{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.568 visninger | Oprettet:

Prøveplader kørsel????regler {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er meget i tvivl angående kørsel med prøveplader på nye lastvogne.
På min arbejdsplads bygger vi forskellige lastvogne og diverse reparationer og eftersyn.Jeg henter og bringer ofte bilerne fra kunden og til værkstedet og retur, samt henter nye lastvogne på prøveplader rundt i Dk til opbygning og til vejning inden og efter.

Jeg har kørekort til lastvogn og tog det i år 2001.

Jeg har hørt fra flere, at man kan få en bøde for ikke at have været på et såkaldt last kursus, men er det overhovedet nødvendigt da jeg jo ikke køre med last. kun til nybyg og service. afhentning og retur.
Mine kollegaer og jeg er meget i tvivl, da der ikke ligefrem er noget info om emnet, kun en masse rygter. Bødetaksterne er jo skyhøje i Dk, så jeg håber at i kan hjælpe lidt på vej og vi kan få styr på reglerne. Mvh Lars K



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader kørsel????regler
  • #1   26. apr 2013 ring til politis tungvogns afd og få en snak med dem om det...

    over and out


  • #2   26. apr 2013 Det er kun hvis du fragter vare på fremmeds regning at du skal bruge et EU bevis.

  • #3   26. apr 2013 Yes, som SHN skriver, er det kun hvis det er godskørsel for fremmed regning, hvilket det ikke er i jeres tilfælde.

  • #4   27. apr 2013 Og husk at der skal være 2 nummer plader pr enhed, havde en kollega der fik en bøde for og kun have en plade med til hængeren, du behøver kun en på hængeren men skal have den sidste i bilen, latterlig regel smiley

  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #5   27. apr 2013 shn og morten, det er ikke heeeelt korrekt. Sådan noget som firmakørsel er også omfattet, og det er jo ikke for fremmed regning.

    Lars K

    Alt det du nævner kræver IKKE EU-bevis. Det er omfattet af en af de få undtagelser, som er i bekendtgørelsen om EU-bevis.

    tjek paragraf 4 stk. 3. i linket

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=145440

    Du kan evt sende en mailadresse på PB, så skal jeg se om jeg kan støve rigspolitiets vejledning omkring emnet smiley (først i næste uge)


  • #7   27. apr 2013 Det er ikke korrekt at du kun skal have EU kort til godskørsel for fremmed regning.. Det er ALT gods kørsel.. Man kan endda komme ind under at som mekaniker, hvis du henter en bil ved en kunde, som er læsset, men henter den for at skulle servicere den, og skal levere den tilbage.. Så kan du i værste fald være underlagt at skulle have kval. udd...

    MEN. i de tilfælde du nævner der, så er du ikke underlagt at skulle have eu bevis..
    Og lige en tilføjelse.. Der er DESVÆRRE ingen bødetakster i DK der er skyhøje i Transport branchen. personligt går jeg ind for mange doblinger af taksterne for grove overttrædelser..


  • 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 72
    #8   28. apr 2013 Når man kører med prøveplader, må man ikke udføre transport (transportere). Dvs du kører ikke med gods, kan ikke se hvorfor du så skulle have EU-halløj så.

    Det er joh prøvekørsel, eller som du skriver, vejning, opbyg.


  • #9   28. apr 2013 Og som tilføjelse til mit, når du kører med prøveplader, så som Per S nævner, må du ikk køre med gods, og kan derfor aldrig være underlagt krav om Kval efteruddannelse.

Kommentér på:
Prøveplader kørsel????regler

Annonce