2.886 visninger
|
Oprettet:
Hastighed {{forumTopicSubject}}
Hvor mange herinde køre 90 km/t.? Og bliver i eventuelt stresset af folk der køre eksempelvis 85 km/t.?
Jeg er IKKE ude efter nogen, kunne bare godt tænke mig en stille og rolig debat. Kom frisk og ærlige.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 459
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 13
maj 2011
Følger: 1 Lastbiler: 1 Emner: 4 Svar: 51
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Dem er kører 85 irriterer mig langt mere end dem der kører 80 - Dem der kører 80 er man hurtigt forbi, det er man ikke med dem der kører 85.
Men stress får jeg næppe.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 388
Landevej har jeg kørt max 70. Når man køre flyttebil på timeløn er alt andet hul i hovedet.
Men når jeg køre o personbilen så får jeg ikke stress af dem der køre under 90. Tværtimod. Så kan dem der køre 90 godt give mig stress når jeg køre med trailer. Specielt Polakkerne er slemme til at lave nogle meget grimme overhalinger.
jan 2011
Følger: 31 Følgere: 32 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 41
Hele tiden... Og det der er mest irreterene er dem der køre 80 - 85 når overhalings
Forbudet starter.. Og når det så holder op kan vi andre slet ikke følge dem
Så brænder jeg godt nok ik sikring.. Og det er speciel galt om morgen når jeg letter fra Nordjylland.. Alt respekt til dem der er begrænsesed til de hastigheder. Det er jo deres chef der har bestemt det..
okt 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
dec 2010
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
maj 2011
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Og kære venner, drop nu den gamle sang med at man når et samme og man sparer en helt ny bil om måneden i brændstof og hvad ved jeg, for et afhænger så meget af hvilken bil det er, hvilken kørsel, hvor lange stræk og alt det pis der...
Jeg har personligt kun kørt i 2 hvor der var en besparelse, det var Scania begge to en R500 og en R560... R560 rendte faktisk længst på literen set over-all...
maj 2011
Jeg er bare nysgerrig på at finde ud af noget mere om emnet. Ved færgen i Helsingør har jeg gentagende gange set danske som udenlandske chauffører, buldre uden om mig, og nede på billet kontoret løber de ind, og løber ud til bilen igen.. For så alligevel at holde foran mig og vente 10 min på færgen... Jeg undre mig rigtig meget, nogle gange kan jeg faktisk godt gå og små grine lidt af fænomenet..
Er det fordi pausen snart er oppe over, tror jeg ikke, for så havde jeg set dem forlade stien ret hurtigt igen.. Jeg har også tænkt på at løbe lidt grundet en voksende mave, men fandeme ikke på arbejdet.. Hvis min vognmand siger at jeg skal løbe stærkere, så sparker jeg ham over knæet, og smækker med døren så den ryger ud af dørkarmen..
dec 2010
Prøv om i kan køre Helsingør - Padborg på 4,5 timer med 85 - Eller Frederikshavn - Padborg for den sags skyld. Når i har prøvet det,så kan vi snakke videre om hvad forskellen er eller ikke er.
maj 2011
dec 2010
Men ja, stress er nok ikke et ord jeg vil vælge, men noget der henne af er nok rigtigt hvis jeg skal kører langsommere end det pisset render...
Og lige en ting, nu skrev jeg vistnok længere oppe at bilen OG jeg skal rende stærkt, jeg løber kun hvis jeg VIRKELIG skal på tønden, ellers helst ikke...
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
Jeg kører 88 iflg. gps... Men henter jeg en der kører 87 så bliver piloten bare sat over på ACC (afstandsradar) - genial opfindelse...
jun 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
Andre som kører 85, irriterer mig sjovt nok ikke af samme årsag, da jeg selv kører den hastighed. Men de dage hvor man er presset, og kører på pedalen hele vejen, så er dem der ligger på 87 nok de mest irriterende.
dec 2010
Følger: 1 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 24
At andre kører mindre må de selv om.. Hvis jeg skal forbi for den bare lidt mere mens jeg overhaler.
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
Jeg vil gætte på at vi når det vi skal, 1370000 med en 60tm kranbil burde være nok
dec 2010
maj 2011
Måårten Ææs. Ja jeg bruger ca 20-25 min på det stykke. Men har gjort det på 5 timer op til kutteren i nord.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Og ja, jeg når akkurat det samme - sådan da! De ture jeg kører har jeg sjældent noget ud af kører fuld gas hele vejen rundt. Som regel har jeg ikke noget problem med at nå mine rundture, og med en økonomisk gevinst på ca 300 meter længere pr liter, så kan jeg godt nøjes med at køre 85. Igen, jeg er måske maks 3-5 min senere nede ved færgen en de andre, og i det fleste tilfælde gør det ikke noget. Selvfølgelig ved jeg godt at jeg så ikke får kørt så mange km på mine 90 timer osv, men igen, jeg når de ture jeg skal nå, altså har jeg sparet brændstof og stadig nået det jeg skulle.
