{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.973 visninger | Oprettet:

Eksport kørsel ud af sjælland {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kammerat som har 300 læs ud af sjælland om året med et stop i hamborg inden turen går til sydeuropa,(Italien,Spanien,portugal grækenland)
En rundtur kan i de fleste tilfælde klares på 11 dage.
Han er stor fortaler for at få en bulgarsk vognmand til at trække for ham, mens jeg kæmper for at det skal være danske biler, med danske chaufførere.
Altid super nemt at give Østeuropæerne skylden for alt ting og det har de fleste tendenser til her inden.( Selvfølgelig med undtagelser af folk som ved bedre)
Hvis jeg kunne garantere en fast løn på 30.000kr ALT inklusiv, og en helt ny daf at køre i, hvor mange ville så i grunden gide det..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eksport kørsel ud af sjælland
  • Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 38
    #1   13. mar 2013 Det vil sige 22.000,- i grundløn ca? Er det ikke noget lavere end det overenskomsten lyder på?

• #2   13. mar 2013 Det er da svært at svare for andre end sig selv;-)
    Jeg ville selv takke NEJ til dette tilbud.
    Der hvor jeg kommer fra er det transportsælgeren der bestemmer priserne og ikke transportkøberen;-)
    Folk vil sige at det har jeg ikke forstand på, det er nok rigtig nok:-)

• peder b
    peder b Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #3   13. mar 2013 det er da ok kan starte i morgen

• #4   13. mar 2013 Hvad et det for noget gods.

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 33
    #6   13. mar 2013 Ville takke ja smiley

• Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 54
    #7   13. mar 2013 nej tak men der skal da nok sidde nogen som er villige til at køre til dumping løn så vil jeg ikke stå i vejen for dem.betal overenskomsten ..... så køer bussen

• #8   13. mar 2013 Jeg ved godt det ikke er overenskomst løn, min pointe er at selv for 30.000kr om måneden er det svært at finde folk som vil køre.

I min verden ( måske jeg lever i en anden end jer) er 30 klik mange penge.

Selv om man har kørsel og kan betale en (igen i min verden) okay løn, så skal der argumenteres med løndumping.

Det er på ingen måde hensigten da der ikke er noget jeg hellere vil end at betale overenskomst, men der er bare ikke penge til det når der skal forrentes bil og trailer plus jeg selv skal have råd til at give mine unger harverfræs i weekenden.

Det er næsten umuligt for danske vognmænd idag at drive en virksomhed som beskæftiger sig med syd kørsel.

Der er sgu ikke noget at sige til at vi taber kørslen til bulgarer og makedonere som vil køre for 1000 euro pr måned.

• #9   13. mar 2013 man kan sige meget om 30.000 kr. er godt eller ej. hver mand, sin smag. men at din kammarat er stor fortaler for de øst aber, bevidner jo bare igen om hvor lidt man interessere sig i dansk arbejdskraft (vognmand-chauffør). i min verden høre øst aber hjemme i deres land, og køre deres kørsel.
    Og dansk kørsel er med dansk bil og chauffør.

Ved godt at din kammarat ikke er et engangs tilfælde, at der er mange der gør det. MEN det skal starte et sted.

• #10   13. mar 2013 Jesper L
    Det er nemli noget vi kan li;-)
    I det Danmark som jeg ønsker betaler man enhver hvad der tilkommer vedkommende.
    Hvis ikke man kan få det til at løbe rundt burde man lave noget andet:-)

• #11   13. mar 2013 Bjarke

Har du/I overset, at Danmark ikke længere bare er Danmark, men derimod er en del af en union hvor man frit kan købe den arbejdskraft man mangler på tværs af landegrænser - Så den der gamle sang om, at kan man ikke tjene nok til at betale den en dansker koster, den kan i godt gemme væk, for hvis det er tilfældet, så køber man bare sin transport et billigere sted - Akkurat som når i handler i Netto i stedet for Føtex eller i Fakta i stedet for i Brugsen.

Der er stort set ingen der ærligt kan sige, at de ikke handler discount når køleskabet skal fyldes, så hvorfor skal transportkøberne ikke gøre det samme?

Kom nu med noget sagligt i stedet for alt det der bare for retorik!

Og nej, jeg hylder ikke udviklingen, men det er nu engang den virkelighed vi lever i pt.

• #12   13. mar 2013 Var det mig, der var vognmand med den type kørsel, ville jeg finde en tysker, der bor strategisk godt på ruten, han skal have en løn på 2800 - 3200 euro om måneden og så kan kørslen hænge sammen med lidt plus, når måneden er omme. Ved godt det er forkert, set med danske øjne, men man må bare se virkeligheden i øjnene

• #13   13. mar 2013 Jess

Det er i hvertfald en langt bedre løsning for alle end en Bulgarer.

• #14   13. mar 2013 Æsel din gamle høver smiley
    Vi har ikke mange synspunkter tilfælles (is that so?)
    Dette her er heller ikke et af dem
    Jeg kommer aldrig til at forstå hvordan nogen kan finde på at starte forretning op i Danmark når man allerede fra en start af kan se det ikke kan løbe rundt med danske lønninger :s
    Hvis ikke jeg fik min overenskomst løn var jeg over alle bjerge:-)
    Vi kan i hvert fald ikke arbejde til underpriser, hvordan skulle vi så få råd til nyt grej?

• #15   13. mar 2013 Bjarke

Nu forholder jeg mig slet ikke til hvorvidt det er en dansker der skal køre til det du kalder underpris, jeg forholder mig til, at man som dansker kan tjene penge på international transport i konkurrence med alle de andre transportører i EU - HVIS - Man vælger underleverandører/transportører der er billigere end de danske og hvorfor skulle man så lade være?

