{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Kriterier for bedømmelse ?? {{forumTopicSubject}}

Nå nu sidder jeg lige og kigger lidt på de biler der efterhånden er herinde samt deres bedømmelser..

Og der er en ting jeg ikke forstår..

En stor del sender konsekvent en "Høj" bedømmelse afsted hvad enten det er en helt alm forvogn eller trækker hvor der måske allerhøjest er smidt nogle gardiner i..

Og det synes jeg et eller andet sted ikke holder en meter..

For når en rigtig pæn bil der er gjort meget ud af med lamper, pluds og meget mere og den får en Høj og en af de mere stylede show biler for Xtra Høj hvordan f... kan man så give en standart forvogn eller trækker fra feks Alex Andersen eller hvem det nu end måtte være og hvor der bare er smidt nogle gardiner i bedømmelsen HØJ...???

Der må da skulle være forskel et eller andet sted !? Eller skal vi bare være sådan jantlovs agtige at vi alle skal have mindst høj så ingen tror de er alt for meget ???

Det kan godt være jeg er helt ude i hampen her men undskyld mig der må sgu da være lidt forskel eller er det bare mig ??

Jeg er ihvertfald noget mere kritisk når jeg deler mine karaktere ud sådan generalt og så er det lige meget om jeg kender chaufføren eller ej..

Glæder mig til at høre jeres mening folkens !!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kriterier for bedømmelse ??
  • #1   5. mar 2011 du har en pointe der...

• #2   5. mar 2011 Jeg er helt enig, jeg har haft henvendelse fra et par stykker som ville have at jeg ændrede mine bedømmelser som så vidt jeg husker begge var middel til høje mod at de gav mine høje lige så, den ene efterkom jeg, men med udtalelsen om at jeg IKKE forventede at se en høj fra vedkommende, men at jeg forventede at vedkommende stemte med den bedømmelse som han fandt rimelig, resultatet blev at min den gule fik en høj (?) hvilket jeg ikke fatter...

Jeg har som stadard stående under begge min lastbiler at jeg ikke bare sender en høj afsted fordi jeg har fået en...

Jeg bedømmer ikke kun ud fra standen af bilen, men også ud fra tekst og billeder, og stinker de to ting, så kan der NEMT ryge en lav over disken, selv om bilen er verdens fedeste og aldrig er set federe...

Hvilket jeg så sent som idag har fået en sviner for af en der netop har indkasseret en lav fra mig...

Den kan ses i en tråd der netop omhandler indstemning af biler...

• #3   5. mar 2011 Min mening: Hvis man har en standart forvogn, med gode billeder, god tekst osv, alt i alt en rigtig god oprettelse, synes jeg den fortjener en høj.. Hvis derimod det er en speciel bil, med alt muligt gejl osv osv på.. Og det er dårlige billeder og næsten ingen tekst.. Ja så vil jeg faktisk hellere give forvognen en høj.. smiley

• #4   5. mar 2011 I kan stemme som i lyster - Bare jeg kun får X-tra høje. LooooooL

Hvis jeg skal være lidt seriøs, så er jeg ret meget med Claus. Eller faktisk er jeg ret meget med Jer alle her. Tingene skal hænge sammen.

• #5   6. mar 2011 jeg er helt enig hvad Claus siger. Jeg har det bare sådan at det er svært at få det skrevet som man gerne vil så det fremstår rirgtig til alt det man har lavet men siger så heller ikke at profilen fortjener en x.høj. Men hvis man kan se at der er lagt mange timer i en vognen og tekst'en ikke hænger sammen så er der nok en grund. Mvh bo

• #6   6. mar 2011 Bare kom igang med at stemme på min! Tjeeep..

• #7   6. mar 2011 er det her blevet ligesom en latterlig lastbilshow i Vandel????

• #8   6. mar 2011 EK T

Hvad mener du?

• #9   6. mar 2011 Jamen det jo en kendsgerning at laaangt de fleste lastbiler som får en præmie i Vandel er biler som har været månedens lastbil.

Det betyder måske at man os her skal til at være en kritisk dommer og se om bilen har været i diverse blade..

Folk må da stemme som de vil syns jeg.

• #10   6. mar 2011 Hørt..

• #11   6. mar 2011 EK T

Det med Vandel anede jeg ikke. Jeg har aldrig været der.

Klart folk må stemme som de lyster, men Claus har da en pointe i,.at hvis en standard bil kan få en høj, hvad skal en custombil så have.

Personligt er stemmerne ikke noget jeg går op i, men det er der jo nogen der gør.

• #12   6. mar 2011 Jeg har det sådan, at jeg deler kun høje og x-høje ud, men det gør jeg så også kun til biler som jeg virkelig syntes der fortjener det, de resterende biler får simpelthen bare ingen stemme, ved godt at dette kan give et skævt syn i bedømmelses statistikken. men jeg syntes ikke at jeg skal bedømme folks bil til at være "mindre værd". så hellere ladevære med at bedømme den....

• #13   6. mar 2011 Søren N
    Du har en pointe der.
    Men en standard bil kan jo stadig være nydelig og velholdt når den er nogle år gammel. Og en som har en rigtig fed vogn bygget op kan for den sags skyld da være meget slidt så ville jeg da hellere give en høj til en standard vogn og undlade og stemme på den som i sin tid var en fed vogn.

• #14   6. mar 2011 EK T

Du har fuldstændig ret i de eksempler der, men hvis vi nu ser bort fra de der usædvanlige biler de selv efter 5 års brug står som nye - Så er det da rigtigt at der burde være lidt forskel på stemmerne - Problemet er jo som Kenneth er inde på, at folk ikke kan tåle at få en lav eller middel stemme, de tager det jo ganske personligt og det er da for latterligt.

Uanset hvor mange penge og timer man bruger på sin bil kan man jo ikke forvente at alle bare synes det er det fedeste ever. Smag og behag er heldigvis forskellig. Og det burde stemmerne afspejle.

• #15   6. mar 2011 Måårten

Med den vogn du kører i burde man jo ingen stemmer kunne få hehe...
    Nej det en fed bil du holder dig..

f.eks havde manglede der en høj ved mig i fredags i forhold til hva der var i torsdags. Så der må jeg jo erkende at der åbenbart er en som ikke brød sig om en af mine udtalelser og slettede den eller måske bare have slettet sin profil herinde. Men det bare ikke noget jeg går oppe i. Men kan se at ville jeg gå op i det så skal man ikke vælge en daf ihertfald. Hovedsagen er jo man selv kan lide hva man kører i også kan andre stemme som de vil.

• #16   6. mar 2011 EK T

Det er jo fuldstændigt latterligt hvis folk ændrer deres stemmer fordi de ikke kan li det man står for eller skriver her på siden. Det bliver bilen jo ikke hverken flottere eller grimmere af.

Og nu synes jeg da ikke min bil er SÅ anderledes, der er efterhånden en del biler på de danske veje med motiver. Men bevares, den er da finere end en standard hvid DLU bil. Men din bil er da også fed, nu er jeg ikke så vild med DAF, men derfor kan jeg da godt synes, at den ser fed ud. Det jeg har mod DAF har intet med design at gøre - Jeg har bare haft en mængde uheldige oplevelser og så sidder jeg ikke pisse godt bag rattet i den. Men stadig, så gør det da ikke din bil mindre fed.

Det er da for langt ude, at hvis folk sidder og stemmer efter deres mærkefanatiske overbevisning.

F.eks. skinner det tydeligt igennem i min profil og i flere indlæg jeg har postet, at jeg bestemt ikke er Volvo mand. Men derfor kan jeg da godt være ok godt tilfreds med den bil jeg kører i.

Måske der bare er mere børnehave over det herinde end man umiddelbart skulle tro. ?

• #17   6. mar 2011 Synes da det er godt med lidt debat.. Et eller andet sted er vi jo mere eller mindre enige..

Og et eller andet sted ville det jo være godt med nogle flere muligheder for bedømmelse så man ikke "kun" kunne vælge mellem lav, middel, høj og xhøj..

For jeg er helt enige med jer i at bare fordi det er feks en motiv bil behøver den langt fra have høj eller xhøj standart og at en mere "alm" bil sagtens kan være høj eller xhøj..

Men synes bare det var sjovt at få en debat igang omkring emnet..

I forhold til det med Lastbilshow så har jeg lidt den holdning at det er et show helt for sig selv i forhold til alle andre shows rundt i dk..

I Vandel er det feks uhyggeligt svært overhovedet at tage en præmie medmindre man køre i Scania eller Volvo.. De senere år har kun omkring 3-4 biler som ikke var et af disse mærker taget pokaler med hjem fra Vandel.. Og det selvom der også er rigtigt mange flotte biler fra både Mercedes, Daf, Iveco mm..

Jeg hørte feks engang en dommer udtale sig om en bil, at jo det var da en gennemført og flot bil, meeen nu var det jo ingen Scania eller Volvo så den kunne ikke komme på tale til en top 3.. Og hvor sygt er det lige !?

Den med at mange af bilerne der har vundet deroppe har været forside biler er jeg sådan lidt både og enig med.. For en stor del af de biler har været på forsiden men nogel før og andre efter de har vundet en pokal..

Og så lige en kommentar til det med hvilken kommentar man giver og modtager.. Hvis jeg vælger at give en lav eller middel til en bil som jeg ikke synes skal have mere og så får en hævne lav eller middel stemme tilbage jamen så er det da barnligt og trælst men sådan må det jo pt være da der kun er de 5 bedømmelser at vælge imellem..

Jeg begynder ihvertfald aldrig udelukkende at give høje og xhøje for at tækkes alle og ikke sårre nogen "følelser" !!

Og så må vi jo bare se om folk kan finde ud af at være voksne eller om vi skal tulle rundt helt nede på børnehavenivauet !!

• #18   6. mar 2011 Jeg giver også stemmen efter hvad jeg syntes..

Og så jeg sateme ligeglad med hvad jeg får tilbage - for jeg er sateme ligeglad.
    Jeg har bygget min bil, som jeg vil have den, og så er jeg jo ret så ligeglad med hvad andre tænker - tak..

Så jeg er sateme ligeglad med hvad folk stemmer.. SORRY ! smiley

• #19   6. mar 2011 jeg er sgu os kold over hva folk stemmer ved min bil. Men har heller ikke selv stemt under en høj da jeg så vælger at lade være..

• #20   6. mar 2011 EK T

Det da altid dejligt at vide, for så ved jeg du syntes min skal have en lav, looOool smiley

• #21   6. mar 2011 christian S
    Ja beklager men det billede hvor du holder ved siden af en gammel Kaj Madsen bil fucker det hele op hahaha...

• #22   6. mar 2011 EK T

Haha, nu er det en "Hans Christian Pedersen" bil, har aldrig været Kaj Madsen, de ligner godt nok hinanden lidt, men STOOOR forskel.. smiley

• #23   6. mar 2011 christian s
    Så var du heldig at den så lige røg igennem nåleøjet hehe

• #24   6. mar 2011 Hahaha..

Som en ydmyg person jeg er

Så mange tak da .. smiley

• #25   6. mar 2011 Bare vent til regningen kommer hehehe

• #26   6. mar 2011 hah, jaah.. Så kan det godt være jeg vender 180 grader.. Men den må vi så tage derfra.. smiley

• #27   6. mar 2011 Kenneth B

Sjovt du skriver følgende: "men de fleste herinde vis man gi dem en lav så bliver de sure og gi lav tilbage og det kan ødelægge det hele"

For det var netop dig der skrev og tudet over at jeg havde bedømt din lastbil med en lav pga billeder og tekst, Og jeg kan godt lide at holdningen er bilerne skal have så høj en bedømmelse som muligt, men gøre noget ud af billeder og tekst, det gider vi ikke, for det har vi sandelig ikke tid til...

Jeg er personligt også mere eller mindre ligeglad med hvad mine biler får af stemmer, men lave vil jeg da gerne have begrundet, jeg mener selv at de fortjener middel begge 2, på trods af alders og kilometer forskel...

Søren N > Du har fat i noget af det rigtige, men som du selv skriver så vil de give et "falsk" billede... Og så er systemet o skide lige meget, så kunne man jo nøjes med en "Synes om" knap under billedet og så var det det...

• #28   6. mar 2011 Fuck da teksten, kan jo ikke være rigtig vi skal bruge alt vores fritid på at skrive tekst omkring vores bil, somom vi ikke har andet at bruge fritiden på..

Hold nu..

Så længe der er billeder af bilen, og der står info omkring bilen, er det længe fint..

kom ind i a kamp .,

• #29   6. mar 2011 For nogle er det nok med billeder, for andre er det nok med tekst, jeg er sur og tvær og jeg citerer: Tror åbenbart jeg er kongen af LBG (det vidste jeg faktisk ikke selv) så jeg vil gerne have begge dele, og som tidligere skrevet er der KUN og UDELUKKENDE en der kan bestemme hvordan mine bedømmelser og ind-/udstemmer skal fordeles, og det er søreme mig...

Jeg vil give dig ret i at på en totalt standard bil forvogn som trækker, der er det et fedt, men en bil hvor der er gjort lidt ud af som f.eks. Kenneth B's der fortjener de sgu en ordentlig seriøs tekst...

• #30   6. mar 2011 Ej, det fandeme ligegyldigt..

Gider ikke selv skrive en hel tekst,m billederne siger sig selv..

Selvfølgelig er det kun én der deler dine stemmer ud, men syntes sateme det er tyndt,.

• #31   6. mar 2011 christian s
    giver dig ret med teksten. Når jeg er inde og se på biler så gider jeg heller ikke læse det. Jeg er ikke så romantisk anlagt.
    Men vil jeg så sige at når der er en meget kortfattet tekst så må de oplysninger til gengælg os være korrekte. Ville da være træls og skulle fortælle en at hans R480'er er en 6 cylinder og han gik i den tro det er en 8'er hehe...

• #32   6. mar 2011 harharhar, præcis EK T ..

Men igen, altså, smag og behag, heldigvis.. Ville nok også bare været træt af, at min bil bliver bedømt på teksten, istedet for hvordan bilen ser ud, når det nu er bilen man skal stemme på?

Så jeg syntes ærlig talt, den er langt ude.. Sorry..

• #33   6. mar 2011 Jeps helt enig

• #34   6. mar 2011 Nu holder I altså! Så er det fuldstændig spildt, at jeg har sidder her og skrevet en hel roman om den sure Volvo?

• #35   6. mar 2011 Måårten Ææs
    Til det kan jeg kun sige FÅ DIG ET LIV hehehe

• #36   6. mar 2011 EK T

Ej sgu da. Nu ikke drille, det her ER mit liv!

• #37   6. mar 2011 Altså Måårten..

Dit liv er jo lastbilgalleri, og du har tilsyneladene ikke andet at lave, end at skrive en roman omkring din sure opslidte gamle volvo.. Såårh..

smiley

• #38   6. mar 2011 hehe håber sgu ikke at man skal blive alt for bekymret for Måårten når hans computer går i sort hehe

• #39   6. mar 2011 EK T

Du må ALDRIG nævne muligheden for computer crash her hos mig - Ikke en gang for sjov. Det bringer 13 års uheld - Mindst.

• #40   6. mar 2011 hahaha er helt færdig nu...

Kommentér på:
Kriterier for bedømmelse ??

Annonce