{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.193 visninger | Oprettet:

Give Sværgods {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Tidligere i dag, ja det må så være i går, når jeg holdt og læssede i Skjern, kom jeg i snak med en anden chauffør der fortalte mig at alle chauffører som kører ved Give Sværgods er blevet fyret. Der skulle ansættes polakker på alle deres biler. Er det kun mig der har hørt det? Eller er det måske bare færge / kanal 19 snak ? smiley

God tur.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Give Sværgods
  • #1   16. feb 2011 arghhh mon det nu kan passe det er på alle bilerne, sådan en abekat der får da aldrig spændt sådan et maskinhus efter en trækker og hvis han gør kan han da ikke finde ud af at køre med det

  • #2   16. feb 2011 lytter lige med smiley
    men jeg tvivler


  • #3   16. feb 2011 tvivler godt nok på det.. haham, fed kommentar Peter:D

    lytter med..


  • #4   16. feb 2011 HaHa...
    Lyder som en god historie fra de varme lande....

    jeg tror ik du ska regne med at de overlader sådan en vognpark til kun polakker..


  • #5   16. feb 2011 Er det den nye fra Kanal-Padborg (Kanal 19)

  • #6   16. feb 2011 ja og en anden større transportør i Padborg skal have 150 biler indregistreret i kina og køre indenrigs i dk med dem da kina er fritaget for cabotage kørsel i eu og uden brug af en cemt tilladelse. Jojo

  • #7   17. feb 2011 Også er der Rumvæsener som skal køre bilerne da de hverken skal have opholds/arbejdstilladelse.

  • #8   17. feb 2011 jojo,,, spændende firma

  • #9   17. feb 2011 der stod hvertfald noget om dem på lastbil magasinet igår

  • #10   17. feb 2011 Jeg har hørt det samme om DSV!!!

    FS har vel ikke en eneste dansker i firmaet, ud over bagmanden???



  • #11   17. feb 2011 Morten L K

    Der må nødvendigvis ha' været danskere ansat, ellers kunne 3 forskellige 3F afdelinger vel ikke køre sag på ham.


  • #12   17. feb 2011 Hmmm. Ja, det kan du da have ret i.... Og da specielt hvis alle bilerne er på pl-plader... eller hvad der nu står...

  • #13   17. feb 2011 Morten L K

    Der er følgebiler på danske plader.


  • #14   20. feb 2011 har lige hørt fra en kammi der køre der nede han siger der er lidt om snakken

  • #15   21. apr 2011 Hey nu arbejder jeg jo der... Give..
    5 Talibanere har vi, mest til de lange transporter der varer flere uger for at kunne være med på pris. Ellers kommer andre og kører vores landbrugs maskiner. for de har den billige arbejdskraft..
    Og FS har en dansker--Brian--
    God påske..
    Men vild historie


  • #16   21. apr 2011 som henrik siger er han der jo og det lyder ikke som om han er fyret så havde hans stemning nok været lidt anden..

    men der til skal vi jo lige huske at cive faktisk fornylig har klynket over økonomien i sværgodsbranchen samt at de har startet nye firmaer i både sverige og polen så sandsynligheden er jo ikke langt væk..

    mhs til FS så behøver han jo ikke at have dansker ansat for at 3F vil tage en sag mod dem de skal bare synes at der er noget der ikke kan passe så er de klar. jeg ville så sige var jeg ene dansker i sådan en biks så var jeg holdt med sikkerhed jeg ville fandme ikke skulle kunne russisk for at snakke med mine kollegaer eller hver gang man er uden at køre så skulle høre på hvor dårlige de er at have med eller at kunderne ikke ved om det er en dansker der kommer eller en kakalak..

    snakkede selv med 3 give folk i grenå en dag der bandede FS langt væk. men ja en god historie den glæder jeg mig til at følge med i hihi


  • #17   21. apr 2011 Martin P
    Vi har fået nogle projecter i Sverige og Polen med møller, så man skal vel for ikke at lave karbotage kørsel vil jeg mene, og tilladelser og div er vel nemmere at få igennem.. Men ja Polen er Polakker fra Jens chr Siig og vores Tysker afd.
    Men Sverige er det danskere..
    Har godt nok lige haft Tyskere i Norge men lad os nu se..


  • #18   21. apr 2011 henrik ja ja det var som sådan heller ikke for at male fanden på vægen smiler men det er jo stadig carbotage hvis chaufføren ikke er fra det pågældende land er det ikke sådan har jeg i hvertfald forstået det det er ikke bilen men chaufføren der skal holde reglen men er egentlig ikke sikker for synes at kunne huske noget med at frank nørager skulle have både biler og chauffør hjem hver gang fra sverige efter 3 gange

  • #19   22. apr 2011 Det er bilen som er afgørende i dette spil. Chaufføren spiller ingen rolle da cabotage jo drejer sig om bilerne.
    Prøv lige at lægge mærke til de danske vognmænd som har haft alle biler indregistreret i tyskland men nu er vendt tilbage til dk igen. Det nok næppe kommet en dansker bag rattet i dem. Det kan da kun være for at komme i problemer med cabotagereglen herhjemme ville jeg mene.
    Så de banditter har mere travlt med ikke at komme i fedtefadet med cabotagereglen end med at chaufføren f.eks kun får 1200-1600 euro i løn om måneden.


