{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.325 visninger | Oprettet:

Lys på Lastbilerne. {{forumTopicSubject}}

Har i mange månder lagt mærke til hvordan, udlandske men også danske lastbiler kører med mange pærer bag på lastbilen eller trailer der ikke lyser og sommetider slet ikke nogen, men det er mest de udenlandske.

Så sent som i Mandags var jeg i tåge på e65 i sverige ved at brage ind i en Polsk lastbil som var helt mørklagt på sættevognen.

Hvad er holdningen med det. Synes selv det er noget svineri. Skifter personligt altid pærer der springer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lys på Lastbilerne.
  • #1   28. jan 2011 selvfølige kan der være gået en pære eller to, og de ikke lige bliver skiftet med det samme.
    Men så fra det, og til at køre rundt og lege mørkeleg... Nej det duer ski ikke. Og så lang tid tager det heller ikke lige at skifte et par pære. Men ham fra polen havde vel ikke råd til nye pære smiley

• #3   28. jan 2011 Jo mere lys, jo bedre!! Man skal selv kunne se, og også blive set.. :o)

Man behøver selvfølgelig ikke køre rundt og ligne et juletræ. Men en bil bliver nu lidt pænere, hvis der er lidt ekstra lys på, synes jeg..

Uanset så er det noget svineri, at køre rundt med en "sort" trailer!!

• #4   28. jan 2011 Nu snakker jeg bare om ganske almindeligt lovpligtigt lys.

De har ikke råd til en skid de polakkere. Det er bare syndt for en familie der endag brager op i sådan en spade.

• #5   28. jan 2011 Da jeg var ved Kim Johansen fik jeg en skideballe en dag af værkføreren på vores interne værksted, fordi jeg var den der fik udleveret flest pærer, hvortil jeg måtte fortælle at nogle jo var nødt til at skifte alle de pærer der ikke virkede, og fordelt på de 6 trækkere og 6 trailere jeg havde med at gøre ugentligt, så var der kun mig til at gøre det...

Jeg er altid blevet opdraget til at bilerne skal se respektable ud, og derfor skal defekte pærer og lygteglas udskiftes lige så snart det er muligt, og der går ikke 2 dage før det er muligt...

Har altid hadet når der manglede lys...

• #6   28. jan 2011 lys skal bare virke......

• Oj  
    Oj   Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 9
    #7   28. jan 2011 Er det mig som husker helt forkert eller?

Skal der ikke være 2 baglygter / en baglygte med 2 pære i hverside på forvogne og trailere.

Jeg syntes bare at alle DVS trailer kun har en baglygte i hverside?

• #8   28. jan 2011 Oj> DSV trailerne HAR 4 lygter bagud rettet, 2 almindelige 3 kammer baglygter, samt en slingerlygte i hver side, det giver i min bog 4 styk røde bagudrettet markeringslys.. ;o) Om der er lovkrav om et minimum højere end 2 er jeg dog i tvivl om...

• #9   28. jan 2011 Er der så ikke også noget med i dag, hvor det der med kørelys er blevet så moderne, at man faktisk ikke behøver lys bagud længere??

Selvfølgelig skal der være lys på i tåge og regn osv, men i alm. klart vejr??

Og ja, der er mange der hænger gevaldigt i bremsen, både danske og udenlandske.

• René L
    René L Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #10   28. jan 2011 Uden tvivl, hvis der springer noget og det kan hjælpes ved at skifte, så få det for pokker gjort. Klart bedst. smiley Men i mange tilfælde, sker det jo at ledninger irre op - især lige for tiden.

Lidt spøjst i denne uge på jobbet, lavede jeg lys på en sættevogn med en chauffør fra slovakiet. Han havde lige fået stjålet alle markeringslygter i begge sider, efter en overnatning i Italien. Stakkels mand. smiley Så der skulle lige en ordenlig håndfuld nye lygter til der.

Oplevet én gang før, at det var tyveri. Men godt nok en sjælden historie. smiley

• #11   28. jan 2011 Morten L. K.> jo men kun hvis dit køre lys er eksterne kørelygter, nærlys på spændingsfald osv osv, google det så kommer det frem ;o) Jeg kører personligt selv rundt uden lys bag på i dagtimerne...

• Oj  
    Oj   Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 9
    #12   28. jan 2011 * Mr. Nobody - Admin for NordjyllandsGruppen *

Ja self. Slingerlygten tæller jo self for en. Det havde jeg ikke lige tænkt over. smiley

• #13   29. jan 2011 Som i ved er der to kloge mennesker her på LBG

Oraklet og JEG hehe.... ;o)

• #14   29. jan 2011 Lyset skal bare virke... jeg holdte på værkstedet i 2 timer i odense i tirsdag fordi den trailer jeg havde fået tildelt åd mine sikringer... jeg skal sgu ikke mod stockholm med sådan noget lort, jeg har faktisk fået udleveret ekstra lygteglas og pærer af frode laursen fordi jeg ikke gider bøvle med at skulle finde et værksted hver gang .... det er store sager hehe

• Klaus B
    Klaus B Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #15   29. jan 2011 Apropos dårlig lys,- trak kasser sydover for år tilbage, på en tur gennem Holland til Boulogne sur meer i lidt tåget vejr, godt nok med lidt frisk speederfod, fandt jeg pludselig en Rotir fra Rumænien i tågen uden baglys, nåede at flå F12'eren udenom, men tæt nok på til at gummilisten på spejlet i højre side blev revet af på hans venstre baghjørne,- se det giver både høj puls og tynd mave på en gang....

• #16   31. jan 2011 Et godt agument for os gøglere, at hvis der springer én pære, virker de sidste 47 stadig, så man blir aldrig mørklagt.... ;D

Kommentér på:
Lys på Lastbilerne.

Annonce