{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.957 visninger | Oprettet:

Vibeke T
Vibeke T
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Job.som kvindelig chauffør??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen herinde. Jeg er en ung frisk kvinde på 24 der meget kraftigt overvejer og skifte "karrierer". Lige pt arbejder jeg på et plejehjem men med de besparelser der efterhånden er kommet så ønsker jeg ikke og være der mere. Derfor har jeg overvejer og tage lastbil kørekort. Dog vil jeg hverken "spilde tid og penge" på det hvis der slet ikke er mulighed for og kunne få et arbejde bagefter. Jeg har en del erfaring med og læsse og losse trailer da min eks kørte lastbil og jeg var med der ofte og fik lov til og prøve mange af tingene. Derudover har min far også kørt og der har jeg ligeledes været med. Derfor spørger jeg jer om I tror der er mulighed for job til mig bagefter når jeg har taget kortet og om I evt kender nogle vognmænd i jylland (århus, randers, mariager, Hobro, hadsund området) der måske kunne være intra i en kvindelig chauffør. Jeg har super meget gåpå mod og jeg er ikke bange for og blive beskidt eller lave noget smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af sengegavl og 3 billeder 500 kr.
  • Install lighting fixtures and mirror 1.200 kr.
  • Sætte lamper op 450 kr.
  • Rengøring badeværelse 450 kr.
  • Help Build ikea pax / fix screws 1.000 kr.
  • Rest Glostrup 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Job.som kvindelig chauffør???
  • #1   27. mar 2013 Som kvindelig chauffør selv så ville jeg sige du gør dig selv til grin på der her for man kan se du har en tanke men så alligevel ikke, for hvis du fulgte bare en anelse med i medierne så havde du ikke skrevet det her .

• Vibeke T
    Vibeke T Tilmeldt:
    dec 2010

#2   27. mar 2013 Cero c: og med det mener du?

• #3   27. mar 2013 Alt der snart kun er udlægninger som køre herop. Men hvis du flytter til Polen eller den vej over og ikke går meget op i løn og gerne bor i lastbilen 3mdr køre du bare til Padborg så tror jeg du har job.

• #4   27. mar 2013 Selvfølgelig er der job til dig men det nemmer hvis du kender nogen som kender nogen

• #5   27. mar 2013 du har ligeså stor mulighed for job som andre . jeg kender selv 5 piger der køre lastbil. og de har ikke haft problemer. så hvis du har lysten så det bare og give gas for der er sgu et arbejde hvis man selv vil gøre en indsats for og finde et.

du kan jo evt begynde og søge nu om der var nogen der mangler en afløser til sommer det er da en start,

held og lykke med søgninge ,.

• #6   27. mar 2013 Glem dem med Nej-hatten!

Der er muligheder, men det er ikke nemt at komme ind som uerfaren. Det er der den største barriere er.
    Den nemmeste vej ind i et nyt erhverv er nok hvis du kender nogen som kender nogen.evt kunne man tage uddannelsen, da det måske vil være nemmere ad den vej.
    Men held og lykke med det.

• #7   27. mar 2013 Dem der får det hele er så sort har naturligvis delvis ret men så er det heller ikke værre transport branchen er lige som alle andre brancher man kommer længst hvis man har kontakter. Selv Blev jeg fyret den 12 og havde arbejde 2dage efter med start den 1

• Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 54
    #8   27. mar 2013 et tip herfra lad vejr med at spilde tid på at tage kørekort. og så kan du få lov at køre til fks 1,80 kr pr km( vil tro det er padborg overenskomsten) hvis man høer de store drenge snakke på stadt oil. nej brug tiden på noget mere fornuftigt.det er saft susmæ ikke det vejr

• #9   27. mar 2013 Lars J

Så er det jo godt at Padborg ikke er verdens navle.

Vi er nogen der undrer os hvergang vi ser en vognmand komme slæbende med en Padborg trailer - Og alle os der undres, vi slæber ikke rundt på sådan en, så der er jo andre muligheder. smiley

• #10   27. mar 2013 Ar Æsel du vil jo gerne

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #11   28. mar 2013 Morten W og Lars j luk nu R...
    Padborg er det ikke et sted i øst europa?
    Vibeke, Du har alle odds imod dig men er det du vil ( eller er det bare en tanke ) ja så er det da bare med at komme igang der er nok ingen der kan hjælpe dig til et job som tiderne er men held følger jo de tossede og er man tosset nok til at søge ind i vores branche, tja så finder man måske et job.

• #12   28. mar 2013 Det sjovt som folk skriger efter job da jeg for et par uger siden lavede en tråd om et kran grab job med en helt ny Volvo. Var der to der skrev så helt slemt kan det da ikk stå til smiley

• Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    maj 2011

#13   28. mar 2013 det var jo ikke for at jage nogen væk jeg skrev det men det jeg mener er hvis man bruger så mange penge på et kørekort.så ved i jo selv derude vognmænd der betaler overenskommstmessig løn de hænger ikke på træerne det var et råd.

• #14   28. mar 2013 Go for it Vibeke !! Prøv evt. at kontakte nogle af de private uddannelsescentre, de kan ofte tilbyde en "grundpakke" med kørekort, EU-kvalifikationsbevis osv.. Og mht. jobs så skal der nok også være noget til dig derude.. Det handler i bund og grund om vilje..