  • #20   22. apr 2011 Hmm. Det er både og...
    Give Sværgods blev smidt på porten af Siemens efter dette-

    http://www.jv.dk/artikel/1100863:Esbjerg--Esbjergmotorvejen-stadig-spaerret--Asfalten-skal-repareres-efter-uheld?image=0#image



  • #21   22. apr 2011 Hvem skal så køre for dem???

  • #22   22. apr 2011 Brande maskinstation kører det hele for tiden..
    Vi skal have møde efter påske så må vi se hvad der så sker..'¨

    Rene P det kan ske for alle ik?? Jeg har billeder af Fnø også.. hæ hæ


  • #23   22. apr 2011 henrik jo jo det kan jo ske for alle og det er det da så vidt jeg husker også sket hihi og det er ikke sidste gang for nogle af jer hverken give brande dvs fnø eller hva de hedder det vil altid kunne ske hvis man vil lære nye folk op eller man har for travlt

  • #24   22. apr 2011 Næh rigtigt nok.. Både grise og ophængt kød og såen smiley god påske..


  • #25   22. apr 2011 ganske rigtig forskellen er bare priserne på det i køre med også er jeres kunder noget mere konsikvent nå det går galt forstil jer AA der væltede med 32 trailer i polen et år og det er jo også sket for dsv og sådan her hjemme hvis nu deres kunder tog tingene lige sådan ville de sgu have mistet meget af deres kørsel nogle gange

  • #26   22. apr 2011 32 trailer var da også voldsomt


  • #27   22. apr 2011 ja det må du nok sige det var endda dem selv der fortalte det for nogle år jeg kørte der nede det var nå de fik dem med færgen der over med ophæng og sådan men må godt nok have været svært forsikringen om at det ikke sker igen efter nr 32

  • #28   22. apr 2011 Mange af de store transportører er jo mere eller mindre selforsikrede.. Godtnok står de i et forsikrings firma men det jo ikke ensbetydende at fordi de får en skade til 1 mil kr at de blander forsikringen ind i det fordi det går jo bare ud over præmien.
    For år tilbage havde Andresen en kølemaskine der gik brand i og Chaufføren så det i tide og kom hurtig ind i nødsporet og fik spændt af og det hele. Da han var kørt i sikkerhed med trækkeren opdagede han at han havde stilt traileren ved en motorvejsbro. Det havde nok været billigere at trækkeren var brændt med og han var kørt 100 meter længere frem.


  • #29   22. apr 2011 hihi ja men man gør nok meget i en fart nå det er sådan vil jeg tro så vælger man nok ikke lige sit stoppe sted så omhyggeligt hihi

  • #30   22. apr 2011 hehe nej har heldigvis aldrig stået i denne situation så ved ikke hva man havde gjort..

  • #31   22. apr 2011 det har jeg heller ikke men man har da som chauffør haft ønsket hihi

  • #32   23. apr 2011 Henrik V.
    Ja naturligvis, ligesom jeg har billeder af BMT der virkelig laver... Og Rafn og Erik E, og...
    Forskellen er blot at Give har været rigtigt mange gange i aviserne/nettet med mange uheldige situationer.
    Give er det sværgods firma der betaler den største del af skader på gods og omgivelser. En førsteplads de har siddet på i nogen tid.
    Det er lidt synd, og Finn burde have drejet det firma i en helt anden retning, så havde de andre sku haft det hårdt.


  • #33   23. apr 2011 jamen give har da alligevel hjulpet sådan en som ks egholt da han drejede nøglen. det gjorde han vel egentlig os med erik eg???

  • #34   23. apr 2011 EKT ja det kan man jo godt sige men erik har vist forladt firmaet igen hans karriere var ikke så lang der nede hihi men de gør da noget for de lokale kan man jo sige

  • #35   23. apr 2011 EK T

    Der er vel ikke ret mange der gør den slags bare for at hjælpe - Når man overtager den slags, så er det typisk fordi man kan vinde noget ved det - Det være sig markedsandele, billigt materiel, kunder osv.

    Jeg tvivler på, at Finn Hansen er sværgods transportens Robin Hood - Tværtimod vil jeg umiddelbart sige.


