Eksport kørsel ud af sjælland {{forumTopicSubject}}
Jeg har en kammerat som har 300 læs ud af sjælland om året med et stop i hamborg inden turen går til sydeuropa,(Italien,Spanien,portugal grækenland)
En rundtur kan i de fleste tilfælde klares på 11 dage.
Han er stor fortaler for at få en bulgarsk vognmand til at trække for ham, mens jeg kæmper for at det skal være danske biler, med danske chaufførere.
Altid super nemt at give Østeuropæerne skylden for alt ting og det har de fleste tendenser til her inden.( Selvfølgelig med undtagelser af folk som ved bedre)
Hvis jeg kunne garantere en fast løn på 30.000kr ALT inklusiv, og en helt ny daf at køre i, hvor mange ville så i grunden gide det..?
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 38
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
Jeg ville selv takke NEJ til dette tilbud.
Der hvor jeg kommer fra er det transportsælgeren der bestemmer priserne og ikke transportkøberen;-)
Folk vil sige at det har jeg ikke forstand på, det er nok rigtig nok:-)
maj 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 120
dec 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 33
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 54
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 18
I min verden ( måske jeg lever i en anden end jer) er 30 klik mange penge.
Selv om man har kørsel og kan betale en (igen i min verden) okay løn, så skal der argumenteres med løndumping.
Det er på ingen måde hensigten da der ikke er noget jeg hellere vil end at betale overenskomst, men der er bare ikke penge til det når der skal forrentes bil og trailer plus jeg selv skal have råd til at give mine unger harverfræs i weekenden.
Det er næsten umuligt for danske vognmænd idag at drive en virksomhed som beskæftiger sig med syd kørsel.
Der er sgu ikke noget at sige til at vi taber kørslen til bulgarer og makedonere som vil køre for 1000 euro pr måned.
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Svar: 29
Og dansk kørsel er med dansk bil og chauffør.
Ved godt at din kammarat ikke er et engangs tilfælde, at der er mange der gør det. MEN det skal starte et sted.
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
Det er nemli noget vi kan li;-)
I det Danmark som jeg ønsker betaler man enhver hvad der tilkommer vedkommende.
Hvis ikke man kan få det til at løbe rundt burde man lave noget andet:-)
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Har du/I overset, at Danmark ikke længere bare er Danmark, men derimod er en del af en union hvor man frit kan købe den arbejdskraft man mangler på tværs af landegrænser - Så den der gamle sang om, at kan man ikke tjene nok til at betale den en dansker koster, den kan i godt gemme væk, for hvis det er tilfældet, så køber man bare sin transport et billigere sted - Akkurat som når i handler i Netto i stedet for Føtex eller i Fakta i stedet for i Brugsen.
Der er stort set ingen der ærligt kan sige, at de ikke handler discount når køleskabet skal fyldes, så hvorfor skal transportkøberne ikke gøre det samme?
Kom nu med noget sagligt i stedet for alt det der bare for retorik!
Og nej, jeg hylder ikke udviklingen, men det er nu engang den virkelighed vi lever i pt.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 36
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det er i hvertfald en langt bedre løsning for alle end en Bulgarer.
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
Vi har ikke mange synspunkter tilfælles (is that so?)
Dette her er heller ikke et af dem
Jeg kommer aldrig til at forstå hvordan nogen kan finde på at starte forretning op i Danmark når man allerede fra en start af kan se det ikke kan løbe rundt med danske lønninger :s
Hvis ikke jeg fik min overenskomst løn var jeg over alle bjerge:-)
Vi kan i hvert fald ikke arbejde til underpriser, hvordan skulle vi så få råd til nyt grej?
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Nu forholder jeg mig slet ikke til hvorvidt det er en dansker der skal køre til det du kalder underpris, jeg forholder mig til, at man som dansker kan tjene penge på international transport i konkurrence med alle de andre transportører i EU - HVIS - Man vælger underleverandører/transportører der er billigere end de danske og hvorfor skulle man så lade være?
De pengeman tjener på den måde bliver jo ikke mindre værd af at det er en tysker eller en bulgarer der kører turen end hvis det var en i den sammenhæng alt for dyr dansker.
