{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.065 visninger | Oprettet:

Bestod Teoriprøve idag :P {{forumTopicSubject}}

Så var det dagen med teoriprøven, efter at have siddet med hovedet ind i en skærm i 3 uger

Og det gik jo fint trods jeg ikke selv synes jeg har styr på alt det tekniske smiley

4 fejl.. så nu glatbane mandag og kørerprøve 23/24 januar..

Ja og så skal det EU bevis jo tages så jeg også kan bruge kortet til noget smiley

dog i tvivl om det er krav når jeg blot skal leje lastbil ind imellem til rydning af dødsbo?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bestod Teoriprøve idag :P
  • #1   10. jan 2013 Tillykke med det!!!

• #2   10. jan 2013 Tillykke smiley

• #3   10. jan 2013 Du er med på, at du skal bruge et virksomhedskort for at leje en lastbil ikk'?

• #4   10. jan 2013 takker..

Måårten: virksomhedskort ?

• #5   10. jan 2013 tillykke smiley

• #6   10. jan 2013 altså et fartskriverkort..

Kræves det også hos små lastbiler ved Europcar ?

Så må jeg jo bare ansøge om sådan et smiley

• #7   10. jan 2013 takker Torben smiley

• #8   10. jan 2013 jeg fik kørekortet lige før juleferien så har lige været de igennem, dog ved privat kørelære smiley

• #9   10. jan 2013 Tillykke Torben smiley

Har du så til forvogn + hænger eller bare valgt forvogn ? og hvordan med EU beviset ?

Jeg er færdig med forvogn her 29/1 og starter så på hænger delen 11/2.

Kan jo ligeså godt tage det hele og så har jeg mulighed for at kører med trailer til hesten bagefter også smiley

• #10   10. jan 2013 kun forvogn, ved ikke endnu om jeg kan få hængerkortet pga. af de nye regler, men det er teknisk skole er ved at undersøge det smiley

• #11   10. jan 2013 Mikkel Friis

Små lastbiler??? Alt over 3.500 kg er omfattet af godskørselsloven og selvom det du vil fragte er dit gods, så skal der et virksomhedskort til - Man kan ikke "bare" leje en lastbil ved Europcar og så køre løs - Så kunne alle jo bare gøre sådan for at omgåes reglerne om tilladelse.

• #12   11. jan 2013 Tillykke smiley

bestod også lige til anhænger i går, så er heldigvis under de gamle regler smiley

• #13   11. jan 2013 Måårten: Har idag haft kontakt med dem og de benytter gamle fartskrivere og jeg skal blot komme med kørerkort kat. C så kan jeg leje

Forhørte om virksomhedskort og var ikke nødvendigt, så regner med de har styr på deres biler og regler smiley

• #14   11. jan 2013 Torben:

Okay, de nye regler med hænger er det ikke blot at vi skal ned på borgerservice hver 5. år og have nyt billed på kortet og godkendelse ? mener det er sådan de siger hos vores lærer på kursus... eller andet fordi du er under 21 ?

• #15   11. jan 2013 Tillykke Jesper smiley glæder mig selv til at skal igang med hænger, det er godt nok til nye regler, men tager gerne på kommunen hver 5. år og får fornyet smiley

• #16   11. jan 2013 Jeps Mikkel, har lige fundet ud af det idag, eller far har da han har været nede at tage EU... det tager så lige 12 uger.......... 8 uger for eu-bevis og noget andet lort, og 4 uger for kørekortet..... også lige stor krancertifikat... så nærmer det sig jo et halvt år! det er jo sygt!

altså fordi jeg er under 21!

• #17   11. jan 2013 ja vi har også en på kursus der er under 21 der er nogen ekstra eu lektioner så han skal være der 20 dage mere end os andre smiley

helt vildt alt det man skal have for at køre lastbil, vi har 2 piloter på holdet de siger det er mere omfattende at få lov at køre lastbil/bus end da de begyndte at flyve rutefly

synes det er lidt vikdt

• #18   11. jan 2013 Lige fået kort til hænger også. Faktisk ganske nemt at køre med.

Ikke altid skide nemt at bakke med godt nok.. vil sige teorien e det sværeste, da du ikke kan dumpe køreprøven på at bakke skævt, bare du ikke knækker sammen smiley

• #19   11. jan 2013 er det ikke max 3 fejl og 15 spørgsmål til hængeren ?

Okay det er da rart at vide smiley Ved at hvis man rammer bare en kantsten til buskort får man ikke erhvervsdelen, vi har lige haft 2 der har fået buskort, men ikke erhvervsdelen, så de må kun kører familien rundt smiley

• #20   12. jan 2013 jamen.... det er jo latterlig... hører at det der eu-pis er jævn kedelig!

• #21   12. jan 2013 he he det er meeegeeet kedeligt og tørt, men nemt nok

Bare udeluk de spørgsmål der virker latterlige så består du smiley

F.eks et spørgsmål vi fik:

Du har opdaget at emballagen er gået i stykker hvad gør du ?

et af svarene var:

Jeg hiver fat i læssepersonalet og giver dem et par lussinger for at prøve at snyde dig...