  • #36   23. apr 2011 hæhæ måårten det er rigtig. Syns bare at der må jo være en grund til at to firmaer lukkede også er spørgsmålet vel egentlig om der var noget af godset som erværd at overtage.
    Desværre er Give Sværgods jo bare som alle andre store koncerner at kun det som er billigst er lige godtnok...


  • #37   23. apr 2011 EK T

    Ja de 2 der lukkede kunne ikke skabe overskud på driften og det er vel ikke så mærkeligt når man ser hvordan diverse aktører selv i sværgods branchen byder godset i kælderen.

    Sidste år var der en Torben Rafn chauffør der smed et ret godt eksempel på hvor billigt Give kører i forhold til Rafn. Det var noget med, at den pris Give skulle have for at køre Viborg - Århus, den kunne Rafn kun køre til Rødkjærsbro for eller noget i den stil. Så er det jo ikke underligt, at de mindre aktører bukke runder - Det har de kun sjældent kapital til.

    Og er man bare en smule opmærksom når man møder Give bilerne, så er det jo tydeligt, at der spares over hele linien - Billige følgebiler på sjove plader osv. Billigt er godt - Lige indtil man ryger på porten fordi man har for ringe folk ansat.

    Det er sgu sørgeligt!


  • #38   23. apr 2011 måårten har også et eks på hvordan tiderne har skiftet har en gammel kollega som var ved det gamle BK han fortalte at at i hans tid i sværgods branchen der skulle man have 25000 for at køre en celle fra randers til århus hvis samme tur skulle finde sted nu ville den indbringe mellem 5000 og 10000 maks det holdt om til at sådan et træk også i give ligger på ca 10mill fra ny af så skal der altså køres nogle ture også skal men altså ikke smide for meget i rabatten

  • #39   23. apr 2011 Måårten

    Jeg hørte at de bruger FS fordi de kunne køre 100kr/t billigere end danske følgebils firmaer kan. Det nok os imponerende at se de tjekker skulle guide de enorme køretøjer rundt i dk.


  • #40   23. apr 2011 EK T det kan de vist også og på større opgaver hedder det sig vist at de kan gøre det til halv pris men det er vil med så meget andet at de laver da naturligvis også lort i den af og til men det kan danskerne skam også her jeg hørt en dag på havnen hvor følgebilen sad og sagde (først til venstre også sagde han den anden vej den anden vej den anden vej )det er da en komando der er svær at følge også til sidst sagde han fandens du ramte mig der var jeg flad af grin

  • #41   23. apr 2011 EK T

    Ja og 100 kr/t bliver da til mange penge når man har så mange følgebiler i gang. Jeg aner ikke om det passer at det er det de er billigere, men der er vel en grund til, at man bruger følgebiler med ikke danske chauffører - Det er vel ikke for at give chaufføren på den store bil lidt ekstra udfordringer.

    Jeg forstår bare ikke, at når nu chaufførene ved Give er SÅ trætte af det, at de så ikke kan finde ud af at stå sammen og forklare Finn, at de ikke kører en meter hvis ikke de får danske følgebiler.

    Så vil folk sige, gør vi det, så bliver vi fyret, jamen så må han jo fyre dem alle og det sker nok ikke - Og hvis han gjorde, så kunne han jo ikke fylde alle bilerne på en gang med brugbare folk - Det er jo ikke noget man bare lige hopper bag rattet og så kører uden at vide det fjerneste om det og hvis man gør, så stiger antallet af skader nok endnu hurtigere og kundernes flugt gør det samme i antal.

    Men sammenhold har bare aldrig være branchens styrke. Men det ser sgu skidt ud, når niche brancherne ikke engang kan stå sammen.

    Martin.

    Tror jeg havde pisset i buskerne hvis jeg havde hørt det der med den følgebil.


  • #42   23. apr 2011 måårten 1 hvis de stod sammen har du helt ret han ville sikkert ikke fyre dem med det sammen men stille og roligt hen af vejen også ville han først udflage dem som han jo sikkert i forvejen er i gang med..
    og prisen på FS er rigtig nok konkurence dygtig det har jeg hørt flere der siger

    mhs jo jo der har en gang været sammenhold men det var den gang som jeg også før har omtalt hvor man også holde ind til siden hvis der er var en dansk bil i nødsporet holde man ind og spurgte om de skulle have hjælp det er jo længe siden..

    og ja sådan en følgebil havde jeg nok også bedt om at få byttet.. nærmest heller en blind med førehund ind den hjælp..


  • #43   23. apr 2011 Martin

    Jeg har skam kørt længe nok til, at jeg har oplevet at der var sammenhold - Eller i hvert fald mere end der er i dag. Men det er da klart, at branchen som helhed ikke kan stå sammen hvis det ikke kan lade sig gøre et sted som i Give. Altså enhver med et stort kørekort kan køre kasser, tipbil, stykgods, what ever, men det er ikke enhver der kan køre sværgods i den størrelse som de gør.