Så som Morten L. K skriver glem dem med nej-hatten på og gå efter det du gerne vil.. Men husk en MEGET vigtig ting omkring det job her... Det er yderst sjældent et 7-15 job.. En chaufførs arbejdsdag er sjældent under 12-15 timer.. Så det vil jo være en kæmpe forandring i forhold til dit nuværende job på plejehjemmet..

Men igen er det noget du gerne vil så sæt i gang.. Der skal også nok være nogen af os herinde der vil prøve at hjælpe med kontakter til jobs osv. når du engang står klart med et frisk presset styrebrev i hånden..

Knæk og bræk og god vind med dit projekt..

• #15   28. mar 2013 Jesper N

Det er fordi kran/grab ikke er rigtig truckerkørsel, så det gider folk ikke.

Jeg har kørt kran/grab for år tilbage, det var cool nok, det var det gamle lort jeg kørte i til gengæld ikke, så det droppede jeg dengang.

• #16   28. mar 2013 Danske chauffører er så snot dumme. - De tror altid det er branchen der fejler. - Hvad med noget selvindsigt, tåber! Måske er det Jer, Jeres holdninger og indgangsvinkel, der er fejlen! Ufatteligt at man skal se på det samme ævl hele tiden.

Så kan medierne skrive hvad de vil, i æder det jo råt og uden eftertanke.

• 666
    666 Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 25
    #17   28. mar 2013 My spåååt

100% korrekt

• Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    maj 2011

#18   29. mar 2013 My spåååt

hørt hørt da knaldede du sku sømmet i bund

• #19   29. mar 2013 HØRT Sharkey !!! Hvornår starter du den der vældige Audi op og suser til Sydfyn og får en enkelt øl eller to ???

• #20   29. mar 2013 rygård har kvindelig chauffør,og er et pissegodt sted at være.. og vi mangler med garanti afløser igen hertil sommer

• #21   29. mar 2013 Den eneste hage jeg ser der er ved det, det er hvis du selv skal smide 30.000 i et kørekort. Det ville jeg personligt ikke gøre med mindre jeg var 100% sikker på at have job bagefter.

• Vibeke T
    Vibeke T Tilmeldt:
    dec 2010

#22   29. mar 2013 Hej Alle sammen. Tak for alle de svar der er kommet. Jeg ved godt hvordan det er nu med og få job og sån. Det er et problem inden for alle brancher. Ja jeg ved godt det ikke er et 7-15 job. Men jeg har heller ikke noget og komme hjem til mere efter min kæreste valgte og flytte. Jeg vil ud og prøve noget nyt fordi nu har jeg været inden for ældre sektoren i 4,5 år. Og ja det er da et dejligt job da jeg kan li og arbejde med mennesker. DOG vil jeg ikke være med til de besparelser der er kommet efterhånden da jeg syntes det er noget svineri mod vores ældre. Jeg har overvejet og tage chauffør udd og jeg har søgt på det. Men jeg har ikke kunne finde ud af hvornår det starter. Og hvad lønnen er under udd osv. Jeg er også meget i tvivl om længden af den da jeg har fundet to steder hvor der står noget om længden af den og den ene siger 1 år og 6 måneder og det andet siger 3 år? Er der nogen der ved noget om det. På forhånd tak.

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #23   29. mar 2013 My spååårt sjældent har jeg hørt noget så rigtigt på denne side.
    Vibeke: kontakt TUC.

• #24   29. mar 2013 Som thomas skriver, tag fat i uddannelsesinstitutionerne og snak med deres studievejledere. Det ved hvad der er op og ned, samt de kan måske hjælpe med læreplads.

• #25   30. mar 2013 Da jeg tog uddannelsen på TEC, var der hvertfald, som sidste mulighed, chance for skolepraktik. Nu kender jeg ikke til uddannelsesstederne, på dine kanter. Men en skolevejleder er der netop, for at vejlede dig. (=

• Tommy J
    Tommy J Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #26   7. maj 2013 Hvis det er det du vil så kom igang, det er måske svært at få job som "grøn" chauffør uanset køn, hvis du ikke har et netværk af bekendte i branchen, men ikke umuligt. Hvis du kender en vognmand eller kender en som kender en vognmand så prøv og få ham til og give dig en erklæring på at du har job når du har kortet (det er ikke så vigtigt at der rent faktisk er job bagefter, men der er penge og spare for dig) så koster det dig ca 1500kr at få det på tuc ( ca 50.000kr for forvogn og hænger hvis du tager det direkte ved en kørelære), og du kan stemple undervejs, min kæreste har lige fået kortet den vej. Hun vil have mig til og lære hende og køre lastbil, jeg har kørt bil i 18 år, de sidste 7 år hænger bil herhjemme, nu har hun fået fået kontrol over en hængerbil så nu er næste skridt nordnorge, på fredag starter vi med og køre nordpå (godtnok med trækker trailer) men mon ikk hun får relativt nemt ved og finde job om et par år???

• #27   7. maj 2013 http://www.tucsyd.dk/Lastbil.4386.aspx tag et kig smiley

Kommentér på:
Job.som kvindelig chauffør???

Annonce