen </b> forsikring der dækker du skal selv betale for skader af egen lomme

• #9   21. maj 2011 5000 kr i bøde og usættelse af køre kort i 5 år.. hvis de er i det gode humør.. så vent 2 år og tag dit traktor køre kort..

• #10   21. maj 2011 Man får ikk udsat kørekortet første gang men ja vent lidt min ven

• #11   21. maj 2011 Lkw F: aaaar hooold nu.. bare fordi du er søn af en landmand giver det dig ikke flere rettigheder.. Min far er lastbilchauffør, jeg er 17, så må jeg også køre hans lastbil eller hvad?

• #12   21. maj 2011 Morten J > Inden du du taler ned til andre så undersøg lige om dine påstande er bakket op inden... ;o) For LKW F har faktisk ret, grunden til at jeg ikke har kommenteret det er at jeg ikke kan huske de helt eksakte regler for det, og ikke har gidet google det, men der er noget med at en landmandssøn (altså ejeren af traktoren og landbruget) må køre en traktor uden ledsager på offentlig vej fra gården til marken fra haner 14 eller noget i den dur, men er ikke sikker, og gider som sagt ikke finde dokumentationen for det lige nu...

• #13   21. maj 2011 Nu har jeg selv taget traktorkørekort.. Og det er ikke mere end lidt over et år siden. Og der nævnte vores kørelærer overhovedet ikke det der. smiley Og taler ned til ham gør jeg bestemt ikke, det er i hvert fald slet ikke min mening med min besked, det er blot for at understrege hvor latterligt det lyder smiley Men hvorfor ikke.. Der er jo efterhånden så mange underlige love og regler, så det er da ikke utænkeligt.. Men det lyder MEGET MEGET usandsyneligt.. 14 år, og med stor traktor på offentlig vej, bare fordi man er landmands søn.. Så burde man jo hellere ikke skulle være 16 for at køre på knallert. smiley

• #14   21. maj 2011 Morten J > Det eneste jeg ved er at reglerne <b>har</b> været sådan, om de så er lavet om ved jeg ikke, men det er ikke ret længe siden jeg faldt over det sidst...

Og at man skulle måtte køre på knallert før man blev 16 ville i min verden heller ikke være et problem, jeg mener selv at en burde sættes ned til 15 år, samt nogle andre tiltag mht hastighed etc, men det er ikke her vi skal diskutere det ;o)

• #15   22. maj 2011 Nej nej selvfølgelig ikke smiley Men nu har de vidst endda også sat det ned til 15 smiley

• #16   22. maj 2011 Lige til sidst, så mener jeg kun der har været tale om at sætte alderen end, men det er vist ikke endeligt vedtaget, men jeg kan tage fejl.. :o)

• #17   22. maj 2011 Mener at have læst noget om, her i den her uge, at det er vedtaget, men hvem ved.. smiley

• Emil  J
    Emil J Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #18   3. jul 2011 jeg er lige blevet stoppet på en mf 35 og jeg fik af vide at jeg kunne få en bøde 5000 og en af mine forældre 1500 kroner

• Lasse O
    Lasse O Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #19   6. nov 2012 jeg kører traktor men ville godt vide hvad der sker hvis jeg bliver stoppet uden kører kort

• #20   10. nov 2012 Lasse O > Det står skrevet flere steder i tråden, det er det sorte der er bogstaverne... smiley

Kommentér på:
traktorkørsel som 14 årig

Annonce