    Og han kan jo ikke bare udflage det hele, så kommer han i konflikt med cabotagereglerne, det er ikke så enkelt, men det er da klart, at det er det han spiller på vil ske. Men det er jo lidt ligegyldigt, for nu er det for sent, slaget i Give er tabt, nu må de leve med det som det er - Jeg tror bare ikke jeg gad køre sværgods på den måde.


  • #44   23. apr 2011 måårten vi er helt enig det er ikke alle der har evnerne til det og en ting er helt sikkert hvis det var det jeg ville køre så ville det med 100% sikkerhed ikke være for give men det har nu aldrig været dem der står øverst i det spil

  • #45   24. apr 2011 Hey for at kører havne kørsel med vinger er jeg fuldstændig ligeglad med hvem der ligger bag mig. Kender hvor jeg skal ligge i alle sving og fart, under 12 km eller kan trailer ikke styre..
    Og hvis man efter 3 år ikke kan det såååååå.. ha ha
    Ser ikke så tit fs mere, vinger og nav må de vist følge.
    Og det med pris.. Så er den lige skruet op. så ,må vi se..


  • #46   24. apr 2011 Henrik V

    Ja og når alle er ligeglade, så bliver ingenting nogensinde anderledes - Det er en RIGTIG chauffør indstilling du har. Ikke sært, at Give har fået et så blakket ry hvis alle tænker sådan.

    Mand jer dog lidt op og gør noget for både sikkerhed og danske arbejdspladser!

    Og så er det jo lidt ligegyldigt hvad du ved om din placering, du SKAL kunne kommunikere problemfrit med ham i følgebilen, uden sprogforviklinger af nogen art - Det er ren jura!


  • #47   24. apr 2011 måårten i henriks tilfælde er det jo netop for de danske arbejdspladser for hvis de er på tværs der ned så flytter finn jo bare biksen syd for padborg da det meste af deres kørsel jo forgår til eller fra dk og det der ikke gør kan de jo nemt overkomme at køre over grænsen for at undgå ballade... hvilket der jo i forvejen ikke er den store bekymring i da der jo ikke lige frem er nogle eks på nogle der er blevet taget for carbotage her hjemme.

    henrik som måårten siger er det ren lov at du skal kunne snakke med din følgebil lige meget hvor godt du kender turen byen eller andet og hvis der skulle ske et uheld eller komme andet i vejen.. næste er det da godt at høre de har sat prisen om så er der jo også større chance for at de vil bruge de danske biler igen uden at forsøge at dompe deres priser


  • #48   24. apr 2011 Martin

    Jamen du har da ret - Men Finn kan ikke bare fyre dem alle på en gang og jo Martin, det er kun 2-3 uger siden at politiet i østjylland delte cabotagebøder ud med rund hånd - Så det er der kommet fokus på, så alt kan ikke længere løses ved at flytte bilerne ud.


  • #49   24. apr 2011 mårten vi er enig om at han ikke sådan bare kan flytte det han vil jo nok stadig have afdelingen for det er jo også lager plads i give for NH3 men det er jo kørsel han sagtens ville kunne flytte og sværgodsen ville han nu nok kunne flytte over kort tid hvis det er det han vil for hvis han vil flytte så er det altså ikke det med om de kan køre det der bliver hans største problem hvis vi skal se på tingene uden at klappe os selv alt for meget på ryggen så er der jo også andre der kan udføre opgavene og så længe han bruger FS vil han jo ikke få problemet med kommikationen hihi og følgebilerne skulle jo også kunne overtage en transport hvis chaufføren bliver syg så de skulle jo bare kunne samarbejde i starten desværre for give chaufførene

  • #50   24. apr 2011 Har ikke hørt noget om vi flytter.. Vi udvider da pladsen mod Brande.
    Og der er jo flere firmaer.
    Wind - NH3 - Kran og Sværgods. Og hvis flere vind fabrikanter flytter tingene ud må man vel følge med eller lukke lidt ned, så det passer til det danske marked.
    Og ja selvfølgelig kan jeg snakke med dem..
    Jeg har haft 4 forskellige tyskere
    og 3 rumanere, hvor af den ene har kørt bag mig i 3 måneder..
    Så LEFT RIGHT SLOWLY-please og STOP det kan man da forstå.
    Men så skal det siges at man med vinger kan se ned langs begge sider..
    Jeg gjorde det ikke med tårne elller maskinhuse hvor du ingenting kan se og skal stole 100 % på din følgebil.

    Og om så vi skal stå sammen om at få smidt 5-6 udlændinge ud tja..
    OG DER KOMMER VEL SNART DEN LOV der omhandler følgebiler så mon ikke det kommer af sig selv.

    god påske alle sammen
    henrik v


Kommentér på:
Give Sværgods

Annonce