{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.656 visninger | Oprettet:

Skift af læreplads ?! {{forumTopicSubject}}

Go'daw folkens..
Here goes: Jeg har siden august sidste år været i lære som chauffør i en vognmads forretning (navnet nævnes self ikke)..
Siden start, har jeg været på skole det meste af tiden, men kan ikke rigtigt se mig selv (plus jeg ikke kan "klare" dem) i firmaet længere, blandt andet pågrund af en del løn problemer, og en rimelig negativ mester, og firmaet egentlig bare ikke er mig..
Jeg er færdig med et skole forløb her næste fredag, hvor jeg derefter skal i firma i knapt et år, og er rimelig sikker på han allerede har købt vogn til mig..
Mit spørgsmål lyder således: Kan jeg skifte lærerplads?
Har hørt en del historier om, at mester/firmaet er i sin gode ret, til at kræve penge af mig, for skoleophold, kørekort osv., os selvom det hele bli'r betalt og skolen/staten, er dette rigtigt??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøreong 1.130 kr.
  • Rep. toilet 900 kr.
  • Skiftet vandhane i badeværelset 1.500 kr.
  • Montere spejle og hænge billeder op 599 kr.
  • Fikse strøm til lampe og Rykke strøm i bareværelse 2.000 kr.
  • Min Miele opvaskemaskine melder fejlkoden F11 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af læreplads ?!
  • #1   13. feb 2013 Du bliver nød til at snakke med skolen om det der!!!

Der får du altså den rigtig hjælp i stedet for her

• #3   13. feb 2013 1. Tag en snak med din vejleder på skolen, så du er sikker på, at du ikke havner i noget "snavs og ballade"

2. Gør op med dig selv om det, for dig, er besværet værd at holde ved læretiden ud.. (Jeg har selv været lærling engang. Og det var absolut ikke rosenrødt! Men min læremester lagde grundstenene til den jeg er i dag, og det vil jeg aldrig glemme ham for!)

3. Tag en snak med mester. Om ikke andet så får i renset luften... Hvem ved. Det kunne jo være at du vender tilbage om 10år..

Just my 2cent!! smiley

• #4   13. feb 2013 Nu går jeg selv på skole som chauffør ..

Og ja det er rigtig at vognmanden kan bede dig om at betale det hele tilbage..
    men det næmste er nok at tag en snak med din chef hvis du allrede har nyt sted..

• #5   14. feb 2013 Har du været på selve firmaet i 3 måneder? for hvis ikke kan du stadig skifte uden problemer.. skoleophold tæller ikke med i de 3 måneder

Kommentér på:
Skift af læreplads ?!

Annonce