De er så sygt langt ude mange af spørgsmålene og du/vi må have 7 fejl ud af 30 spørgsmål og kun et af spørgsmålene kan være rigtige og man sætte kun kryds i det man mener er rigtigt smiley

• #22   12. jan 2013 det værste er fandeme at det tager så lang tid, vi jo faktisk nogen folk i det her land der ikke er arbejdsløse, men bare godt kunne bruge et kørekort, men det er åbentbart ligemeget, bare skolerne kan tjene nogen penge... det så latterlig smiley bliver spændene at se hvad mester siger når jeg spørger om at komme på skole et halvt år nærmest....

• #23   12. jan 2013 ja når man tænker på alt den spildtid der er på sådan et kursus er det helt til grin..

Hvorfor kunne man ikke sidde hjemme om aften og kigge ind i skærmen, der er jo ingen til at lære en noget, man sidder bare og laver det selv, men skal møde op..

Det er noget med når du møder på kursusstedet modtager de 40,000 om mdr pr. kursist og det kan de ikke få hvis det er hjemmestudie smiley

Sørgeligt, men sandt..

• #24   12. jan 2013 det er katastrofalt, og der er ingen der fatter at pengene ikke kan slå til i statskassen... det er skræmmende!

• #25   12. jan 2013 ja det er sku sørgeligt..

Vi sidder ca 20 mand på kursus til lastbil/bus det vil sige 20 x 40,000,- = 800,000,-

Vi har en lærer og sidder i en container, det er sku da overskud der vil noget

Nååå ja hende der tager tlf får også en ganske god hyre... men det er jo nok for kørerlærene og ejeren skal have noget at kigge på

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 72
    #26   12. jan 2013 Kasper - Hvor tog du kortet henne ?
    Jeg tog begge mine hos TUC i Brøndby. Og der er køreprøverne lidt sjove, Der kommer du til at køre på Frederiksberg og Vesterbro. Der er ikke meget plads til noget som helst. Så har fået super meget respekt for dem der kører trækker+trailer sådan nogle steder. Men nu kører jeg selv 3 akset de samme steder, og det er der ingen problemer i.

• #27   12. jan 2013 hehe, ja min far var i Skjern at tage det der EU pis, de sad os bare i sårn nogle containere...

• #28   12. jan 2013 men de forstår da at tjene penge må man sige smiley man skal bare udbyde noget i Danmark der er tilskud til he he

• #29   12. jan 2013 ja, det gør skolerne... men det er jo katastrofalt... synes det er fint man kan tage et lastbilkørekort hvis man er arbejdsløs, hvis det overhovedet er noget der er en mening i, men nu kaster de dem jo bare rundt til højre og venstre og på kryds og på tværs! og langt over halvdelen af dem der får kortet kommer jo aldrig til at bruge det, de tager det jo bare for de kan og fordi de kan få det gratis!

• #30   12. jan 2013 det er korrekt, der er en hel del på mit hold der bare er sendt afsted fra jobcenter/a-kasse og ikke skal bruge det til noget..

Så er vi nogen få der skal bruges det til vores arbejde

men ja vi er sku enig om det ikke hænger sammen i sidste ende..

• #31   12. jan 2013 det er katastrofalt, vi hælder bare pengene ud af statskassen til ingenting....

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

#32   12. jan 2013 Nu er jeg ikke den store trucker selv, men har været chauffør og vognmand for +10 år siden. Og elsker at køre bil, selvom det kørsel jeg laver nu når tiden fra studierne tillader det, egentlig ikke har noget med trucking at gøre, udover at biler er store.
    Da jeg tog kortet, gik jeg på hold med en fra Ballerup, ligesom mig selv, han bestod i første hug, og var 100% typen der ikke ville få job i branchen. D.v.s spild af penge. Jeg selv bestod anden gang, og måtte selvfølgelig betale for nyt prøvegebyr og køretimer, af egen lomme. Og jeg har arbejde og studier. Ham jeg snakker om, sidder på bænken ved Hedegårdscentret endnu.
    Kommunen betalte fuld pris for hans kort.

• #33   13. jan 2013 Per S: Tog det ved Per's Køreskole i Aabenraa. Kan kun anbefale det! 100% iorden biler og super god undervisning. smiley

• #34   13. jan 2013 alle vores biler lyser med en eller anden fejl smiley

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

#35   15. jan 2013 Hos TUC Brøndby, er det også forholdshvis iorden. Men der er godt nok meget selvstudie. I Ishøj til trailer, er der mere fart på, der er alle de prøver/test på computeren man skal igennem + kørslen. Men mere undervisning.

Hvis i skal tage nogle kort TUC i Brøndby/Ishøj så få Jørgen som lærer. (lidt buttet med kort gråt hår), det er utroligt så meget stand-up han kan fyre af, på en køretur til Kbh og retur.

Kommentér på:
Bestod Teoriprøve idag :P

Annonce