{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  single monteret norges boogie
  • #1   23. jan 2011 Du kan ikke gøre det sådan op.

En boogie og en pusher er ikke det samme og kan derfor ikke sammenlignes som sådan.

En singlemonteret boogie kan sammenlignes med en dobbeltmonteret ditto. Det andet er en helt anden bil og er kun en 6x2 hvis det er en Volvo eller en MAN så vidt jeg husker,

Er det f.eks. en Scania så er det en 6x2/4

Hvad der er bedst er smag og behag.

• #2   23. jan 2011 oki sad som os bare og tænkte over det, sys bare der kører flest rundt msom pusher hvor den kan dreje

• #3   23. jan 2011 hvis pusher akslen drejer hedder det en twinstear

• #4   23. jan 2011 Hyler

Lige præcis - Hvis den kan dreje på 2. aksel, så er det IKKE en pusher, men en twinsteer - En pusher er en fast aksel - Akkurat som en boogie bare monteret mellem styrende og trækkende aksel.

• #5   23. jan 2011 Ja lidt har man jo lært gennem årene:D

• #6   23. jan 2011 så en pusher og en norges boogie er bare smag og behag, og i princippet det samme

• #7   23. jan 2011 Rasmus

Det må du lige forklare lidt nærmere - Der er nemlig mange der ikke er enige med dig.

• #8   23. jan 2011 ja jeg kan nu heler ikke få øje på sammenligningen

• #9   23. jan 2011 altså er godt med på at en pusher der sidder der et enkeltmonteret aksel mellem for og bagaksel og den midterste er hæve-sænkbar- og i nyere biler automatisk.

Og en norges boggie der sidder det enkeltmonterede bagerst.

men er princippet ikk det samme med dem, at have en aksel du kan hæve og sænke for at kunne læsse mere og ikke have slid på den ved ikke at have læs på så den hæves op.

Det er sådan som jeg forstår det. er det korrekt forstået?
    hvis ja:

hvad er fordelen og ulempem ved de 2 modeller? altså hvad er det godt og skidt til?

• #10   23. jan 2011 Der er en masse du ikke har fat i.

En Boogie bliver ikke en Norges Boogie af at være enkelt monteret - Overhovedet ikke ikke.

• #11   23. jan 2011 Problemet er at jeg har siddet og kigget på nettet og fandt så en trækker hvor der stod norges boggie, en boogie trækker er vel med tvillingmonteret bå de sidste aksler, og en pusher er den med den enkeltmonterede i midten. men hvad hedder det når den er bagerst så`?

• #12   23. jan 2011 en boogie er den bagerste aksel der kan hæves og er nummer 1 når man kører nordpå

• #13   23. jan 2011 hvad er det så der går at det er godt at have når man kører nordpå?

• #14   23. jan 2011 hvis man kan hæve den giver det mere tryk på din trækaksel dermed står man bedre fast

• #15   23. jan 2011 når på den måde. takker for svaret claus.

• #16   23. jan 2011 Faktisk er det lidt noget rod med de her termologier, fordi vi er hverdagen kalder ting alt muligt som det reelt ikke er... lad os nu tage en boogie, det er jo faktisk et begreb for 2 aksler lige ved siden af hinanden ( hedder jo sjovt nok også en triple på en std. 3 akslet trailer ) at vi så siger, jeg hæver lige boogien, er faktisk forkert da vi jo kun hæver den ene aksel, og ikke dem begge... en volvo med mellem aksel, hedder altid en pusher, uanset om den styrer med eller ej og vi siger stadigvæk, jeg hæver lige boogien, selvom det korrekte udtryk ville være, jeg hæver lige mellemakselen, twinsteer, er et begreb ( mig bekendt ) som scania har opfundet fordi deres mellemakselbiler praktisk talt alle dage har styret med ( de findes som stiv mellemaksel på de ældre, men især fra 4 serien var det std. ) men for at vende tilbage til volvo, så hedder det en pusher-trækker med medstyrende pusheraksel, den store forskel er at det bliver bygget på når den er kommet til opbygger,( volvo's er hydraulisk hvor fx scanias er mekanisk ) ab fabrik er alle volvoer med stiv aksel..

• #17   23. jan 2011 At en trækker beskrives som værende med Norges boogie, har INTET at gøre med om den er enkelt eller dobbelt monteret. Begrebet Norges Boogie er noget Volvo har skabt, simpelthen fordi, man skal betale ekstra hvis man vil have en Volvo hvor man kan hæve Boogien (den bagerste aksel) med belastning(læs Fuldt læs).

