{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.655 visninger | Oprettet:

michael K´s greatest hits vol 11 {{forumTopicSubject}}

24-12-2009 michael K

Så blev det juleaften venner...Og i skal da ikke snydes for en vaskeægte julehistorie fra landevejene....

Så vidt jeg husker var det julen 1993...Årstallet husker jeg ikke præcist, men hændelsen og julegaven glemmer jeg aldrig...

Det var imens jeg trak køletrailer for IAT i min elskede F12´er.. Jeg havde rakket rundt i Europa et par måneder uden at være hjemme, men min kære disponent Peter Højberg havde lovet jeg nok skulle komme hjem til jul... Læssede i Italien lillejuleaften, og da jeg langt om længe blev toldlukket gik det bare nordover med pinden i bund... Der var to indstillinger på speederen på den tur...On og Off...Kan huske jeg tænkte at bare nu for satan dækkene holder da nålen passerede 125 km/t og blev der...Jaja selvfølgelig ikke op af bakkerne men ellers lå nålen fast i bund på speedometeret.. Skulle losse i Berlin juleaftensdag, og jeg kan huske det skulle gå rigtig godt hvis jeg skulle nå det..

Jeg kom frem til kunden liiiige i sidste øjeblik før porten gik i, og selvom de var lidt mugne over at skulle arbejde over fik jeg da tømt traileren og så skulle jeg bare suse tom hjem...I skal jo forkæles lidt nu det er jul, som Peter sagde...haha..Ja flot peter.. :-)))

Kiggede på klokken og tændte en smøg mens kaffen stod på motorkassen og dampede...Øjnene hang nede på knæskallerne, og jeg kan huske jeg tænkte at jeg liiige kunne nå hjem til risalamanden hvis ikke min gamle fine volvo svigtede mig...Men...Det havde hun aldrig gjort før, så hvorfor skulle hun pludselig gøre det nu hvor det endelig gælder... Vred hende i gear og fløj ud af berlin med samme hastighed som førerens røvhul gjorde det i 1945...