De dage hvor jeg så har rigtig god tid, jamen så ryger den ned på 80, for så sparer jeg endnu mere. Der er kun en til at betale min diesel, og jeg vil da gerne spare lidt ekstra som jeg så kan bruge på lamper, gardiner og andet gøjl
Men nu skal det heller ikke lyde som om jeg er nogen øko-helgen, for når så jeg får lov at strække ben på en nordnorgestur, så får den som regel også noget ekstra gas. Der render køretiden altså hurtigt op, og der er langt rundt. Jeg kan også sagtens køre 85, men det er igen et spørgsmål om planlægning og tilrettelægning. Så vidt muligt i hvert fald.
dec 2010
Den anden dag kørte jeg fra Borgstedt ved Rendsburg og til Englandfærgen i Esbjerg med 25,5 tons læsset i en køletrailer, med den pågældende trailer gav det en totalvægt på lige over 43 tons.
Den strækning er på 172 km, hvoraf mere end halvdelen er almindelig landevej med ret mange rundkørsler - Jeg brugte 2 timer og 15 minutter på at køre den strækning - Ham der kan gøre det med 80-85 og kun miste 3-5 minutter får sgu en stor fadøl af mig.
Og husk så på, at min bil ikke er slet så stor og voldsom som den Morten L K har, så det er ikke der tiden er hentet.
Jeg TROR, bemærk TROR, at forskellen opstår fordi, at dem der kører 80-85 ikke nødvendigvis kører den valgte hastighed lige så konsekvent som dem der kører fuld gas og gør man ikke det, så koster det på snittet. Men det er bare en teori.
dec 2010
Men mht. hastigheden, så er jeg meget god til at bruge fartpiloten, rigtig god faktisk. Så min fart er lige så jævn som jer der ligger med pedalen i bund. Det påstår de "kloge" jo skulle var det mest brændstoføkonomiske.
jun 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Lastbiler: 2 Svar: 6
Har fuld forståelse for at dem der skal nå deres 6 -700 km i løbet af en arbejdsdag, der handler det kun om at komme afsted.
jan 2011
Følger: 1 Svar: 4
dec 2010
jan 2011
dec 2010
Men fordi du ikke vil kører den lovlige hastighed, så er du villig til at presse lastbilerne til måske at foretage ulovlige overhalinger??? Det er sgu sørgeligt...
jun 2011
Følger: 1 Svar: 15
dec 2010
Og jo det kan godt føles som at blive presset til at overhale...
dec 2010
dec 2010
Og JO, jeg kan brænde helt af hvis jeg havner bag en som ikke minimum kører det tilladte hvis forholdene er til det... Lev med det, det gør jeg...
jun 2011
dec 2010
dec 2010
Og ja, kan bilen kører stærkere, så er jeg udenom, er det et problem for dig Michael?
Men nu i er så hellige, kan i så med god samvittighed sige at i ALDRIG kører for stærkt, lige snupper et gult lys fordi i ikke gider holde for rødt, kører 5 minutter over, for så kan i lige nå kunden inden frokosten eller inden de går hjem?
Hvis jeres svar er at i ALDRIG gør bare en af tingene, så er satme fulde af lort begge to... Lad nu være med at pege fingre af andre når i ikke er meget bedre selv...
Det kan godt være vi er mange som har travlt i det virkelige liv, men i to har satme travlt her i forummet med at gøre jer bedre end i sikkert er...
Men Thomas, Hvem siger jeg ikke nyder mit job som chauffør? Jeg nyder at køre lastbil, jeg nyder at køre og jeg nyder at køre mange km, men mest af alt, så nyder jeg virkelig når jeg efter endt arbejdsdag kan sige til mig selv at jeg få rullet en røvfuld km, fået flyttet noget gods og dermed tjent en bunke penge til vognmanden, da jeg jo godt er klar over at jo mere jeg tjener, des større sandsynlighed for at jeg har arbejde om 1-3-12 måneder...
Men sådan er vi jo så forskellige...
dec 2010
Det ser nærmest ud til at det er dig der peger fingre af folk som prøver at gøre et seriøst stykke arbejde indenfor de rammer der er.
Du må have en meget useriøs vognmand der forventer at du overskrider din kh-tid og kører over for gult. (Det kan koste dig dyrt en dag)
dec 2010
jan 2011
dec 2010
Michael Det er bare sjovt at "i" sidder og hævder jer, men når alt kommer til alt, så er i egentlig ikke meget bedre... Jeg peger ikke fingre af dem som kører 80 eller 85, men jeg kan stadig blive sindsyg over at havne bag en som ikke engang vil køre det tilladte, specielt hvis det sker i et overhalingsforbud...
Noget jeg finder sjovt, ja vel nærmest tragikomisk, det er sgu at vi alle er enige om at det er trange kår for vores branche i dag, vi er under hård konkurrence fra udlandet, men samtidig har 4 ud af 5 chauffører travlt med at de ikke må have mere travlt end højst nødvendigt og det vi ikke når i dag, ja det kan en anden da klare i morgen og hvad ved jeg, denne er ikke møntet på nogle bestemte, hverken her i tråden eller udenfor, men mere en generel ting...
