{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.946 visninger | Oprettet:

Hvilken speditør mangler 3500kg biler, til kurér-køren? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg kender lige én som har en 3000kg / 3pll kassebil ledig, med chauffør, fra på Mandag. Chaufføren bor i Midtjylland.
Der ønskes fast køren på fuld tid med kurér / express forsendelser,

Nogen som ved hvor der lige mangler den slags biler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken speditør mangler 3500kg biler, til kurér-køren?
  • #1   2. maj 2013 Måske Autobude eller universal transport. Men ved det ikke

• #2   2. maj 2013 Google er hans ven.

Men at tro man kan forrente en kurerbil med chauffør som underleverandør ved en af de store er naivt. - Altså medmindre chaufføren er på tilskud eller sulteløn. Kurerbranchen er om muligt endnu mere forkneppet end den store transportbranche.

Men alt mulig held og lykke herfra.

• #3   3. maj 2013 I øvrigt vil de fleste forlange min plads til 4 pll og en lastevne på 13-1500 kg og ca. 170 cm i indlæsningshøjde hvis omsætningen skal være bare i nærheden af fornuftig.

• #4   4. maj 2013 Vi snakkede lidt om det idag, og der er lavet aftale m. en speditør.
    Det viser sig han har afskrevet bilen ned i nul, ved brug som håndværkerbil indtil nytår.
    Chaufføren får 24k/mdr. Så ved jeg ikke om det er sulteløn? Overenskomsten siger 123,25/time. Han kommer hjem hver dag, og har bil med hjem.
    Det løber rundt med ca. 50k indkørt/mdr. Mon det er realistisk på en express bil?

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 2 Svar: 163
    #5   4. maj 2013 <i>Det løber rundt med ca. 50k indkørt/mdr. Mon det er realistisk på en express bil?</i>

De 50K er FØR evt. split eller pladsleje, så er du ved at være der...

Som jeg læser det så er det en kassevogn UDEN lift, noget i stil med en transporter eller anden "lille" varevogn.

• #6   4. maj 2013 Kim;

Kan godt se det ku misforstås.
    Jeg mente om det er realistisk at en express-bil indkører ca. 50k?.

• #7   4. maj 2013 Ikke i den størrelse - Hvis du kører for en speditør skal han vel ha en del af kagen.

Det pris og omsætningsniveau jeg har bedst kendskab til er i det østjyske og der er det ikke realistisk.

At den kan hænge økonomisk sammen ved 50.000 i omsætning lyder ikke helt skævt, men jeg tvivler på den kan holde den omsætning i snit. I fald den kan, så giv lige besked, så tror jeg da jeg er frisk på at prøve igen. smiley

Min pointe er, at hvis man ikke har kørslen direkte, så er det svært at lave 50.000 efter pladsleje osv selv med en større bil. smiley

• #8   5. maj 2013 Hej Jeg har da også en 8 pallers bil med lift som mangler gods. Køre i hele Europa . Hilsen Bjarne Ring på mobil nr 24674032

• #9   5. maj 2013 Bjarne J

Måske det ville være smart at oplyse hvor i landet du er ?

• #10   5. maj 2013 UPS. Jeg bor i Skive men køre en del fra Århus men ellers i hele Europa

• #11   7. maj 2013 Hvad er det for noget Pladsleje i skriver om? Kender ikke lige til det.

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 2 Svar: 163
    #12   7. maj 2013 det er den "afgift" man betaler for at "låne" deres kunder... nogen tager et fast beløb om måneden og andre tager procenter af din indkørsel - helt op til 50% af det indkørte smiley

• #13   8. maj 2013 I Århus betaler man 20-30% ved de mest seriøse eller en pladsleje på 8-12.000 pr måned.

• #14   9. maj 2013 Hvis der betales pladsleje, kører man så stadig på km-takst, eller hvordan?.
    I tilfældet her køres på km-takst, og stop-priser v. opsamlinger i Århus. Der er ikke tale om pladsleje.
    Men km-taksten er godtnok ikke ret høj, og der betales kun sålænge der er pakker på bilen. Der startes op på Mandag, så bliver det spændende hvordan det går.

• #15   9. maj 2013 Det pladsleje, er det udbredt blandt kurér / express biler? Eller er det mest brugt hos distributions speditører? Eller er det normalt for alle varebiler, som kører for en størrere speditør?.

