{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

Morten H
Morten H
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 37

Lærling? Hvornår skal jeg søge? {{forumTopicSubject}}

Hej lastbilgalleri.

Min store drøm, har altid været, at komme ud og køre lastbil, lige så snart jeg fik kortet. Og det er det skam stadig væk.

Jeg er bare blevet i tvivl.

Jeg går i 9. klasse nu, og er lockout'et.
Efter 9. klasse, tager jeg et "arbejdes år"/sabbatår, hvor jeg er ude og arbejde, da jeg ikke vil tage på gymnasiet, eller handelsskole, eller tage en 10. klasse. Ikke fordi mine karakter er dårlige, fordi det er de bestemt ikke, men mere fordi, at jeg gerne vil ud og bestille noget nu.
Arbejder på en gård, med 30.000 høns lige pt.

Jeg er blevet i tvivl om, at jeg allerede kan søge en læreplads allerede nu, selvom jeg først skal starte til sommeren 2014.

Jeg vil bare gerne i gang snart, og jeg brænder virkelig for dette, og det har altid været min store drøm, men hvornår vil i sige, at jeg kan begynde at søge en læreplads?

Morten Hansen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lærling? Hvornår skal jeg søge?
  • #1   19. apr 2013 Tag et godt råd, start NU!! jeg gik næsten et helt år før jeg fik en lærerplads, det er virkelig trængt med pladserne nu om dage, selv en lærling er efterhånden dyrer end østeuropæere.. men, som 15/16 årig skal du overhoved ikke regne med at få noget, mester kan jo ikke bruge dig før du er 21, efter de nye regler om kørekort ..

• Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    okt 2012

#2   19. apr 2013 Wagner: Kan du evt finde link til de regler? Jeg har hørt, at hvis man har læreplads, så kan man godt få det som 18-årige.

• #3   20. apr 2013 Wagner

Han kan da ansætte dig fra du er 16 hvis det er det der passer ham smiley og du kan køre fra du er 18 og har kortet selvfølgelig smiley evt søg i en flytteforretning eller noget smiley

• Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    okt 2012

#4   20. apr 2013 Det er nu ikke lærepladsen jeg er bange for, at ikke få, det er nu mere, om jeg allerede kan begynde at søge nu? smiley

• #5   20. apr 2013 Efter de nye regler kan man vist hverken få eu-kval eller forvogn-hænger før man er 21..
    Morten - Det er kun dem der var igang med uddannelsen da det gik i kraft her i januar, var selv på skole lige der, med 2-3 stykker der var 18 og 19, og de kunne kun gennemføre hænger/eu-kval fordi de var begyndt på det inden reglerne gik i kraft..

• #6   20. apr 2013 Du kan evt søge som vaske/fejedreng efter skole..

Så har du da foden indenfor i et vognmandsfirma

• #7   20. apr 2013 Wagner

Det passer ikke det der, selvfølgelig kan du starte. jeg har selv taget hængerkort efter den 19januar. Man får eu bevis i uddannelsen. Jeg mistede min læreplads, og snakkede med en klog mand nede på transportmessen som fortalte at jeg som 19 årig osse kan få eu bevis. det tar bare 4 uger istedet for 1 smiley hvis jeg altså ikke finder en anden læreplads smiley

• Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    okt 2012

#8   20. apr 2013 Må desværre sige, at jeg ikke helt tror på dig Wagner, desværre smiley
    Min far er chauffør, og de får da 2 nye lærlinge ind, som er 17½, her til sommerferien, så mon ikke, at de godt kan få det smiley

• #9   20. apr 2013 Så længe man tager uddannelsen som chauffør så få du kørekort som 18 årig, det er dem der dropper uddannelsen der må vente! Så se du bare at få fundet en læreplads. Held og Lykke herfra. smiley

• Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    okt 2012

#10   20. apr 2013 Thomas: Skal jeg bare begynde at søge nu? smiley

• #11   20. apr 2013 Ja bare få søgt nogle steder, jo før jo bedre, du er jo ikke den eneste der gerne vil have en læreplads smiley

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
  • #13   21. apr 2013 man kan altid starte som fejedreng

• #14   21. apr 2013 så selv i samme problem! er så bare started et halvt år for "tidligt" da jeg lige er fyldt 17 år. meeeen du kan først komme på første hovedforløb når du har fået dit alm. kørekort!. derfor skal jeg nu være i lære hos mester i 8 måneder mere end dem fra min klasse der er over 18.. så min mening vil være at vente til 2014. så kommer du (måske) også på hovedforløb med nogen af dem du gik på grundforløb med smiley

og Wagner er helt forkert på den. Det er kun hvis man IKKE er på selv uddannelsen man skal vente til man er 21. man kan dog tage et mindre "lastbil kørekort" fra 18-21 år.

Held og lykke morten! smiley hvor skal du starte? smiley

• Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    okt 2012

#15   22. apr 2013 Som det står lige nu, skal jeg nok starte nede på en skole, som hedder Lundsbjerg, i Åbenrå, men det har et dårligt ry, så overvejer enten EUC Lillebælt (Fredericia), eller at tage det i Esbjerg.

Jeg siger mange tak.
    Hvad lavede du efter 9. klasse? Tog du 10. Klasse? smiley

• #16   22. apr 2013 jeg holdte et halvt år sabbat for at få lidt gryn på knoti smiley hvor bor du henaf? smiley

• Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    okt 2012

#17   22. apr 2013 Det er også det jeg vil, bare i 1 år, for så passer det smiley
    Sønderjylland, Agerskov smiley

• #18   25. apr 2013 nårh ja, ok smiley skulle jeg nok også havde gjort set i opfra... men det går smiley

• Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    okt 2012

#19   25. apr 2013 Har du en læreplads? smiley

• #20   25. apr 2013 Ro på folkens, gik på skole i forbindelse med hænger og eu-kval da de nye regler trådte i kraft, så siger jo blot hvad vi fik har på skolen, vel af mærke af uddannet kørerlærer ..

• #21   25. apr 2013 så har du lige taget hænger kort :)? for reglerne trådte i kraft 19 januar med nye kategorier osv smiley

• #22   25. apr 2013 Det har jeg jah, men så'n som vi fik det af vide, på skolen vel at mærke, at hvis man var under 21 (blev 21 d22/1) og man var igang med med kortet, kunne man godt forsætte, og ved skam godt hvornår det trådte i kraft ..

• Frederik C
    Frederik C Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Svar: 6
    #23   25. apr 2013 Du kan sagtens tage både lastbil og hænger kort inden du fylder 21 år, bare du har en uddannelses aftale!

• #24   26. apr 2013 Wagner
    Jeg er kun 19 og jeg fik hænger så tror den skole er forkert på den smiley

Kommentér på:
Lærling? Hvornår skal jeg søge?

Annonce