Jeg forstår simpelthen ikke den form for dobbeltmoral der hersker i branchen... Det er jo tydeligt at se på f.eks. Facebook hvordan "alle" har travlt med at tage billeder af alle andre og udstille dem på nettet, typisk med ordene "Er dette okay?" eller "Må man dette?" eller "Hold da kæft en idiot!"
Men samtidig, hvis man så giver den gas, fordi man gerne vil give den en skalle og sørge for at det går så godt som muligt for ens arbejdsgiver, så bliver man typisk sablet ned fordi man ikke bare bliver bag ved en som tydeligvis har alt for meget tid, men smutter uden om med ordene at man ikke tænker på branchens omdømme (?) man tager brødet ud af munden på andre og hvad fa'en ved jeg..
Ja kort sagt jeg forstår ikke den dobbeltmoral der findes i branchen i dag, den har muligvis altid fandtes men jeg har først opdaget den indenfor de seneste år...
Men hvad der kan nok skrives tykke bøger om hvad jeg ikke forstår...
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Jeg er selv i samme situation ??
jun 2011
Mr. nobody, hvad har det så egentlig hjulpet dig, hvad angår arbejde, ag du har kørt som om at du var på flugt, når du så står uden vognmand nu? Så har jeg jo lidt sværd ved at se at du har fået lavet den bunke penge til vognmanden, for sådan en guld dreng smider man da ikke på gaden.
Ja jeg har da ikke altid overholdt alle færdselsregler, men jeg prøver da så vidt muligt at gøre det, men du lyder jo som om at du konsekvent bare vil bryde hele lortet. Jeg har selv kørt som dig engang, og følte hele tiden at man var bag ud, og alle andre var nogle idioter som bare ikke kunne fatte at jeg altså havde travlt. Og så kan du sige hvad du vil, men det er der at man hurtigt kan miste overblikket, og de små dumme fejl sker.
Som Michael j også skriver, så reder man nok ikke en forretning ved de sidste km/t.
Men god påske alligevel
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 388
dec 2010
Men kort sagt, kan det så tænkes, at grunden til jeg går hjemme nu, er fordi speditøren bare ikke gav nok?
jan 2011
dec 2010
At man mener man ikke er tilstrækkeligt effektiv bare fordi man ikke kører fuld gas/råddent er jo direkte tåbeligt. Jeg nåede jo fx det jeg skulle selvom jeg kun kørte 85 for det meste. De dage hvor jeg javde rigtig god tid, kørte jeg kun 80. 300 meter længere på literen, det kan altså godt mærkes når man kører 150 tkm om året. At køre 89 hele tiden, er ikke nødvendigvis lig med at man laver et godt overskud. Og dem der påstår de ikke sparer noget ved at gå ned i fart, er jeg helt overbevist om at det er fordi i ikke kører rigtigt. I stresser bare jer selv og bruger så speederen forkert. Jeg har hørt den sang flere gange fra folk som mener at 89 er den mest økonomiske hastighed.
Jeg har selv kørt med hovedet under armen, men efter jeg fik min egen bil, har jeg klart ændret adfærd i trafikken. Som Thomas skriver er det bare noget mere aflappende at køre lidt langsommere end de andre. Og så har han helt ret i at mangefejl sker i stressede situationer.
jan 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Lastbiler: 1 Emner: 24 Svar: 105
Så har folk mulighed for at overhale, hvis de vil. Og jeg indhenter sjældent nogen. Jeg taber nemlig fart på selv den mindste stigning.
Når jeg kører alm træk. kører jeg gerne 89 på motorvej. Men har intet problem i at køre 85 hvis jeg indhenter en der kører det. Og møder jeg en Arla f.eks, er man hurtigt rundt om ham.
Kører 80 på landevejene. Men her får jeg en slags "stress" hvis jeg møder en tysker f.eks der kun kører 70. Det er sgu ikke nemt at komme rundt om ham.
dec 2010
Mht brændstoffet kan jeg oplyse at det jeg har skrevet, det står jeg 100% inde for, de eneste to biler, hvor jeg målrettet har udregnet brændstofforbrug på, hvor der har været en gevinst på at sænke farten er kun en R500 og en R560, ALLE andre har det enten givet negativt resultat eller gået lige op...
Et eksempel, en god kammerat jeg har, havde en DAF 105 410, vognmanden ville ikke have den kørte mere end 85 for at spare brændstof, fair nok, en tur hvor han var presset gav han den fuld skrald, og bilen kørte 400 meter LÆNGERE på literen pludselig, fordi den ikke skulle pøle konstant...
HVIS bilen er sat op til det i gearing etc, så er jeg da også sikker på at der er en besparelse, men på en standard bil, der tvivler jeg på der en reel besparelse på alle biler...
Hastighed