9.193 visninger
|
Oprettet:
Give Sværgods {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Tidligere i dag, ja det må så være i går, når jeg holdt og læssede i Skjern, kom jeg i snak med en anden chauffør der fortalte mig at alle chauffører som kører ved Give Sværgods er blevet fyret. Der skulle ansættes polakker på alle deres biler. Er det kun mig der har hørt det? Eller er det måske bare færge / kanal 19 snak ?
God tur.
dec 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Lastbiler: 3 Emner: 39 Svar: 485
dec 2010
Følger: 56 Følgere: 55 Emner: 60 Svar: 1.283
men jeg tvivler
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 20 Svar: 457
lytter med..
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Lyder som en god historie fra de varme lande....
jeg tror ik du ska regne med at de overlader sådan en vognpark til kun polakker..
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
dec 2010
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 18 Lastbiler: 4 Emner: 19 Svar: 494
dec 2010
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
FS har vel ikke en eneste dansker i firmaet, ud over bagmanden???
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Der må nødvendigvis ha' været danskere ansat, ellers kunne 3 forskellige 3F afdelinger vel ikke køre sag på ham.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Der er følgebiler på danske plader.
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 14
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 23 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 97
5 Talibanere har vi, mest til de lange transporter der varer flere uger for at kunne være med på pris. Ellers kommer andre og kører vores landbrugs maskiner. for de har den billige arbejdskraft..
Og FS har en dansker--Brian--
God påske..
Men vild historie
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
men der til skal vi jo lige huske at cive faktisk fornylig har klynket over økonomien i sværgodsbranchen samt at de har startet nye firmaer i både sverige og polen så sandsynligheden er jo ikke langt væk..
mhs til FS så behøver han jo ikke at have dansker ansat for at 3F vil tage en sag mod dem de skal bare synes at der er noget der ikke kan passe så er de klar. jeg ville så sige var jeg ene dansker i sådan en biks så var jeg holdt med sikkerhed jeg ville fandme ikke skulle kunne russisk for at snakke med mine kollegaer eller hver gang man er uden at køre så skulle høre på hvor dårlige de er at have med eller at kunderne ikke ved om det er en dansker der kommer eller en kakalak..
snakkede selv med 3 give folk i grenå en dag der bandede FS langt væk. men ja en god historie den glæder jeg mig til at følge med i hihi
mar 2011
Vi har fået nogle projecter i Sverige og Polen med møller, så man skal vel for ikke at lave karbotage kørsel vil jeg mene, og tilladelser og div er vel nemmere at få igennem.. Men ja Polen er Polakker fra Jens chr Siig og vores Tysker afd.
Men Sverige er det danskere..
Har godt nok lige haft Tyskere i Norge men lad os nu se..
feb 2011
dec 2010
Prøv lige at lægge mærke til de danske vognmænd som har haft alle biler indregistreret i tyskland men nu er vendt tilbage til dk igen. Det nok næppe kommet en dansker bag rattet i dem. Det kan da kun være for at komme i problemer med cabotagereglen herhjemme ville jeg mene.
Så de banditter har mere travlt med ikke at komme i fedtefadet med cabotagereglen end med at chaufføren f.eks kun får 1200-1600 euro i løn om måneden.
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Lastbiler: 2 Emner: 5 Svar: 100
Give Sværgods blev smidt på porten af Siemens efter dette-
http://www.jv.dk/artikel/1100863:Esbjerg--Esbjergmotorvejen-stadig-spaerret--Asfalten-skal-repareres-efter-uheld?image=0#image
dec 2010
mar 2011
Vi skal have møde efter påske så må vi se hvad der så sker..'¨
Rene P det kan ske for alle ik?? Jeg har billeder af Fnø også.. hæ hæ
feb 2011
mar 2011
feb 2011
dec 2010
feb 2011
dec 2010
For år tilbage havde Andresen en kølemaskine der gik brand i og Chaufføren så det i tide og kom hurtig ind i nødsporet og fik spændt af og det hele. Da han var kørt i sikkerhed med trækkeren opdagede han at han havde stilt traileren ved en motorvejsbro. Det havde nok været billigere at trækkeren var brændt med og han var kørt 100 meter længere frem.
feb 2011
dec 2010
feb 2011
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Lastbiler: 2 Emner: 5 Svar: 100
Ja naturligvis, ligesom jeg har billeder af BMT der virkelig laver... Og Rafn og Erik E, og...
Forskellen er blot at Give har været rigtigt mange gange i aviserne/nettet med mange uheldige situationer.
Give er det sværgods firma der betaler den største del af skader på gods og omgivelser. En førsteplads de har siddet på i nogen tid.
Det er lidt synd, og Finn burde have drejet det firma i en helt anden retning, så havde de andre sku haft det hårdt.
dec 2010
feb 2011
dec 2010
Der er vel ikke ret mange der gør den slags bare for at hjælpe - Når man overtager den slags, så er det typisk fordi man kan vinde noget ved det - Det være sig markedsandele, billigt materiel, kunder osv.
Jeg tvivler på, at Finn Hansen er sværgods transportens Robin Hood - Tværtimod vil jeg umiddelbart sige.
dec 2010
Desværre er Give Sværgods jo bare som alle andre store koncerner at kun det som er billigst er lige godtnok...
dec 2010
Ja de 2 der lukkede kunne ikke skabe overskud på driften og det er vel ikke så mærkeligt når man ser hvordan diverse aktører selv i sværgods branchen byder godset i kælderen.
Sidste år var der en Torben Rafn chauffør der smed et ret godt eksempel på hvor billigt Give kører i forhold til Rafn. Det var noget med, at den pris Give skulle have for at køre Viborg - Århus, den kunne Rafn kun køre til Rødkjærsbro for eller noget i den stil. Så er det jo ikke underligt, at de mindre aktører bukke runder - Det har de kun sjældent kapital til.
