{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.848 visninger | Oprettet:

Sune M
Sune M
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 8

Alm C kørekort, vil gerne køre erhverv ? {{forumTopicSubject}}

Har lige et lidt indviklet spørgsmål som jeg skal stille. Min far har lastbil kørekort som kan tog i hæren og oveni købet fik han buskort med i hatten. Hvis nu han skal køre erhverv, hvad kræves der udover EU bevis og førerkort ? Ny teoriprøve og køreprøve =??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alm C kørekort, vil gerne køre erhverv ?
  • #1   28. nov 2013 Hvis C er skrevet på hans almindelige lyserøde kørekort, så kræver det kun et EU-kursus, og evt et førerkort hvis bilen kræver det, han skal ikke have en fornyende køre-/teoriprøve...

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #2   28. nov 2013 Hm. Et lille tillægs spørgsmål - Er det ikke noget med, at hvis man har taget kortet EFTER d. 1/9-2009 så tager kurset 4 uger og ikke 5 dage ?

• Sune M
    Sune M Tilmeldt:
    aug 2013

#3   28. nov 2013 Hvad så med bus ? Kræver det osse bare eu bevis for at køre erhverv hvis man var oppe til en teoriprøve hvor man måtte have 5 fejl

• #4   29. nov 2013 Mht bus, der er jeg slet ikke inde i reglerne, men jeg tvivler nu på man kan nøjes med et standard EU-bevis, der skal nok noget erhvervs-kort ind over også...

Martin S > Der er godt nok et eller andet, men da mit kørekort er ældre end det, så er det ikke regler jeg har sat mig ind i.. smiley

• Sune M
    Sune M Tilmeldt:
    aug 2013

#6   30. nov 2013 Ja men det findes to slags teoriprøver og to slags køreprøver til bus og jeg kan jo få eu bevis uanset hvad. Må jeg køre erhverv uanset hvad når jeg har eu bevis ?

• #7   30. nov 2013 Nej du skal have erhvervskort ved siden af...

• #8   1. dec 2013 Erhvervskort er kun til bus, taxi, limo osv.. passagertransport.

Hvis din far har gyldigt lastbilkørekort, må han køre lastbil.
    Om han skal have Chauffør Uddannelsesbevis, afhænger af fødselsdato.

Hvis han skal køre en lastbil nyere end April 2006, så har den digital tachograf, og han skal have et førekort til at sætte i den.

• Sune M
    Sune M Tilmeldt:
    aug 2013

#9   1. dec 2013 Okay tak smiley

• Sune M
    Sune M Tilmeldt:
    aug 2013

#10   1. dec 2013 Men jeg kan godt få chaufføruddannelsesbevis alligevel og tachografkort. Ikke ? smiley

• #11   1. dec 2013 Om man skal have Chaufføruddannelsebevis afhænger af fødselsdatoen.
    Se evt. her: (link fjernet)

Førekort til tachografen, kræver blot et gyldigt kørekort.

Kommentér på:
Alm C kørekort, vil gerne køre erhverv ?

Annonce