{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo b12m bus
  • #1   5. maj 2014 Mht holdbarhed, så kan den vel kører 20 mio, de ter kun et spørgsmål om den rette vedligeholdelse... Men var jeg dig, ville jeg tage kontakt til et par af dem som har netop busser oprettet her i galleriet... smiley

Dog vil jeg sige at jeg har haft en Volvo FH12 420'er, jeg formoder motoren kan være identisk med den du snakker om, men er ikke sikker...
    Den havde rundet 2.000.000 km og kørte upåklageligt..

• #2   5. maj 2014 Mange tak for dit svar.

Jeg har selv læst mig frem til at motoren som ligger i bussen skulle være den samme som i FH12.
    Men det er jo volvo, så det en slider smiley

Bussen hedder Volvo 8500 har lige set.

• #3   5. maj 2014 Men igen, der er flere oprettet i galleriet af netop Volvo B12 hvis ikke jeg tager helt fejl, så det burde være muligt at få lidt viden fra dem.. smiley

• #4   6. maj 2014 Synes ikke jeg kan finde andre end en. Og det er en B10.

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Svar: 17
    #5   6. maj 2014 Hvad skal den kører som? Er busmekaniker og vi har den "berømte" model. Den er dyr i drift og i vedligehold. Ledningsnettet på den er dårligt og volvo har tabt store markedsandele på den.

• #6   6. maj 2014 Meningen med galskabet er, at min far og jeg vil bygge en bus om til camper og så drage afsted :).

så det er ikke en bus du ville anbefale kan jeg se smiley
    har du nogen ide om hvad man så skulle vælge ?

så man får det bedste hvad angår holdbarhed og brændstof forbrug osv.

Har ladet mig fortælle at man skal være obs på gearingen på bybusser ?

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    sep 2012

#7   6. maj 2014 Som camper ville jeg holde mig langt væk fra den. Jamen en gammel volvo b10m eller en scania facelift. Volvos b10m kan fåes i alle aldre og modeller, det er fornuftige busser der kan skrues på uden der skal en computer til. Alt afhænger jo af hvad budget i går ud fra. Går selv med en drøm om at bygge en gammen volvo van hool b10m om. Ja en bybus vil nok ikke være sagen hvis i skal langt omkring.

• #8   6. maj 2014 nå men så streger vi den model fra listen.

B10M er det motoren ? som så går igen i flere modeller og årgange ?

• #9   6. maj 2014 Aldereren af bussen tænker jeg, den skal vel ikke være for gammel og heller ikke for ny kan jeg godt se, for være afhængig af en computer hvis noget sker dur heler ikke. , den jeg havde kig på, var fra 2002 med 660.000 km på klokken.

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    sep 2012

#10   6. maj 2014 Ja det er volvos 10liters motor der ligger ned. Motortypen hedder DH10A så b10m betyder bare at det er en bus med en 10 liters motor i midten. Jamen ville foreslå en aabenraa bygget b10m enten en mark4 eller en system 2000. De er fra 90erne og de burde være til at betale for de er for gamle til at må køre for trafikselskaberne. Ser lige og jeg kan finde et par links.

• #11   6. maj 2014 har åbenrå fået nogle specielle busser siden de skulle være tilforladelige ?

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    sep 2012

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    sep 2012

#13   6. maj 2014 Nej men måden de er bygget op på er alu profiler og stolper osv og de er skruet sammen. Så det betyder at man kan bygge den op som man vil udvendig og profiler, stolper osv kan man købe ved volvo forhandler. Så hvis i f.eks. vil lukke fordøren og flytte den ned til midterdøren så kan man gøre det så det ser originalt og ordentlig ud.

• #14   6. maj 2014 Perfekt tak for hjælpen.
    De ser begge fede ud smiley

Men sådan en b10m er sagen hvad angår holdbarhed, forbrug osv. af de lidt ældre sager. er der en grænser for hvad man siger sådan en bus kan køre af km ? 1 - 2 mill ? og er gearingen på disse gode til motorvejs kørsel altså længere ture ?

Har du også kendskab til nogle nyere modeller, men så bliver det måske for computer styret, så man ingenting selv kan lave ?

har mange spørgsmål i know smiley

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    sep 2012

#15   6. maj 2014 Nej det er fordi at volvo havde en karrosserifabrik i aabenraa. Så det er bare en bus bygget der.

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    sep 2012

#16   6. maj 2014 Ja den motor type er nok den bedst volvo har bygget den kører mange km, ved ikke hvad den kører på literen det afhænger jo af så meget. Desværre er det kun en euro 2 så der skal nok et filter på med mindre i finder en hvor der er et på. ja har kendskab til det meste, men hvis det var mig ville jeg holde mig til en lidt ældre bus så man undgår for meget behov for en computer.

• #17   6. maj 2014 du nævnte scania facelift hvad er det for noget og hvilken af de to mærker er til at foretrække , vedligeholdse reservedelspriser holdbarhed osv ?

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    sep 2012

#18   6. maj 2014 http://www.danskebusser.dk/bus/billeder/vis_billede.php?ID=17365
    det er sådan en her.
    det er ca det samme men motoren ligger i bagenden på scaniaen, også er den måske lidt blødere i undervogen så komforten er nok lidt bedre.

• #19   6. maj 2014 Du skal have tusind tak for hjælpen, det er guld værd smiley

• #20   7. maj 2014 Man kan sige, at fordelen ved at have motoren i midten er at det er nemmere at bygge en anordning så man måske kan have en bil med på turen også... smiley

Kommentér på:
Volvo b12m bus

Annonce