• #16   9. maj 2013 Pladsleje/procenter bruges stort set over alt hvor man er kørselskontor for kurerbiler.

Det er helt normalt, at der kun betales når der er pakker på bilen. Da vi startede i 2006 var det ca. 7,5 pr km fra A til B og så kørte man gratis hjem. Fra de 7,5 skulle så trækkes 24% til dem vi kørte for. Det var ualmindelig svært at tjene fornuftige penge på med en chauffør i bilerne.

Der til kommer, at flere af de kørselskontorer forlanger at bilen er branded med deres logo, at man bærer arbejdstøj med deres navn og man i øvrigt benytter den it løsning de nu finder bedst. Mens vi kørte det første sted nåede vi at blive tvunget til at montere Comlog i 3 biler fordi man troede det var det rigtige i den branche - Det var det så ikke, pris : 10.000 pr bil og ca. 2.500 hvis det skulle flyttes i en anden bil. Alt for vognmandens regning naturligvis.

Konkurrencen i Århus er hård, meget hård og priserne er latterlige. Bykørsel som går fra yder postnummer til yderpostnummer - altså i teorien fra Egå til Hasselager koster 120-140 kr. som der skal betales procenter eller pladsleje ud af.
    Sådan en tur er på min. 20 km og tager over 30 minutter.

Det eneste der er fornuftigt betalt er møbelkørsel med levering på 5 sal osv. Jeg må erkende, at jeg hellere ville sulte end slæbe mig ihjel.

Prisen i dag ligger nok rund 8 kr/km måske en sjat mere med lidt held. Timelønnen nok lige under 300. Kører man på timeløn må der ikke køres ret mange km.

Dengang regnede jeg ud, at hvis ikke man kunne holde 4 kr på alle kørte km, så kunne det ikke gå - Altså efter pladsleje/procenter. Det kunne man kun sjældent, det kræver jo en fornuftig dækning på bilen og det er ikke just det man går mest op i i den branche. smiley

• #17   12. maj 2013 Finn: Prøv at kontakte Gls , Dhl , Tnt express. Men for din egen skyld hold dig fra Xpressen Herning. Og Kurergruppen Fredericia. Har selv kørt som selvstændig, for begge 2, ingen succes.

• #18   12. maj 2013 Jan N

De andre er ikke et hak bedre . Hvis man SKAL femhæve en, så er det TNT - De andre to er samme surdej, der har man en øvre grænser for hvad en vognmand må tjene og den ligger under det der skal til for at man kan lønne en chauffør!

• #19   12. maj 2013 Mårten : Okay tak for svaret, vidste jeg desværre ikke, var bare lige dem jeg kunne komme i tanke om, med små biler

• #20   12. maj 2013 Jan N

Det er helt fint - Vi kan ikke altid vide alting. smiley

Jeg har været til møde med GLS da vi selv havde biler og jeg har forhandlet kontrakter med DHL af flere omgange, både for et firma hvor jeg var på kontoret og jeg har givet tilbud på et stort område selv. Betalingen ser flot ud på papiret, men virkeligheden er en anden.

• #21   12. maj 2013 Mårten: Helt okay, ren nysgerrighed, hvis nu jeg vil starte op igen med en kassebil, med chauffør på , hvem vil du så foreslå at jeg skal køre for, som giver, så det kan betale en chauffør

• #22   14. maj 2013 Jan N

Hvis du vil betale det en chauffør bør ha, altså efter overenskomsten eller bare i nærheden af, så kender jeg umiddelbart ingen steder hvor det kan bære.

Husk på, at til den løn du lover din chauffør skal du lægge 45-47% i sociale omkostninger der dækker feriepenge, pension, søgne/helligdagsbetaling, lovpligtig arbejdsskade forsikring osv.

Men selvfølgelig, hvis du står med en gældfri kassebil, så er det jo lettere. Alternativt skal du finde en der vil køre til 18-20.000 fast OG hænge i.

Skal det være bare i nærheden af rentabelt skal det være fast distribution på timeløn hvor der ikke køres ret mange kilometer.

Kommentér på:
Hvilken speditør mangler 3500kg biler, til kurér-køren?

Annonce