4.946 visninger
|
Oprettet:
Hvilken speditør mangler 3500kg biler, til kurér-køren? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg kender lige én som har en 3000kg / 3pll kassebil ledig, med chauffør, fra på Mandag. Chaufføren bor i Midtjylland.
Der ønskes fast køren på fuld tid med kurér / express forsendelser,
Nogen som ved hvor der lige mangler den slags biler?
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 38
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Men at tro man kan forrente en kurerbil med chauffør som underleverandør ved en af de store er naivt. - Altså medmindre chaufføren er på tilskud eller sulteløn. Kurerbranchen er om muligt endnu mere forkneppet end den store transportbranche.
Men alt mulig held og lykke herfra.
dec 2010
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
Det viser sig han har afskrevet bilen ned i nul, ved brug som håndværkerbil indtil nytår.
Chaufføren får 24k/mdr. Så ved jeg ikke om det er sulteløn? Overenskomsten siger 123,25/time. Han kommer hjem hver dag, og har bil med hjem.
Det løber rundt med ca. 50k indkørt/mdr. Mon det er realistisk på en express bil?
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
De 50K er FØR evt. split eller pladsleje, så er du ved at være der...
Som jeg læser det så er det en kassevogn UDEN lift, noget i stil med en transporter eller anden "lille" varevogn.
aug 2011
Kan godt se det ku misforstås.
Jeg mente om det er realistisk at en express-bil indkører ca. 50k?.
dec 2010
Det pris og omsætningsniveau jeg har bedst kendskab til er i det østjyske og der er det ikke realistisk.
At den kan hænge økonomisk sammen ved 50.000 i omsætning lyder ikke helt skævt, men jeg tvivler på den kan holde den omsætning i snit. I fald den kan, så giv lige besked, så tror jeg da jeg er frisk på at prøve igen.
Min pointe er, at hvis man ikke har kørslen direkte, så er det svært at lave 50.000 efter pladsleje osv selv med en større bil.
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 7
dec 2010
Måske det ville være smart at oplyse hvor i landet du er ?
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 7
aug 2011
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
dec 2010
aug 2011
I tilfældet her køres på km-takst, og stop-priser v. opsamlinger i Århus. Der er ikke tale om pladsleje.
Men km-taksten er godtnok ikke ret høj, og der betales kun sålænge der er pakker på bilen. Der startes op på Mandag, så bliver det spændende hvordan det går.
aug 2011
dec 2010
Det er helt normalt, at der kun betales når der er pakker på bilen. Da vi startede i 2006 var det ca. 7,5 pr km fra A til B og så kørte man gratis hjem. Fra de 7,5 skulle så trækkes 24% til dem vi kørte for. Det var ualmindelig svært at tjene fornuftige penge på med en chauffør i bilerne.
Der til kommer, at flere af de kørselskontorer forlanger at bilen er branded med deres logo, at man bærer arbejdstøj med deres navn og man i øvrigt benytter den it løsning de nu finder bedst. Mens vi kørte det første sted nåede vi at blive tvunget til at montere Comlog i 3 biler fordi man troede det var det rigtige i den branche - Det var det så ikke, pris : 10.000 pr bil og ca. 2.500 hvis det skulle flyttes i en anden bil. Alt for vognmandens regning naturligvis.
Konkurrencen i Århus er hård, meget hård og priserne er latterlige. Bykørsel som går fra yder postnummer til yderpostnummer - altså i teorien fra Egå til Hasselager koster 120-140 kr. som der skal betales procenter eller pladsleje ud af.
Sådan en tur er på min. 20 km og tager over 30 minutter.
Det eneste der er fornuftigt betalt er møbelkørsel med levering på 5 sal osv. Jeg må erkende, at jeg hellere ville sulte end slæbe mig ihjel.
Prisen i dag ligger nok rund 8 kr/km måske en sjat mere med lidt held. Timelønnen nok lige under 300. Kører man på timeløn må der ikke køres ret mange km.
Dengang regnede jeg ud, at hvis ikke man kunne holde 4 kr på alle kørte km, så kunne det ikke gå - Altså efter pladsleje/procenter. Det kunne man kun sjældent, det kræver jo en fornuftig dækning på bilen og det er ikke just det man går mest op i i den branche.
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 16 Lastbiler: 2 Emner: 9 Svar: 141
dec 2010
De andre er ikke et hak bedre . Hvis man SKAL femhæve en, så er det TNT - De andre to er samme surdej, der har man en øvre grænser for hvad en vognmand må tjene og den ligger under det der skal til for at man kan lønne en chauffør!
jan 2012
dec 2010
Det er helt fint - Vi kan ikke altid vide alting.
Jeg har været til møde med GLS da vi selv havde biler og jeg har forhandlet kontrakter med DHL af flere omgange, både for et firma hvor jeg var på kontoret og jeg har givet tilbud på et stort område selv. Betalingen ser flot ud på papiret, men virkeligheden er en anden.
jan 2012
dec 2010
Hvis du vil betale det en chauffør bør ha, altså efter overenskomsten eller bare i nærheden af, så kender jeg umiddelbart ingen steder hvor det kan bære.
Husk på, at til den løn du lover din chauffør skal du lægge 45-47% i sociale omkostninger der dækker feriepenge, pension, søgne/helligdagsbetaling, lovpligtig arbejdsskade forsikring osv.
Men selvfølgelig, hvis du står med en gældfri kassebil, så er det jo lettere. Alternativt skal du finde en der vil køre til 18-20.000 fast OG hænge i.
Skal det være bare i nærheden af rentabelt skal det være fast distribution på timeløn hvor der ikke køres ret mange kilometer.
Hvilken speditør mangler 3500kg biler, til kurér-køren?