5.122 visninger
|
Oprettet:
Import af trækker fra Norge, Euro norm? {{forumTopicSubject}}
Hey gutter og gutinder...
Lad os antage man vil importerer en trækker fra vort norske broderfolk, hvad skal man så være opmærksom på?
Jeg evd der i nogle af østlandende er et krav om at bilen skal være en Euro 4, men har vi de samme regler i DK? og kan det evt reddes med et filter?
jeg vil sætte stor pris på faktuelle svar og ikke svar i stil med "Jeg læste en gang at...." Meget gerne med links til lovtekster, eller om der er noglesom ved hvor jeg evt kan finde mere info...
På forhånd tak...
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Bemærk, at der på en bil importeret fra et ikke EU land vil blive belagt med told.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 143 Svar: 574
Min vognmand forhørte sig hos Mercedes, da vi havde fundet et potentielt køretøj i Norge, og fik her oplyst at der kunne på løbe udgifter i omegnen af Kr. 35.000.- til ombygning af bremse system, da man stiller større krav til for bremser og ABS i Norge end i DK, hvorfor disse skulle Nedgraderes, for at kunne opfylde de Danske lovkrav.
Dette er dog 2 år siden, så jeg ved ikke om kravene er ændret.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Morten S > Det med tolden havde jeg med i tankerne, men det vil sige at hvis bilen har været indregistreret i Norge førhen, så skulle der ikke være problemer?
Futte > Det lyder spændende det der, og en smule usandsynligt, men tilpas dumt til at det med sikkerhed er rigtigt, altså at de danske myndigheder skulle være så dumme at man er nødt til at nedgradere bremserne... men det var en meget værdifuld viden som vi lige skal have fulgt op på...
Takker for svarerne so far...
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
Er Norge et EU land? Det skulle du lige slå op in the big book
dec 2010
Mindes heller ikke jeg har skrevet at Norge er et EU land, jeg har forespurgt om der kan være problemer med euronorm, men ikke hvorvidt Norge er et EU land elelr ej (altså dumme eller kloge, hvilket i dette tilfælde er det sidste)...
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
Det var ment med hensyn til at det med at der kunne komme told på.
Solen skinner over København og humøret er generelt højt.
Prøv at ring til den relevante myndighed og forhør
dec 2010
Men det med told etc. er der som sådan styr på... Jeg har også smidt en mail afsted til Trafikstyrelsen, så må vi se hvad de skriver tilbage...
Og solen skinder da egentlig også her i Skagen for en yderst sjælden gangs skyld...
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Hvilken bil har du i tankerne, jeg sidder og kigger Finn og blocket igennem hver dag, der er med kursen i betragtning nogen rimelige biler til salg.
Der er en bestemt R620 jeg er faldet for, men den er desværre 3300 i aksel afstand.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
I øvrigt kan det være risikabelt/dyrt at satse på en norsk bil der har gået ret meget, da den sikkert er godt brugt i motor og undervogn.
Men som søren skriver, er kursen helt plingeling til at handle i norge for tiden, 85 var den nede i for 14 dage siden!
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Men vi havde kik på noget Volvo FH12 og en MAN TGA 26.530 i Norge, og har set på en 144 og en 164 i Sverige....
Blikket kender jeg, men hvad er den Finn for en?
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
http://www.finn.no/finn/b2b/truck/browse1
dec 2010
Følger: 32 Følgere: 31 Lastbiler: 2 Emner: 5 Svar: 174
Så burde vi jo allesammen blive nægtet adgang til landet?
Den tvivler jeg nu rimelig kraftig på!
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
læste det vist nok i lastbilmagasinet
dec 2010
" Fra Franck Bonvang
Hej Jeg står i den situation at jeg overvejer at importerer en lastbil fra Norge til Danmark, til brug til erhvervsmæssig kørsel. Der er tale om en Volvo FH12 euro 2, vil det være muligt at få den synet og godkendt som den står...
K
Kurt Steen Jensen
to mig
9 timer sidenDetaljer
Til Franck Bonvang.
Såfremt lastbilen blev registreret første gang i Norge på et tidspunkt (1. 10. 1996 – 1. 10. 2001),
hvor Euro 2 var gældende ved godkendelse og registrering af nye biler, kan bilen også godkendes og registreres i Danmark.
I Danmark er der godkendeseskrav til biler med en totalvægt på mere end 3500 kg.
Det medfører, at der skal udstedes en Godkendelseserklæring på lastbilen, inden den kan synes og registreres.
Du kan spørge Volvo lastbiler i Danmark om de kan hjælpe. Hvis ikke skal du henvende dig til en køretøjskonsulent.
Konsulentliste findes på Trafikstyrelsens hjemmeside.
Link: http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-Køretøjer/Typegodkendelser/Saadan-faar-du-en-typegodkendelse/Konsulentliste.aspx
Med venlig hilsen
Kurt Jensen
Trafikstyrelsen"
Jeg har så smidt et par opfølgende spørgsmål i hans retning, men det giver da et udmærket svar...
dec 2010
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
dec 2010
Import af trækker fra Norge, Euro norm?