{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Thomas T
Thomas T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Praktikplads i Aarhus og omegn? {{forumTopicSubject}}

Hej LG folk!

Jeg er en snart 20-årig ung mand, som for nylig har - langt om længe - valgt at tage springet ud i en karriere som lastbilchauffør, og har søgt ind på vejgodstransportuddannelsen ved Aarhus Tech med start i august dette år. En stor del af uddannelsen er jo virksomhedspraktik, så nu går jeg og leder efter et sted at søge. Det må selvfølgelig gerne være et rimelig 'pænt og ordentligt' sted med gode arbejdsforhold og hele pakken, men er 100% afklaret med at jeg skal regne med at starte helt nede i bundrækkerne med de trælse tjanser.

Kender ikke direkte nogen i branchen, men min vens bror fik job ved Danske Fragtmænd for ikke så længe siden, vist også uden nogen nævneværdige kontakter, dog kan jeg nok ikke bruge dét til noget, når han kun har været der et par måneder, vel?

Har også tænkt over hvorvidt det er bedst at søge hos store firmaer eller små vognmandsforretninger, kan i sige mig det?

Og til sidst, det uundgåelige spørgsmål; kender i nogen virksomheder/vognmænd der er åbne overfor praktikanter i forbindelse med uddannelse, eller ligefrem søger dem? Tror ikke på at det sidste findes, men det skader vel aldrig at spørge smiley

På forhånd tak for svarene smiley
- Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Praktikplads i Aarhus og omegn?
  • #1   28. apr 2013 Alex Andersen
    Ole Larsen
    Johannes Sørensen
    3V hvis de stadig findes
    Det var 4 hurtige.
    Du må ikke give op selvom der er nogen der vil sige at lærlinge er ubrugelige!
    SÆT I GANG!!!

• TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #2   28. apr 2013 Hvis du bare gerne vil igang, så kan du blive pakkemand ved GLS.. Der startede jeg min praktikplads, og det var fint sted.. Hårdt arbejde, og laaaange dage.. Men det er et fint sted at starte smiley Jeg kan give dig nummer til min gamle vognmand ved Gls i søften smiley

• Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    apr 2013

#3   28. apr 2013 Pakkemand ved GLS lyder slet ikke dumt - hårdt arbejde og lange dage er sgu' ingen hindring smiley PM gerne nummeret på ham, det kan jo aldrig skade at kontakte ham.

Men lad mig lige høre igen, bør jeg vente med at søge praktikplads til jeg står med optagelsesbrevet i hånden, eller kan det betale sig at søge allerede nu, uden nogen egentlig garanti for uddannelsen?

• Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    apr 2013

#4   22. maj 2013 Nu er jeg officielt optaget på Transport & Logistik grundforløbet! smiley

Kan jeg søge pr. mail eller telefon, eller er det så meget bedre at møde op hos virksomheden når man søger praktikplads? Har nemlig ikke bil, så skal ud og leje én hvis det er.

Kommentér på:
Praktikplads i Aarhus og omegn?

Annonce