Uddannelse i Sverige {{forumTopicSubject}}
Hej alle chauffører.
Jeg starter på uddannelse i faget til næste sommer.
Jeg bliver uddannet på en bil med kran og skal køre med stammer som jeg henter så langt ude i den svenske skov at et kort ikke kan hjælpe.
Der bliver omkring -40 - -45 grader om vinteren her hvor jeg bor.
Tror i de kvalifikationer og erfaringer jeg vil få kommer til at være gode eller dårlige i forhold hvis jeg flytter til Danmark og får arbejde på en Danmark-Norge bil?
Alternativt skal jeg vælge at uddanne mig på en flisbil. Men her kan jeg ikke rigtig se nogen grund til at spilde 3 år på en uddannelse.
Hvad syntes i?
Jeg har kun de 2 muligheder for uddannelse i faget hvis ikke jeg vil flytte foreløbig
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 459
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 37
Rigtig god fornøjelse.
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 3 Emner: 1 Svar: 69
Hva enten du kommer til at køre tømmer eller flis skal du have en rigtig go tolmodighed og ha' lysten og evnerne til at bøvle.
Som et lille eksempel har lige for et par timer siden holdt 20 min og bøvlet med at bjerge en kasse i land ud i noget løs sand, da jeg fik kassen på nakken var boogiehjulet begravet halvt og bagkofangeren var næsten væk, har man en kort lunte i sådan en situation bliver det en meget kort karriere, da de 20 min var heldigt sluppet, det kan være meget længere tid.
Nu med det om du enten skal køre tømmer eller flis, så kommer det meget an på hvordan du har det med en kran, for hvis det er noget for dig er tømmer rigtig godt køren, men syntes du det er træls at bøvle med både at skulle læsse og læsse af med den bliver det hurtig noget øv. Dog er der nok flere steder i Sverige hvor de har de kæmpe trucks som kan tage hele læs af.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 388
(Det er en kran med et lille "førerhus" på)
Jeg kører næsten dagligt i skoven med personbil. Her bliver jeg udfordret i forvejen. Så en stor lastbil med hænger bliver helt klart en stor udfordring. Det er jo ikke små hængere man køre med herovre.
http://www.youtube.com/watch?v=c8EuWqjuU0Y
Men tak for jeres feedback på tråden
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 143 Svar: 574
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=bJBdJPx6TpM
Tror ikke det med varmen, bliver det store problem.... 10-15min så er du på vejen igen...
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 388
Tror snildt jeg kommer til at bruge 30-40min det første stykke tid
Uddannelse i Sverige