Denne anordning koster ekstra og beskrives populært som en Norges Boogie og har derfor intet at gøre med om den er enkelt eller dobbeltmonteret eller om den er monteret som pusher aksel!

Gør det nu ikke svære end det er!

• #18   24. jan 2011 4x2: 2 akslet trækker
    6x4: Tandemtrækker, altså en 3 akslet trækker, med træk på begge bagerste aksler.
    6x2/4: Twinsteer, 3 aksler hvor aksel 2 også drejer.
    6x2: Pusher træk på 3. aksel og hævbar 2. aksel, altid singlemonteret.
    6x2: Boogie bil 3 aksler, træk på 2. aksel, hævbar 3 aksel.
    6x2 Boogie bil 3 aksler, træk på 2. aksel, hævbar 3 aksel, Norges Boogie indikerer den kan løftes med læs, da det øger trykket på trækhjullene og desuden gør at den ikke understyrer så nemt.

JEG foretrækker boogiebiler som 3 akslet kombination, da de kræver langt mindre plads til at komme rundt osv... Og så ser det sgu også pænere ud... ;o)

• #19   24. jan 2011 Der er ikk noget der hedder Singlemonteret norges boogie.. en norges boogie er en dobbelt monteret, hvor akselafstanden er 3100mm..

En singlemonteret 3100mm, er en boogiebil.. men ikk norgesboogie smiley

Ulempen ved en Norgesboogie, er ingenting
    Det ser godt ud.
    Det er nemt at dreje skarpt med den.
    Den er nem at bakke med.
    og den står bedre ved..

En Pusher.. der er der masser af ulemper..
    Det ligner pis, (kommer an på opbygningen)
    Det er svært at dreje skarpt med den.
    Den er ikk til at bakke om skarpe hjørner med.
    Og den sidder fast i en hundelort.

smiley min mening!!

• #20   24. jan 2011 Spændende læsning.. Hehe

Volvo hedder kun Pusher selv om den drejer..

• #21   24. jan 2011 helt okay rasmus n

• #22   24. jan 2011 Daniel W

Just præcis og som jeg husker det koster det ekstra og skal bestilles fra fabrikken.

• #23   24. jan 2011 takker for svarende gutter, nu er jeg med på hvordan det fungere. og kan godt se nu det ikke kan sammenlignes, synes faktisk det lyder ganske smart med at have muligheden for at hæve den bagerste aksel selvom der er læs på for at få mere vægt på trækakslen. og så kunne jeg godt forestille mig den kan dreje noget skarpere.

• #24   24. jan 2011 Ville os mene en "norges" boggie ska betegnes som en kan hæve selvom der er fuld læs på.

• #25   25. jan 2011 det er det også smiley

• #26   26. jan 2011 Altså var min forklaring korrekt... haha... ;op

• #27   26. jan 2011 jeg vil så ikke give benne helt ret, når vi nu lige har fat i det med aksel kombi, altså jeg kan skam også bedst lide at køre boogie bil, men ved en twinsteer ligger den altså meget bedre på vejen med tom læs, og især ved halv og små læs, der kan man med fordel i en twinsteer holde alsken oppe, hvor man tit er tvunget til at sætte den når man køre boogie bil.. Altså ved kørsel syd på, og her hjemme, vil jeg til en hver tid foretrække en twinsteer. Dog ikke til tip, der er en boogie bil, især norges boogie, at foretrække.

• #28   26. jan 2011 Søren

Jeg er helt enig. En twinsteer er stærkt undervuderet, især til dellæs osv. Og har man en twinsteer der kan hæve med fuld læs, så kan også stadig styre, hvilket ikke altid er tilfældet med en boogiebil.

• #29   26. jan 2011 Morten Ææs
    Det da kun lige ud den styre ihvertfald smiley

• #30   26. jan 2011 Jesper K

Du kan simpelthen ikke dreje med et foraksel tryk på 10-11 tons?

Eller mener du boogiebilen?

• #31   26. jan 2011 Det var så godt nok boggie bilen jeg mente smiley

• #32   26. jan 2011 Ok, så er vi enige. Den er ikke så god til hjørner hvis den er løftet med fuld læs.

• #33   26. jan 2011 Haha nej det ska man ihvertfald lige tænke over.

• #34   26. jan 2011 En boogiebil er mere livlig ja.. men vil 100 gange hellere ha' en boogiebil, uanset om læsset vejer 30 eller 3 tons smiley

Kommentér på:
single monteret norges boogie

Annonce