{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.260 visninger | Oprettet:

Jan S
Jan S
Tilmeldt:
27. okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582

Spørgsmål til Chaufføruddannelsen. {{forumTopicSubject}}

Jeg har prøvet at google lidt men har ikke fundet noget.

Hvis man starter som 18 årig på uddannelsen får man så alle relevante kørekort? Eller skal man selv sørge for at have til personbil (B) ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til Chaufføruddannelsen.
  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 37
    #1   25. sep 2013 Du får intet kørekort på grundforløbet.
    Har du en læreplads, og så betaler de dit kørekort. Du kan ikke komme videre end grundforløbet, hvis ikke du har kørekortet. Og det er selvfølgelig kørekortet til lastbil, hvilket også inkludere kørekortet til bil selvfølgelig, fordi når du får lastbilkørekortet, så må du selvfølgelig også køre bil.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #2   25. sep 2013 Det er bare fordi når man læser i Kørekortbekendtgørelsen står der:
    Stk. 3. Kørekort til kategori C1 kan kun udstedes til førere, der har erhvervet kørekort til kategori B.


  • #3   25. sep 2013 Du får eet hele igennem udd... Det fik jeg ihverfalt!!

    Har ikk haft en krone op af lommen




  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #4   25. sep 2013 Alle erhvervsuddannelser er fuldt finansierede. Dvs. at når man har bestået grundforløb, skal man have en læreplads (uddannelses aftale). herefter får man ALLE relevante kørekort og certifikater.
    Men ring til din lokale skole og få fat i en vejleder. De skulle kunne fortælle dig mere.


  • #5   25. sep 2013 Du for alle køre kort b c og ce. B tages samtidig med grundforløbet af chauffør uddannelse. Men hvis du er så ung så mener jeg er det 4 eller uger eu bevis tager der er lagt flere uger på for at få det , det som i gammel dage hed hvidt bevis.

  • #6   25. sep 2013 Det kan sgu da ikke passe man får kat B på grundforløbet, så kan alle jo bare starte og score sig et kørekort til 10000 kr og så smutte bagefter, lyder underligt.

  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #7   25. sep 2013 Man får ikke B på grundforløb. B kørekort ligger som 1 ste hovedforløb.

  • #8   25. sep 2013 Det var det jeg tænkte. smiley


  • #9   25. sep 2013 Tingi hvis jeg husker rigtigt var det sådan for en del år tilbage med det fik de ændret med tiden fordi folk nemlig bare tog kortet og droppet derefter ud

  • #10   25. sep 2013 Ja B kørekort får man først når man er startet i lære, så det kræver OGSÅ at man har en lærekontrakt, så de bliver ikke bare foræret til alle og enhver smiley

  • #11   25. sep 2013 så må tingene være ændret for 2004 da jeg startede på uddannelse der fik man det i grundforløb


  • #12   26. sep 2013 Ang. den med B Kørekort, det er altså forskelligt fra skole til skole om den ligger imellem grundforløb og 1. hovedforløb eller om den ligger i hovedforløbet smiley

    Men hverken du eller mester skal betale for det kørekort !


  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #13   26. sep 2013 Jimse, korrekt.
    Der står mere her:
    http://tur.dk/media/22632/eud_speciale_gods.pdf


  • #14   26. sep 2013 Da jeg var i gang med uddannelsen tilbage i 1998 der fik man først B når man havde en læreplads eller var visiteret til skolepraktik og kom på første hovedforløb, det var på Landtransportskolen...

    Men Jan, du er sgu da alt for gammel til det pjat der...

    Min mening er at udannelsen er komplet spild af tid, man kan intet bruge den til, når man er færdiguddannet kan du ikke gøre mere med den, den kan ikek bygges videre på eller noget, ja man får kørekortene gratis og en lidt højere timeløn, men så er det også det... Til gengæld har man gået til en latterlig løn i 3 år... Så kan det da bedre svare sig at købe lortet selv og så bare springe ud i det... smiley

    Men ærligt fik jeg tilbud om voksenlære er jeg da ikke dummere end jeg sagde ja, for vil da gerne have beviset, men som ung som vil komme på lærlingeløn, der vil jeg altid fraråde det, tag en "rigtig" uddannelse først, det er jeg ked af jeg ikke gjorde i sin tid...

    Føj for en skefuld jeg får en på hatten nu... smiley

    smiley


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #15   26. sep 2013 Nu er det jo heller ikke mig Franck men min knægt det handler om smiley

  • #16   26. sep 2013 Nå ja man ved sgu da aldrig med dig... smiley

  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #17   26. sep 2013 Hej Jan.

    Praksis på skolerne er at man giver lærlingene kørekort til kat. B, når prøvetiden på lærekontrakten er ovre. Den er normalt 3 mdr., men hvis lærlingen har bevist "sit værd" på grundforløbet, starter vi normalt kat. B så snart de er begyndt på lærepladsen smiley

    Faktisk er vi på skolerne forpligtet til at sørge for at en lærling har de fornødne kvalifikationer når de skal til svendeprøve, så rent faktisk skal vi også sørge for en evt. kontrollerende køreprøve... smiley Men vi har stadig ret til at bortvise elever smiley


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #18   26. sep 2013 Tak for info Thomas P smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til Chaufføruddannelsen.

Annonce