Og er man bare en smule opmærksom når man møder Give bilerne, så er det jo tydeligt, at der spares over hele linien - Billige følgebiler på sjove plader osv. Billigt er godt - Lige indtil man ryger på porten fordi man har for ringe folk ansat.
Det er sgu sørgeligt!
feb 2011
dec 2010
Jeg hørte at de bruger FS fordi de kunne køre 100kr/t billigere end danske følgebils firmaer kan. Det nok os imponerende at se de tjekker skulle guide de enorme køretøjer rundt i dk.
feb 2011
dec 2010
Ja og 100 kr/t bliver da til mange penge når man har så mange følgebiler i gang. Jeg aner ikke om det passer at det er det de er billigere, men der er vel en grund til, at man bruger følgebiler med ikke danske chauffører - Det er vel ikke for at give chaufføren på den store bil lidt ekstra udfordringer.
Jeg forstår bare ikke, at når nu chaufførene ved Give er SÅ trætte af det, at de så ikke kan finde ud af at stå sammen og forklare Finn, at de ikke kører en meter hvis ikke de får danske følgebiler.
Så vil folk sige, gør vi det, så bliver vi fyret, jamen så må han jo fyre dem alle og det sker nok ikke - Og hvis han gjorde, så kunne han jo ikke fylde alle bilerne på en gang med brugbare folk - Det er jo ikke noget man bare lige hopper bag rattet og så kører uden at vide det fjerneste om det og hvis man gør, så stiger antallet af skader nok endnu hurtigere og kundernes flugt gør det samme i antal.
Men sammenhold har bare aldrig være branchens styrke. Men det ser sgu skidt ud, når niche brancherne ikke engang kan stå sammen.
Martin.
Tror jeg havde pisset i buskerne hvis jeg havde hørt det der med den følgebil.
feb 2011
og prisen på FS er rigtig nok konkurence dygtig det har jeg hørt flere der siger
mhs jo jo der har en gang været sammenhold men det var den gang som jeg også før har omtalt hvor man også holde ind til siden hvis der er var en dansk bil i nødsporet holde man ind og spurgte om de skulle have hjælp det er jo længe siden..
og ja sådan en følgebil havde jeg nok også bedt om at få byttet.. nærmest heller en blind med førehund ind den hjælp..
dec 2010
Jeg har skam kørt længe nok til, at jeg har oplevet at der var sammenhold - Eller i hvert fald mere end der er i dag. Men det er da klart, at branchen som helhed ikke kan stå sammen hvis det ikke kan lade sig gøre et sted som i Give. Altså enhver med et stort kørekort kan køre kasser, tipbil, stykgods, what ever, men det er ikke enhver der kan køre sværgods i den størrelse som de gør.
Og han kan jo ikke bare udflage det hele, så kommer han i konflikt med cabotagereglerne, det er ikke så enkelt, men det er da klart, at det er det han spiller på vil ske. Men det er jo lidt ligegyldigt, for nu er det for sent, slaget i Give er tabt, nu må de leve med det som det er - Jeg tror bare ikke jeg gad køre sværgods på den måde.
feb 2011
mar 2011
Og hvis man efter 3 år ikke kan det såååååå.. ha ha
Ser ikke så tit fs mere, vinger og nav må de vist følge.
Og det med pris.. Så er den lige skruet op. så ,må vi se..
dec 2010
Ja og når alle er ligeglade, så bliver ingenting nogensinde anderledes - Det er en RIGTIG chauffør indstilling du har. Ikke sært, at Give har fået et så blakket ry hvis alle tænker sådan.
Mand jer dog lidt op og gør noget for både sikkerhed og danske arbejdspladser!
Og så er det jo lidt ligegyldigt hvad du ved om din placering, du SKAL kunne kommunikere problemfrit med ham i følgebilen, uden sprogforviklinger af nogen art - Det er ren jura!
feb 2011
henrik som måårten siger er det ren lov at du skal kunne snakke med din følgebil lige meget hvor godt du kender turen byen eller andet og hvis der skulle ske et uheld eller komme andet i vejen.. næste er det da godt at høre de har sat prisen om så er der jo også større chance for at de vil bruge de danske biler igen uden at forsøge at dompe deres priser
dec 2010
Jamen du har da ret - Men Finn kan ikke bare fyre dem alle på en gang og jo Martin, det er kun 2-3 uger siden at politiet i østjylland delte cabotagebøder ud med rund hånd - Så det er der kommet fokus på, så alt kan ikke længere løses ved at flytte bilerne ud.
feb 2011
mar 2011
Og der er jo flere firmaer.
Wind - NH3 - Kran og Sværgods. Og hvis flere vind fabrikanter flytter tingene ud må man vel følge med eller lukke lidt ned, så det passer til det danske marked.
Og ja selvfølgelig kan jeg snakke med dem..
Jeg har haft 4 forskellige tyskere
og 3 rumanere, hvor af den ene har kørt bag mig i 3 måneder..
Så LEFT RIGHT SLOWLY-please og STOP det kan man da forstå.
Men så skal det siges at man med vinger kan se ned langs begge sider..
Jeg gjorde det ikke med tårne elller maskinhuse hvor du ingenting kan se og skal stole 100 % på din følgebil.
Og om så vi skal stå sammen om at få smidt 5-6 udlændinge ud tja..
OG DER KOMMER VEL SNART DEN LOV der omhandler følgebiler så mon ikke det kommer af sig selv.
god påske alle sammen
henrik v
Give Sværgods