De pengeman tjener på den måde bliver jo ikke mindre værd af at det er en tysker eller en bulgarer der kører turen end hvis det var en i den sammenhæng alt for dyr dansker.

Så det jeg opponerede imod var den firkantede tilgang du og en anden havde til det der med hvorvidt det er muligt eller ikke at tjene penge - Du lød som en gammel mand der ikke havde fattet at Danmark er en del af en stor handelsunion og ikke er beskyttet af grænser, krav om tilladelser osv. som i gamle dage.

Hvis ham her gutten som Mikkel kender han ikke gider røre de her transporter, så er der jo bare en anden der tjener de penge og det er da for dumt at forære den slags væk frivilligt.

dog tvivler jeg på, at det kan blive en særlig god forretning med bulgarer til til at udføre transporterne, men som Jess er inde på, så kan der tjenes fornuftige penge på det her med en tysker bag rattet og da især hvis han bor strategisk godt, de gør vi heller ikke som danskere i forhold til transport på syden.

• #16   14. mar 2013 Jeg kan sagtens finde folk der vil køre til den løn, jeg er ikke en af dem, lige pt, men var jeg uden arbejde, så ville jeg ikke være afvisende, selvom sådan en tulipantraktor aldrig har været min favorit, så hellere en brugt svensker eller tysker, men ski'e nu med det når bare der kommer smør på brødet...

Mht hvad folk skal have i løn, så ser vi jo nok alle helst at vi alle fik overenskomstmæssig løn, og lige dit tilbud der er lige stramt nok, med 11 dage ude i streg, det synes jeg personligt ihvertfald... Det du tilbyder har jeg været oppe og runde på 10 arbejdsdage for et lille halvt år siden (32k før AM) mens jeg i dag ligger på godt 40-60% mere før AM om måneden (vil jeg skyde på)...
    Men igen jeg er som sådan skide ligeglad med hvad den enkelte får i løn, bare vedkommende er tilfreds, personligt ville jeg ikke være tilfreds, der er simpelthen for mange udedøgn i røven af hinanden...

• #17   14. mar 2013 Æsel.
    Nu er det selvfølgelig også svært at sammenligne kørsel med 3akslet presenningstrailer og så kørsel med en 3 akslet nedbygget specialopbygget trailer.
    Men som jeg ser det i mine firkantede øjne er der kun een ting der konkurreres på så i transportbranchen og det er prisen.

• David H
    David H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Svar: 3
    #18   14. mar 2013 Jeg ville takke ja..

• #19   14. mar 2013 Jeg ville nu også mene, at en tysker er et ganske fornuftigt bud.. Det er i alle tilfælde bedre end en bulgarer eller lign.

Her i AAØ Tilst lånte vi en tysk chauffør fra export afd. sidste år, til noget transitkørsel til fyn. (Lad os kalde ham Olav) Da "Olav" så havde fået læsset af og ringer til disponenten, får han at vide, at han er for hurtig og at disponenten ikke har et returlæs til ham endnu. Hvortil "Olav" svarer: Ich macht nur mein arbeit!

Så den tyske arbejdsmoral fejler ikke noget, modsat nogle fra andre syd/østlige lande!

• TruckMe10
    TruckMe10 Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 133
    #20   14. mar 2013 Ville sige ja.. smiley For at få noget på opleveren.. Og så er det helt fint med de penge smiley

• #21   15. mar 2013 30k som fast løn er da ganske udemærket.

• #22   15. mar 2013 K H

Overser du ikke, at de 30k er ALT incl.??

Den løn man får i følge overenskomsten skal typisk tillægges 47-48% for at få den totale løn - Prøv du at køre det regnestykke baglæns fra 30k!

Selvom man ikke regner lovpligtig medarbejderforsikring, sygeforsikring osv med, så bliver lønne noget lav. Ferie og søgn/helligdagspenge udgør alene knap 20% der skal trækkes fra. Så snakker vi 24.000 incl diæter!!??!

Er det stadig en god løn?

Det kan man næsten tjene på normaltid som chauffør på 3F løn.

Og nej, jeg er ikke fagforeningsmand, jeg sætter bare tingene i perspektiv. smiley

• #23   19. mar 2013 24.000?? Det sgu da næsten hvad jeg har på 10 arbejdsdage uden at blive slidt ihjel på arbejdstimer... Og jeg kører næsten eksport.. smiley

• #24   20. mar 2013 Må indrømme at jeg ikke selv har prøvet at køre langturskørsel.
    Har ikke engang det store kort endu.
    Dog har jeg kørt flyttebiler i alle størrelser og med lønninger fra 60-250kr. i timen sort hos forskellige vognmænd.
    Det var først i mit sidste flyttejob hvor jeg kørte 18t tur/retur Århus-KBH
    Der sled jeg for sølle 100kr. i timen. Så ja jeg syntes faktisk at det er en fin løn.
    Overvej lige hvor afslappende det er at sidde bag rattet en hel dag og få penge for det. Du ser end masse ting som andre ikke ser. Du har ikke rigtig noget der er fysisk hårdt.
    Men hvis en typisk overenskomst ligger på 40-45 før skat. ( I Danmark )
    Så skal jeg da droppe mit nuværende job på kontoret og komme ud på de Svenske landeveje.

• #25   20. mar 2013 Til jer der overvejer flyttebranchen så må i ikke lade jer skræmme af de 60kr. Tror kun de køre med sådanne lønninger i Jylland.
    I Københavnsområdet har jeg været oppe på 126k udbetalt på en måned med hvid og ... Ja smiley
    Der er gode penge ved de rigtige vognmænd.

Kommentér på:
Eksport kørsel ud af sjælland

Annonce