Så det jeg opponerede imod var den firkantede tilgang du og en anden havde til det der med hvorvidt det er muligt eller ikke at tjene penge - Du lød som en gammel mand der ikke havde fattet at Danmark er en del af en stor handelsunion og ikke er beskyttet af grænser, krav om tilladelser osv. som i gamle dage.
Hvis ham her gutten som Mikkel kender han ikke gider røre de her transporter, så er der jo bare en anden der tjener de penge og det er da for dumt at forære den slags væk frivilligt.
dog tvivler jeg på, at det kan blive en særlig god forretning med bulgarer til til at udføre transporterne, men som Jess er inde på, så kan der tjenes fornuftige penge på det her med en tysker bag rattet og da især hvis han bor strategisk godt, de gør vi heller ikke som danskere i forhold til transport på syden.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Mht hvad folk skal have i løn, så ser vi jo nok alle helst at vi alle fik overenskomstmæssig løn, og lige dit tilbud der er lige stramt nok, med 11 dage ude i streg, det synes jeg personligt ihvertfald... Det du tilbyder har jeg været oppe og runde på 10 arbejdsdage for et lille halvt år siden (32k før AM) mens jeg i dag ligger på godt 40-60% mere før AM om måneden (vil jeg skyde på)...
Men igen jeg er som sådan skide ligeglad med hvad den enkelte får i løn, bare vedkommende er tilfreds, personligt ville jeg ikke være tilfreds, der er simpelthen for mange udedøgn i røven af hinanden...
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
Nu er det selvfølgelig også svært at sammenligne kørsel med 3akslet presenningstrailer og så kørsel med en 3 akslet nedbygget specialopbygget trailer.
Men som jeg ser det i mine firkantede øjne er der kun een ting der konkurreres på så i transportbranchen og det er prisen.
apr 2012
Følger: 1 Svar: 3
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 92
Her i AAØ Tilst lånte vi en tysk chauffør fra export afd. sidste år, til noget transitkørsel til fyn. (Lad os kalde ham Olav) Da "Olav" så havde fået læsset af og ringer til disponenten, får han at vide, at han er for hurtig og at disponenten ikke har et returlæs til ham endnu. Hvortil "Olav" svarer: Ich macht nur mein arbeit!
Så den tyske arbejdsmoral fejler ikke noget, modsat nogle fra andre syd/østlige lande!
jul 2011
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 388
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Overser du ikke, at de 30k er ALT incl.??
Den løn man får i følge overenskomsten skal typisk tillægges 47-48% for at få den totale løn - Prøv du at køre det regnestykke baglæns fra 30k!
Selvom man ikke regner lovpligtig medarbejderforsikring, sygeforsikring osv med, så bliver lønne noget lav. Ferie og søgn/helligdagspenge udgør alene knap 20% der skal trækkes fra. Så snakker vi 24.000 incl diæter!!??!
Er det stadig en god løn?
Det kan man næsten tjene på normaltid som chauffør på 3F løn.
Og nej, jeg er ikke fagforeningsmand, jeg sætter bare tingene i perspektiv.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 388
Har ikke engang det store kort endu.
Dog har jeg kørt flyttebiler i alle størrelser og med lønninger fra 60-250kr. i timen sort hos forskellige vognmænd.
Det var først i mit sidste flyttejob hvor jeg kørte 18t tur/retur Århus-KBH
Der sled jeg for sølle 100kr. i timen. Så ja jeg syntes faktisk at det er en fin løn.
Overvej lige hvor afslappende det er at sidde bag rattet en hel dag og få penge for det. Du ser end masse ting som andre ikke ser. Du har ikke rigtig noget der er fysisk hårdt.
Men hvis en typisk overenskomst ligger på 40-45 før skat. ( I Danmark )
Så skal jeg da droppe mit nuværende job på kontoret og komme ud på de Svenske landeveje.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 388
I Københavnsområdet har jeg været oppe på 126k udbetalt på en måned med hvid og ... Ja
Der er gode penge ved de rigtige vognmænd.
Eksport kørsel ud af sjælland