Klokken 18 præcis landede jeg i Padborg efter at have brudt samtlige færdselsregler i den tyske lovgivning..Både de skrevne og uskrevne... Ringede hjem til min mor fra tolden for at fortælle hende at de godt kunne holde sovsen varm, for jeg var på vej hjem til Århus... Kør nu forsigtigt sagde hun..Vi venter med at spise til du kommer...Rolig gamle sagde jeg...Jeg er der om 1½ time...Nej sagde hun...Kør nu forsigtigt og så brug en halv time længere på at komme frem..Bliver nødt til at smutte mor, for min røv er kørt og jeg skal skynde mig at indhente den...Fuld hjulspind ud af tolden, og jeg kan huske jeg tænkte om jeg skulle se om jeg kunne finde en tank der havde åben i Padby så jeg kunne købe et par julegaver med hjem, men opgav...Dem må de sgu have til gode tænkte jeg...Det vigtigste er vel at jeg kommer hjem...speederen blev trampet i gulvet, og foden slap først sit tag i den da jeg ramte kolding..Skulle lige ind til IAT og kyle traileren af, og så videre nordpå i trækkeren...Det er nok den flotteste parkering jeg har lavet i mit liv...NOT...haha...Men den blev da kylet af i det mindste...
Tilbage på motorstien, og pinden i bund nordpå... Det gik bare rigtig godt, og der var jo ikke meget trafik så kilometerne blev ædt en af gangen i takt med smøgerne...Det hele spillede bare for mig, og humøret steg betragteligt jo nærmere jeg kom på Århus, og kunne næsten dufte andesovsen da jeg på vej ned af ejer baunehøj pludselig fik øje på et blå blink i sidespejlene...Kiggede ned på speedometeret og nålen der gladeligt hang på den forkerte side af 125, og alt julehumøret forsvandt sammen med nedbremsningen mens jeg tænkte på de mange timer jeg havde kørt, og måske den lidt sløsede omgang med skiverne jeg havde haft på denne årets sidste tur... Fik skidtet stoppet til sidst og højre dør gik op...En meget ophidset og total rød i hovedet politimand hoppede op mens han råbte: det er politiet, er du da fuldstændig vanvittig....Øhm..Næææ sagde jeg hvorfor tror du det? Ja sgu da fordi det da vist gik ret godt hva...Øhm, jaaaaeh...Det gjorde det vel...Må jeg se din skive spurgte den stadig ret sure betjent...Øhm..Helst ikke svarede jeg...Hvorfor ikk??? Fordi det har gået ret godt, ret længe...Rolig sagde betjenten så...Det er jul så jeg gider ikke rode med din hviletid, men farten slipper du satme ikke for...Okay sagde jeg så, og gav ham skiven...Han kiggede lidt på den, og sagde så: du skal sgu da være glad for den kun går til 125 km/t hva...Hva snakker du om sagde jeg...Lortet kan sgu ikke køre hurtigere....Vil du med over og se hvad jeg har målt dig til sagde han så...Satme ikke hvis det er mere end 125 da... DET er det sagde han...Nå for helvede da..Hva gør vi så...Han fortalte så at det han var mest sur over var at han havde optaget forfølgelsen ved Hedensted, og at han ikke kunne fange mig før baunehøj var satme noget svineri...Kunne ikke lade være med at grine lidt som han fortalte...Hver gang han var ved at være oppe ved mig kom der en bil i vejen for ham... Ja jeg kender det svarede jeg...De skulle satme have nogen bøder for at køre og sinke trafikken juleaften, men hvor fanden er politiet når man skal bruge dem... Ja de jagter lastbiltosser der tror de ejer det hele...nå for fanden...Hør nu her hr betjent... Jeg har ikke været i danmark i tre måneder..Hele famillien sidder og venter med andesteg, og jeg har ikke fået købt en eneste julegave men kæmpet en kamp for at nå hjem...Kom nu...Vis mig nu lidt julestemning og lad mig slippe...Bare denne her ene aften på året er sgu da ikke en aften og dele bøder ud...Vi kan jo lege sammen resten af året og du kan jo snuppe mig igen til Januar ikk...Kom nu, hva siger du...Han sad og tyggede lidt på den, og sagde så at han sgu blev nødt til at skrive mig, men okay...Hva siger du til jeg noterer dig efter hvad skiven siger...Altså 125 km/t og at du ikke har været i seng et par dage glemmer vi alt om....Arj kom nu sagde jeg så...100 må være max du skriver mig for...Tja...hvis du er utilfreds kan vi skrive dig for det jeg har målt og så lige kørehviletid samtidig...125 lyder bare smadder fint sagde jeg så... :-))))))
Han var faktisk flink nok, og vi sad lige og snakkede et par minutter inden han gjorde mine til at ville hoppe ud....Øjeblik sagde jeg så...Nu når du hopper ud, så skal du jo over i bilen ikk...Jooo sagde han...Jaja sagde jeg, og så skal du ha sele på og nok lige have indstillet sædet og radioen osv skal du ikk..??? Hmmm...Sidder du og spørger mig om hvor stort et forspring du får grinte han så....Ja sgu da..Jeg skal jo hjeeeeeem for helvede, svarede jeg og blinkede til ham... Hmm...Hvis du smider den over 100 flår jeg dig sagde han...110 sagde jeg...Michael sagde han så...Det er ikke en auktion det her...Nej nej, men kom nu lidt frisk for fanden da...Kør ordentligt sagde han og smilte til mig, og god jul...Tak nåede jeg lige at sige inden han smækkede døren i, og jeg lettede på ny....Med alt det lortet kunne trække, og betjenten kom ikke efter mig...
Famillien sad trofast og ventede da jeg parkerede trækkeren udenfor min mor, og da de hørte om min julegave fra politiet på 3600.- var der ikke et øje tørt, og at jeg ingen julegaver havde med blev glemt med det samme... Og så sænkede julefreden sig over det lille hjem, mens 12´eren stod udenfor og dampede...
Se det var et rigtigt juleeventyr...Tro det eller la´vær´... :-))))

Glædelig jul allesammen... :-)))

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
michael K´s greatest hits vol 11

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce