{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet toilet 2.200 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 1.200 kr.
  • Fejlsøgning og udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Hæk 40 meter 500 kr.
  • Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  n&k spedition
  • #1   3. mar 2011 ja nogle få danskere og en helvedes masse østaber

• #2   3. mar 2011 ved henning juelsen toftlund gør

• Thomas y
    Thomas y Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #3   3. mar 2011 Og Vognmand jørgen bay

• Thomas y
    Thomas y Tilmeldt:
    jan 2011

#5   3. mar 2011 lige lidt info...alt oksekød køres af danskere i Italien, skinker køres typisk af polaker/tyskere.

Spanien.
    køres af dansker hollænder og portugisere osv

• #6   3. mar 2011 C P -> er det gået helt galt for dem i krisen med deres italien køren? for der holder nok en 10-12 stykker af bilerne oppe på Volvo Lundsbjerg..

• #7   3. mar 2011 der er efter sigende kun en dansker tilbage på spanien.

• #8   3. mar 2011 er km transport i vordinborg ikke lukket

• #9   3. mar 2011 thomas j hj har længe kørt for pba men har en bil ved n og k ihvertfald det jeg hørte sidst

• #10   3. mar 2011 EK T -> tænker du på bruno wozny eller hvad smiley ?

• #11   3. mar 2011 Nicolai Sune N
    Var Bruno ikke stoppet derinde for langtid siden???

• #12   3. mar 2011 Jo han kører jo vidst for Daugaard nu her i den nye bil. Han kører vidst noget jern og noget kunne jeg forstå på det hele smiley

• #13   3. mar 2011 Ham der æhhh..... fra Kibæk i sølvgrå scaniaer... han har i hvert fald en dansker som godt nok bor i spanien. Jeg går i hvert fald ud fra han stadig kører for ham...

• #14   3. mar 2011 men han havde jo vidst også en ansat til at køre spanien. Men jeg ved så ikke om han stadig har det smiley

• Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 33
    #15   3. mar 2011 km er lukket
    alt på Italien(oksekødet)køres af talibanerne

Brian

• #16   3. mar 2011 satme ærgeligt. Det var vel næsten det sidste "store" firma der kørte fast på Italien med danske chauffører på danske plader..

• #17   3. mar 2011 Jeg ved ikke om jeg man måske skal skelne mellem afdelingen i Esbjerg og den i Oslo. Men det er da en mulighed.

• #18   3. mar 2011 Jo, KM er lukket, eller meget tæt på. N&K kunne spare 300.000 om måneden på at lade udenlandske biler køre deres trailere

• #19   3. mar 2011 Nu udtrykker jeg mig normalt ikke negativt omkring udelandske chauffører og konkrete firmaer. Men jeg håber virkeligt at N&K har skudt sig selv i foden ved at lade "dem" køre med ophæng. de fortjener jo næsten at få meldinger om den ene væltede bil efter den anden. Og så er det jo også forrykt med N&K's regler hvis man vil køre for dem

• #20   3. mar 2011 nej så har chefen ved N&K flere penge til hans branderter

• #21   3. mar 2011 Nicolai Sune

Havde Bruno ikke to biler som kørte N&K??

• #22   3. mar 2011 jo han kørte jo selv i hans klyttede 2 akslede volvo. Den blå som han har skiftet ud med den hvide 3 akslede fh'er, hvis du skulle have set den hvis du har handlet oppe ved æ høkke i hjordkær. Og så havde han også en ansat til at køre spanien. smiley

• #23   3. mar 2011 Nicolai Sune
    Det sgu længe siden jeg har været forbi er høker.
    Men jeg hørte det var Brødmanden som kørte for ham.

Kunne se at Bruno´s bror Ignatz har fået en Highliner at køre i..

• #24   3. mar 2011 Nicolai....

Hvilke regler er det der er forrykte...?

• #25   3. mar 2011 EK T -> Jeg har faktisk aldrig vidst hvem han havde ansat smiley Men hvilken brødmand er det du tænker på? mener du en scania highline? smiley

Michaek K -> da jeg skrev det tænkte jeg på at man f. eks kan komme til at betale for at der mangler juletræer i en trailer, da man skal skrive under på at man erstatter alt hvad der går i stykker. Og det er jo sådan set fint nok - det er bare knap så heldigt hvis man ikke får rapporteret at en trailer f.eks har en ridse når man henter den. så kommer du selv til at betale for det. Og så deres system med at vognmanden betaler et eller andet ved forsinkelse. og der er problemet jo så at N&K ikke kalkulerer køretiden efter at der eventuelt kan være kø og diverse andre problemer.

• #26   3. mar 2011 Nicolai....

Hold da helt fast....Det lyder som om det er blevet et spil i lotteriet at trække for dem....

• #27   3. mar 2011 Er det ikke helt normalt, at man selv hæfter for de skader man laver og som man ikke har gjort opmærksom på når man overtager en trailer - Sådan er det da de fleste steder hvor det er den slags materiel der køres med og det samme med juletræerne, sådan er det jo også med paller og kødkroge!

Eller det var det dengang jeg gjorde i den slags.

• #28   3. mar 2011 Mååårten.....

Det er da helt hen i vejret du bliver bonnet hvis du kommer for sent.....

• #29   3. mar 2011 Mååårten -> som jeg skrev er det jo sådan set fint nok at man selv betaler for diverse skader og mangler som man selv har forsaget. Men ikke at man skal straffes for noget man ikke har gjort.

• #30   3. mar 2011 Så køre Bech Hansen og Studsgaard hvist også for nogk

• #31   3. mar 2011 ved da at års køletransport læsser oksekød hver mandag, onsdag og fredag for n&k som så bliver kørt til padborg hvor det bliver læsset om på n&k trailer som bliver kørt af taliban kriger, efter hvad de sagde på D.C i horsens er det fordi de ikke vil have alle de østaber på slagteriet som ikke fatter en meter, og nej her hjælper det ikke at ringe til peter:-)

• jan  a
    jan a Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 26
    #32   3. mar 2011 kan ikke forstå du har hørt det i horsens..
    for der holder da ca 25 lastbiler med østaber hver aften i horsens

• #33   3. mar 2011 Michael

Så du mig skrive noget om det med regningen for at komme for sent????

Jeg forholdte mig udelukkende til det med skaderne og juletræerne. Puds nu lige monoklen doooh.

Og med de to ting er det ved N&K som det er alle andre steder.

Ved Andresen f.eks. udfylder man trailerrapport hvergang man skifter trailer og sjusker man med den, ja så kan det blive en dyr omgang.

• #34   3. mar 2011 Måååårten.....

Puds selv monokkelen....Har du set noget sted jeg har skrevet du har udtalt dig om det...???? Dooooh

• #35   3. mar 2011 Arg, jeg udfylder nu ikke hver gang ved Andresen, jeg har vel lavet 2. JEg har da heldigvis aldrig fået en regning på noget som helst.

• #36   3. mar 2011 jan a
    jep det ved jeg godt der gør, var nok lidt forkert formuleret smiley
    års kør de læs som der er mange lev på, for der skal chaufføren være behjælplig med at læsse, og man skal selv sætte mærkater på, slagteriet skubber kun ophænget til bagdørene så skal man selv stå for resten, det har de så åbenbart opgivet med dem østfra

• #37   4. mar 2011 Morten L.K
    Ja dengang jeg kørte for Andresen var pallesedler og trailerraport noget man bare smed ud. Men monikke pallesedlerne skal bruges idag..
    Det er nu efterhånden os mange år siden..

• #38   4. mar 2011 Morten L.K
    Ja dengang jeg kørte for Andresen var pallesedler og trailerraport noget man bare smed ud. Men monikke pallesedlerne skal bruges idag..
    Det er nu efterhånden os mange år siden..

• #39   4. mar 2011 Men har da mødt Kai Madsen fjeldstrup med N&K trailer efter og CE Transport. Men hvem siger der sidder en dansker bag rattet kun for bilen er indregistreret der???

• bent t
    bent t Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #40   4. mar 2011 Så vidt jeg ved ejes N og K spedition af kurt beier Esbjerg, og hans biler kører ihvertfald en del af det. Det er hovedsageligt abekatter der kører for ham. Tyskere og rumænere

• #41   4. mar 2011 ...Var ikke klar over at Kugge havde købt N&K må jeg indrømme....Men så blev man så klogere...

• #42   4. mar 2011 Nu havde jeg jo "fornøjelsen" af at trække for dem her i november.. Og så deres kontrakt.. Nøj det er en størrer videnskab at tjene penge når man køre for dem..

De siger man får omkring 8,20 kr pr km, men det er kun i nogle lande.. når du køre i DK skulle prisen vist være helt nede på 5.95 eller deromkring.. Samtidig med at de også regulere ud fra om du er fuldt læsset eller kun har 20 paller på bilen mm.. Så det er stort set umuligt at finde ud af hvad man realt får pr kørt km..

Man får feks ikke penge for at køre tom.. Og det er ikke så sjældent endda at man bliver tom på sjælland eller i sverige og så skal til Fyn eller Jylland og læsse igen..

Man for godt nok penge for at køre tom i Sverige men kun til nærmeste danske havn.. Så bliver du tom i Helsingborg sååå tja..

Og der er INGEN ventetidsbetaling.. Jeg holdt en dag 6 timer og ventede på læs i Ringsted unden at firmaet fik en krone for det..

Samtidig hart de en klausul i deres kontrakter hvor der står at uanset hvilke instrukser N & K´s disponenter måtte give dig og der alligevel så skulle ske med godset så er det vognmandens ansvar..

Altså feks : Hvis N & K beder dig læsse et læs kød og køre det på minus 20 grader og dette får du på skrift feks sms eller fax. Og du så kommer frem til kunden og han siger at det kød skulle have været fersk og kørt på feks + 2 grader så er det vognmanden der skal erstattet læsset selvom du tydeligvis har fået forkerte instrukser fra N & K !!

Så alt i alt tror jeg det er meget forståeligt at der ikke er mange danskere tilbage der vil eller kan have råd til at trække for dem..

Må jo også sige det er da heller ikke så få af de vognmænd man gennem tiderne har set trække for dem der ikke eksistere den dag i dag.

Men hvad så længe N & K bare tjener godt så er det jo hovedsagen eller noget.......

• #43   4. mar 2011 Kurt Beier ejer sgu ikke N&K.
    Det er jeg helt 100 på.

• bent t
    bent t Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #44   4. mar 2011 (link fjernet)

Beklager, jeg havde læst forkert, Han må have købt det vognmandsforretning der var sammensluttet NK spedition i tidernes morgen

• Thomas y
    Thomas y Tilmeldt:
    jan 2011

#45   4. mar 2011 Nu har jeg faktisk også trukket for N&k, havde 3 biler i Italien samt 2 i Spanien. Og jeg har kun positive ord at sige omkring N&K. Har aldrig haft problemer med dem....

• #46   4. mar 2011 Jeg kørte en del frugt fra padborg til oslo for dem der jeg kørte ved Quist og jeg har sku aldrig hørt hverken dem eller jørn klage på nogen måder.

• #47   4. mar 2011 Syns at have hørt at N&K Esbjerg og N&K Oslo ikke rigtig har noget med hinanden at gøre..

• #48   4. mar 2011 Mine udtalelser er jo også kun ud fra egen erfaring..

Og den kontrakt på det spaniens kørsel jeg kørte var helt ude i skoven..

Samt det jeg sådan gennem årene har kunnet se der er sket med de vognmænd der har trukket for dem.. Og der er ikke mange af dem der lever mere..

Men dermed sagt så var disponenterne / speditørene rigtig fine at arbejde sammen med.. Der var absolut igen problemer..

Det eneste man måske kan sige er at de har en lidt elastisk opfattelse af det der med weekendhvil er og hvor meget der skal til før man har hentet de 21 timer som man mangler oven på et 24 timers hvil..

• #49   4. mar 2011 Claus

Nu du nævner weekendhvil - Så har jeg lige debatteret det med en makker og vi kan ikke helt blive enige om hvordan der skal kompenseres - Har du helt styr på det?

• #50   4. mar 2011 Morten Ææs..

Hmm tja sådan nogen lunde vil jeg mene..

Man skal som sagt holde 45 timer pr uge efter max 6 x 24 timers perioder..

Man kan så afkorte et hvil til 24 timer hvis det holdes i lastbilen..

Men de resterende timer : 21 skal så afholdes inden for 3 uger efter enten i forbindelse med et andet weekendhvil = 45 + 21 = 66 timer.

Eller sammen med et 9 timershvil = 9 + 21 = 30 timer..

Men hvad er i uenige om ??

• #51   4. mar 2011 Jamen jamen jamen.

Det jeg ikke helt kunne forstå var, at der i følge ham ikke var et alternativ til de 66 timer. Og jeg tænker bare, at for mit vedkommende, så er det tit lige på kanten, at jeg ville kunne nå at holde 66 timer.

Omvendt så er de 30 timer sgu da også svære at få samlet sammen i løbet af en normal uge - Det er kræver jo nærmest, at man holder dag fri.

Og det afkortede 24 timers hvil det er KUN gyldigt hvis man er i bilen - Er det rigtigt forstået? Bare så jeg er sikker på, at jeg ikke har misset noget.

• #52   4. mar 2011 Claus
    Det lyder egentlig meget korrekt, men man skal så lige huske at man jo ikke må køre mere end 90 timer i en to ugers periode så på spaniens kørsel så ville man vel egentlig havne i et problem med at gå død for køretid???

Det var lige en tanke jeg havde.

• #53   4. mar 2011 da jeg var på chaufførkususet sagde læreren at det var ligegyltigt hvor man holder de 24 timer.

• #54   4. mar 2011 EK T

Aha. Så vil jeg altså kunne holde reduceret weekendhvil her hjemme hvis jeg kommer sent hjem og skal tidligt afsted. Jeg skal bare kompencere efterfølgende.

• #55   4. mar 2011 Ja det sagde ham underviseren ihvertfald.

• #56   4. mar 2011 J.C. Transport fra kibæk, kører vel stadig for dem... Vindelsbæk kører vist også for dem...
    Har også hørt at E.S. Transport, Stae også kører for N&K nu... Han kørte tidligere for Thermo Scandia (schenker).

Jeg ved at N&K underbyder alle der kører oksekød, har hørt det fra en pålidelig kilde, men ønsker ikke at hænge min kilde ud herinde.

Har hørt N&K tager 11000 kr./mdr. for leje af en af deres trailere.

• #57   4. mar 2011 11.000 det var da ikke så slemt. I 1994/95 gav vi 16.000 for en køletrailer med skillevæg, 2 maskiner, ophæng og sidedør og palleskab ved Skaw-Trans. LooooooL

Ak ja - I de gode gamle dage var alt bare bedre.

Det er i øvrigt Skaw's oksekødskørsel de roder med ved N&K

• #58   4. mar 2011 Hva var egentlig grunden til at SKAW-TRANS blev lukket eller solgt til N&K??? Det jo efterhånden mange år siden..

• #59   5. mar 2011 EK T

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men rygterne ville vide, at der var en flok voldsomme bøder på vej for bla køre/hviletid og noget ballade med 3F osv. Men jeg er slet ikke sikker.

Lidt en skam, de var super flinke at køre for - Både Ebbe og Jørgen. Vi havde aldrig problemer med dem. Omend jeg må erkende, at jeg har hørt mange dårlige historier om især Ebbe, jeg kan bare ikke genkende dem.

• #60   5. mar 2011 Måårten Ææs
    Ja egentlig trist. Der sgu mange gode gamle firmaer som er gået kold på denne måde...

Søren S
    Tvivler på at Børge Ernø har en eneste dansk chauffør til at køre for N&K.
    Men kun der sidder danskere på hans 3 akslede biler...

• #61   5. mar 2011 Morten Ææs :

Jamen helt sikkert.. Det kan være rigtigt svært at nå at hente de 66 timer.. Ihvertfald hvis man ofte kommer "sent" hjem og køre ud igen søndag.. Men lad os nu sige du kommer hjem Fredag kl 18 óg skal hente de 21 ekstra timer så er du nødt til at holde hjemme til mandag kl 12 !! Det er jo uden tvivl længe og holde hjemme men det er nu engagn sådan reglerne er..

Og ja umiddelbart er de 24 timer kun gyldige når du holder demm i bilen.. Men tror dog ikke der er mange betjente der ville hænge sig i det..

EK T

Arrh man kan nu sagtens køre en spaniens tur uden at komme op at slås med de 90 timer.. En Barcelonatur med returlæs i Valencia vipper sådan ca. omkring 5000 km og det er der absolut ingen problemer i at nå inden for de 90 timer..

Men ja man kan sagtens komme i problmer på de helt lange ture..

• #62   5. mar 2011 Back in the good old days, husker jeg en episode der var mit første og hidtil eneste bekendskab med N&K....

I starten af 90´erne holdte jeg ved et firma i Modena med et læs ophængt skinker....Vi holdt der altid 3 dage før vi fik læsset af, men det var os allesammen, så vi var sjældent alene...Der var altid hyggeligt selskab af andre Danske kølebiler...

Den trofaste læser vil huske vi trak for IAT, og denne gang holdte jeg sammen med "Lille Ib" fra Børge Ernø, som trak for N&K.... IAT og N&K havde et rimeligt tæt samarbejde dengang, og lille Ib blev tom ved 17 tiden, mens jeg som minimum skulle holde til dagen efter... Ib ringede hjem og medlte sig tom, og fik en lidt træls besked....Han skulle køre op til en by tæt på Verona der hed Pescantina, hvor en N&K bil var væltet med et læs ophæng der skulle ned til Modena hvor vi var... Ib kom ud og fortalte om hvad de havde sagt...Planen var at han skulle op og have læsset de skinker over i hans trailer og køre ned med dem....Hvor længe har de ligget, spurgte jeg lidt mistroisk...? Aner det ikke sagde Ib, og jeg tænkte på at det nok skulle blive spændende med 35+ i skyggen... Er der gået hul på traileren spurgte jeg så, og Ib trak på skuldrene som svar... Tager du ikke med derop Michael, spurgte han så, og jo selvfølgelig ville jeg hjælpe en kollega der er kommet galt afsted....Jeg bliver bare nødt til at koble af, og køre derop i min egen trækker, for der er jo ingen der aner en kæft om vi er færdige i morgen tidlig hvor jeg skal til rampen sagde jeg, og derefter ringede vi hjem og satte både IAT og N&K ind i vores plan....De syntes begge det lød som en god løsning, og jeg ville selvfølgelig få mine udgifter dækket, samt få km betaling og det hele for at tage med...Snakken gik livligt i walkien mens vi tonsede nordpå alt det lortet kunne trække (og det var ikke kun 90 dengang), om hvad fanden han mon havde lavet i Pescantina, og hvorfor han var drejet af motorvejen i det hele taget... Det var stegene hedt udenfor, og jeg spurgte Ib om ikke han troede der var gået mider i lortet så de selv kunne kravle op i Ib´s sættevogn, og det jokede vi lidt med resten af turen....Vi ankom til sidst til stedet, og fulgte den forklaring om hvor den vist nok skulle ligge, og vi rodede lidt rundt for vi kunne ikke finde den....Til sidst fik vi øje på den 5 meter nede af en skrænt halvvejs rundt i et langt 90 graders sving, og så stod vi ellers og kiggede lidt på hinanden....Den lå på siden med skammelen stadig hængende i kongebolten, og med hele forenden hvor kølemaskinen skulle sidde flået af...Der var ikke et øje, og vi undrede os en smule over det, mens vi frygtede det værste.... Det var blevet mørkt, og vi gik ned til traileren og lyste ind i den, og kunne konstatere at hvis der var noget af det her der skulle reddes var det NU der skulle handles...
    Mens vi stod og sparkede lidt til en skinke der lå og flød, og forsøgte at lægge en slagplan var der pludselig én der råbte af os på Italiensk lige bag os....Vi vendte os om, og der stod Carabineri og pegede på os med en maskinpistol mens han råbte og skreg.... Jeg kan huske Ib tog fat i min arm og sagde...Nu bliver vi kraftedeme skudt Michael, og på 3 sekunder lærte jeg pludselig Italiensk....Alle gloserne man havde lært blev fyret af i en fart, og hurtig forstod han vi var kollegaer der var kommet for at hjælpe, og ikke for at stjæle som han troede... 2 Minutter efter vi havde talt med betjenten, og tjekket om vi havde pisset i bukserne kom en gammel 142 kørende og holdt ind....Det var den bil der var væltet, og han satte os hurtigt ind i hvad der var sket... Forhistorien var ret grotesk, for det viste sig det var en vognmand der aldrig havde kørt eksport før der ejede bilen...Der var 2 mand på, og de havde ikke ét eneste kort i bilen...Ikke ét...ikke engang over Danmark, eller Tyskland, der fandtes ikke et eneste landkort i bilen...!!!! Alle jer der kørte langt væk før gps og mobiltelefon ved det er vores vigtigste værktøj de kort vi havde, og vi havde mange af dem..Alle med mange tegninger i over hvor de forskellige kunder lå så det var nemt og finde dem igen, og tegninger med lave broer og hva vil du ha´....Alle jer fra gps tiden skal forestille jer i bliver sat ind i en bil og sendt til mellemøsten uden gps eller telefon eller noget som helst....DERUDOVER havde de ingen kreditkort, eller penge med til vejskat.....Deres vognmand havde sagt til dem de bare kunne lade være med at køre på betalingsveje, og alle der kendte Italien dengang ved at det jo stort set var umuligt... Men det var et par gæve vestjyder, der gjorde som mester sagde, og dermed var de begivet sig ud på en tur til Modena med ophæng, som de heller aldrig havde køret med før, uden kort, penge, eller viden om nogen som helst ting...Ib og jeg stod med åben mund og lyttede mens de fortalte, og tilbage havde jeg kun ét spørgsmål til dem....Hvad var der lige gået galt her i svinget...? Tja....De havde forsøgt at tage det 90 graders sving, der dog var langt med 60....(!) Enhver der har kørt ophæng ved at det gør man bare ikke, og det lærte vores to venner så på den hårde måde...De fortalte de næsten troede det gik mens de som en anden helldriver kom tonsende på to hjul rundt i svinget, og i deres forsøg på at redde den blev skammelen flået af, og trækkeren blev således på jorden, mens traileren røg af helvede til.... Vores ven fra Carabineri´erne stod trofast nede ved traileren da Polizia ankom.... De så kørekort og skive, og jeg overtog forhandlingen med betjentene og så faldt dommen...De ville have 50.000 Lire i bøde, så var de tilfredse... Jeg åndede lettet op, og tænkte godt vi ved hvordan de skal tackles, så glad gik jeg hen til vores to venner og fortalte dem den glade nyhed... Er det med kvitering spurgte den ene...Nej for satan da....Så bliver det meget dyrere....Jeg vil råde dig til at smide de 50.000 og så er den potte ude...Fandme nej sagde vores stædige, men meget lidt kloge ven...Jeg får dem ikke dækket hvis der ikke er en kvitering....Jo sagde jeg, du skriver sgu da bare et blå billag....Fandme nej sagde han....Øh....Ved du hvad du gør spurgte jeg lidt forsigtigt....Jeg er ligeglad sagde han...Fint sagde jeg så, det er ikke mig der får røven på komedie, så smut du bare hen og overtag forhandlingerne så må vi se om de forstår jysk...Postyret od diskutionen havde tiltrukket carabineri´en og nu var det ikke 50.000 længer...Nu var det 500.000 de ville have....Michael råbte vores kloge ven...De forstår æ hva a siger....Sig lige til dem at de bare kan sende a regning til a vognmand....Der kunne jeg ikke lade være med at grine....Øh hvor tror du lige du er henne...? Skjern eller sådan noget...De vil skide dig et stykke, og du kommer ikke herfra før du har betalt....Så hvis jeg var dig ville jeg finde 500 af de lange frem....Jamen det har vi jo ikke....Så må du trylle dem frem....Lang pause....Okay okay sagde han så....Så får de de 50.000 uden kvitering....Måtte grine igen...Det går sgu ikke du...Det var dengang...Nu er der jo kommet højerestående til, og nu er det alvor...Jamen hvad skal vi så gøre...Det ved jeg sgu ikke...Det var dig der ikke ville høre da jeg forsøgte at hjælpe, og nu er vi der hvor jeg ikke kan gøre noget...Vi kan prøve og køre om til Mona og se om hun kan stampe så mange enge op, men tror ikke på hun kan gøre noget før i morgen... For de af jer der ikke kender Mona kan jeg kort fortælle at hun var en svensker der havde en bevogtet parkeringsplads med stort hegn omkring...Et sted hvor der altid holdte Danske biler... Nå men vi kørte om til Mona og bankede hende op, og satte hende ind i situationen....Samtidig skulle vi jo låne hendes tlf fordi vi skulle have fat i N&K for at briefe dem om hvordan det så ud, og så skulle vi høre hvordan de havde tænkt sig at få de skinker læsset om, for det gjorde de jo ikke af sig selv..... Lille Ib stod med store øjne da han vendte sig om mod mig og sagde...De regner da med at vi selv læsser om...Kiggede på Ib og sagde...Jada...Vi tager da 2500 skinker og slæber og af skrænten én efter én, og er vi en lille smule heldige er vi færdig omkring jul...Sagde til Ib at han kunne sige til dem de skulle skaffe mindst 20 mand, så skulle Ib og jeg nok lede og fordele arbejdet....De var kolde, og vi kunne bare komme igang...Trak på skuldrene og sagde jeg sådan set var kold i røven, det var jo ikke mine skinker, og ville de ikke tage imod fornuft kunne jeg ikke rigtig se vi skulle gøre det.... De var kolde som is, og enden blev at da jeg blev nødt til at forlade dem kl 8 om morgenen var der ikke sket en skid, og der var skinkerne allerede blevet levende, så der var kun én vej tilbage...Destruktion af hele læsset... Det endte med at Ib sagde jeg lige så godt kunne køre, og jeg tog så den ene af chauførrene med....Den anden blev sammen med bilen og ventede på at de fik stampet 500.000 op af jorden, som N&K forøvrigt heller ikke gad hjælpe med....Om han nogensinde kom hjem med bilen aner jeg faktisk ikke, men det var så min oplevelse med N&K......

Tro det eller la´vær´.... smiley

• #63   5. mar 2011 Michael K:
    Jeg havde da ikke lige regnet med jeg skulle sætte resten af dagen af til lastbilgalleri....

• #64   5. mar 2011 Morten....

Du kan jo bare lade være med at være så nysgerrig....Hahahaha

• #65   5. mar 2011 sikke en historie... jeg har ikke oplevet de spændende 80'ere eller 90'ere bag rettet. det er jeg ski ikke gammel nok til... men svigerfar kan tilsvarende historier og det samme med svigeronkel som også kørte italien og spanien bla. for IAT.

men jeg gad nu godt at havde prøvet det alligevel

• #66   5. mar 2011 Ja... Det er nok bare med at nikke ja til det første tilbud...

• #67   5. mar 2011 Michael k
    Haha hold da op en historie. Sådan en historie kommer man nok aldrig til at opleve mere..

• #68   22. jun 2011 J.C. I kibæk kører i hvert fald ikke for N&K længere... Han har drejet nøglen om, og et par af hans biler står ved Scania i Herning... Der er heller ikke ret meget liv ved Dan-ox, om fredagen, hvor N&K bilerne plejer at læsse om og køre ud fra i løbet af natten... Det var dog kun danskerne der læssede om...

• #69   22. jun 2011 Michael

De to Scania R560 står i Kolding nu, hvis det er dem du tænker på - Jeg så dem lige her til aften. Fine biler ellers.

• #70   22. jun 2011 Dem havde de tre af... En hvid og to sølvfarvet - en med orange/brun staf, og en med en blå staf. De sidste to 164'eren og R500 med Vikingen står i Herning...
    Den hvide står hos Selmer Transport i Herning... Det har den gjort hele ugen...

• #71   23. jun 2011 Okay... Må jeg spørge om hvem det er??? Anders kendte nemlig en derfra da jeg var med ham... Vi mødte ham lige syd for La Jonquera på vej nedad...

har han så også fået en hvid DAF ligesom Anders...???

Jeg må lige have et par billeder af den en gang...

• #72   26. jun 2011 Okay... Helt fint... smiley

Kommentér på:
n&k spedition

Annonce